Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-07 15:07
2025-09-06 15:24
2025-09-05 14:25
2025-09-05 11:06
2025-09-02 14:08
2025-08-30 11:54
2025-08-28 11:40
2025-08-27 11:10
2025-08-24 11:01
2025-08-22 11:29
2025-08-21 16:20
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
is kokiu lesu vz siulo valstybei apmoket energetikos brangima? vienintelis tvarus sprendimas tai pigiu saltiniu ivedimas i rinka bet dabartiniams politikams tai tabu todel visas rasinelis tai "paemiau is vienos kisenes ir perdejau i kita" tipo verslo planas. apie tai kad si krize dirbtinai sukurta irgi kapu tyla
Nors ir sutinku, kad rasinelis butent tokios pakraipos, bet nesutinku, kad valstybe nieko nedaro del energetikos - yra tikrai didele parama skiriama atsinaujinanciu saltiniu pletrai ir jie puikiai vystomi privaciomis rankomis, tikrai nebutina valstybei investuoti paciai. Taip pat del problemos saknu - is dalies dirbtinai sukelta, bet tai vyksta , skirtingu mastu, visame pasaulyje del pinigu spausdinimo siekiant svelninti pandemijos poveiki. Kokia alternatyva?
Čia reikia ne finansinės paramos iš valstybės, o nuimti ribojimus ir biurokratinę naštą. Pernai prisijungimo sąlygų prie Litgrid paprašyta 9000 MW atsinaujinančios elektros. Jei pusę išvystytų, elektrą eksportuotume. Ir ne mažinti dirbtinai per subsidijas energijos kainas reikėjo, o visą poveikį permesti vartotojams, kad mažintų vartojimą. Ir leisti įsiskolinti ir skolą grąžinti per tarkime tuos pačius 5 metus. Kai paklausa nereaguoja į kainų pokyčius, tai ir turime tokius kainų šuolius. Subsidijavimas, tik dar labiau didina kainas.
Dėl paramos tikslingumo - čia diskusija apie ekonomikos teoriją, nenoriu į tai veltis. Dėl "nuimti ribojimus ir biurokratinę naštą" - ką konkrečiai? Tai, kad pasigamintume elektros LT viduje ar net ją masiškai eksportuotume toli gražu nereikštų, kad kainos mažmenoje automatiškai sumažėtų.
Lenkai daro ką gali savo piliečiams ir verslams padėti. taip , laikinai, taip populistinis sprendimas , pinigų prispausdinta tiek kad nepabėgsi, kainos eis ir eis į viršų. Bent nesislepia už ES direktyvų, palauksim ką pasakys ir kiek leis.
Lenkai daro ne dėl savo piliečių. Piliečių pajamas ir algas nurėžė dirbtinai zlotą nustumdami žemyn. Nurėžtas PVM irgi kainas sumažins labai trumpam, iš biudžeto kainuos daug, ir tai tik dar labiau padidins infliaciją, o ne ją sumažins.
paaaiskink paprastam piliečiui kurio atlyginimas dar nepakilo. infliacija dar labiau pakils vėl ką sugalvos
LB aiškino kad infliacijos nebus ir gyrėsi kad turi daugybę būdų tai suvaldyti. Kagi išaušo LB valanda atsakyti už savo žodžius.
https://www.vz.lt/finansai-apskaita/2021/04/23/naujasis-lb-vadovas-stebina-kalbos-apie-infliacija-nes-budu-ja-atvesinti-kur-kas-daugiau-nei-kaitinti
Pritariu
LB dėdžių ir tetų tikslas yra pasiimti kosminio dydžio atlygininus, paskraidyt kavutės į ECB pagert, už savo pezalus jie neatsako
Dabartinės didelės infliacijos priežastis yra ne ekonominė, o politinė. Politines priežastis nuspėti yra tokia pati galimybė, kaip tau atspėti kokį skaičių sugalvojau galvoje 1 ar 2. Atsakau iš karto - priešingai, nei tu pasakysi.
Atsisakėt lito-plojot katučių ,kad "nereiks keist pinigų į eu važiuojant"(kvailesnio pateisinimo turbūt visame pasaulyje nėra)-atsisakėt infliacijos valdymo instrumento . Tai už tai ir nebesiskųskim -kvailą ir bažnyčioj muša.
Litas niekaip nepadėjo valdyti infliacijos. Litas niekada nebuvo laisvai plaukiojantis, o ir taip padaryti mums būtų pavojinga, turint mažą atvirą ekonomiką. Taip pat per monetarines priemones valdyti infliaciją būtų labai nepopuliaru ir niekas to nedarytų. Tuo labiau, kad jokia monetarinė politika nebūtų padėjusi energijos kainų brangimo atveju. O energijų kainų brangimas sudaro du trečdalius dabartinės infliacijos. Jei ne energijos kainos, būtų normali 4% infliacija.
Nustok kliedėti-litą visada galima "atrišti" O maža -atvira ekonomika ir todėl neįmanomas savos valiutos reguliavimas -tėra pasakos iš laisvos rinkos instituto korifėjų lūpų.
Rolandai, čia tu? Nustok kliedėti apie LTL vs EUR naudą. Net nežinočiau nuo ko pradėt aiškinant apie EUR privalumus. Tamsuma visiška.
Tai ,Lena,tai aš
Tamsta nori pasakyti, kad kai buvo litas (1993-2014), tai nebuvo infliacijos? Aha, kaipgis. Gal pasitikrink duomenis. Ir taipgi pažiūrėk, kad dėjosi pirmais dvejais metais po euro įvedimo: priešingai naiviai (nepasakius: kvailai) "liaudies" nuomonei, tuo metu kainų lygis dargi sumažėjo, palyginus su tuo "litiniu", kuris buvo iki euro įvedimo. Pagaliau, gali pasiknisti ir plačiau bei giliau: kokios infliacijos būta Europos šalyse iki euro atsiradimo ar įsivedimo. Gal tokių faktų užteks, kad suvoktumei, jog savo atskiros valiutos turėjimas neapsaugo nuo infliacijos?