Rinkodara
Rinkodara
Rinkodara
Rinkodara
Rinkodara
2025-11-26 05:45

SEO evoliucija: nuo optimizavimo „Google“ iki „ChatGPT“

Iliustracija sugeneruota su „Nano Banana“.
Iliustracija sugeneruota su „Nano Banana“.
Paieška internete šiandien jau nebeapsiriboja vien „Google“. Atsakymų ieškome visur: „ChatGPT“, „TikTok“, „Reddit“, „YouTube“, „Google Maps“ ir dar daugiau. Todėl tradicinis SEO, kurio tikslas – būti matomiems „Google“ rezultatuose, tampa pernelyg siauras. Formuojasi nauja optimizavimo kryptis – „Search Everywhere Optimization“, arba kitaip SEOx, keičianti ne tik tai, kaip turinys randamas, bet ir kaip jis kuriamas, struktūruojamas ir suprantamas. Plačiau šį pokytį apžvelgia „Whatabout agency“ komanda.

Tradicinis SEO yra labiau paremtas raktiniais žodžiais, nuorodomis ir paieškos rezultatų puslapio (SERP) pozicijomis. Tačiau vartotojų elgsena pasikeitė. Vis daugiau jų ieško skirtingose platformose, lygina, vertina patikimumą ir kontekstą. 

Jaunesni vartotojai atsakymų dažnai ieško „TikTok“ ir „YouTube“, verslas – „LinkedIn“, o norintys vietinių paslaugų – „Google Maps“. Vis labiau populiarėja ir dirbtinio intelekto (DI) pokalbių robotai, tokie kaip „ChatGPT“, „Gemini“, „Perplexity“, „Claude“ ar „Copilot“, pateikiantys atsakymus be tradicinio rezultatų sąrašo. Remiantis naujausiais statistikos duomenimis, tokiais pokalbių robotais šiuo metu naudojasi daugiau nei 987 mln. žmonių visame pasaulyje.

52795
130817
52791