Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

50
  • 2025-07-17T08:12:03+03:00

    mili watai che che žurnaliste sesk iš fizikos 2

    • 2025-07-17T15:21:01+03:00

      Visos Lietuvos elektromobilių stotelės <200mW, kai varganas USB 2 portas atiduoda 2500mW 😂

  • 2025-07-17T08:34:47+03:00

    Čia apsikeitimas tiesiog yra vyriausybės ir tiek. Aiškios problemos yra - neduoda galios eso, konkurencija maža ir atitinkamai kaina nepatogi. Pasekmės tokios - kaina apie 0,36 EUR už kWh. Koks elektromobilis džiaugsis? Tai ne politikas ir strategijas rasykite atsisėdęs, o infrastruktūra tvarkykite- duokite galios gamintojams ir bus vėjo ir saulės energijos daugiau

    • 2025-07-17T08:57:49+03:00

      Su saulės ir vėjo jėgainėmis jau ne galios klausimas. Galios per akis. Klausimas, kur ir už kokią kainą elektrą realizuosi. Lankstaus vartojimo trūksta. Pasaugojimo trūksta. Jungčių trūksta. Tiksliau, visų šitų mišinio, kad vėjo ir saulės ženkliai daugiau dar statytų. O krovimo stotelėms galios mokestis yra peilis, ypač didelės galios krovimo stotelėms. Ir dažnai stotelei klientūros trūksta, t.y. apkrova maža. Ko rezultate, galios mokestis per mėnesį sudaro daugiau nei krovimo stotelės mėnesio pajamos.

    • 2025-07-17T11:31:39+03:00

      Ar bandėte kada pasidomėti kiek kainuoja 100KW įvadas? O 500KW, jei įrengti 5 stotelės? Kiek kainuoja trafas ir šlangas iki stotelės? O kiek kainuoja pati stotelė? 500KW yra gamyklos įvadas, kaina gali siekti iki 100K Eur, jei nedaugiau. Be to ESO turi pastoviai laikyti "rezervaciją" tam 500KW įvadui, t.y. kad tolimesniuose mazguose nebūtų perkrovos. Tai dabar paskaičiuokite, po kiek verslininkas turi pardavinėti elektrą, kad atsipirktų bent po 5 metų, jei nėra jokios kompensacijos ir nesi IGNITIS?

    • 2025-07-17T12:51:40+03:00

      Jeigu valstybės politika būtų kiekvienoje VDV degalinėje privalomas/APVA patemtas EV pakrovimas... Jeigu tokiame kiekviename degalinės EV pakrovime būtų privalomas/apva paremtas KAUPIMAS... Juk kuroi cisternas degalinė laiko. Elekra taip pat AUTO kuras, tai turi laikyti tam tikrą elektros kiekį. Net įstatymų keisti nereikia. Pakanka tik sulyginti iškastinio kuro ir elektros energijos kategorijas. Ir jeigu kiekvienas EV pakrovimo parkas ne bendrą galią PAVOKTŲ iš likusių, o PRIVALĖTŲ PASAUGOTI bendrą sistemos perteklių EV pakrovimo vietoje... Visos problemos mastas N kartų sumažėtų ir išsisprestų. Perteklinė energija, kuri dažnai būna net į MINUSĄ = PELNAS, būtų pasaugoma tuose taškuose kur jos reikia EXTRA. Bet koks EV privažiavęs, už normalią kainą ir greitai pakraunamas iš pasaugoto... Kaupikliai balansuoja tinklą. Ir tt iš viso teisingos infrastruktūros planavimo, o ne kabelio storinimo politika. Politikų galvos ir ministerijų subinės nesiklauso specialistų ilgalaikių planių rekomandacijų. Įgyvendina tik gražius ir čia ir dabar pinigų pasisavinimo scenarijus... Viskas remiasi į tai, o kokia politika, kokie įstatymai, kur nukreipoiama parama...

    • 2025-07-17T14:19:00+03:00

      Dar vienas komunistinis nusisneketojas. Jai politikai ipareigos privalomai VDV degalines diegti jusu pasiulytus sprendimus, viskas galutiniam variante atsispindes paslaugos ( kurios mazai kam reikia) kainoje. Kas jusu manymu uz tai turetu moketi?

