Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-23 09:04
2025-09-20 17:11
2025-09-14 13:00
2025-09-13 18:18
2025-09-10 09:06
2025-09-08 08:41
2025-09-06 18:17
2025-09-05 10:48
2025-08-24 10:30
2025-08-23 16:00
2025-08-20 05:45
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Geras straipsnis. Po trijų metų “geriausias ministras” bus opozicijoje ir kritikuos valdzia kuri nemoka jo gru darbu testi:) Bus labai daug ir rimtu tyrimu del sio projekto aplinkybiu po rinkimu
Atsižvelgiant į vėjo jėgainių ant kranto technologijų ir kainų buvusius pokyčius ir išgyvenamų pokyčių jūroje, tai čia dar daug visko gali nutikti per 2-3 metus, kol prasidės statybos, gali būti, kad jūroje vėjo jėgaines statyti taps žiauriai finansiškai patrauklu ir iškils neregėtais greičiais, bet jei pakankamų technologinių pokyčių nebūtų, tada taip, bus visokių muilinimųsi ir vėlavimą.
O je, Jakavonis jau pasiruošęs kibti į darbus.
Tureciau ignoruoti:) bet kodl gi nepasilinksminti?:) dar nenustojote gerti pagal rusu tradicijas iki staryj novyk god?:)
Stebina, kaip VZ turi standartą kartą per dvi savaites išleisti straipsnį, koks blogas tas jūrinis vėjas. Suprask, dabar valstybė netiesiogiai prisiima riziką, bet jei prisiimtų tiesiogiai, tai būtų žymiai geriau. Anksčiau gi rašė, kaip Ignitis čia beveik nieko nesumokėjo, nes turėjo bent milijardą už tą sklypą. Taigi ‘apgavo’ visus mokesčių mokėtojus su tokia maža kaina… Dabar rašo, kad vaje, gi tiek daug rizikų prisiimta, o kadangi valstybė akcininkas, tai čia gi Jono ir Petro vardu prisiimta be jų sutikimo. Tai pala, apgavo ar neapgavo Jono ir Petro? Suprask, jeigu už sklypą būtų milijardas sumokėta, o valstybė tiesiogiai prisiimtų rizikas, tuomet Jonas ir Petras būtų laimingiausi. Nes va tokiu atveju nuostolingas projektas paveiktų tik blogus energetikus, o ne valstybę…. Chebra, pasirinkit, ką iš tiesų jūs galvojat, o ne kas savaitę po naują poziciją, svarbu, kad prieš Ignitį…
Pritariu. "Įdomus" straipsnis gavosi. Betgi ir Grybauskaitės laivas kažkam buvo prapultis.
Tai fundamentali problema, kodel valstybines imines turetu buti privatizuotos, pvz. kaip portugalu EDF. Kitu atveju neimanoma atskirti gero savininko ir vertes kurimo nuo vartotoju kainu mazinimo ir riziku neivertinimo nes jos permetamos vartotojams. Tokiu budu yra priestaraujantis tikslai, kuriu neimanoma subalansuoti
Šiek tiek keista tiek paplavų. Taip rizikų ir politinių srovių tikrai uodžiasi, bet elektros generacija yra VALSTYBINĖS svarbos "objektas" . Čia yra vienas svarbiausių paukštukų.
Elektros generacija yra paremtas rinka, bet jau Europos Sajungoje:)
Deja vu duju terminalas. Kam cia mums tos pludes reikia? Kiek mes permokam, gi galim pigiau. Cia gi per daug rizikos. Kas tokias kalbas vare, dabar sedi vandens prisiseme.
Blt bet jūs ir dalba...obai (arba tokiais apsimetat). Terminalas mus atsiėjo milijardą !!!! Ar tu suvoki? Nieks nesako, kad jo nereikėjo. Čia kaip su stadionu, kai reikalingas visuomenėj projektas paverčiamas auksiniais šaukštais.
O troliukas islindo. Pyksti? Skauda? Niezti?
Kaip baisu, milijardas. Atsipirko per kelis metus. Čia jau nekalbant apie tai, kad be dujų apskritai būtume likę pastaruosius du metus.
Na įdomūs vz minčių šuoliai. Nuo to, jog jūrinis parkas paruoštas specialiai Igničiui, jog Ignitis per pigiai sumokėjo už galimybę vystyti parką. Iki dabartinio - per daug rizikų, suprask Ignitis gal net į nuostolius kris čia su tuo parku, o taip ir Lietuvos žmonės nukentės, nes valstybė Ignitis akcininkė. Šitą - o gal vz apsispręskite, tai per pigiai paėmė, ar visgi nuostoliai čia bus. Nes nuomonės jūsų viena kitai pastoviai kažkaip prieštarauja ties čia. O ir šiaip - iš kur tas noras bent kas kelias savaites po kokį "skandalą" ties Igničiu sukurti. Čia užsakymą kažkokį apmokamą vykdote, ar kaip. Baisu, kaip šioje vietoje nusivažiavote. Nors ir toliau vis tiek vz vertinu kaip objektyviausią verslo žiniasklaidos priemonę - bet šios istorijos jūsų kuriamos ir užsikabinimas ties Igničiu tai tikrai tą jūsų įvaizdį švelnia tariant žemyn tempia
Geras straipsnis. Daugiau tokių.
Pritariu komentuojantiems, minčių šuolis sunkiai suvokiamass. Buvo 20 mln. per mažai, atseit Kreivys neprikvietė dalyvių ir tokį gerą projektą valstybė pusvelčiui atidavė. O dabar jau straipsnis koks Kreivys blogas, nes projektas labai rizikingas ir Kreivys visą riziką sukrovė vystytojui. Tai gal vis dėl to autoriaus minimos Temidės svarstyklės neblogai subalansuotos?
"Žinia, 74,99 proc. „Ignitis grupės“ akcijų valdo Lietuvos valstybė, kuri gauna didžiąją dalį įmonės dividendais išmokamo pelno tiesiai į biudžetą. Tai reiškia, kad reikšmingą gabalą viso projekto rizikų valstybė taip pat prisiėmė sau." Pirma.Tikimybė, kad prenumeruosiu VŽ nuo 30 proc. sumazejo iki 20 proc. Antra. VŽ, jei jau jus tingit pasisamdyti specialistus energetikus ir ekonomistus (na kad isaiskintu jums kas yra vejo parkas, kas yra energetika , kas yra rizika, kas yra nuostolis ir pan.) ,tai tuomet galit vystyt kitą naratyvą,- parduokit visa LT energetikos valstybini tinkla privatiems investuotojams. Tuomet net jusu siauru suvokimu valstybinės rizikos neliks.
Jus atsisakysite prenumeratos, Jums delfi labiau tinka, zmones kuriems truksta analitines ziniasklaidos ateis cia:) kiekvienad turi likti savo rate:(
Kiek pamenu jusu " analitinius sugebejimus", tai net nesakysiu kas tinka jums. O kas link straipsnio ( ir straipsniu serijos sia tema), tai cia i analitika netraukia. Fantastines pakraipos grozines literaturos vidutinis kūrinukas. Bet matau yra kam patinka. Va jums patinka. :)
Šiuose rašiniuose yra specifinis, bet tvirtas nuoseklumas, kurio šaknys galimai slypi kažkur anapus. Iš pražių - 20 mln per mažai Ignitis sumokėjo. Jau visi suprato, jog nesamonė? Tada Lietuvoje buvo blogas aukcionas, per mažai dalyvių. Po Estijos aukcionų dalyvių skaičiaus argumentas nebetinka? Tada projektą valdo kinai. Sveiko proto kriterijų trys procentai kinų neišjudino? Ok, turim nauja plokštelę - per daug rizikų, dar neištirtas dugnas. Galvojat čia paskutinė dainelė, kai vėl nepasiteisins? Nebūkit naivūs, čia nieko asmeniško, tik ...
