Reforma kokia daroma, vertinu neigiamai. Pinigų pravalgymas, infliacijos padidėjimas ir iš to išplauksiančios rimtos pasekmės.
2025-06-12T13:14:41+03:00
O argumentacija?
Vertinu teigiamai:
- KT sprendimo įvykdymas
- Saldžialiežuvių su 1,8% pažadu įviliotas žmogus iki mirties tuose spąstuose, nėra šansų pabėgti. Žinau vienišų žmonių auginančių vaiką, kuriems nuo jų biški virš minimumo tie 40 eurų per mėnesį yra labai daug.
- Sakyti, kad visi durni, o ten keli iš to kraunantys kapitąlą protingi, yra netiesa.
- Tas baubas, kas bus daaaaug pinigų išmesta yra burbulas - atimti Sodros įmokėtas, atimti valstybės primokėtas, tai absoliuti dauguma galės operuoti tais 25% kokių max šimtų ribose. Vieni gąsdina, kiti realiai nežino kiek ten yra.
Infliaciją augina paslaugos ir maistas, vargu ar šie pinigai smarkiai įtakos šias sritis.
2025-06-12T18:19:10+03:00
O kodėl reiktų atimti iki 2pakopos pakeitimų Sodros įmokėtas sumas? Taigi dėl to gan žymiai sumažės ateityje gaunama Sodros pensijos dalis.
2025-06-12T14:07:42+03:00
Keista.... vertinu neigiamai... vertinu teigiamai...
Tačiau praktiškai visi šone palieka klausimą: kodėl vis dėl to netenkina ši pakopa?
Blogas ar neefektyvus administravimas? Per didelis ir niekaip su rezultatais nesusietas pakopos aptarnavimo-administravimo mokestis?
Tai kame problema???
Mano nuomone ši pensijinė II pakopa yra priverstinė ir funkcionuojanti šalia I Sodrinės pakopos. Gal tai yra ir neblogai. Tačiau tokiu atveju kažkaip jau bent turėtų būti ir su valstybine atsakomybe susiję pensijos rezultatai. Gal aš kažkur ką nors praleidau ar nedažlibinau. Dabar pelnas paliekamas privatiems fondams, o nuostolis, tiksliau kas lieka, atiduodama priverstiniam dalyviui. Nepriklausomai nuo to uždirbami ar pradirbami žmonių pinigėliai.
Tad gal neteisingas apmokejimas už administravimo paslaugas? Apie tai tyla ir jokių diskusijų.
Trečioje pakopoje viskas aišku. Pats nori, pats ir dalyvauji, pats sutikai su taisyklėmis ir užmokesčiu. Be prievartos!
2025-06-12T14:32:56+03:00
Paaiškinkite, kaip, jūsų nuomone, pelnas lieka privatiems fondams? Jei jūs kaupiate, pasitikrinkite savo pervestas įmokas Sodros paskyroje, o sukaupto turto vertę - savo pensijų fondo sąskaitoje, ir labai nustebčiau, jei skirtumas būtų neigiamas, jei kaupiate ilgiau nei metus. Tas skirtumas (pelnas) yra jūsų, ne pensijų fondo valdytojų. Jie gauna tik fiksuoto procento mokestį už paslaugas.
2025-06-12T14:37:26+03:00
Jūs teisingai pastebėjote - gauna FIKSUOTĄ procentą už paslaugas. Nepriklausomai nuo to ar tos paslaugos suteikė prieaugį, ar sumažėjimą (nuostolį).
Apie tai ir yra kalba.
2025-06-12T15:20:22+03:00
Briedus kalbi. Tik viena vienintelė priežastis, tai yra problemos atsirado kai pradėjo atskaityti į antrą pakopą iš darbo užmokesčio. Kol pinigai buvo pervedami tik iš SODROS, nebuvo jokių nepasitenkinimų ir visiems labai tiko.
2025-06-12T15:35:39+03:00
Vadinasi, sutinkate, kad jūsų teiginys "Dabar pelnas paliekamas privatiems fondams" yra nekorektiškas, nes mokestis už paslaugas nėra pelnas, o tik apibrėžtos pajamos, iš kurių dar atskaitomos fondo išlaidos.
2025-06-12T15:44:19+03:00
Palaikau Ribox. Apie mokesčius fondai nekalba. Esu 2 pakopos dalyvis, sukaupiau gerokai daugiau už vidutinį kaupimą. Pagal mano metus fondas konservatyvus. Fondo valdymas toks, kad tik šiemet suma grįžo į 2021 metų pabaigos sumą. 2022 metų (nu)valdymo rezultatas- keli tūkstančiai € arba minus >11%. O valdymo mokesčiai - keli šimtai € už sumos sumažėjimą...
