VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2020-04-30 09:00

Logistikos įmonės „RM Cargo Baltic“ vadovas R. Skirmantas: išlikti padeda gebėjimas prisitaikyti prie pokyčių

Pasauliui kovojant su koronaviruso pandemija, prekių gabenimo kompanijos patiria didelius iššūkius – vežėjų veiklos apimtys susitraukė, atšaukti skrydžiai pristabdė ne tik žmonių, bet ir prekių judėjimą oro transportu. Vis tik, nors ekstremali situacija sukrėtė bene visus verslo sektorius, logistikos įmonei vadovaujantis Ramūnas Skirmantas sako, kad siekiant išlikti rinkoje, privalu gebėti prisitaikyti prie pasikeitusių veiklos sąlygų.

R. Skirmantas, krovinių gabenimo oro, jūrų bei žemės transportu ir logistikos paslaugas visose Baltijos šalyse teikiančios įmonės „RM Cargo Baltic“ vadovas, pasakoja, kad dėl karantino ribojimų ir kritusios vežėjų paslaugų paklausos labiausiai šiuo periodu nukentėjo sausumos transportas. Anot jo, krovinių gabenimo apimtys jūrų transportu beveik nepakito, o labiausiai įmonės veiklą paveikė atšaukti keleiviniai skrydžiai, apsunkinę ir krovinių judėjimą oro transportu.

Ramūnas Skirmantas, krovinių gabenimo oro, jūrų bei žemės transportu ir logistikos paslaugas visose Baltijos šalyse teikiančios įmonės „RM Cargo Baltic“ vadovas.

„Atšaukti keleiviniai skrydžiai automatiškai pakeitė ir tais pačiais reisais gabenamų prekių judėjimo sąlygas. Kadangi krovinių gabenimo oro transportu paklausa išliko tokia pati, sustojus įprastai avialinijų veiklai, siekiant padidinti pasiūlą, kai kurios jų arba ardo lėktuvų keleivių sėdynes, arba krauna prekes ant jų ir taip transformuoja keleivinius lėktuvus į krovininius. Vis tik, net ir taip optimizavus veiklą, avialinijos privalėjo kelis kartus išauginti prekių transportavimo kainas – per pastarąjį mėnesį jos keitėsi net kelis kartus ir augo itin sparčiai, o galiausiai nusistovėjo apie 10-12 kartų aukštesnės nei ankstesniais metais“, – kalba jis.

Pasak vadovo, įprastą įmonės veiklos planavimą apsunkino ir nuolat kintantis Kinijos prekių eksporto reguliavimas – kone kasdien eksportuojant medicinines priemones, muitinėje įvedami nauji reikalavimai prekių kokybei, pakuotei, ženklinimui, sertifikatams ir analizės testams. Aplinkybių nelengvina ir sudėtinga situacija su vietine logistika – terminalai perpildyti ir nebespėja apdoroti didžiulio kiekio krovinių.

„Pasibaigus karantinui Kinijoje, jaučiasi, kad valstybė nori atsigriebti už prarastą laiką – įmonės čia dirba neskaičiuodamos valandų – dvigubai stipriau nei prieš karantiną. Verslams Kinijoje teko persiorientuoti ir pradėti gaminti bei prekiauti visam pasauliui aktualiomis medicininėmis apsaugos priemonėmis. Automatiškai pasikeitė ir krovinių gabenimo specifika – drastiškai nukritus oro transporto pasiūlai, sudėtinga susidoroti su išaugusiu krovinių kiekiu. Esame matę situacijų, kada transportininkai krovinius iškraudavo oro uostų terminalų kiemuose ir laukdavo eilėje net kelias paras, kol prekės bus sukrautos išskraidinimui“, – pasakoja jis.

R. Skirmanto teigimu, tokia oro uostų situacija iš esmės panaši visame pasaulyje – valstybės, labiausiai nukentėjusios nuo pandemijos, pasižymi ir didžiausia suirute oro transporto sektoriuje. Anot jo, sunkiausia išgabenti krovinius iš Ispanijos, Italijos, po truputį sudėtingėja oro transporto sąlygos ir JAV.

Gerus rezultatus lėmė greitas prisitaikymas

R. Skirmantas atvirauja, kad gana nepalanki prekių gabenimo oro transportu situacija leido ne sumažinti, bet, priešingai, padidinti įmonės veiklos apimtis. Kadangi šiuo metu itin aktualu apsirūpinti apsaugos priemonėmis, kurių paklausa vis dar peržengia pasiūlą, neapsiribota galimais itin pabrangusiais įprastų avialinijų sprendimais, bet imtasi organizuoti nestandartinį medicininių priemonių transportavimą iš Kinijos ir kitų šalių.

„Reikėjo prisitaikyti prie krizinės situacijos ir reaguoti greitai, todėl pasiūlėme rinkai sprendimą – su partnerių, nuomojančių lėktuvus, pagalba balandžio mėn. į Lietuvą suorganizavome 16 specialių užsakomųjų tiesioginių reisų iš Kinijos į Lietuvą, kuriais atvežta virš 35 mln. medicininių priemonių“, – detalizuoja jis.

Anot pašnekovo, įvedus karantiną, iš pradžių jautėsi įtampa ir iš partnerių bei tiekėjų pusės, kurie baiminosi veiklos apimčių mažėjimo, bet tuo pačiu nekintančių finansinių įsipareigojimų bei avialinijų reikalaujamų išankstinių mokėjimų naštos, tačiau dvejonės išsisklaidė jau po pirmos savaitės. Vadovas neslepia, kad tam tikras neigiamas pandemijos fonas juntamas visur, tačiau oro transporto sektoriuje kol kas dar išlaikomas pozityvas. Pasak jo, vienas iš tikrai ženkliai karantino metu pakitusių faktorių įmonėje, tai – darbo krūvis.

„Greitai adaptuotis prie pasikeitusios situacijos ypatingai teko darbuotojams – šiuo metu dirbti tenka ir dieną, ir naktį, net savaitgaliais. Suintensyvėjo ne tik mūsų, bet ir partnerių bei avialinijų darbo dienos“, – sako jis.

R. Skirmantas pažymi, kad tai nebe pirmas kartas, kada prireikė greitos reakcijos prisitaikyti prie pokyčių rinkoje – 2014 m. įvedus sankcijas Rusijai, Lietuvos maisto pramonė staigiai persiorientavo, tuo pačiu tai padaryti teko ir įmonei – maisto pramonės sektoriaus verslams tuomet bendrovė oro ir jūrų transportu padėjo pasiekti tolimesnius jų klientus naujose rinkose.

„RM Cargo Baltic“ – lietuviško kapitalo logistikos įmonė, teikianti krovinių pervežimo paslaugas oro, jūrų ir žemės transportu visame pasaulyje. Bendrovė yra keturių logistikos tinklų – „Global Logistics Network“, „LogNet Global“, „Five Star Freight System“ ir „MarcoPoloLine“ – atstovė Lietuvoje. Krovinių gabenimo oro transportu srityje įmonė yra vienas pagrindinių Lietuvos rinkos dalyvių, nuo pat įsikūrimo 2009 m. nuosekliai auginusi pajamas. Praėjusiais metais bendrovės apyvarta augo 25 proc.

„Esame nedidelis verslas, tačiau tai mums suteikia dar daugiau lankstumo – visi kolektyvo nariai pasižymi operatyvumu, todėl prisitaiko prie individualių kliento poreikių bei situacijos ir, glaudžiai bendradarbiaujant, geba greitai pasiūlyti ir įgyvendinti sprendimus“, – papildo įmonės vadovas.

52795
130817
52791