Na, as visgi turiu dar 20 proc. vilties, kad tiesiog neprofesionalumas. Na davė studentams parašyt straipsnius. Kaip grožinės literatūros kūriniai, - nieko, bet kaip verslo faktų ir įžvalgų straipsnis,- labai silpnas ir vienpusiškas. Na aš negaliu taip blogai apie VŽ galvot. Na duokim truputi laiko, gal pasitaisys. Nes liūdesys, neliks ką skaityt.
Net jei labai stipriai užsimerksite prieš faktinę informaciją, aukcione neatsiras daugiau dalyvių, Kinijos akcinis kapitalas nepranyks iš įmonių struktūros, neatsiras atlikti PAV ir suteiktas CfD, netaps ilgesni projekto terminai ir nesukris daugiau pinigų į biudžetą. Ar visgi aukcionus vienam dalyviui derėtų ignoruoti, nežiūrėti, kas dalyvauja projekte, nepatikrinti, kokios aukciono sąlygos? Ar taip įsivaizduojate žiniasklaidos vaidmenį? Klausyti, ką sako ministrai ir valstybinio kapitalo įmonės ir perspausdinti?
Faktinė informacija: 1) pabaigiam mokyklą ( bent jau vidutiniškai) 2) skaitom daug knygų 3) po 20- ties metu griztam prie diskusijos 4) ir jeigu vistiek nesuprantam, pradedam nuo pirmo punkto. As nenoriu Jusu izeisti, bet diskutuoti su jumis is mano puses butu nekorektiska. Taigi, nuosirdus patarimai.
Oho.
Nagli, laukiam kito straipsnio, kaip kažkas iš Igničio, atsakingas už jūrinį vėją, gavo baudą už greičio viršijimą. Tai tikrai įrodys, kad projektas nepatikimas ir blogas. Viskas ok su tavo pateiktais faktais, bet tai, jog net nenori įsiklausyti į kitą pusę ir objektyviai pateikti, o faktus lenki ten, kur patogiau (strateginė grėsmė, nes Kinai turi iki 3% netiesioginių akcijų per 3 ar 4 grandis, ar kaip šiame, kad čia iš esmės valstybė\vartotojai prisiima riziką, nors sėkmingai užmirštama, jog valstybė kaip akcininkas max. dalyvauja 0.75x0.51 dalimi), parodo, jog nesugebi blaiviai vertinti situacijos.
O jei gaus, pavyzdžiui, Lietuvos banko baudą už, tarkim, insider tradingą, – čia hipotetinė situacija – tai tada nerašyti, kad jums nepasirodytų, kad "nesugebu blaiviai vertinti situacijos"? Beje, tiek ministras, tiek bendrovė visada turėjo gausiai laiko atsakyti į užklausas ir pateikti paaiškinimus. Apsiribojo formaliais atsakymais. Išgalvoti jų pozicijos aš prabangos, deja, neturiu. Su tais procentais – kaip ten bus, kai vėjo parką ištiks VKJ likimas, arba lenkiško vėjo parko likimas, arba KCB likimas (t.y. labai vėluos, vėluos ar bus priimtas kreivas technologinis sprendimas)? Parko neturės kiek tiksliai procentų Lietuvos – 75*51? 3? Kokia ten skaičiuoklė jums dėliojasi? Kaip spręsim reikalą, kai 2026 m. pabaigoje kils dilema – bauduoti Ignitį ir Ocean Winds už vėlavimą, ar atimti leidimą vystyti vėjo parką ir skelbti konkursą iš naujo? Ar kaip nors leisti prasprūsti pakeičiant įstatymą atgaline tvarka, gelbstint OW ir vis tiek neturėti vėjo parko tada, kai planuojama? Mielai pripažinsiu, kad buvau aliarmistas, kai viskas baigsis sėkmingai. Bet neleisiu apsimesti, kad "niekas negalėjo pagalvoti", jei reikalai nesibaigs geruoju.
O dėl kinų – štai, dabar visi draugiškai žinom, kad kinai ten yra. Iki tol nežinojom, bet dabar žinom. Kai kas labai pyksta, kad žinom. Niekur nerašiau, kad tai gerai ar blogai – parašiau, kad jie ten yra ir, kad dar visai neseniai bandė nusipirkti visą EDP. Ir turi strateginės partnerystės susitarimą. Jei EDPR kada parduos jiems, pavyzdžiui, savo dalį Ocean Winds, žinosime, iš kur jie ten atsirado. Nebus staigmena. Jei ne – puiku. O gal kažkas susidomės, kokiais duomenimis dalinamasi su EDP valdyba? Juk gyvename laikais, kai Kinijos laivai netyčia pramuša dujotiekius Baltijoje. Faktai praturtina. Arba, kaip rodo komentarai, labai labai supykdo.
Jei užklausos buvo sudėliotos kaip straipsnis, spėju ten buvo klausimas ‘Kodėl jūs vagis?’. Projektas gali vėluoti, bet jei tarkim Orlen būtų laimėjusi, tuomet nevėluotų? Vėlavimai gimsta iš prasto projektų planavimo, trūkinėjančių tiekimo grandinių - ne CfD ar garantuoto pelno vystytojui. Jei būtų CfD pasiūlytas, tai garantuotų, jog viskas bus laiku ir parkas stovės? Ir iš kur tas šventas naivumas, jog Energetikos ministerija PAV suorganizuos greičiau, nei privatus žaidėjas? O jei PAV parodys, jog ten iš vis nieko negalima statyti, tai kuriuo atveju Lietuva būtų laimėjusi, jeigu tai būtų atlikta prieš konkursą? Iš kur ten ta magiška generacija atsirastų tuomet? Dabar gaunasi tiesiog daug whataboutizmo. Jeigu būtų bent kažkoks krislelis to objektyvumo, kuris palygintų dvi alternatyvas ir galėtų sudėlioti a) prieš b), tuomet gal ir argumentai būtų svaresni. O realybė tokia, jog vėlavimas/projekto nesuvaldymas ar prastų technologinių sprensimų rizika yra tokia pati, vieno ar kito konkurso atveju.
Tai žinoma, kaip kitaip. Kitokių klausimų ir neuždavinėju. Paskaitykit straipsnius, daug jų prirašyta. Rasite ir bendrovės pozicijas, ir niuansus, ir, kaip tyčia, po fakto skelbiamus ministro ir bendrovės interviu ir pasisakymus. Taip, labai daug whataboutizmo. O ką, jei konkursas būtų ne pagal Igničio pageidavimą, o atsižvelgiant į rinkos sąlygas, konsultuojantis su rinkos dalyviais? Niekada nesužinosime. Bet pabendrausim 2026 m. Bus aiškiau. Spėju, bus "tiekimo grandinių trikdžiai".
Juokinga, kai dalyviai nenori rinkos sąlygų, o tik garantijų iš valstybės. Ir tas garantijas mes staiga pradedame vadinti ‘rinkos sąlygomis’. Kažkoks kreivas iš ties pasaulis. Viskas aišku, jūsų nuomonė aiški, reikėjo daryti kitaip ir tuomet, kažkodėl, būtų geriau. Nes dabar projektas gali vėluoti, o su CfD tai tikrai nevėluotų…. Sėkmės ateityje rašant skandalingus straipsnius.
Karuna ne per siaura, Jusu galvai?:)
O jusu?
Asmeninis puolimas jusu stilius, man nepriimtina izeidineti zmones.