2025-06-12T15:44:40+03:00
Manau, tamsta, galite pasakyti kokia dalis nuo ivestuotų lėšų prieaugio atitenka fondams už jūsų lėšų investavimą-administravimą, taip vadinamą paslaugą?
Kartais virš 100%.
Iš esmės fondų pelnas priklauso nuo dalyvaujančių fonde dalyvių kiekio, bei suneštų-perduotų pinigų fondui investuoti sumos. O ar fondas pinigėlius suinvestavo naudingai ar nuostolingai, mažai jam rūpi. Ten tik dešimtas vanduo nuo kisieliaus, Todėl ir visas nepsitenkinimas dėl pasitraukimų.
Taip kad briedai iš tamstos sklinda.
2025-06-12T16:04:56+03:00
Būsto administratorius gauna mokestį fiksuotą už plotą, ar nuo būsto vertės?
Ir buitiškai, parodyk, kuris normalus, pripažintas, atvirai prekiaujamas fondas, ima mokestį, tik nuo gauto pelno? Kadangi nieko nerauki, tai tokius dalykus ir kalbi, o kitiems reikia tau pradėti aiškinti, kodėl saulė teka rytuose, kai ginčijasi, kad žemė plokščia.
2025-06-12T16:06:17+03:00
"Nuvaldymo" :D Nesupranti, net kaip valdomas fondas, žiūri kaip į spekuliaciją - trumpalaikius rezultatus.
2025-06-12T16:09:35+03:00
Tai prašom, nemokamai fondus gali keisti į pelningiau dirbančius. Briedai iš tavęs tik sklinda, nes nori prie buitinių alkoholikų stalo pakalbėti apie investicijų portfelius ir administravimus.
Niekaip neuždirbu iš investicijų, nors studijavimo metu ir svarsčiau tokią kryptį pasirinkti, t.y. investicinių portfelių valdymas.
Kartais 100% viršija? :D Tai gal į obligacijas suinvestavęs arti 100%, ir stebiesi, kodėl augant palūkanoms nėra pelno... Nu čia kaip nustebti, kad šiandien saulė nusileido vakaruose. Netikėtas atradimas.
2025-06-12T16:28:59+03:00
Tikrai supranti kas yra 100 %? :D Labai abejoju. Ir vėl eilinis briedas ką kalbi, nes kuo daugiau fondas uždirba klientui, tuo daugiau uždirba sau (proc. nuo vertės). Nieks nelaiko pakilimo metais į minusą fondą varančio fondo valdytojo...
Matau esi tas iš šimtų verksniukų, kuriems tapo problema 50 eur atskaitymų į 2 pakopos fondą...
Gal gali pasakyti kokia dalis SODROS lėšų nueina SODROS bobelių išlaikymui? Kiekvieno net ir mažiausio rajono SODROS skyriuje sėdi po kelias dešimtis bobelių, kurioms mokamos algos, suteikiamos darbo vietos ir t.t. Fondo gaunamas proc yra centai palyginus kiek kienuoja SODROS išlaikymas, bet tau to nesuprasti. Moki verkšlenti tik dėl 0,4-0,5 proc komiso.
2025-06-12T16:40:24+03:00
Tamsta viską teisingai rašote, tačiau tik tuo atveju, jei žmogelis SAVO NORU sulenda į fondą "pagal iš anksto žinomas dalybų sąlygas".
Tačiau II pensijinis yra PRIEVARTINIS !!!! įtraukimas BE JOKIO ĮMANOMO DALYBŲ SĄLYGŲ PAKEITIMO.
Ir prievartos mechanizmą naudoja VALSTYBĖ fondų naudai!
Sakysite - apsaugo žmogelį, nes jis nemoka ir nežino kaip su savo pinigais elgtis!? Juokas!
Jeigu taip rūpinasi prievartiniu būdu tais žmogeliais, tai ir nuostolio atsakomybę gali sau prisiimti duodama fondams GARANTUOTĄ FIKSUOTO procento grąžą!
2025-06-12T16:49:14+03:00
jie tau parašys, kad jokios prievartos ten nėra :D viskas laisva valia :D Beprasmiška diskusija su tokiais troliais.
2025-06-12T16:57:14+03:00
Manau Ribox turi omeny tai, kad pensijų fondo valdymo bendrovė pagrindines pajamas gauna visiškai nepriklausomai nuo to, kaip sekasi fondui. Turto valdymo, įmokų mokesčiai mokami, net jei fondo rezultatai eina į visišką minusą. O kai žmogus sulaukia pensinio amžiaus, anuitetą perka ne iš pensijų fondo kuriame kaupė, o iš Sodros, kuri prisiims tokio anuiteto riziką. Kitaip tariant pensijų fondas visada gauna garantuotas pajamas (tikrai ir pelną) ir praktiškai neturi rizikos.
