2021-09-02 08:45

Laivai be įgulų jau leidžiami į vandenį, jiems žadama šimtamilijardinė rinka

Autonominis elektra varomas konteinerinis laivas „Yara Birkeland“. Gamintojo nuotr.
Autonominis elektra varomas konteinerinis laivas „Yara Birkeland“. Gamintojo nuotr.
Dauguma nelaimingų atsitikimų jūrose įvyksta dėl žmogaus klaidos, tačiau šią ir keletą kitų problemų galėtų išspręsti autonominiai krovininiai laivai. Šiuo metu kelios Azijos ir Europos kompanijos varžosi, kuri pirma tokius laivus išbandys, o technologijai žadama šviesi ateitis.

Per ateinančius du dešimtmečius pusė laivų, plaukiojančių Japonijos pakrantės vandenyse, turi būti autonominiai. Tokį tikslą kelia įvairius tvarumo projektus finansuojanti šios šalies organizacija „Nippon Foundation“.

Jos remiama laivybos kompanijų grupė, kuriai priklauso ir didžiausia šios srities Japonijos bendrovė „Nippon Yusen“, 2022 m. vasarį planuoja Tokijo įlankoje į vandenį nuleisti konteinerinį laivą, kuris be įgulos leisis į 236 mylių kelionę iki Ise uosto.

52795
130817
52791