Okeaninių laivų netekusios „Klaipėdos smeltės“ konteinerių krova pernai smuko 34%

Publikuota: 2020-02-13
Klaipėdos uostas. Laivų krovos AB „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminalas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Klaipėdos uostas. Laivų krovos AB „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminalas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Į Klaipėdos uostą pernai pavasarį nustojus plaukti didiesiems konteineriniams laivams ir sumažėjus krovinių perskirstymui į Baltijos šalių uostus, didžiausios uosto konteinerių krovos įmonės „Klaipėdos smeltė“ konteinerių krova 2019 metais smuko 34% iki 254.000 TEU (2018-aisiais perkrovė 387.000 TEU), o bendra krova mažėjo 35%. 

Vien šiemet sausį, palyginti su pernai sausiu, terminalo krova sumažėjo beveik keturis kartus – nuo 40.000 TEU pernai sausį iki 11.570 TEU šiemet.

Netiesiogiai tarptautinės krovinių gabenimo bendrovės „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) valdomos „Klaipėdos smeltės“ vadovo Rimanto Juškos teigimu, įmonė investuoja į krovos pajėgumų didinimą, todėl tikimasi, kad laivai sugrįš. 

„Pernai savininkai priėmė sprendimą transhipmento konteinerių gabenimą per Klaipėdos uostą laikinai sustabdyti, tai faktiškai dirbame tik su importo-eksporto srautais“, – BNS sakė R. Juška.

Siekiant, kad „Klaipėdos smeltė“ taptų vienu iš konteinerių paskirstymo centrų, MSC 2018-aisiais įtraukė Klaipėdą į „Australia Express“ ir „Himalaya Express“ maršrutus, kuriais plaukioja okeaniniai laivai. Tačiau pernai balandį MSC laikinai sustabdė šį sprendimą.

„Visiškai nepanikuojame, dirbame, yra sprendimas išlaikyti žmones, techniką, tobulinti procesus, žiūrėti efektyvumą, todėl mūsų tikslai nesikeičia“, – pridūrė jis. 

Pasak R. Juškos, „Klaipėdos smeltė“ pernai investavo apie 50 mln. Eur, tačiau įmonės vadovas kol kas nesiryžta prognozuoti, kokios įtakos jos rezultatams ateityje turės krovinių mažėjimas. Anot jo, tai priklausys nuo akcininkų sprendimo, ar didieji laivai sugrįš ir kada.

„Nėra taip paprasta kompensuoti (krovinių mažėjimą – BNS), kadangi krovinių judėjimas per Klaipėdos uostą susietas su ilgalaikėmis sutartimis. Nėra taip, kad kroviniai gali atsirasti staiga, iš niekur, migruoti iš vieno terminalo į kitą. Juolab, kad mes visą savo veiklą ir pajėgumus daugiausiai orientuojame į konteinerių krovą ir visos investicijos nukreiptos į šitų pajėgumų didinimą. Tikrai nesiblaškome, didiname šita linkme ir lauksime savo tikrųjų savininkų sprendimų“, – teigė R. Juška.

„Patys savininkai deda investicijas, kad terminalas ne šiaip sau gražiai atrodytų, bet kad galėtų perkrauti tam tikrą kiekį konteinerių ir aptarnauti tam tikro dydžio laivus“, – pridūrė jis.

R. Juška taip pat užsiminė, kad krovinių srautams įtakos gali turėti ir šiuo metu Kinijoje siaučiantis koronavirusas.

„Matome kas dedasi, srautai, kurie kaip orientyras turėjo būti iš Tolimųjų Rytų, iš Kinijos ir visa kita, tai mes matome, kas dedasi su koronavirusu, tai tikriausiai turės įtakos ir krovinių gabenimui“, – sakė R. Juška.

Klaipėdos uosto rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas BNS sakė, kad konteinerinės linijos nukreipimas nuo Klaipėdos gali būti susijęs su naujais aplinkosaugos reikalavimais mažinant sieros kiekį kure, jie įsigaliojo visuose pasaulio vandenyse.

„Klaipėdos smeltės“ vadovo teigimu, sieros kiekio mažinimas sunkiajame kure reiškia didesnius mokesčius laivybos kompanijoms, tačiau jis nesiėmė vertinti, ar tai turėjo įtakos MSC sprendimui.

MSC kontroliuojama tarptautinė uostų terminalų operatorė „Terminal Investment“, 2008 metais įsigijusi „Klaipėdos Smeltę“, skelbė, kad jos tikslas ir investicijos bus skirtos Klaipėdą paversti konteinerių paskirstymo centru.

Nuo pernai balandžio okeaniniai konteinerius gabenantys MSC laivai plaukia iki Roterdamo, Antverpeno, Brėmerhafeno bei Gdansko ir iš ten kroviniai paskirstomi į kitus uostus.

Pernai bendra „Klaipėdos smeltės“ krova mažėjo 35,3% iki 3,3 mln. t (2018 metais – 5,14 mln. t). Be konteinerinių krovinių, įmonė taip pat krauna negabartinius ir sunkiasvorius krovinius, generalinius krovinius, šaldytą produkciją.