2025-06-12T17:03:00+03:00
nu, nu, užingriduk, ir kiek kainuoja sodros išlaikymas mmm... ? aš tau atsakysiu. 26.8M per metus, kai sodra operuoja 8B. Tai valdymas kainuoja 0.33% kiek fondai pasiima nuo įmokų?
2025-06-12T17:05:10+03:00
aš tau atsakysiu kiek. pvz. SEB 0.5% + 0.2% nio vidutines metines vertes :))) Tqi kas čia efektyviau dirba?
2025-06-12T17:10:42+03:00
0.2% čia jei miršta, turto išsaugojimo fonde* dar yra ir 0.05% fondo keitimo atveju.
2025-06-12T17:13:48+03:00
O tai yra pas ką neigiamas rezultatas?
2025-06-12T17:17:42+03:00
Tiesa. Kuo daugiau uždirba fondas, tuo daugiau pasiima turto valdymo mokesčio. Bet turto valdymo mokestį (ir nemažą, lyginant su laisvai prekiaujamais ETF fondais) fondas pasiims VISADA. Nebent turto vertė nukris iki 0 EUR. Kitaip tariant, nesvarbu kaip dirbs, vistiek uždirbs ir motyvacijos investuoti į išskirtinius rezultatus motyvacijos nėra. O pensijinių fondų pasirinkimas LT ribotas, visi su panašiais mokesčiais, tai niekur nepribėgiosi
Kiek nueina "SODROS bobelėms" ir pats nežinote, tai nėra ko kitų klausinėti. Nustebsite sužinojęs, kad "investicijos" į SODROS pensiją grąža, ypač mažiau uždirbantiems, yra didesnė, nei investuojant į II ar III pakopą.
2025-06-12T17:20:07+03:00
tavo beletristikos turėtų racijos, jei fondas komisinius gautų nuo metinio pelno, o ne nuo bendros vertės.
2025-06-12T17:25:45+03:00
Blogas tamstos palyginimas "Būsto administratorius gauna mokestį fiksuotą už plotą, ar nuo būsto vertės?"
Ir nuo būsto vertės ir nuo ploto.
Išmanau ne mažiau tamstos. Nesusireikšminkite :) Tamstai dar reikėtų truputį paaugti tiek žiniomis, tiek finansiškai :)
2025-06-12T18:27:19+03:00
Dabar esu sustabdęs įmokas, bet praeityje, kai įmokas mano būsimos mažesnės Sodros pensijos dalies sąskaita pervedinėjo Sodra, yra buvę gal kokie 2 ar 3 skirtingi metai, kai metų pabaigoje sukaupta buvo mažiau nei metų pradžioje (kai nuostolis ne tik suvalgė visas tais metais pervestas lėšas, bet dar daugiau) - savo dalį tuomet fondas pasiskaičiavo tokią pat kaip visuomet.
2025-06-13T09:14:35+03:00
SODROS tik pirmo ketv. veiklos sąnaudos - 42,6 mil. gudruti. Vertinant tuos tavo paminėtus 8 B gaunasi 2,13 %. KOSMOSAS koks efektyvumas...
2025-06-13T11:07:43+03:00
Bet tas fiksuotas procentas yra nuo fondo vertės, tad skatina ją didinti (ir investiciniu prieaugiu), norint kad procentas virstų didesne suma eurais.
2025-06-13T11:10:47+03:00
Sulaukus pensijinio amžiaus, nebūtina pirkti anuitetą iš "Sodros". Yra galimybė jį pirkti iš PF, kuriame kaupei. Bet tokiu atveju gaunamų išmokų dydis nebus garantuotas, priklausomai nuo investicinės grąžos jis gali ir augti, ir kristi.
2025-06-13T11:17:03+03:00
https://www.sodra.lt/uploads/documents/files/Fondo valdybos finansinių ataskaitų rinkinys pagal 2024-12-31 duomenis.pdf
čia tau piminis šaltinis, užingriduk. Jei kažkiek finansuose rauki, susirasi jų išlaidas ;)
2025-06-13T11:21:40+03:00
SODROS tik pirmo ketv. veiklos sąnaudos - 42,6 mil. gudruti. Vertinant tuos tavo paminėtus 8 B gaunasi 2,13 %. KOSMOSAS koks efektyvumas...
_______________________
iš kur info? duok nuorodą :)
2025-06-13T11:38:21+03:00
2025 metu jau nesugebi rasti tapiliuskvadaratu? :D
2025-06-13T13:39:54+03:00
Problema yra tame, kad fondo dydis fondo valdytojams sukuria KARTAIS (KARTAIS !!!) DIDESNĮ gaunamą mėnesinį pinigų srautą dėl fiksuoto mokesčio procento, nei fondo valdytojų sukuriamas fondo investicinis prieaugis !!!
