Kokios naudos „Vytautui“ atneš milžiniško populiarumo broliai Ballai

Mažiau kaip 9.000 gyventojų turintys Prienai vos per vieną dieną tapo viso pasaulio krepšinio gerbėjų aptarinėjamu miesteliu, nors nei laimėjo kokį nors svarbų titulą, nei pasipildė pajėgiais krepšininkais.
Ballų šeimos fenomeną paaiškinti nelengva. Trijų sūnų tėvas LaVaras Ballas yra charizmatiškas verslininkas, pagarsėjęs savo išsišokėliškais pasisakymais viešumoje.
JAV žiniasklaida kiekvieną verslininko žodį pradėjo sekti po jo pareiškimų, kad krepšinio aikštelėje pranoktų legendinį Michaelą Jordaną, taip pat po savo sūnaus Lonzo palyginimų su ryškiausiomis pasaulio krepšinio žvaigždėmis.
Vyriausiasis sūnus Lonzo Ballas šiemet pradėjo savo karjerą stipriausioje pasaulio NBA lygoje, antruoju šaukimu naujokų biržoje jį pasirinko Los Andželo „Lakers“ klubas.
O štai į Prienus žaisti krepšinio atvykstantys LiAngelo ir LaMelo Ballai iki šiol profesionalaus krepšinio duonos nė nėra ragavę, jų galimybės ateityje tapti krepšinio žvaigždėmis vertinamos atsargiai.
LaMelo Ballas pasaulyje labiausiai išgarsėjo ne dėl gabumų aikštelėje, o dėl vagystės vienoje Kinijos parduotuvių, kai prisivirus košės iš bėdos jį traukė net Donaldas Trumpas, JAV prezidentas.
Tėvas savo atžaloms pirmosios profesionalaus krepšinio stotelės nusprendė paieškoti Europoje, o „Vytautas“, regis, sugebėjo pasiūlyti patraukliausias sąlygas.
Nepaisant to, kad iki šiol krepšinį žaidė tik mokykloje, broliai socialiniuose tinkluose turi milijonus sekėjų, jų žingsnius stebi viso pasaulio žiniasklaida.
Pranoko lūkesčius
Adomas Kubilius, „Vytauto“ krepšinio klubo direktorius, neslepia, kad į komandą kviečiant Ballus apie krepšinį galvojama buvo mažiausiai. Pagrindinis tikslas – pasinaudojus stulbinamu krepšininkų populiarumu pritraukti rėmėjų, gal net iš JAV.
„Manau, kad visi rinkodariniai dalykai yra įmanomi. Mums iš esmės sunku suvokti, kiek stiprus reikalas čia bus. Iš šiandieninių įvykių suprantame, kad tikrai labai stiprus, dar patys esame lengvam šoke. Aišku, tikėjomės kažko panašaus, nes, be abejo, tikslas buvo toks. Mes nesame turtingas klubas ir šie dalykai mums labai svarbūs“, – VŽ sako p. Kubilius.
Pašnekovas svarsto, kad ant „Vytauto“ marškinėlių dėl Ballų visų pirma galėtų norėti reklamuotis JAV įsitvirtinti siekiančios šalies kompanijos, taip pat ir amerikietiškas verslas.
„Kaip konkrečiai pritraukti JAV kompanijas, plano dar nesusidėliojome. Bet tai irgi įmanoma, joms tai turėtų būti visai įdomu. Mes galvojome ir apie Lietuvos, ir apie JAV kompanijas. Gal daugiau apie Lietuvos įmones, kurios investuoja JAV. Įmonėms, kurios ten turi kažkokios bendradarbiavimo ryšius, gal būtų įdomu“, – svarsto klubo direktorius.
Jaunieji krepšininkai į Prienus atvykti turėtų sausio 4-ąją. Ponas Kubilius sako manantis, kad tuomet bus galima realiai galvoti apie būdus klubui papildyti biudžetą.
„Tačiau kartoju, kad dar viskas labai šviežia, dar broliai net neatvyko. Kol tai neįvyko, dar negalime sakyti, kad mes juos turime. Kontraktus pasirašėme, tačiau visko būna“, – priduria pašnekovas.
Naudos mažai
Krepšininkų tėvas greičiausiai taip pat yra suinteresuotas pasaulyje populiarinti valdomą drabužių prekės ženklą „Big Baller Brand“.
Nė vienas iš trijų brolių kol kas netapo pirmojo ryškumo sporto žvaigždėmis, tačiau minėtu prekės ženklu pažymėti sportiniai bateliai jau kainuoja 395-1.195 USD, brangiau nei vardinis NBA komandų lyderių apavas.
Kita vertus, jei tai būtų pagrindinė komandos sūnums paieškos užsienyje priežastis, kur kas naudingiau būtų buvę pasirinkti didesnę ES rinką arba, pavyzdžiui, Kiniją, kurioje dėmesys JAV sportininkams visuomet išskirtinai didelis.
Mažai tikėtina, kad po šio „Vytauto“ sezono Birštono sveikatingumo kompleksuose pamatysime ir žmonių, avinčių vardines Lonzo Ballo šlepetes už 220 USD.
Dar neskaičiavo
Kur kas daugiau galimybių Ballai galėtų suteikti „Vytauto“ prekės ženklą valdantiems „Birštono mineraliniams vandenims“.
„Vytauto“ pavadinimą vos per dieną išgirdo milijonai žmonių visame pasaulyje ir jį įsidėmės dar geriau, mat sudėjus visų keturių Ballų gerbėjus socialiniuose tinkluose gausime įspūdingą skaičių – apie 6 mln. žmonių.
Vis dėlto Norbertas Pranckus, bendrovės valdybos pirmininkas, kol kas sako nelinkęs vertinti, kiek sutartis su krepšininkais pasitarnaus komercinei mineralinio vandens sėkmei.
„Iš tikrųjų dar nesu pasiruošęs atsakyti į šį klausimą. Viskas dar labai netikėta, iki galo šitos situacijos neanalizavau. Bet, žiūrint apskritai, turbūt visada dėmesys ir paminėjimai yra naudingi. Kiek tai praktiškai naudinga, sunku pasakyti“ , – komentuoja p. Pranckus.
VERSLO TRIBŪNA
Jo nuomone, kur kas svarbiau yra ilgalaikis įdirbis eksporto rinkose, o ne vienkartinis išgarsėjimas.
„Mes dirbame su eksportu daug metų ir daugelyje rinkų. Kiekvienoje konkrečioje šalyje pasieki rezultatų ne dėl vienkartinių paminėjimų, o dirbant nuosekliai ilgus metus. Priklauso nuo to, kokį partnerį turi toje šalyje, kiek jis tau padeda su tiekimu, rinkodara, prekyba. Daug sudėtingų dalykų. Kiekvieną kartą skirtingai, bet kartais ir penkerius metus reikia vienoje rinkoje padirbti, kol turi apčiuopiamus rezultatus“, – naujienų kol kas nesureikšmina pašnekovas.