Lenkijos vairuotojai ir ūkininkai užblokavo dar vieną pasienio punktą su Ukraina

Papildyta skyreliu „Skaičiuoja galimas netektis“
Lenkijos vilkikų vairuotojai nuo lapkričio 6 d. jau blokuoja prieigą prie trijų kitų sienos perėjimo punktų, reikalaudami, kad Europos Sąjunga (ES) vėl įvestų tvarką, kuria būtų prašoma leidimų, norint važiuoti iš ir į Ukrainą, numatant išimtis humanitarinei ir karinei pagalbai.
Savo protestą jie planuoja tęsti iki sausio 3 d.
Protestuotojai sako, kad jie pralaimi konkurencinę kovą su Ukrainos bendrovėmis, kurios siūlo mažesnes paslaugų kainas ir, jų teigimu, dabar gabena krovinius ne tik tarp Bendrijos ir Ukrainos, bet ir pačioje ES.
„Norėčiau, kad šis protestas kuo greičiau baigtųsi, nes jis mus vargina taip pat, kaip ir visus aplinkinius, – sakė Tomaszas Borkowskis, Lenkijos vežėjų ir transporto darbdavių gynimo komiteto vadovas. – Mes neketiname pasiduoti ir stovėsime tol, kol gausime savo sąlygas.“
Vilkikų vairuotojai taip pat nori, kad tušti sunkvežimiai iš ES nebūtų įtraukiami į elektroninę eilių Ukrainoje sistemą ir būtų imtasi priemonių, kad Baltarusijos ir Rusijos vežėjai negalėtų steigti įmonių Lenkijoje, siekdami apeiti sankcijas.
Lenkijos sienos apsaugos tarnybos duomenimis, šiuo metu sunkvežimiai Medykos punkte, kuris yra vienas iš aštuonių kelių sienos perėjimo punktų su Ukraina, laukia 127 valandas.
Medykoje sunkvežimių vairuotojai prisijungė prie ūkininkų organizuojamo protesto. Jie reikalauja, kad vyriausybė kompensuotų nuostolius dėl sumažėjusių grūdų kainų.
Protestuotojai teigia, kad Medykos punkte per valandą praleidžiami du sunkvežimiai, išimtys taikomos humanitarinei pagalbai, lengviesiems automobiliams ir autobusams.
Ukraina teigia, kad protestas kenkia jos ekonomikai, nes trukdo eksportui ir stabdo būtiniausių prekių tiekimą į šalį.
Rusija praktiškai užblokavo Ukrainos Juodosios jūros uostus, kurie prieš karą buvo pagrindinis eksporto kelias, todėl Ukrainos įmonės, norėdamos nukreipti eksportą ir importą, pasikliauja keliais ir geležinkeliais. Būtent todėl ir ES panaikino leidimų sistemą.
Ukrainos infrastruktūros ministerija apskaičiavo, kad per mėnesį sieną su Lenkija kerta vidutiniškai 40.000–50.000 sunkvežimių, t. y. dvigubai daugiau nei prieš karą.
Pirmadienį Medykos kontrolės punkte laukė apie 1.400 sunkvežimių, o Korčovos kontrolės punkte leidimo įvažiuoti į Ukrainą laukė apie 530 sunkvežimių, pranešė naujienų agentūra PAP.
Skaičiuoja galimas netektis
Latvijos maisto pramonės įmonių netektys dėl kontrolės punktų Ukrainos–Lenkijos pasienyje blokavimo gali siekti 30 mln. Eur per mėnesį, pareiškė Inara Šurė, Latvijos maisto įmonių federacijos vadovė.
Pasak jos, susiklosčiusi situacija jau stipriai atsiliepė Latvijos maisto produktų gamintojų veiklai, nes Ukraina yra svarbi jų partnerė tiek produkcijos eksporto, tiek apsirūpinimo žaliavomis požiūriu.
„Be abejo, gamintojai ieško sprendimų, ieško naujų rinkų apsirūpinimui žaliavomis, tačiau akivaizdu, kad kitose šalyse žaliavų kainos bus didesnės nei Ukrainoje. Tai reiškia, kad gamintojai bus priversti branginti produkciją, o tai gali vėl įsukti infliaciją, nes politikai neatlieka savo darbo“, – sakė I. Šurė.