Kartu problema yra ir tame, kad fondo dydis PRIEVARTINIU BŪDU ĮTAKOJAMAS VALSTYBĖS (!!!), o investicinis prieaugis yra TIK fondo valdytojų darbo kokybės-sugebėjimo naudingai auginti fondo vertę įvertinimas BE JOKIOS ATSKAITOMYBĖS PENSININKUI (tuo pačiu ir valstybei).
Todėl fondai ir dainuoja, kad gali atsirasti galimybė kisti fondo dydžiui ištraukiant iš fondo pinigėlius.
Jei fondai dirbų TIKRAI PELNIGAI (ATSAKINGAI), niekas nekvestionuotu II pensijinio fondo aktualumo.
2025-06-13T14:11:22+03:00
Anuitetą gali įsigyti tik iš SODROS. PF tokios paslaugos ne(be)teikia
2025-06-22T19:07:57+03:00
"Sodra" tinklalapyje nurodoma: "Atidėtasis pensijų anuitetas. Pensijų anuitetas įsigyjamas už dalį pensijų fonde sukauptos sumos. Likusi suma išmokama periodinėmis išmokomis, kurias moka pensijų kaupimo bendrovė iki asmeniui sukaks 85 metai. „Sodra“ pradės pensijų anuiteto mokėjimą asmeniui sukakus 85 metus. Valstybė garantuoja, kad „Sodra“ pensijų anuitetų išmokas mokės kas mėnesį visą gyvenimą." Taip, formaliai žiūrint, tos PF reguliariai mokamos išmokos (kurių dydis nėra fiksuotas) nėra vadinamos anuitetu. Tačiau savo esme nuo jo nesiskiria.
2025-06-12T17:10:38+03:00
Ir vėl tos pačios pasakos apie nuvaldytus pensijų fondus ir drakoniškus administravimo mokesčius. Tačiau skaičiai yra paprasti ir patys kalba už save: penbsijų fonduose žmonės iš viso uždirbo daugiau negu 3 mlr. eurų, o visi valdymo mokesčiai visoms valdymo įmonėms per visus metus siekė 300 mln. eurų.
2025-06-12T17:12:07+03:00
Tai čia gaunasi 1% valdymo mokesčio. sodra sukasi su 0.33%
2025-06-12T17:12:44+03:00
oj sorry čia tokiu atveju 10% pas tamsta gaunasi nuo uždarbio :))
2025-06-12T17:40:52+03:00
Nuo kada valdymo mokestis yra skaičiuojamas nuo pelno?
2025-06-12T18:03:46+03:00
kaip pasirašai sutartis, taip ir skaičiuojamas.
2025-06-12T19:11:24+03:00
Antroje pakopoje pasirašei sutartį, pagal kurią valdymo mokestis yra paskaičiuojamas nuo pelno? Kur čia taip galima?
2025-06-12T19:31:14+03:00
O turėjau galimybę pasirašyti sutartį, kad nuo pelno skaičiuotų? :D Vat jei valstybė būtų įvedus imperatyviai numačius sutarties sąlygą nuo pelno mokestį, jis būtų buvęs nuo pelno :)
2025-06-12T20:32:10+03:00
Kam svaičioti apie tai, kas neegzistuoja? Ant kiek reikia būti kosmonautu, kad diskusijoje apie pensijų fondus, pradėtum skaičiuoti kažkokius išgalvotus procentus nuo pelno? Ar tamstai viskas gerai?
2025-06-12T21:21:05+03:00
Matau su logika nebendrau, užingriduk. tai todėl ir atsiimsiu, nes sąlygos nėra palankios.
2025-06-12T21:32:46+03:00
Ok, atsiimk. Tik nežinia ar tikrai daugiau uždirbsi, jei net neskiri valdymo mokesčio nuo sėkmės mokesčio.
2025-06-12T21:36:00+03:00
tau labai rūpi, kiek aš uždirbsiu?
2025-06-12T21:42:21+03:00
Nelabai
2025-06-12T22:53:00+03:00
Tai ko tu čia susirūpinai, kiek aš uždirbsiu?
2025-06-12T20:11:48+03:00
Visame pasaulyje kaupiantiems sudaromos galimybės, o darbdaviam ir prievolės, mokėti į papildomą pensijų kaupimą, nes taip užtikrinama, kad žmonės jaučia asmeninę atsakomybę rūpintis savo ateitimi. Sovietinis mastymas, kad valstybė už viską atsakinga, o jei bus blogai, eisim kaltinsim sodrą. Gal fondų mokesčiai per dideli pas mus, bet modelis geras. Man didžiausia paskata išeiti į 3 pakopą yra nepasitikėjimas valstybe, kuri pritrūkus pinigų ikiš ranką į 2 pakopą, keisdami anuitetus ir kitaip.
2025-06-13T11:04:44+03:00
"O už „Sodros“, valstybės biudžeto už asmenį įmokėtas pensijų įmokas bus įskaičiuojami papildomi pensijų apskaitos vienetai „Sodros“ pensijai."
Tokia įskaičiavimo galimybė dar labiau skatins atsiimti 2 pakopai įmokėtas lėšas ir prieaugį. Nes ji suteiks neblogą "boost" tavo "Sodrinės" pensijos individualiajai daliai: ją, inter alia, pastiprins valstybės biudžetas. Gi kadangi tos individualiosios dalies apskaitos vienetų pensijinė (išmokų) vertė yra nuolat didinama, tai tas atsiėmimas, ypač vyresnio amžiaus žmonėms, turėtų būti žymiai naudingesnis, nei fiksuoto ir neindeksuojamo anuiteto pirkimas iš "Sodros".
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Reforma kokia daroma, vertinu neigiamai. Pinigų pravalgymas, infliacijos padidėjimas ir iš to išplauksiančios rimtos pasekmės.
O argumentacija? Vertinu teigiamai: - KT sprendimo įvykdymas - Saldžialiežuvių su 1,8% pažadu įviliotas žmogus iki mirties tuose spąstuose, nėra šansų pabėgti. Žinau vienišų žmonių auginančių vaiką, kuriems nuo jų biški virš minimumo tie 40 eurų per mėnesį yra labai daug. - Sakyti, kad visi durni, o ten keli iš to kraunantys kapitąlą protingi, yra netiesa. - Tas baubas, kas bus daaaaug pinigų išmesta yra burbulas - atimti Sodros įmokėtas, atimti valstybės primokėtas, tai absoliuti dauguma galės operuoti tais 25% kokių max šimtų ribose. Vieni gąsdina, kiti realiai nežino kiek ten yra. Infliaciją augina paslaugos ir maistas, vargu ar šie pinigai smarkiai įtakos šias sritis.
O kodėl reiktų atimti iki 2pakopos pakeitimų Sodros įmokėtas sumas? Taigi dėl to gan žymiai sumažės ateityje gaunama Sodros pensijos dalis.
Keista.... vertinu neigiamai... vertinu teigiamai... Tačiau praktiškai visi šone palieka klausimą: kodėl vis dėl to netenkina ši pakopa? Blogas ar neefektyvus administravimas? Per didelis ir niekaip su rezultatais nesusietas pakopos aptarnavimo-administravimo mokestis? Tai kame problema??? Mano nuomone ši pensijinė II pakopa yra priverstinė ir funkcionuojanti šalia I Sodrinės pakopos. Gal tai yra ir neblogai. Tačiau tokiu atveju kažkaip jau bent turėtų būti ir su valstybine atsakomybe susiję pensijos rezultatai. Gal aš kažkur ką nors praleidau ar nedažlibinau. Dabar pelnas paliekamas privatiems fondams, o nuostolis, tiksliau kas lieka, atiduodama priverstiniam dalyviui. Nepriklausomai nuo to uždirbami ar pradirbami žmonių pinigėliai. Tad gal neteisingas apmokejimas už administravimo paslaugas? Apie tai tyla ir jokių diskusijų. Trečioje pakopoje viskas aišku. Pats nori, pats ir dalyvauji, pats sutikai su taisyklėmis ir užmokesčiu. Be prievartos!
Paaiškinkite, kaip, jūsų nuomone, pelnas lieka privatiems fondams? Jei jūs kaupiate, pasitikrinkite savo pervestas įmokas Sodros paskyroje, o sukaupto turto vertę - savo pensijų fondo sąskaitoje, ir labai nustebčiau, jei skirtumas būtų neigiamas, jei kaupiate ilgiau nei metus. Tas skirtumas (pelnas) yra jūsų, ne pensijų fondo valdytojų. Jie gauna tik fiksuoto procento mokestį už paslaugas.
Jūs teisingai pastebėjote - gauna FIKSUOTĄ procentą už paslaugas. Nepriklausomai nuo to ar tos paslaugos suteikė prieaugį, ar sumažėjimą (nuostolį). Apie tai ir yra kalba.
Briedus kalbi. Tik viena vienintelė priežastis, tai yra problemos atsirado kai pradėjo atskaityti į antrą pakopą iš darbo užmokesčio. Kol pinigai buvo pervedami tik iš SODROS, nebuvo jokių nepasitenkinimų ir visiems labai tiko.
Vadinasi, sutinkate, kad jūsų teiginys "Dabar pelnas paliekamas privatiems fondams" yra nekorektiškas, nes mokestis už paslaugas nėra pelnas, o tik apibrėžtos pajamos, iš kurių dar atskaitomos fondo išlaidos.
Palaikau Ribox. Apie mokesčius fondai nekalba. Esu 2 pakopos dalyvis, sukaupiau gerokai daugiau už vidutinį kaupimą. Pagal mano metus fondas konservatyvus. Fondo valdymas toks, kad tik šiemet suma grįžo į 2021 metų pabaigos sumą. 2022 metų (nu)valdymo rezultatas- keli tūkstančiai € arba minus >11%. O valdymo mokesčiai - keli šimtai € už sumos sumažėjimą...
Manau, tamsta, galite pasakyti kokia dalis nuo ivestuotų lėšų prieaugio atitenka fondams už jūsų lėšų investavimą-administravimą, taip vadinamą paslaugą? Kartais virš 100%. Iš esmės fondų pelnas priklauso nuo dalyvaujančių fonde dalyvių kiekio, bei suneštų-perduotų pinigų fondui investuoti sumos. O ar fondas pinigėlius suinvestavo naudingai ar nuostolingai, mažai jam rūpi. Ten tik dešimtas vanduo nuo kisieliaus, Todėl ir visas nepsitenkinimas dėl pasitraukimų. Taip kad briedai iš tamstos sklinda.
Būsto administratorius gauna mokestį fiksuotą už plotą, ar nuo būsto vertės? Ir buitiškai, parodyk, kuris normalus, pripažintas, atvirai prekiaujamas fondas, ima mokestį, tik nuo gauto pelno? Kadangi nieko nerauki, tai tokius dalykus ir kalbi, o kitiems reikia tau pradėti aiškinti, kodėl saulė teka rytuose, kai ginčijasi, kad žemė plokščia.
"Nuvaldymo" :D Nesupranti, net kaip valdomas fondas, žiūri kaip į spekuliaciją - trumpalaikius rezultatus.
Tai prašom, nemokamai fondus gali keisti į pelningiau dirbančius. Briedai iš tavęs tik sklinda, nes nori prie buitinių alkoholikų stalo pakalbėti apie investicijų portfelius ir administravimus. Niekaip neuždirbu iš investicijų, nors studijavimo metu ir svarsčiau tokią kryptį pasirinkti, t.y. investicinių portfelių valdymas. Kartais 100% viršija? :D Tai gal į obligacijas suinvestavęs arti 100%, ir stebiesi, kodėl augant palūkanoms nėra pelno... Nu čia kaip nustebti, kad šiandien saulė nusileido vakaruose. Netikėtas atradimas.
Tikrai supranti kas yra 100 %? :D Labai abejoju. Ir vėl eilinis briedas ką kalbi, nes kuo daugiau fondas uždirba klientui, tuo daugiau uždirba sau (proc. nuo vertės). Nieks nelaiko pakilimo metais į minusą fondą varančio fondo valdytojo... Matau esi tas iš šimtų verksniukų, kuriems tapo problema 50 eur atskaitymų į 2 pakopos fondą... Gal gali pasakyti kokia dalis SODROS lėšų nueina SODROS bobelių išlaikymui? Kiekvieno net ir mažiausio rajono SODROS skyriuje sėdi po kelias dešimtis bobelių, kurioms mokamos algos, suteikiamos darbo vietos ir t.t. Fondo gaunamas proc yra centai palyginus kiek kienuoja SODROS išlaikymas, bet tau to nesuprasti. Moki verkšlenti tik dėl 0,4-0,5 proc komiso.
Tamsta viską teisingai rašote, tačiau tik tuo atveju, jei žmogelis SAVO NORU sulenda į fondą "pagal iš anksto žinomas dalybų sąlygas". Tačiau II pensijinis yra PRIEVARTINIS !!!! įtraukimas BE JOKIO ĮMANOMO DALYBŲ SĄLYGŲ PAKEITIMO. Ir prievartos mechanizmą naudoja VALSTYBĖ fondų naudai! Sakysite - apsaugo žmogelį, nes jis nemoka ir nežino kaip su savo pinigais elgtis!? Juokas! Jeigu taip rūpinasi prievartiniu būdu tais žmogeliais, tai ir nuostolio atsakomybę gali sau prisiimti duodama fondams GARANTUOTĄ FIKSUOTO procento grąžą!
jie tau parašys, kad jokios prievartos ten nėra :D viskas laisva valia :D Beprasmiška diskusija su tokiais troliais.
Manau Ribox turi omeny tai, kad pensijų fondo valdymo bendrovė pagrindines pajamas gauna visiškai nepriklausomai nuo to, kaip sekasi fondui. Turto valdymo, įmokų mokesčiai mokami, net jei fondo rezultatai eina į visišką minusą. O kai žmogus sulaukia pensinio amžiaus, anuitetą perka ne iš pensijų fondo kuriame kaupė, o iš Sodros, kuri prisiims tokio anuiteto riziką. Kitaip tariant pensijų fondas visada gauna garantuotas pajamas (tikrai ir pelną) ir praktiškai neturi rizikos.
nu, nu, užingriduk, ir kiek kainuoja sodros išlaikymas mmm... ? aš tau atsakysiu. 26.8M per metus, kai sodra operuoja 8B. Tai valdymas kainuoja 0.33% kiek fondai pasiima nuo įmokų?
aš tau atsakysiu kiek. pvz. SEB 0.5% + 0.2% nio vidutines metines vertes :))) Tqi kas čia efektyviau dirba?
0.2% čia jei miršta, turto išsaugojimo fonde* dar yra ir 0.05% fondo keitimo atveju.
O tai yra pas ką neigiamas rezultatas?
Tiesa. Kuo daugiau uždirba fondas, tuo daugiau pasiima turto valdymo mokesčio. Bet turto valdymo mokestį (ir nemažą, lyginant su laisvai prekiaujamais ETF fondais) fondas pasiims VISADA. Nebent turto vertė nukris iki 0 EUR. Kitaip tariant, nesvarbu kaip dirbs, vistiek uždirbs ir motyvacijos investuoti į išskirtinius rezultatus motyvacijos nėra. O pensijinių fondų pasirinkimas LT ribotas, visi su panašiais mokesčiais, tai niekur nepribėgiosi Kiek nueina "SODROS bobelėms" ir pats nežinote, tai nėra ko kitų klausinėti. Nustebsite sužinojęs, kad "investicijos" į SODROS pensiją grąža, ypač mažiau uždirbantiems, yra didesnė, nei investuojant į II ar III pakopą.
tavo beletristikos turėtų racijos, jei fondas komisinius gautų nuo metinio pelno, o ne nuo bendros vertės.
Blogas tamstos palyginimas "Būsto administratorius gauna mokestį fiksuotą už plotą, ar nuo būsto vertės?" Ir nuo būsto vertės ir nuo ploto. Išmanau ne mažiau tamstos. Nesusireikšminkite :) Tamstai dar reikėtų truputį paaugti tiek žiniomis, tiek finansiškai :)
Dabar esu sustabdęs įmokas, bet praeityje, kai įmokas mano būsimos mažesnės Sodros pensijos dalies sąskaita pervedinėjo Sodra, yra buvę gal kokie 2 ar 3 skirtingi metai, kai metų pabaigoje sukaupta buvo mažiau nei metų pradžioje (kai nuostolis ne tik suvalgė visas tais metais pervestas lėšas, bet dar daugiau) - savo dalį tuomet fondas pasiskaičiavo tokią pat kaip visuomet.
SODROS tik pirmo ketv. veiklos sąnaudos - 42,6 mil. gudruti. Vertinant tuos tavo paminėtus 8 B gaunasi 2,13 %. KOSMOSAS koks efektyvumas...
Bet tas fiksuotas procentas yra nuo fondo vertės, tad skatina ją didinti (ir investiciniu prieaugiu), norint kad procentas virstų didesne suma eurais.
Sulaukus pensijinio amžiaus, nebūtina pirkti anuitetą iš "Sodros". Yra galimybė jį pirkti iš PF, kuriame kaupei. Bet tokiu atveju gaunamų išmokų dydis nebus garantuotas, priklausomai nuo investicinės grąžos jis gali ir augti, ir kristi.
https://www.sodra.lt/uploads/documents/files/Fondo valdybos finansinių ataskaitų rinkinys pagal 2024-12-31 duomenis.pdf čia tau piminis šaltinis, užingriduk. Jei kažkiek finansuose rauki, susirasi jų išlaidas ;)
SODROS tik pirmo ketv. veiklos sąnaudos - 42,6 mil. gudruti. Vertinant tuos tavo paminėtus 8 B gaunasi 2,13 %. KOSMOSAS koks efektyvumas... _______________________ iš kur info? duok nuorodą :)
2025 metu jau nesugebi rasti tapiliuskvadaratu? :D
Problema yra tame, kad fondo dydis fondo valdytojams sukuria KARTAIS (KARTAIS !!!) DIDESNĮ gaunamą mėnesinį pinigų srautą dėl fiksuoto mokesčio procento, nei fondo valdytojų sukuriamas fondo investicinis prieaugis !!! Kartu problema yra ir tame, kad fondo dydis PRIEVARTINIU BŪDU ĮTAKOJAMAS VALSTYBĖS (!!!), o investicinis prieaugis yra TIK fondo valdytojų darbo kokybės-sugebėjimo naudingai auginti fondo vertę įvertinimas BE JOKIOS ATSKAITOMYBĖS PENSININKUI (tuo pačiu ir valstybei). Todėl fondai ir dainuoja, kad gali atsirasti galimybė kisti fondo dydžiui ištraukiant iš fondo pinigėlius. Jei fondai dirbų TIKRAI PELNIGAI (ATSAKINGAI), niekas nekvestionuotu II pensijinio fondo aktualumo.
