Rusai perima užsienio gamintojų prekių ženklus, kartais peržengiama sveiko proto riba
Rusijoje pareiškėjai teikia ieškinius, reikalaudami panaikinti teisę į prekių ženklus, kurie nebuvo naudojami ilgiau nei trejus metus. Prekių ženklų naudojimo kai kurioms prekių kategorijoms jau neteko „Amazon“, „Nokia“, „Victoria's Secret“, „Ericsson“, „Xiaomi“, „Dyson“ ir kitos. Motyvas – šios įmonės konkrečių prekių grupių gaminiais Rusijoje nebeprekiauja.
„Nuo 2024 m. pradžios daugiau nei 300 užsienio bendrovių susidūrė su grėsme prarasti prekių ženklų teises Rusijoje, tarp jų – „Giorgio Armani“, „Calvin Klein“ ir „Amazon“, praneša „Bloomberg“, remdamasi teismų dokumentais.
Karo pradžioje virš tūkstančio užsienio kompanijų nutraukė arba apribojo veiklą Rusijoje.
Pagal Rusijos civilinį kodeksą, išimtinė teisė į prekių ženklą galioja 10 metų. Tačiau galiojimą galima nutraukti, kai prekių ženklo savininkas jo nenaudoja trejus metus paeiliui.
Dėl teisių į kai kuriuos prekių ženklus Rusijoje kelias dešimtis ieškinių pateikė Honkonge įsikūrusi „Multigoods Production Ltd.“, gaminanti elektroniką „Suprai“ ir „Orion“. Dalis jos ieškinių buvo patenkinti. Pavyzdžiui, „Victoria's Secret“ ir „Victoria's Secret Pink“ prekių ženklų galiojimą išsaugojo ne aprangos, o juvelyrinių dirbinių, laikrodžių, saulės akinių, lagaminų, rankinių, skėčių ir kt. prekybai, primena gazeta.ru.
Kartais ieškiniai būna sunkiai sveiku protu suvokiami. Tokie, kaip patentų biuro „Rospatent“ gautas prašymas nutraukti prekių ženklo „Maksim Galkin“ (Rusijoje pripažintas užsienio agentu) teisinę apsaugą. Jei institucija apsaugą panaikins, humoristas Maksimas Galkinas neteks išimtinių teisių į savo vardą.
Ir sau, ir pardavimui
Teises į prekių ženklus ginčija tiek Kinijos, tiek Rusijos verslininkai. Pavyzdžiui, šiuo metu nagrinėjamas Maskvos optikos parduotuvių tinklo „Aikraft“ ieškinys „Luxottica Group“, prekių ženklo „Ray-Ban“ teisių savininkui.
Rusai, perėmę „Starbucks“ kavines, reikalauja nutraukti 7 šios kompanijos prekių ženklų teisinę apsaugą pirma laiko. Tiesa, kol kas nesėkmingai.
„Rospatent“ nurodo, kad 2024 m. buvo užregistruoti 15.534 užsienio įmonių prašymai pratęsti prekių ženklų registracijų galiojimo terminą.
Ir kai kurioms pasisekė. Iš Rusijos pasitraukusi KFC pratęsė savo prekių ženklo teises iki 2036 m. Bet „Renault SA“ paraiška buvo atmesta. Prancūzijos automobilių gamintojo atstovas nurodė, kad kompanija kol kas nesvarsto grįžti į Rusiją, o paraiška pratęsti registraciją yra „apsaugos priemonė“.
2022 m. balandį ryšius su Rusija nuraukė Švedijos telekomunikacijų įrangos tiekėja „Telefonaktiebolaget L. M. Ericsson“. O 2024 m. kovą Rusijos oro kondicionavimo sistemų tiekėjas „R-Klimat“ pateikė ieškinį su prašymu prekių ženklų „Ericsson“ apsaugą nutraukti prekių kategorijai „šildymo, vėsinimo ir ventiliacijos įrenginiai“. Ir sprendimas buvo teigiamas.
Dar anksčiau „R-Klimat“ yra užregistravusi „Ericsson“ ženklą aprangos prekių grupei.
Kaip aiškina „Delovoj Peterburg“, įmonės registruoja plačią prekių nomenklatūrą, net ir tas prekes, kurių jos negamina, kad vėliau prekių ženklus galėtų parduoti.
Taip elgiantis įtariama minėta „Multigoods“, pateikusi daugybę ieškinių dėl prekių ženklų „Bershka“, „Michelin“, „Jaguar Land Rover“, „Hugo Boss“ ir kt.