2025-11-27 05:50

Kompasas mums

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Transporto verslas pirmasis patiria gamybos ar prekybos pokyčius, todėl jis vertinamas kaip gana tikslus ekonomiką rodantis indikatorius.

Nuo 2023-iųjų šis indikatorius atrodo labai prastai: 2021 m. ES keliais buvo pervežta 13,7 mlrd. tonų krovinių, o iki 2024-ųjų šis kiekis palengva smuko iki 13,1 mlrd. tonų. Per šį laikotarpį praradus 0,6 mlrd. tonų, kelių transporto versle vyko dramatiškas apsivalymas, kurio metu silpnesnieji traukėsi iš rinkos, užleisdami vietą įstengiantiems palaikyti didesnį efektyvumą ir turintiems mažesnę kaštų bazę.

Dabar VŽ pateikti Suomijos banko „OP Corporate Bank“ duomenys rodo, kad ES krovinių rinkoje Lietuvos vežėjai puikiai išlaikė tiek šį egzaminą, tiek savo pozicijas ir 2024 m. įvykdė apie 9% visų tarptautinių pervežimų. Tuo metu, kai Vokietija, pagrindinė mūsų paslaugų eksporto rinka, kenčia nuo užsitęsusio ekonominio sąstingio, Lietuvoje registruoti vilkikai sėkmingai tvirtinasi tolimuose maršrutuose, jungiančiuose Pietų Europos šalis, įskaitant ekonomikos augimą rodančią Ispaniją.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) – redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys. Dažniausiai atsiliepia į kokius nors įvykius, visuomenės politinio gyvenimo problemas, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. (Žurnalistikos enciklopedija)

Registruokitės ir skaitykite šį straipsnį nemokamai

KURTI PASKYRĄ
Jau turite paskyrą?PRISIJUNGTI

Nemokama registracija suteikia galimybę:

  • skaityti registruotiems klientams skirtus straipsnius
  • komentuoti
  • gauti el. paštu esminių naujienų santrauką

Jokių kortelės duomenų palikti nereikia.

52795
130817
52791