2025-11-18 05:45

ADR pokyčiai pavojingų krovinių vežėjams leidžia svarstyti apie elektrinį transportą

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Atnaujintose Europos pavojingų krovinių vežimo taisyklėse (ADR) numatoma daugiau dėmesio skirti elektriniam transportui, kuriuo tokius krovinius planuojama gabenti. Tiesa, kol kas elektriniai sunkvežimiai – ne viskam tinkamas transportas net ir tada, kai kalba eina apie paskutinės mylios pristatymą.

Nauja ADR redakcija įsigaliojo dar šių metų pradžioje, pasibaigus pusmetį trukusiam pereinamajam laikotarpiui, nuo liepos taisyklės tapo privalomos. Tarptautinė kelių transporto organizacija (IRU) nurodo, kad dabartiniai pokyčiai – įžanga į jau po poros metų laukiančius pakeitimus. Bene svarbiausi jų yra susiję su elektra varomu transportu, kuris pamažu atranda vietą ADR taisyklėse.

Naujo tipo baterijos

Pavyzdžiui, sako Ivanas Schmelczeris, IRU ekspertas ir pavojingų krovinių vežimo instruktorius, ADR taisyklėse atsirado naujas žymėjimas UN3558. Jis skirtas elektra varomam transportui, kuris energiją gauna iš natrio jonų akumuliatorių ir veža pavojingus krovinius. Iki šiol reglamente buvo tik du žymėjimai: ličio jonų baterijas turintis transportas buvo žymimas UN3556, o ličio metalo jonų baterijas turinčios mašinos gaudavo UN3557 žymėjimą.

52795
130817
52791