Matau.apie karuna cia siaip ne jus. Jus matyt privertė :)
Truputį blogai surišate. 20 mln. yra per mažai ir tik tiek gavo, nes konkurso sąlygos buvo tokios, kad didelę riziką paliko konkursantams. Kadangi rizika konkursantams, tai ne Ignitis sumokėjo per mažai, o prisiėmė rizikas sau ir todėl mažai mokėjo valstybei. Rizikos sukris - palaidos 20 mln. plius papildomas išlaidas ir parko nebus. Niekas čia neprieštarauja, ne Ignitis konkursą sudėjo. Būtų padarę fiksuotą kainą, ar fiksuotą kainą su rėžiu, ir rizikų būtų daug mažiau. Dar būtų padaryti dugno tyrimai normaliai - vėl mažiau rizikų. Mažiau rizikų - daugiau pasiūlo sumokėti Eur, arba, jei laimi mažiausia pasiūlyta kaina - gauni mažesnę kainą.
Super, bet kas prisiima tuos kaštus/rizikas? Ar ne seni geri vartotojai? Tarkim, elektros kainos labai nukris - tuomet visi vartotojai turi susimesti ir mokėti papildomai už elektrą tam, kad parkas būtų pelningas. Kai Ignitis fiksavo dujų kainą, tai ‘abim’ skundėsi, kaip čia taip galima daryti, gi vartotojai permoka. Ir ateityje ‘abim’ skustųsi elektros kainomis ir aiškintų, kokia čia manipuliacija padaryta… Dabar gi aiškina, kad reikėtų vis tik fiksuoti… Iš kur tas vienpusrutulinis mąstymas, kaip Kuodis pasakytų? O realybė tokia, kad valstybė/vartotojai neprisiima absoliučiai jokios rizikos, gauna daug generacijos ir 20 mln. EUR už organizavimą, kas yra reikšmingai geriau, nei gauti didesnį fix’ą dabar, bet 20+ metų vartotojams užkrauti didesnius mokėjimus.
Tai kainos ir kris - toks ir yra tikslas, nes saulė ir vėjas į biržą eina su neigiama arba 0 kaina. Esmė, kad energijos importą išstumtų vietinė gamyba, ko Europa ir siekia. Nėra reikalo remti autoritarinius režimus savo sąskaita. Energetika yra Europos Achilo kulnas, nes viskuo kitu mes galime patys apsirūpinti.
Tame ir esme kad Ignitis gali prisiimti bet kokia rizika nes ja permeta vartotojams nes valdo 2/3 elektros rinkos Lietuvoje. Ir kazkaip nedaeina kad valstybine imone pinigu nespausdina, reiskia rizikos bus permestos vartotojams arba per didesne elektros kaina, mes Ignitis valdo daugiau nei 50% rinkos arba per mazesnius dividentus i biudzeta. Valstybe derasi pati su savimi ir veliau permoka vartotojai
Pone Navakai, gal neberašykit apie Ignitį daugiau, nes tikrai jau atsibodo tokie naratyvai. Pradžioj buvo per mažai dalyvių, per mažai Ignitis sumokėjo - kaip blogai. Estijos pavyzdys parodė, kad nėr kam dalyvaut iš viso, nes niekam išskyrus vietinius žaidėjus tokie projektai neįdomu. Plius visa Europa ir JAV dabar stato parkus tokiais tempais, kad nėr daugiau pajėgumų žiūrėti kitų projektų. Lietuvos, kaip valstybės, strateginis tikslas yra užkišti generacijos skylę, atvertą uždarius IAE. Importas nepasiteisino, plius pinigai iškeliauja iš LT. Tokie straipsniai, tai atsiprašant šiknoj sliekų ieškojimas ir nematymas toliau savo nosies.
Del autoriaus nuoseklumo. Tai butent tame ir nuoseklumas. Valstybe organizavo rizikinga aukciona, kad permestu rizikas elektros vartotojams ir nuzudytu konkurencija? Kad cia neaisku? Ir butent isdetalizuojama, kad net zmogui neesanciam energetikoje butu aisku