VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-11-19 06:00

Kai perki paslaugą, o gauni profesionalų partnerį: IT tinklo priežiūra su „Santa Monica Networks“

Andrius Jakimavičius, bendrovės „Santa Monica Networks“ Verslo vystymo vadovas. 
Lukas Stankevičius, „Santa Monica Networks“  Paslaugų teikimo vadovas.
Andrius Jakimavičius, bendrovės „Santa Monica Networks“ Verslo vystymo vadovas. Lukas Stankevičius, „Santa Monica Networks“ Paslaugų teikimo vadovas.
Norite būti ramūs dėl savo verslo veiklos tęstinumo – užtikrinkite, kad tinkamai veiktų IT ir ryšio infrastruktūra. Bėda ta, kad dėl objektyvių priežasčių dažnoje organizacijoje IT tinklo priežiūra prisimenama tik nutikus rimtam incidentui. Suprantantys, kokias pasekmes gali sukelti priverstinis verslo sustojimas, vis dažniau renkasi modernią priežiūrą: tinklo operacijų centrą, vadinamą NOC (angl. Network Operations Center).

Šiandien bet kuris verslas tiesiogiai priklauso nuo IT infrastruktūros. Sutrikęs ryšys reiškia ir verslo paralyžių: stoja gamybiniai procesai, nebepasiekiami duomenys, o klientai lieka be aptarnavimo. Sklandų tinklo veikimą organizacijos dažniausiai bando užtikrinti savo jėgomis, tačiau tokios efektyvios ir pažangios priežiūros, kokią gali suteikti NOC, pasiekti dažniausiai neįmanoma. Didžiausias iššūkis kompanijoms yra kompetencijos išlaikymas ir specializacijos išgryninimas: priežiūrą įmonėse paprastai vykdo IT specialistai su universaliomis kompetencijomis.

„Kadangi tinklo priežiūra nėra vienintelė jų užduotis, dažniausiai darbų sąraše ji nebūna prioritetinė. Taigi tokie svarbūs higienos klausimai kaip laiku atlikta profilaktika ar paprasčiausiai tvarkingai vedama dokumentacija gali būti apleisti. Visa tai ilgainiui kaupiasi ir kritinių incidentų atveju suveikia kaip domino efektas, ženkliai prailginantis organizacijos gebėjimą atstatyti normalias operacijas“, – dėsto Andrius Jakimavičius, bendrovės „Santa Monica Networks“ Verslo vystymo vadovas.

Net jei įmonė turi atskirą tinklo specialistą, ilgainiui užaugantį net iki architekto, ant jo pečių neišvengiamai gula aibė smulkių, bet neišvengiamų tinklo priežiūros darbų. Tai ne tik neefektyvu, bet ir neretai tampa priežastimi, kodėl šie žmonės galiausiai palieka darbdavį. Pačiai organizacijai be galo sunku ir užtikrinti 24x7 tinklo pasiekiamumą: tai brangiai kainuoja, o ir motyvuoti labiau pažengusius IT specialistus itin sudėtinga.

Todėl norint patikimai, šiuolaikinėmis priemonėmis ir nepertraukiamai užtikrinti IT ekosistemos, o kartu – ir verslo – tęstinumą, verta naudotis profesionaliomis tinklo operacijų centro (NOC) paslaugomis.

NOC kaip ramybės sinonimas

Rinkoje šiandien netrūksta universalių IT paslaugų teikėjų, tačiau retas jų renkasi specializuotis siauresnėje srityje. „Santa Monica Networks“, viena Baltijos šalių IT saugumo lyderių, išsiskiria savo turimu know-how būtent tinklo ir saugos infrastruktūros valdymo srityje, į kurią gilinasi jau tris dešimtmečius – nuo pat veiklos pradžios.

Bendrovė projektuoja, diegia kibernetinio saugumo sprendimus, vykdo jų priežiūrą, teikia ir SOC (saugumo operacijų centras), ir NOC paslaugas. Pastaroji visapusiškai vystoma jau nuo 2017 m., tad yra geriausių industrijos praktikų, profesionalios komandos ir pažangių, įvairiomis sąlygomis ir skirtinguose verslo industrijose patikrintų įrankių sinergijos rezultatas.

„Santa Monica Networks“ NOC veikia pagal ITIL metodologiją, taigi tiek įrenginių stebėsena, tiek reagavimas, tiek prevenciniai veiksmai vykdomi struktūruotai ir nuosekliai, užtikrinant aukštą paslaugos kokybę.

Ką NOC reiškia organizacijoms?

Pirmiausią – patikimą užnugarį ir užtikrintumą, kad tinklo priežiūra bus maksimali.

A. Jakimavičiaus teigimu, NOC esmė – prevencija, o ne reakcija. Kuo labiau rūpinamasi profilaktika, tuo mažiau tenka gesinti gaisrų. Todėl didžioji dalis darbo vyksta dar iki sutrikimų: įrangos atnaujinimai, reakcija į anomalijas, kurių dar net nepavadintum incidentais. Taip pat – kruopšti „ūkiskaita“, informacijos saugojimas, apimantis tiek atsargines konfigūracijų kopijas, tiek ir reikalingą dokumentaciją, padedančią operatyviai susigaudyti ne tik kritinėse situacijose, bet ir apskritai plėtojant tinklus.

Kasdieniai darbai, nuo konsultacijų iki įvairių plėtros projektų kliento infrastruktūroje, susijusių su nauja veikla ar saugumo reikalavimais, taip pat patenka po NOC paslaugos skėčiu.

Ne tokių akivaizdžių, bet reikalingų užduočių, nuosekliai gerinančių „Santa Monica Networks“ NOC kokybę, sąraše – investicijos į turimą stebėsenos infrastruktūrą ir automatizaciją, smarkiai praplečiančios galimybes filtruoti klaidingus pavojaus signalus („false positive“).  

„Mūsų klientai žino, kad net ir smulkiausius incidentus išanalizuosime iki detalių, siekdami užkirsti kelią rimtiems sutrikimams. Visiškai incidentų išvengti neįmanoma, tačiau NOC padeda ženkliai greičiau reaguoti ir operatyviau sugrąžinti tinklą į normalią būseną, jei kas ir nutiktų“, – sako Lukas Stankevičius, įmonės Paslaugų teikimo vadovas.

Ne tiekėjas, o profesionalus kolega

Visgi profesionalumas ir pažangios technologijos – tik dalis sėkmingo bendradarbiavimo. Ne paslaptis, kad net geriausią paslaugą gali apkartinti atsainus jos išpildymas: vangus bendravimas, proaktyvumo stoka, nenoras arba negebėjimas įsijausti į konkretaus verslo situaciją.

Būtent šiuo aspektu „Santa Monica Networks“ yra itin vertinama rinkoje: bendrovės NOC peržengia techninės paslaugos ribas, tampa kliento komandos tęsiniu.

Srityje, kuri, iš pažiūros atrodytų, turėtų būti automatizuota labiausiai, kompanija nepamiršta ir žmogiško santykio svarbos. Kompaktiška pačios įmonės ir jos komandų sudėtis lemia kokybišką santykio užmezgimą nuo pirmų žingsnių: klientai bendrauja su profesionalu, išvengdami bendrinius klausimus sprendžiančio vadybininko. Tai sukuria pamatą labai betarpiškiems, dažnai – individualiems santykiams tarp „Santa Monica Networks“ ir įmonių, besinaudojančių NOC paslauga.

Bendrovė daug dėmesio skiria paslaugų valdymo struktūrai. Jos priešakinėse linijose – inžinieriai bei pardavimų vadovai, o bendradarbiavimą koordinuoja paslaugų teikimo vadovas. Tokia vadybinė architektūra leidžia palaikyti nuolatinį ryšį su klientu ir užtikrinti sklandų informacijos srautą tarp techninės ir verslo grandžių.

„Inžinieriai sukuria tvirtą santykį su kliento pusėje esančiais kitais techniniais specialistais, pardavimo vadovai reguliariai bendrauja su vadovybe, padeda identifikuoti naujus poreikius, planuoti plėtrą ar pokyčius. Paslaugų teikimo vadovas yra viso bendradarbiavimo ašis. Jis stebi paslaugų kokybę ir SLA vykdymą, proaktyviai sprendžia problemas, veikia kaip „katalizatorius“ sudėtingesnėse situacijose. Bendrai, ką girdime iš klientų – kad įsitraukus Service Delivery Management atsirado dar daugiau aiškumo, stabilumo ir patikimumo teikiant NOC paslaugą, kad dabar dar geriau dengiame kliento end-to-end poreikius“, – kalba L. Stankevičius,

Todėl „Santa Monica Networks“ NOC klientai neretai pripažįsta, kad jaučiasi lyg turėtų ne tiekėją, o kolegą, tik dirbantį po kita vėliava. Pašnekovas patvirtina, kad kompanija išties stengiasi nebūti tiekėju, reaguojančiu tik tada, kai kas nors užstringa.

„Mes praktiškai gyvename su savo NOC klientais, tai – ne rinkodarinis pažadas. Mūsų inžinieriai realiai tampa kliento komandos dalimi. Jie žino, kas vyksta, kas keičiasi, kokie prioritetai, ir reaguoja ne tik pagal sutartį, bet pagal situaciją. O turėdami interakcijų įvairiuose lygiuose, galime operatyviai užčiuopti ir atliepti dar tik besivystančius verslo poreikius nelaukdami paskutinės minutės. Ir apskritai daug bendraujame su klientais, nebūtinai tik su mūsų paslaugomis susijusiais klausimais. Visuomet stengiamės išgirsti jų rūpesčius ir ieškome būdų, kaip juos atliepti. Šia prasme tikrai veikiame labiau kaip verslo partneriai, ne išorės paslaugų tiekėjai“, – apibendrina „Santa Monica Networks“ Verslo vystymo vadovas.   

52795
130817
52791