Rinkodaros sektoriaus metai: nuo susijungimų iki Prienų „Vytauto“ šūvio

Rinkodaros ir komunikacijos sektoriui 2017 m. netrūko naujienų: metus lydėjo ir įsigijimai, ir konsolidacijos, ir didelių prekių ženklų pokyčiai, o metus vainikavo Prienų-Birštono krepšinio klubo Vytautas šūvis, tapęs bene ryškiausia reklama Lietuvai.
1. Ryškiausia reklama
Mažiau kaip 9.000 gyventojų turintis Lietuvos miestelis Prienai vos per vieną dieną gruodžio viduryje tapo viso pasaulio krepšinio gerbėjų aptarinėjamu objektu. Visų jų akys čia nukrypo netikėtai Prienų-Birštono Vytauto krepšinio klubui sukirtus rankoms su vienos skandalingiausių JAV krepšinio šeimos atžalomis LiAngelo ir LaMelo Ballais. Per šias kelias savaites Lietuva ir krepšinio klubo žingsnis ne kartą žybėjo užsienio žiniasklaidoje. Neabejojama, kad krepšininkų kelias į Lietuvą taip pat atsidurs dėmesio centre.
2. Didžiausias draudimas
Šiemet priimtas alkoholio reklamos draudimas, nuo sausio 1-osios atneš nemenkų pasekmių rinkai. Nuo kitų metų didžioji alkoholio gamintojų kova persikels į prekybos vietas ir restoranus bei kavines, tačiau neabejojama, kad čia tam skiriamos investicijos ir nealkoholinių prekių ženklų reklamos biudžetai kartu sudėjus toli gražu nesieks iki šiol tam skirtų sumų.
Skaičiuojama, kad dėl alkoholio reklamos draudimo žiniasklaida praras maždaug 3% reklamos pajamų arba apie 57 mln. Eur.
Savo ruožtu, jau šiemet matėme nealkoholinių prekių ženklų reklamos šuolį. Palyginus šių metų aštuonių mėnesių duomenis su 2016 m. tuo pačiu laikotarpiu, matyti, kad nealkoholinio alaus, putojančio vyno, kokteilių ir nealkoholinio sidro reklamos išlaidos žiniasklaidoje išaugo 200%, lauko reklamoje 255%.
Tačiau kol kas nealkoholinių gėrimų reklamos apimtis dar labai menka per šių metų sausįrugpjūtį jos bendrai žiniasklaidoje tesudarė 0,2%, lauko reklamoje 2% visų reklamos investicijų.
3. Susijungimas
Publicum Group ir Idea Group jungiasi į didžiausią Baltijos šalyse komunikacijos grupę, kuri visame regione atstovaus pasaulinį komunikacijos tinklą Havas. Į šį naująjį junginį įsilieja ir skaitmeninės rinkodaros agentūra Good one.
4. Vienas prekybininkų vardas
Per šiuos metus labiausiai reklamos rinką auginęs sektorius prekybininkai. Lidl šiemet ir toliau diktavo komunikacijos kiekius. Vos ne 8 kartus mažiau parduotuvių palyginti su Maxima ar Iki tinklais, turintis Lidl tarp didžiausių reklamos užsakovų šiemet antroje pozicijoje (po Tele2).
2018 m. prekybininkus į viršų timptels Rimi ir Iki junginys. Tikėtina, kad naujasis jungtinio tinklo vardas bus Rimi. Apie tai signalizuoja ICA Gruppen, Rimi valdytojos, spalio pradžioje Valstybiniam patentų biurui pateiktos prekių ženklų registracijos: Rimi EXPRESS, Rimi HYPER, Rimi MiNi ir Rimi SUPER.
Šiuo metu tinklo naudojami parduotuvių formatai Lietuvoje yra žymimi prekių ženklais Rimi supermarket ir Rimi hypermarket, Estijoje be šių, jau paminėtųjų dar yra žemų kainų tinklas Saastumarket stores, atitinkamai Latvijoje Supernetto stores.
5. Nauji padaliniai ir pirkiniai
Šeštus veiklos metus skaičiuojanti reklamos ir aktyvacijų prekybos vietose agentūra Indiana.lt įsteigė naują padalinį Hook, kuris teiks turinio rinkodaros ir skaitmeninių sprendimų paslaugas. Jo vadovė Dovilė Filmanavičiūtė, pastaruosius keletą metų vadovavusi skaitmeninių sprendimų skyriui kūrybinėje agentūroje Adell Taivas Ogilvy. Iš viso p. Filmanavičiūtė Adell Taivas Ogilvy, didžiausius pardavimus skaičiuojančioje reklamos agentūroje, dirbo bemaž 7ius metus.
Iš kitos vienos didesnių reklamos agentūrų New! šiemet taip pat buvo atskirtas dizaino skyrius, kuris susijungus su studija Studio Honest tapo ženklodaros (angl. branding) studija Godspeed.
Komunikacijos paslaugų agentūra Fabula Hill+Knowlton Strategies įsigijo reklamos agentūrą MullenLowe Vilnius (UAB Age reklama).
6. Metų reklama užkariautoja
Tarptautiniame kūrybingumo festivalyje Kanų liūtai (Cannes Lions) šiemet triumfavusi kampanija Bebaimės mergaitės (Fearless Girl) bronzinė skulptūra, iškilusi Volstryte priešais grėsmingąjį bulių, ilgametį Niujorko finansų centro simbolį. Greitai bebaimė mergaitė tapo pasauline sensacija kovos už lygias moterų teises simboliu, o festivalyje kampanija susižėrė keturis Grand Prix bei 18 skirtingų kitų apdovanojimų, ir tapo viena labiausiai apdovanotų reklamų Kanų liūtuose .
7. Geriausi Lietuvoje
Šiemetiniame Adrenaline geriausios Metų kūrybinės agentūros laurai vėl nukeliavo į Milk rankas, o didysis prizas šį kartą McCann Vilnius rankose. Jos klientei, UAB Ars Lab sukurtam lietuviškam išradimui Foodsniffer daryta reklama plačiai nuvilnyjo internete. Bendrovė tapo Metų klientu.
Rinkodaros efektyvumo konferencijoje Password 2017 m. Metų prekės ženklu šiemet tapo Grite, o efektyviausios metų rinkodaros kampanijos laurai atiteko Kakės Makės ženklo produktų išleidimo į rinką kampanijai.
8. Metų iššūkis skaitmeninėje erdvėje
Didieji pasauliniai prekių ženklai, planuodami ir pirkdami reklamą skaitmeninėje erdvėje, ima kreipti vis didesnį dėmesį, kur pasirodo jų komunikacija internete.
Tai yra reakcija į šių metų pradžioje garsiai nuskambėjusias istorijas, kai prekių ženklai ėmė stabdyti reklamines savo kampanijas YouTube, Google ir kt. puslapiuose, kai pamatė, kad jos atsiduria šalia propagandinio, melagingo ar neapykantą, rasizmą skatinančio turinio arba reklamos rodymas generuojamas robotų, o ne realių vartotojų ir pasirodo fiktyviuose tinklalapiuose. Lietuviškieji prekių ženklai dar čia nesiima esminių žingsnių.
9. Didžiųjų prekių ženklų pokyčiai
Lietuva šiemet sulaukė net kelių didelių prekių ženklų atsinaujinimo: Teo ir Omnitel virto Telia, Statoil degalinės tapo Circle K, o Nordea ir DNB bankai Luminor.
10. Daugiausia aistrų sukėlę konkursai
Šiemet baigėsi turbūt vienas aštriausių diskusijų visoje komunikacijos ir rinkodaros bendruomenėje sukėlęs paslaugų pirkimo konkursas. Finale Telia Lietuva pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Fabula Hill + Knowlton Strategies, nors konkurso organizavimo procedūros rinkos dalyviams kėlė nemenkų diskusijų.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti