VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2021-02-08 08:00

„Vilniaus metrologijos centras“ pirmasis sektoriuje pasiūlė klientų savitarną

Pasaulinė pandemija prisidėjo prie ženklaus paslaugų įsigijimo internetu augimo. Tokie vartotojų elgsenos pokyčiai paskatino ir B2B dirbančių įmonių skaitmenizavimą ir posūkį į elektronines platformas. Štai matavimo prietaisų metrologines paslaugas teikiantis AB „Vilniaus metrologijos centras“ pirmasis šiame sektoriuje įsidiegė klientų savitarną ir skaitmenizavo daugelį įmonės vidaus procesų.

Karantino keliami iššūkiai paskatino pokyčius ir inžinerinėse įmonėse. Vienas matavimo paslaugų sektoriaus lyderių „Vilniaus metrologijos centras“ (VMC) praėjusiais metais pradėjo dokumentų „perkraustymą“ į skaitmeninę erdvę. Įmonės darbo procesų skaitmenizavimas palietė tiek vidaus darbo kultūrą, tiek ir klientų aptarnavimą.

Radikaliai skaitmenizavo veiklą

Anot VMC generalinės direktorės į Rūtos Klevėnės, dar praėjusių metų pirmoje pusėje įmonės viduje pilnai atsisakyta spausdintų dokumentų bei parašų ranka. Vietoje to dokumentai pasirašomi elektroniniu parašu, perduodami el. paštu ir laikomi serveriuose.

VMC generalinė direktorės Rūta Klevėnė.

„Klientus taip pat skatiname naudotis elektroniniais dokumentais, kad kiek įmanoma sumažintume popierinių dokumentų kiekį. Mūsų klientai – matavimo prietaisų naudotojai – patikros dokumentus turi saugoti ne mažiau kaip du patikros periodiškumus, todėl dalį dokumentų reikia saugoti 10 metų ir ilgiau. El. dokumentai taupo klientų, o taip pat ir mūsų laiką.  Popierinius patikros sertifikatus, kalibravimo liudijimų ir kitus dokumentus, kurie klientams išduodami suteikus metrologines paslaugas, keičiame į elektroninius dokumentus“, – tikino R. Klevėnė.

Tokie dokumentai patvirtina, kad prietaisai veikia tiksliai ir yra tinkami naudoti pagal teisinės metrologijos reikalavimus. Lietuvos metrologijos inspekcijos įsakyme numatyta, jog skaitmeniniai dokumentai turi tokią pačią teisinę galią kaip ir popieriniai, tad toliau išdavinėti popierinius dokumentus klientams nebeliko poreikio.

„Pastaruoju metu vis dažniau sulaukėme prašymų išduoti patikrų sertifikatų ar kitų dokumentų kopijas, nes jie tiesiog pasimesdavo ar susigadindavo. Popieriaus atsisakymas naudingas ir iš praktinės, ir iš socialinės atsakomybės pusės“, – sakė VMC vadovė.

Sukūrė savitarnos platformą

Skaitmenizavus išduodamus sertifikatus, kalibravimo liudijimus ir kitus su metrologinėmis paslaugomis susijusius dokumentus, įmonė žengė dar vieną žingsnį skaitmenizavimo keliu – nuo vasario 8 d. pradeda veikti klientų savitarnos platforma manovmc.lt.

Joje klientai galės matyti visus savo atvežtus prietaisus, informaciją apie juos, už metrologines paslaugas išduodamus dokumentus – patikros sertifikatus, kalibravimo liudijimus – bei sąskaitas. Taip pat bus galimybė išsiųsti formuoti užsakymus naujoms paslaugoms įsigyti. Ateityje savitarną turėtų papildyti dar keli elementai.

„Savitarnos tobulinimo etapuose yra numatyta, kad registruoti vartotojai galės matyti visas su VMC turimas sutartis, užsakyti paslaugas tiesiai iš savo paskyrų arba iš mūsų kainyno. Kitaip tariant, savitarnos platforma manovmc.lt turės ir el. parduotuvės funkciją, kuri suteiks dar paprastesnę galimybę užsisakyti matavimo prietaisų metrologines paslaugas bet kuriuo metu iš bet kurios vietos, kur tik yra prieiga prie interneto“, – apie savitarnos sistemos tobulinimo perspektyvas pasakojo įmonės vadovė R. Klevėnė.

Pirmoji sektoriuje

Kaip ji pastebi, manovmc.lt yra pirmoji savitarnos platforma metrologijos sektoriuje. R. Klevėnės teigimu, ja įmonė siekia ne tik palengvinti klientams duomenų apie savo prietaisų administravimą bei turimų duomenų valdymą, bet ir atsakingesnę prietaisų priežiūrą ir būtinųjų patikrų atlikimą laiku, mat savitarnos sistemoje bus galima matyti sertifikatų galiojimo laiką, artėjančių patikrų laiką.

„Paleisdami savitarnos sistemą norime parodyti, kad paslaugas galima suteikti daug efektyviau pasitelkus šiuo metu visiems prieinamas priemones ir jog fiziškai nebūtina vykti į mūsų klientų aptarnavimo centrus, jei matavimo prietaiso savybės leidžia jas pristatyti per kurjerius“, – teigė generalinė „Vilniaus metrologijos centro“ direktorė.

Ji priduria, kad matavimo priemones pristatyti ir atsiimti per kurjerius VMC savo klientus ragina jau nuo pirmojo karantino pradžios – juk ir B2B paslaugų sektoriuje galima taupyti laiką, paslaugas užsisakant neišėjus iš ofiso ar namų.

„Tad kviečiame visus išbandyti mūsų savitarnos sistemą ir prisidėti prie jos tobulinimo. Lauksime iš klientų grįžtamojo ryšio, nes jų nuomonė ir pasiūlymai visuomet yra geriausia varomoji jėga judėti pirmyn“, – tikino R. Klevėnė.

52795
130817
52791