Logistika ir transportas
Logistika ir transportas
Logistika ir transportas
Logistika ir transportas
Logistika ir transportas
2025-11-27 05:45

Vežėjų akys mato prošvaisčių Vakaruose

Trejus metus smunkančioje ir konkurencingoje Europos transporto rinkoje veikiantys Lietuvos vežėjai vėl mato galimybių. DPA / „Scanpix“ nuotr.
Trejus metus smunkančioje ir konkurencingoje Europos transporto rinkoje veikiantys Lietuvos vežėjai vėl mato galimybių. DPA / „Scanpix“ nuotr.
Vakarų Europoje dirbančios Lietuvos kelių transporto bendrovės išlaiko apie 9% ES tarptautinių pervežimų ir vis drąsiau planuoja keletą metų atidėliotą plėtrą. „Upply“ indeksui rodant transporto įkainių augimą, šviesėja ir prognozės, tikintis pamatyti trečius metus laukiamą pakilimą.

Šiemet staigmenų neturėtų būti, o kitais metais ryškėja galimybė grįžti į 2021-ųjų tarptautinės prekybos lygį, tvirtinama paskelbtoje trečiojo šių metų ketvirčio „Transport Intelligence“ („Ti“) duomenų analitikų, Tarptautinės kelių transporto organizacijos (IRU) ir transporto paslaugų platformos „Upply“ ataskaitoje.

Tendencija, kai neatidėliotinų sandorių kainos prilygsta sutartinių sandorių įkainiams, Europos keliuose tebesitęsia. Pastarąjį kartą tokie sutampantys rodikliai „Upply“ indekse stebėti 2017-aisiais, tuomet – 2025-ųjų antrąjį ir trečiąjį ketvirčius. Visgi, sako analitikai, gera žinia ta, kad trečiąjį šių metų ketvirtį neatidėliotinų ir sutartinių sandorių reikšmės „Ti“ sudarytame indekse ūgtelėjo iki maždaug 134 taškų. Tai rodo ne tik pamažėle augančius pervežimų įkainius, bet ir atsigaunantį vartojimą.

52795
130817
52791