2019 metų finansinių rezultatų įmonė kol kas nepaskelbė. 2018 metais jos grynasis pelnas augo 3,9 karto iki 7,251 mln. Eur, pajamos – 1,4 karto iki 30,217 mln. Eur.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Billas Gatesas įsigijo pirmą elektromobilį ir tai nėra „Tesla“ 3

Vienas kompanijos „Microsoft“ įkūrėjų, milijardierius ir filantropas Billas Gatesas įsigijo savo pirmąjį...

Finansai
2020.02.19
Bus aiškinamasi, kaip „Rail Balticai“ pritaikyti ruožą nuo Lenkijos sienos iki Kauno

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ aiškinsis, kaip modernizuoti 2015 metų pabaigoje atidarytą 370...

Dar vienas „Avia Solutions Group“ pirkinys – italų „Flash Line Maintenance“ 

Augantį verslininko Gedimino Žiemelio valdomos grupės pirkinių krepšelį papildo lėktuvų priežiūros ir remonto...

Elektriniams autobusams didžiuosiuose miestuose siūloma dar 30 mln. Eur 

Svarstoma galimybė didiesiems miestams papildomai skirti 30 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) paramos...

Po „Vlantana Norge“ skandalo mato ir žalą reputacijai, ir susidorojimą Premium 2

Bendrovei „Vlantana Norge“ Norvegijoje reiškiami įtarimai vairuotojų išnaudojimu sudavė rimtą smūgi visų...

Devyni transporto ministrai ragina taisyti Mobilumo paketą

Transporto ministrai iš Lietuvos, Bulgarijos, Kipro, Estijos, Vengrijos, Latvijos, Maltos, Lenkijos ir...

„Problematiką“ ruošiamasi grąžinti Susisiekimo ministerijai

Strategine valstybine įmone tapusią kelių techninės priežiūros ir kokybės kontrolės įmonę „Problematika“...

Pasaulinė automobilių pramonė jau gali būti pasiekusi maksimalią apimtį

„Bosch" padalinio vadovas tvirtina, kad pramonė toliau trauksis, tačiau augimui vietos palieka naujos...

Automobiliai
2020.02.18
„Vlantana Norge“ neteko licencijos: tai pirmas toks atvejis šioje šalyje Premium

Su viena didžiausių Lietuvos vežėjų bendrovių „Vlantana“ siejama įmonė „Vlantana Norge“ neteko veiklos...

„Vlantana Norge“ nutraukia veiklą 10

Su trečia didžiausia Lietuvos vežėjų bendrove „Vlantana“ siejama „Vlantana Norge“ nutraukia veiklą. Tai...

Ypatingi „Mazda“ metai Verslo tribūna

Nuo dienos, kai Jujiras Matsuda, gyvenimo audrų blaškomas, bet ryžto nepraradęs japonas pasuko į automobilių...

Automobiliai
2020.02.18
Europos automobilininkai renkasi benziną, atranda elektrą ir pamiršta dyzeliną  Premium

Naujų automobilių pardavimai 2019 m. rodo, kad pirkėjai Europos Sąjungoje (ES) vis aktyviau ieško alternatyvų...

Automobiliai
2020.02.18
Naujas „Avia Solutions Group“ pirkinys – Švedijos bendrovė „Aviator“  9

Lietuviško kapitalo aviacijos grupė „Avia Solutions Group“ (ASG) paskelbė vasario 17 d. sudariusi sandorį dėl...

ES liepia Britanijai suvienodinti kelių mokesčius arba žada teismą 

Paskutinę sausio dieną Europos Sąjungą palikusi Jungtinė Karalystė sulaukė Europos Komisijos reikalavimo...

Lietuvos vežėjai – sparčiausiai augę ir ketvirti pagal aktyvumą Vokietijos keliuose  Premium

22,2% apmokestintais keliais nuvažiuotą atstumą padidinę Lietuvos vežėjai rodo neeilinį sektoriaus pajėgumą,...

„Busturui“ VPT liepė nutraukti 20 autobusų pirkimo konkursą   2

Šiaulių valdžios valdoma keleivių vežimo įmonė „Busturas“ turi nutraukti 0,5 mln. Eur vertės (su PVM) 20-ies...

Kaip su „MasterCARE“ paslauga vilkikas kasmet sutaupo po 1.000 Eur? Verslo tribūna

Ar žinote, kad jūsų vilkikai per metus gali uždirbti papildomai po 1.000 Eur, nors patiems dėl to nieko...

„Tilts“ nepavyko iš buvusio vadovo Lietuvoje prisiteisti beveik 0,5 mln. Eur Premium

Latvijos infrastruktūros bendrovei „Tilts“ nepavyko iš buvusio filialo Lietuvoje MO-24 vadovo prisiteisti...

Statyba ir NT
2020.02.17
Netikslūs žemėlapiai logistikos kompanijoms kasmet kainuoja milijardus Premium

Logistikos bendrovės vien Jungtinėse Amerikos Valstijose kasmet kartu praranda apie 6 mlrd. USD dėl...

Suskaičiavo, kur automobilio nuoma kainuoja pigiausiai 4

Jungtinėje Karalystėje veikianti prekybos naudotais automobiliais svetainė „Choosemycar“ suskaičiavo, kiek...

Laisvalaikis
2020.02.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus