Intriga baigėsi, „Telia Lietuva“ parašas padėtas
Šiame konkurse, nors buvo kviestos dar penkios agentūros, dalyvavo tik viena, kuri ir tapo nugalėtoja.
O visa istorija prasidėjo dar sausį socialiniuose tinkluose apie nutraukiamą daugiau nei aštuonerius metus trukusį bendradarbiavimą pranešus „Tele2“ ir „Fabula Hill + Knowlton Strategies“ („Fabula“).
Abi pusės, tąkart pranešdamos šią žinią, socialiniuose tinkluose pasidalijo itin saldžiais abipusiais komplimentais, tačiau detaliau išsiskyrimo priežasčių nekomentavo.
Kartu rinkoje iš karto pasklido žinios, kad dar iki šių oficialių skyrybų „Fabula“ sukirto rankomis su „Telia Lietuva“.
Savo ruožtu „Tele2“, tik pranešusi apie išsiskyrimą, paskelbė konkursą, kuriame varžėsi 9 komunikacijos agentūros. Sėkmės laurai čia lydėjo „vipcommunications“ ir „Publicum“.
Reikėjo ar nereikėjo konkurso?
Konkursą paskelbė ir „Telia Lietuva“, taip gerokai suerzindama rinkos dalyvius, kurie vienbalsiai teigė, jog verslas yra laisvas rinktis norimą partnerį, tačiau sklandant tokiems gandams, kai agentūra jau yra neva pasirinkta, skelbti konkursą ir kviestis dalyvius – pliuso reputacijai nepridedantis žingsnis.
Tokiomis mintimis komunikacijos ir rinkodaros ekspertai dalijosi praėjusią savaitę organizuotoje Lietuvos marketingo asociacijos, Ryšių su visuomene agentūrų (RSVA) ir Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos diskusijoje „Kaip nupirkti kūrybinį sprendimą? Agentūrų konkursai: ar tikrai laimi geriausias?“.
Paulius Tamulionis, RSVA atstovas, pabrėžia, kad problema yra faktas, kad pasklidus informacijai apie galimai pasirinktus komunikacijos partnerius, dar buvo skelbiamas tikėtinai fiktyvus konkursas, juolab, kad jame nepanoro dalyvauti nei viena kita agentūra.
Romualda Stonkutė, RSVA tarybos pirmininkė, teigia, kad šį antradienį dar vyks tarybos posėdis, kur bus sprendžiama, ar esamą situaciją dar lydės kokie nors RSVA žingsniai.
„O šiandien tikrai liūdna. Jei to konkurso nebūtų buvę, nebūtų likę tiek nuoskaudų. Akivaizdu, kai tėra vienas dalyvis, vadinasi situacija tikrai nėra gera. Gal ne agentūros yra kvailos, kad nedalyvauja konkurse. Jei agentūros netiki sėkme, tada ir nedalyvauja. Priešingu atveju beldžiamės ir į duris, ir į langą, kartais ir per kaminą lipame, jei tik matome užsakovo norą ir atvirą paiešką naujų potencialių partnerių“, – pabrėžia p. Stonkutė.
Turi savo tiesą
Tuo tarpu Audronė Mažeikaitė, „Telia Lietuva“ korporatyvinių reikalų vadovė, pabrėžia, kad konkursą paskelbti turėjo.
„Ir ne todėl, kad negalime atsisėsti ir rasti išimties, ją norint, rasti galima visada, tačiau konkurso paskelbimas buvo būdas nuleisti garą arba išsklaidyti mitus. Išsiuntėme sąlygas, suteikėme galimybę įmonėms ateiti, užduoti rūpimus klausimus. Deja, įmonių, kurios tą padarė buvo labai mažai. Tačiau šiame kontekste dar vieno konkurso tikrai nerengsime. Gera žinia ta, kad po kelerių metų vėl turėsime konkursą“, – diskusijoje teigė p. Mažeikaitė.
Ji sutiko, kad situacija, kai renkamasi iš vieno dalyvio nėra gera.
„Mums taip pat tai nepatiko. Tačiau konkurso paskelbimas rinkai neturėjo būti naujiena, mes juos darome periodiškai, ir jau prieš metus žinojome, kad skelbsime komunikacijos konkursą“, – pabrėžia p. Mažeikaitė.
Kartu paklausta, ar yra buvę, kad komunikacijos ar reklamos agentūrą rinktųsi iš vieno dalyvio, p. Mažeikaitė teigė, tokio konkurso neprisimenanti.
Bendradarbiavimo sutartį su „Fabula“ telekomunikacijų bendrovė pasirašė dvejiems metams, nors diskusijos metu p. Mažeikaitė teigė, kad paprastai tokias sutartis pasirašo pagal formulę „1+1“, t.y. vieneriems metams su galimybe pratęsti dar vieniems.
Aistrų daug, kartėlio irgi
Diskusijoje dalyvavęs Andrius Baranauskas, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius ir Aurelija Kazlauskienė, „Lietuvos draudimo“ Strategijos, klientų ir rinkodaros departamento direktorė, paklausti, kokia būtų jų atstovaujamų bendrovių politika, jei būtų sulaukta tik vieno dalyvio, tikina, kad jis būtų stabdomas.
„Visi dirbame reputacijos versle“, – pabrėžia p. Baranauskas, tuo pačiu kritikos pažerdamas ir asociacijos žingsniui, kai pastaroji išreiškė abejones jų jau įvykusiu konkursu ir tevykstančiu „Telia Lietuva“.
„Tai blogosios praktikos pavyzdys, kai RSVA abejones pirma išplatino žiniasklaidai, o ne pasikalbėjo su rinkos dalyviais“, – akcentuoja p. Baranauskas.
Dėl „Tele2“ pretenzijas RSVA atsiėmė.
„Su jais mes kalbėjomės, išsiaiškinome, išdiskutavome situaciją ir pateiktus argumentus. Gal ir sunkiai, bet susikalbėjome, jie pagrindė ir išsklaidė abejones, tuo tarpu su „Telia“ dialogo nebuvo“, – apgailestauja p. Stonkutė.
Kad būtų pamoka
VERSLO TRIBŪNA
RĖMIMAS
VERSLO TRIBŪNA
Gintautas Kučas, LiMA direktorius, pradėdamas diskusiją teigė, kad norėtųsi į šį atvejį pažiūrėti ne vien iš sportinio intereso, ne kaip viskas vyko, ne kas nulėmė vieną ar kitą komunikacinį sprogimą bendruomenėje, o kaip pamoką, ir iš to pasimokyti, kokių klaidų ateityje derėtų vengti verslui, komunikacijos bendruomenei.