Anuitetą gali įsigyti tik iš SODROS. PF tokios paslaugos ne(be)teikia
"Sodra" tinklalapyje nurodoma: "Atidėtasis pensijų anuitetas. Pensijų anuitetas įsigyjamas už dalį pensijų fonde sukauptos sumos. Likusi suma išmokama periodinėmis išmokomis, kurias moka pensijų kaupimo bendrovė iki asmeniui sukaks 85 metai. „Sodra“ pradės pensijų anuiteto mokėjimą asmeniui sukakus 85 metus. Valstybė garantuoja, kad „Sodra“ pensijų anuitetų išmokas mokės kas mėnesį visą gyvenimą." Taip, formaliai žiūrint, tos PF reguliariai mokamos išmokos (kurių dydis nėra fiksuotas) nėra vadinamos anuitetu. Tačiau savo esme nuo jo nesiskiria.
Ir vėl tos pačios pasakos apie nuvaldytus pensijų fondus ir drakoniškus administravimo mokesčius. Tačiau skaičiai yra paprasti ir patys kalba už save: penbsijų fonduose žmonės iš viso uždirbo daugiau negu 3 mlr. eurų, o visi valdymo mokesčiai visoms valdymo įmonėms per visus metus siekė 300 mln. eurų.
Tai čia gaunasi 1% valdymo mokesčio. sodra sukasi su 0.33%
oj sorry čia tokiu atveju 10% pas tamsta gaunasi nuo uždarbio :))
Nuo kada valdymo mokestis yra skaičiuojamas nuo pelno?
kaip pasirašai sutartis, taip ir skaičiuojamas.
Antroje pakopoje pasirašei sutartį, pagal kurią valdymo mokestis yra paskaičiuojamas nuo pelno? Kur čia taip galima?
O turėjau galimybę pasirašyti sutartį, kad nuo pelno skaičiuotų? :D Vat jei valstybė būtų įvedus imperatyviai numačius sutarties sąlygą nuo pelno mokestį, jis būtų buvęs nuo pelno :)
Kam svaičioti apie tai, kas neegzistuoja? Ant kiek reikia būti kosmonautu, kad diskusijoje apie pensijų fondus, pradėtum skaičiuoti kažkokius išgalvotus procentus nuo pelno? Ar tamstai viskas gerai?
Matau su logika nebendrau, užingriduk. tai todėl ir atsiimsiu, nes sąlygos nėra palankios.
Ok, atsiimk. Tik nežinia ar tikrai daugiau uždirbsi, jei net neskiri valdymo mokesčio nuo sėkmės mokesčio.
tau labai rūpi, kiek aš uždirbsiu?
Nelabai
Tai ko tu čia susirūpinai, kiek aš uždirbsiu?
Visame pasaulyje kaupiantiems sudaromos galimybės, o darbdaviam ir prievolės, mokėti į papildomą pensijų kaupimą, nes taip užtikrinama, kad žmonės jaučia asmeninę atsakomybę rūpintis savo ateitimi. Sovietinis mastymas, kad valstybė už viską atsakinga, o jei bus blogai, eisim kaltinsim sodrą. Gal fondų mokesčiai per dideli pas mus, bet modelis geras. Man didžiausia paskata išeiti į 3 pakopą yra nepasitikėjimas valstybe, kuri pritrūkus pinigų ikiš ranką į 2 pakopą, keisdami anuitetus ir kitaip.
"O už „Sodros“, valstybės biudžeto už asmenį įmokėtas pensijų įmokas bus įskaičiuojami papildomi pensijų apskaitos vienetai „Sodros“ pensijai." Tokia įskaičiavimo galimybė dar labiau skatins atsiimti 2 pakopai įmokėtas lėšas ir prieaugį. Nes ji suteiks neblogą "boost" tavo "Sodrinės" pensijos individualiajai daliai: ją, inter alia, pastiprins valstybės biudžetas. Gi kadangi tos individualiosios dalies apskaitos vienetų pensijinė (išmokų) vertė yra nuolat didinama, tai tas atsiėmimas, ypač vyresnio amžiaus žmonėms, turėtų būti žymiai naudingesnis, nei fiksuoto ir neindeksuojamo anuiteto pirkimas iš "Sodros".