Ar darbuotojų trūkumas sustabdys Lietuvos gamyklas?

Sunku pasiekti „darbuotojus be darbo stalo“
Matydami tokias ateities tendencijas įmonių vadovai jaučia vis didėjantį spaudimą surasti ir išlaikyti motyvuotus ir kvalifikuotus darbuotojus. Tenka nuolat aktyviai ieškoti būdų, kaip būti išskirtiniais ir geresniais už kitus darbo rinkos dalyvius bei palaikyti nuolatinį ryšį su visais įmonės darbuotojais.
„Nuolat matuodavome darbuotojų įsitraukimą, stengėmės maksimaliai atsižvelgti į darbuotojų poziciją, aiškiai komunikuoti su jais, informuoti apie įmonės sėkmes ir nesėkmes. Tai veikė, bet reikalavo labai daug pastangų, būdavo sunku pasiekti visus darbuotojus“, - sako M. Mizaras.
Pasak jo, tai ypač didelis iššūkis gamybinėms, paslaugų, logistikos įmonėms, kuriose didžiąją dalį darbo jėgos sudaro „darbuotojai be darbo stalo“ (angl. non-desk employees), su kuriais komunikuoti tradicinėmis priemonėmis – el. paštu, Teams ar kitomis nuotolinių susitikimų programomis, gyvų susitikimų metu – yra neefektyvu.
Sprendimą rado patys
Pakuotes gaminanti UAB „Vilniaus pakuotė“, kur net 70% darbo jėgos sudaro „darbuotojai be darbo stalo“, sprendimą, kaip tokius darbuotojus efektyviau pasiekti, rado pati. Įmonė sukūrė itin paprastą naudoti komunikacijos platformą empatick, veikiančią panaudojant SMS technologiją ir, skirtingai nei įprastos programėlės, tinkančią visų lygių darbuotojams, visų tipų telefonams ir operacinėms sistemoms.
„Naujoji komunikacijos platforma empatick gerokai viršijo lūkesčius – darbuotojų įsitraukimo tyrime sudalyvavo daugiau kaip 70% darbuotojų, o personalo skyrius turi patogų sprendimą sklandžiai komunikuoti su savo kolegomis. Be to, visi duomenys yra iš karto analizuojami, ir tai nereikalauja jokio rankinio darbo. Akimirksniu galime pasiekti visus ar pasirinktus įmonės darbuotojus, taip pat skirtingus padalinius, ir jiems SMS žinutėmis išplatinti naujienas apie įmonės rezultatus, darbo laiko pasikeitimus ar bet kokią kitą tuo metu aktualią informaciją“, - džiaugiasi M. Mizaras.
Paklausus įrankis rinkoje
Pristačiusi šį komunikacijos su darbuotojais sprendimą kitoms panašaus profilio įmonėms, UAB „Vilniaus pakuotė“ ne tik sulaukė teigiamų reakcijų, bet jau pradėjo įrankį komercializuoti. Per trumpą laiką sprendimu jau naudojasi įvairaus dydžio gamybinės, logistikos bei paslaugų įmonės. Šiuo metu empatick platformą naudoja UAB „Vilniaus degtinė“, UAB „Nemuno banga“, UAB „Kristensen & Kristensen” bei kitos Lietuvos ir užsienio įmonės.
Pasak „Nemuno banga“ personalo vadovės Anos Janulevičienės, darbuotojams naudotis platforma itin paprasta ir patogu, dėl to, pavyzdžiui, įmonės neseniai vykdytame darbuotojų įsitraukimo tyrime dalyvavo ženkliai daugiau darbuotojų nei iki šiol. „Be to, šįkart sutaupėme ne tik daug laiko, bet ir pinigų, lyginant su kitais, iki šiol darbuotojų įsitraukimui matuoti taikytais metodais“, - pastebi A. Janulevičienė.
„Didėjant mūsų ir klientų poreikiams, pristatėme ir papildomų personalo darbą palengvinančių funkcijų: automatinius gimtadienio sveikinimus su dovanų čekių kodais, el. mokymus, greitus ir trumpus įmonės mikroklimato matavimus, taip pat anoniminį kanalą, skirtą pranešti apie įmonėje vykstančius smurto, patyčių ar mobingo atvejus“, - sako M. Mizaras.