2017-06-26 10:43

Už moterų teises kovojanti reklama – „Kanų liūtų“ favoritė

Chine Nouvelle, SIPA nuotr.
Chine Nouvelle, SIPA nuotr.
Reklaminė kampanija, kurios ašis – mažos, tačiau ryžtingos mergaitės skulptūra, greitai tapusi kovos už lygias moterų teises simboliu, neliko nepastebėta tarptautiniame kūrybingumo festivalyje „Kanų liūtai“ („Cannes Lions“). Ji tapo viena labiausiai apdovanotų kampanijų per visą jo istoriją.

„Bebaimės mergaitės“ („Fearless Girl“) bronzinė skulptūra, iškilusi Volstryte priešais grėsmingąjį bulių, ilgametį Niujorko finansų centro simbolį, greitai tapo pasauline sensacija – kovos už lygias moterų teises simboliu, rašo „Adweek.com“.

Kampanijos užsakovas – „State Street Global Advisors“ fondas, su šiuo projektu siekęs dar kartą prabilti apie moterų lyderystę ir kovą už lygias teises. Maža mergaitė taip pat pasirinkta ne atsitiktinai – tai tema, kuria kalbėti privalu nuo mažumės. Kampaniją įgyvendino Niujorko reklamos agentūros „McCann“.

„Bebaimė mergaitė“ Kanuose susižėrė keturis „Grand Prix“ bei 18 skirtingų kitų apdovanojimų. Tad dabar ši kampanija yra viena iš dviejų „Kanų liūtuose“ laimėjusi keturis skirtingus didžiuosius prizus. 2014 m. tiek pat „Grand Prix“ apdovanojimų susirinko Londono reklamos agentūros „Adam&eve DDB“ darbas prekybos centrui „Harvey Nichols“ – kampanija „Atsiprašau, aš viską išleidau sau“ („Sorry, I Spent It On Myself“)

Šios dvi kampanijos nusileidžia tik 2013 m. penkis „Grand Prix“ laimėjusiam reklamos agentūros „McCann Melburne“ virusiniam klipui „Kvailiausias būdas mirti“ („Dumb ways to die“).

Laiku ir vietoje

„Kanų liūtų“ festivalio komisijos nariai šiemetinei kampanijai „Bebaimė mergaitė“ negailėjo pagyrų ir išskyrė dvi tarsi iš pirmo žvilgsnio prieštaringas viena kitai sėkmes: savalaikiškumą ir ilgalaikiškumą.

Tai kampanija, kuri atrodo paprasta ir neišsiskirianti, tačiau ji stipri savo žinute, taikliai parinkta vieta.

„Tai nėra vien reklama. Tai yra kažkas daugiau nei, kad iki šiol buvę sukurti panašūs darbai“, – kalbėjo Tham Khai Meng, „Ogilvy“ vadovas, festivalio komisijos narys.

Iš viso šiemetiniame „Kanų liūtų“ festivalyje sulaukta per 40.000 reklamos, rinkodaros, viešųjų ryšių darbų, kurie 24 kategorijose varžėsi dėl bronzos, sidabro ir aukso „Liūtų“ bei didžiųjų „Grand Prix“.

Iš Lietuvos šiemet buvo pateikti aštuoni reklamos darbai, daryti agentūros „Adell Taivas Ogilvy“, tačiau sėkmė šį kartą juos aplenkė.

Nors Lietuva šiemet ir neparsiveža liūto, prie vienos iš laimėtojų kampanijų ranką pridėjo ir lietuvė. Vieną sidabro ir du bronzos įvertinimus gavo Gruzijos turizmo skatinimo kampanija „Dinner with Georgia“, kurios prodiuserė ? Ringailė Leščinskienė, anksčiau Lietuvoje dirbusi reklamos agentūroje „VRS WPI Vilnius“.

Su apdovanojimais iš „Kanų liūtų“ lietuviai yra grįžę tris kartus. 2007 m. agentūra „Universal Trendmark / McCann“ laimėjo sidabrinį „Liūtą“ už kūrybiškiausią žiniasklaidos panaudojimą įmonės „EMP“ kurtą kampaniją. 2013 m. „Not Perfect | Y&R Vilnius“ laimėjo bronzinį „Liūtą“ lauko reklamos kategorijoje su spaudos darbu Vilniaus knygų festivaliui. Po dvejų metų agentūros „New!“ komanda, Žygimantas Kudirka ir Indrė Marcinonytė, laimėjo sidabrą „Jaunųjų liūtų“ konkurse.

52795
130817
52791