    • 2025-07-17T17:15:42+03:00

      Taip, žinau. Jei įrengti 5 stoteles vietoje, ir kad būtų krovimo galia 500 kW, tai realiai įvadas max bus 1,25 MW, ne 2,5 MW, nes niekada nebus 5 automobilių, kurie net jei ir teoriškai gali priimti 500 kW, galės tuo metu priimti. Vienas bus jau pasiekęs 80%, kitas pasikrovęs, kitas per šaltas. Kitas dalykas, kad 500 kW stotelių ir šiaip realiai nelabai reikia lengvajam transportui. Ir kurioje vietoje aš sakiau, kad įvadas pigus, ar didelė galia tiek pat brangi kiek mažesnė? Ir būtent sakau, kad ieškojimas bendrų interesų, pvz. statant >100 kW stoteles statyti su akumuliatoriumi, teikti sisteminę paslaugą ir taip pritaikyti sumažintą galios tarifą, mažinti kainas ir vartotojams, ir elektromobilių stotelių savininkams. Net ir 100 kW stotelių reikia realiai ne tiek ir daug, kiek visiems atrodo. Tokiose stotelėse krausi, tik ilgose kelionėse. Tik tikiuosi vandenilio nesiūlai. Vandenilio viena IŠPILSTYMO stotelė, kuri per parą išpilstyti gali 100 kg vandenilio (~20 lengvųjų automobilių užpildyti, užpylimas trunka minutes, bet negali vieno paskui kito užpildyti 20 automobilių), kainuoja ~1 milijoną. Nėra galimybių atpigti. Vandenilio bakas automobiliui ~10-15k€, priklausomai nuo dydžio. Po 10 metų privalai keisti į naują. Jokių remontų ar dėvėtų nebus.

    • 2025-07-17T18:19:59+03:00

      Idealus variantas būtų - Nuosava saulės elektrinė, vėjo malūnas, akumai sugerti perteklinę elektrą ir atsarginė ESO jungtis pritrukus elektros. nereikia mokėti ESO už laidus, o tai jau 13cnt/kWh ir nereikia pirkti elektros. Kitaip visą pagamintą elektrą būtų parduota be jokių tarpininkų. Tokia pvz. 200KW stotelė kainuotų ~0,5mln :) Niuansas tik, dirbant 100% pajėgumu, t.y. saulė šviečia ir vėjas pučia ištisas 24h, niekas negenda ir automobiliai kraunasi visą parą, investicija atsipirktų per metus :) Bet, realiomis sąlygomis per ~8 metus, kitaip be subsidijos niekas nesiims tokio projekto.

    • 2025-07-18T12:16:43+03:00

      Arba esnatis vėjo/saulės elektrinių parkas + akumuliatorius, kurie turi nuo kelių MW įvadus ir yra ant magistralinių kelių, įrengia krovimo stotelę, ir už savo energiją esant galimybei pasiima didesnį pelną. Auotomobilių srautą galima gan tiksliai planuoti, ypač sukaupus poros metų patirtį. Kiek sunkiau gal suprognozuoti, kaip greitai elektrifikacija vyks, bet nedarant kelių metų prognozės, irgi gan su nedidele paklaida susiprognozuosi. Toks derinys leistų gauti pajamas iš sisteminių paslaugų, esant akumuliatoriui, su ta pačia jungtimi gali pastatyti daugiau gamybos įrenginių bei leidžia derinti vėją ir saulę kartu. Sprendimų yra daug ir įvairių, ir asmeniškai nematau jokios problemos mokėti 0,5€/kWh už didelės galios krovimo stoteles, nes jos krausi tik dalį akumuliatoriaus, ir itin retai.

  • 2025-07-17T08:42:35+03:00

    Kaina krovimo stotelėse tikrai nėra adekvati biržoje esančioms kainoms.

    • 2025-07-17T08:59:34+03:00

      Vidutinės ir didelės galios krovimo stotelės moka nemenką galios mokestį, kuris turi atsidurti tarife. Dažnai galios mokestis sudaro didesnę sąnaudų dalį, nei elektros išlaidos. Dėl šios priežasties, kuo didesnės galios stotelė, tuo didesnė kaina. Vienas iš būdų spręsti būtų mažinimas to galios mokesčio, mainais į pvz. lankstesnį elektros vartojimą (greičiausiai vietoje reikėtų akumuliatorių).

  • 2025-07-17T09:07:19+03:00

    Žiauru, kai kokio hipio pusiau apsiplunksnavusio Briuselio valdininkėlio fantazijos eilinį kartą paverčiamos direktyva ir gadina nervus šimtams milijonų žmonių bei kainuoja milijardus... O tų direktyvų tūkstančiai. Dar būna kažkas kliedi apie savivaldos stiprinimą. ES tampa dar vienu milžinu molinėmis kojomis, o istorija tokių griuvusių milžinų pilna.

    • 2025-07-17T09:25:15+03:00

      Save gerbiantys eurobiurokrarai darbo niekada nestokoja - 20 metų naikinę ekonomiką, dabar jau suskubo rašyti direktyvas, kaip išsaugoti bent esmines strategines pramonės šakas, bet daugeliu atveju jau vėlu…

    • 2025-07-17T10:22:13+03:00

      Hervardiniai valdo France skola až 3.3 trilijonu usd !

  • 2025-07-17T09:45:03+03:00

    Tą pačią akimirką, kai tik elektrifikuotis taps pigiau ir patogiau nei naudotis 2,0 TDI varikliu be Orwello fanklubo saldainių ir botagų, elektrifikacija bus itin sklandi…

    • 2025-07-17T17:20:30+03:00

      Ekonominės klasės EV su 8 metų garantija akumuliatoriui ir 5 metų garantija automobiliui GAVAU (pradinio įnašo nereikėjo) už mėnesinę įmoką +- lygią seno ekonominės klasės automobilio degalų sąnaudoms. Realiai mokėti beliko už kasco tik. Na bet už parkingą nereikia mokėti, tepalų keisti, remontui nieko neišleisiu artimiausius 5 metus garantuotai. Kokį naują VDV už 14k€ gali pasiūlyti, kad 100km bekainuotų 1,5€/100 km (mano atveju 0,6€/100 km, nes turima saulės elektrinė jau atsipirkusi prieš beveik 2 metus). Kitas automobilis tinkantis ir ilgoms kelionėms EV, po paramos dabar kainuotų 30k€, realus nuvažiuojamas atstumas 400-500 km, realiai kažkas palyginamo kainuoja tiek pat, arba net brangiau. Eksploatacijos sąnaudų skirtumas dar didesnis būtų. O ir šiaip, dyzelis Lietuvoje absoliučiai daugumai yra ekonomiškai neracionalus pasirinkimas dėl per mažo nuvažiuojamo atstumo ir brangaus remonto. Taip kad ne, Lietuvoje žmonės totaliai neracionalūs.

    • 2025-07-17T23:40:00+03:00

      Žmonės labai racionalūs, saliarkos jie gauna, kao kada nemokamai, elektros nemokamai gal ir duos įmonė jeo turės kur tą elektrą nurašyti. Jei įmonės parke daug dyzelių tai ir privačiai kokią kuro kortelę ribotam nauojimui suteikia, o kaip darbuotojuo užfundyti elektros jei tokių auto parke nėra?

    • 2025-07-18T12:17:59+03:00

      Kitaip sakant saliarkos pavagia. Ir tokių nėra daug.

  • 2025-07-17T13:19:08+03:00

    10 000 eurų parama ,perkant EV būtų bomba naujų automobilių rinkoje. Bet netgi tai nepadėtų pritraukti pirkėjo gyvenančio bute ir neturinčio galimybės greitai ir patogiai pasikrauti savo EV. Manau botago galios padidinimas keliant mokesčius už taršų VDV būtų rimtesnė priežastis. Kai tūlas tautietis sumokės kokius 700-900 eurų per metus už taršų auto + gaus 10 000 paskatą pirkdamas EV , tai ir bus rekordinis postūmis perkant švarų transportą. Tik vieno nesuprantu, kaip valstybė praradusi akcizus ir pvm už kurą kaip ji kompensuos biudžeto praradimus?

    • 2025-07-17T14:43:58+03:00

      Na tuomet 15 000 Eur parama viešiesiems juridiniams asmenims yra superbomba:) https://www.15min.lt/verslas/naujiena/autorinka/apva-didins-kompensacijas-uz-isigyjamus-elektromobilius-juridiniams-asmenis-augs-trigubai-1636-2480906

    • 2025-07-17T17:24:47+03:00

      Nu jo, perkant elektrinį auto pilnos komplektacijos už 19k€ ir gavus 10k€ paramą tikrai būtų bomba :D O kam prie namų krauti greitai? Kol kas kraunu tik su 3,3 kW granny charger (nepasirūpinu įsigyti 11 kW stotelės), tai ryte automobilį randu pakrautą. Nereikia jau jokių bombinių paramų, tik palaikyti esamą kryptį + baigti subsidijuoti asmeninį transportą apskritai. Nemokamas parkavimas prie daugiabučių, teritorijoje kuri priklauso savivaldybei - didžiausias briedas. Atsisakius naftos importo, gerės prekybos balansas, mažės išlaidos sveikatos priežiūrai, gerės žmonių darbingumas ir pan., nėra tik kad dings akcizai, augs kitos pajamos ir mažės ištlaidos.

    • 2025-07-17T17:25:22+03:00

      Perskirstymas pinigų, kad viešąjį sektorių elektrifikuoti greičiau. Viešasis sektorius į kišenę pelno neišsimokės.

    • 2025-07-18T12:19:22+03:00

      Nepatinka faktas, kad pinigus paramos skirstymui perkelia į viešąjį sektorių, kad mažinti viešojo sektoriaus išlaidas? O tai kodėl patinka kelių akcizo naudojimas skatinant asmeninio transporto, įskaitant VDV naudojimą, kai akcizas skirtas mažinti kelių taršą?

    • 2025-07-18T13:18:18+03:00

      Tamsta tikrai toks naivus, kad galvojat, jog viešasis sektorius neras būdo kaip "į kišenę" išsimokėti ne per pelną?:) Ir kodėl manote, kad gavęs didesnes subsidijas, viešasis sektorius sumažins savo išlaidas?

  • 2025-07-17T13:48:27+03:00

    Kompleksiškai reikia žiūrėti: ne tik iš elektros krovimo uždirbti, bet ir iš kavos, dešrainių ir t.t. Degalinės iš benzino irgi tik po kelis centus pasiima. O stotelių turi būti visur: prie kiekvienos kavinės, parduotuvės, daugiabučių ir t.t. ir nebūtinai didelės galios. Greito įkrovimo gal kažkiek trūksta, bet praktiškai per metus laiko teko pasinaudoti kelis kartus ir jokų problemų nebuvo. Skatinimas irgi turi būti didesnis: PVM atskaitos ribą reikėtų pakelti arba išvis panaikinti, nes automobiliai brangsta ir už tokią sumą pasirinkimas labai susiaurėja. Anksčiau ar vėliau įvyks psichologinis lūžis, kuris perlauš lietuvišką konservatyvizmą ir atsargumą, nes nuvažiuoti 100 km už 2 eur yra tikrai labai geras jausmas. Asmeniškai per metus nuvažiavau 40 000 k., sutaupiau 4000 eur., nesudeginau 4 tonų dyzelino, elektra pagaminta Lietuvoje, pinigai neiškeliavo ruskiams ar arabų šeichams į kišenes.

    • 2025-07-20T11:48:50+03:00

      Prikemša i automobilius elektronikos ekranu ir mygtuku ant vairo o nera parasto pigaus automobilio kai TAta

    • 2025-07-20T11:49:14+03:00

      paprasto *

  • 2025-07-17T14:40:51+03:00

    Palaikau komentarą aukščiau, tik patikslinu. Važinėti su EV yra kartais pigiau, tik kol kas lietuviai patirties su tuo mažai turi, reikia laiko. Jei net už 35ct krauni (prie PC beperkant maisto): 18kW/100km kainuoja ~6,5 eur yra praktikoje 2x pigiau nei 8l/100km benzo mieste. Jei prie namų ar pigesnis planas prie darbo (už 20ct): tuomet 3,2x karto pigiau. Čia neskaičiuojant visų priežiūros kaštų - tepalai, aptarnavimas ir t.t., kas dar vieną "x" prideda, ypač senesnėms mašinoms. Pirkome naują Tesla 3 LR, pravažiuota 140tūkst km per 4 m. - nulis patarnavimų (išskyrus oro filtrą) ir tik dabar reikia padangas keisti. Daug greitkelyje važiuota - be problemų, nors mieste - ypač pranaši prieš VDV. Tokios mašinos su ribota rida apie 20K EUR kainuoja, įperkama daugeliui. Tai apie senus TDI dyzelius kurie "pigiau ir patogiau" - didelis mitas, kuris su laiku išsisklaidys.

    • 2025-07-17T16:41:00+03:00

      Toyota Corolla mild hybrid, 4.5l/100km bet kur, kas yra ~ 6-7EUR/100km. Jokių problemų su įkrovimo vietų paieška, jokio range anxiety, valandos sutaupyto laiko. Likutinę vertę išlaiko geriau, aptarnavimo kaštus ir tą kelių eurų skirtumą pilnai kompensuos auto kainos skirtumas. Kokia racija didmiesčio gyventojui, gyvenančiam mieste, pirkti EV? Taip, turint namą su SE, turėti EV kaip antrą mašiną šeimoje tikrai patogu ir naudinga. Bet visi didmiesčių suburbijų gyventojai jau tai seniai paskaičiavo ir apsipirko :-)

    • 2025-07-17T17:33:55+03:00

      Net su yaris hibridu 4,5l/100 km vos išspaudi. O tokio dydžio automobilį imant, tai jau ir su 13 kWh/100 km važiuoji. Kraunant prie namų, krausi už max 0,14ct/kWh, t.y. 1,8€/100 km. Mums, kadangi saulės elektrinė atsipirkusi, 100 km važiuojame už 0,6€/100km. Ir taip, mūsų atveju antras automobilis yra EV, tik tas pirmasis praktiškai liko stovėti. Ir kaip pirmam automobiliui irgi yra gerų alternatyvų, nuvažiuojančių 400-500 km viena įkrova be bėdų, ir per 25 minutes pasikrausi dar 350-400 km važiuoti. Ir kaina konkurencinga. Ir nereikės laiko gaišti degalinėse. Ir krautis gali ir prie daugiaubučių, po jais. Po ~4 valandų kelio visada stoju. Čia jau nekalbant apie tai, kad 90% populiacijos tiek ilgai automobiliu važiuoja rečiau nei kartą metuose. Likutinę vertę išlaikė geriau :D Tik nereikia. Čia vertę geriau laikė, kol naujų kaina sparčiai krito. Tokio spartaus naujų EV kainų kritimo nebebus, tad nebebus ir naudotų EV tokio spartaus kainų kritimo. Ir tik nepasakok, kaip visi važinėja kartą į mėnesį po 1k km per dieną ir dar be sustojimo. Mano VDV 450 km vienu baku vos nuvažiuoja.

    • 2025-07-17T18:17:39+03:00

      Faktas kad EV ekonomiškai naudingiau. O bet tačiau, klausimas ne apie tai koks fainas SE+EV combo, o kodėl nebeauga EV skaičius. Mano point'as - kol kas vidutiniam vartotojui (10-15k km./metus) didmiesty (regionai neturi $$ kol kas) tai yra overkill'as: 1) prie daugiaubučių patogiai(!) nepasikrausi, stoteles - toli, reikia eiti atjungti pilnai įkrovus, o net ir nauji projektai turi max. 20 EV vietų visam namui. 2) vertė krito ir tai faktas - ir nors to greičiausiai nebebus, baubas liks. 3) kainuoja brangiau, net ir po paramos. Summa summarum: dėl potencialiai sutaupomų 500EUR per metus keisti įpročius neapsimoka.

    • 2025-07-17T18:25:54+03:00

      Jei lyginti panašias mašinas, taip nėra. Pilna pavara, pagreitėjimas, dydis, įranga. Nauja Audi A5 quattro gamintojo duomenimis sunaudoja 7-8l benzo. Panašiai ir naujas Passat. Tai jei mieste daugiausia važinėji - apie 8 litrus sudegini (senesnis auto - daugiau). Elektros sunaudojimą irgi nurodžiau iš praktikos (pati Tesla nurodo 12.4 kw/100km kas aišku yra per gražu ir tik mieste nedideliais greičiais pasiekiama). Bet čia tik apie pinigus. Galų gale rinka renkasi ir EV rinkos dalis gerai parodo kur judame, subsidijos ar ne. Man svarbiausia - oro ir triukšmo tarša, už tai net primokėti verta. Tai gi apie jaunimą galvoti reikia. (Ir taip - žinau visus pagaminimo CO2 footprint, ten irgi viskas gerai, nors ir atskira tema.)

    • 2025-07-17T18:56:08+03:00

      Aš labiau kalbu apie vidutinio vartotojo perspektyvą. Audi A5 pirkėjų segmentas neformuoja masės, kalba apie "sub-30k auto savininkus, Pašilaičių gyventojus" (vid klasė ir žemiau, todėl ir paėmiau kaip pvz.) - nes jie bus atsakingi už EV scale out'ą, kai dabartiniai EV pardavimai ES toliau eis link plateau (early adopteriai baigėsi).

    • 2025-07-17T20:51:12+03:00

      Teisingai rašai. Viena - EV rinkos dalis aiškiai didėja, ypač pridėjus plug-in hybrids kurie yra "gateway drug" masėms. VDV dalis mažėja. Čia faktai, lengva patikrinti. Taigi kad buvo tik ankstyvi entuziastai ir jie baigėsi - mitas. Antra - geras klausimas kodėl būtent Lietuvoje lėtokai didėja EV kiekis. Juk finansiniai, technologiniai ir ekologijos argumentai EV pranašumui yra, produktas pakankamai brandus. Mano nuomone - lėtai perka EV daugiausia dėl psichologinio diskomforto, žmonės gan konservatyvūs ir taip pat reikia daug laiko nes auto parkas itin lėtai keičiasi. Kitą vertus: kaip VŽ čia rašo, nuo 2021 m (per 4 metus) padidėjo 2,5x karto naujai registruojamų (naujų ir naudotų) EV kiekis, tai gai čia visai ir ne lėtai :)

    • 2025-07-17T23:34:17+03:00

      Šiemet naują audi 2.0 tdi nupirkau, man jo 15 metų pakaks su 15k metine rida. Gyvenu bute, centre, namo nenorėjau ir nenoriu, visur pėsčias vaikštau. Centre visai mašinų gali nebūti, net ir elektrinių. Krauti prie stulpo neketini, mano požeminiame parkinge nėra įkrovimo stotelių ir nebus, kaimynui nepavyko surinkti 50%+1 balso - žmonės negyvena, nepagaunami, nesutinka.. na ir kainos išlaikymas bei patogumas gamtoje - pasišildyti po žūklės ir pan. Užtikrintai dalis panašūs į mane - nepirks eauto

    • 2025-07-18T12:29:40+03:00

      Mano EV po paramos 14k€. Čia vidutinė klasė ar žemiau? EV sustojo? Metinis augimas pasaulyje ~30% šįmet eina. Ir dalis rinkų jau panaikino paramą, ir toliau auga. Ir ES toliau auga EV pardavimai, įskaitant šalis, kurios pernai nutraukė paramą EV. Tai kad Lietuvoje EV pardavimai sunkiai juda, tik apie mus pasako, ne apie EV. Su daugiabučių kiemais pirmiausia reikia baigti savivaldybėms dotuoti daugiabučių gyventojus, ir kur savivaldybės žemė, apmokestinti parkavimą, padaryti bent žalias zonas, ir parkavimas PIRMO automobilio nuo 30€/mėn. Atsiras gal noro ir bendrijas suformuoti, ir pradėti spręsti savo kiemo klausimus. Daugiabučių kiemams ir parama didesnė įsirengiant krovimo stoteles, ir galios užteks padalinus ant visų. Ir krauti kasdien kiekvienam nėra jokio poreikio. Net su akumuliatoriumi kuris 100%-0% nuvažiuoja ~190 km, ir naudojant tik 80-20%, t.y. grubiai 110km, vidutiniam piliečiui užtenka 3 dienoms. Vidutiniui piliečiui gyvenančiam miesto daugiabutyje ir 4-5 dienoms. Kraunu su granny charger, t.y. 3,3 kW max. Pakrauna be problemų. Didesnė galia reikalinga, prabangesniems/didesniems automobiliams prieš/po ilgesnių kelionių.

    • 2025-07-18T12:34:03+03:00

      Jo, čia tokia pati užtikrinta dalis, kuri aiškino, kad saulės elektrinės yra nesąmonė. Buvo toks kaimynas pas mane, dar 2020 metais pajautė pareigą pamokyti mane gyvenimo, kaip kad saulės elektrinė niekada neatsipirks ir kaip ten brangu ją išlaikyti. Pirmą kartą girdėjome vienas kito balsą, vardų vienas kito po šiai dienai nežinome, bet 2022 metais susidėjo ~25 kW saulės elektrinę. Tas pats ir su visais EV hater'iais ir vengėjais bus. Kai reikės primokėti 5k€ už panašų automobilį, kuris bus triukšmingesnis ir mažesnės galios, peršoks į kitą pusę ir apsimes, kad niekada nebuvo prieš EV. Tas pats su visomis technologijimos buvo, net elementariai išmaniais telefonais.

  • 2025-07-17T17:54:51+03:00

    Ekofašizmas atvedė iki to, kad netrukus chemikalų elektroveipintojams prie matematikos egzaminų teks pridėti visus 90 balų, o ne 10… Skaičiuojam mitų sklaidytojams pasaulyje be magijos: Prielaidos: 1. Auto ekploatuojamas 200.000 km 2. Diesel sąnaudos 6 l/100 km. Kaina 1,5 eur/l 3. Elektros sąnaudos 25 kwh/100 km. Kaina 0,2 eur/kwh Skaičiavimas: 1. Naujo auto kaina EV vs Diesel : +€10.000 Eur 2. Gamintojo subsidija EV: +€5000 Eur 3. Vartotojo subsidija EV: +€5000 Eur 4. Kuro sąnaudos EV vs Diesel: -€8000 Eur 5. Kelių mokesčio subsidija EV: +€7500 Eur 6. AEI elektros kainos subsidija EV: +€3000 7. Likutinė Diesel auto vertė vs. EV: +€2000 Eur. 8. Remontas+Draudimas+Padangos: EV=Diesel. Taigi, gerb. Ekobotanikai, nusileidus iš jūsų elektro iliuzijų ir subsidijų pasaulio ant žemės, visuomenei sukurti ir išlaikyti jūsų EV svajonę kainuoja maždaug €25.000 eurų daugiau per ~10 metų (200.000 km.) negu įprastą Dyzeliuką, todėl raginu nustoti apsimetinėti ekologais tuštinantis ant likusios visuomenės galvų ir pradėti mokėti pilną ekologijos kainą - parodyti kaip iš tikrųjų mylite planetą!

    • 2025-07-18T01:33:59+03:00

      dar reikėjo pridėti kiek tavo dyzeliukas prisideda prie Rusijos biudžeto papildymo.

    • 2025-07-18T09:59:19+03:00

      Analizėje minimas dyzeliukas naudoja kurą, pagamintą iš Norvegiškos naftos išgaunamos Šiaurės jūroje. Bet esmę pagaunate - energetinė nepriklausomybė ir gynyba kainuoja daug, todėl naštą visuomenė turėtų dalintis tolygiai, o ne taip, kaip tai daroma dabar- varguoliams subsidijuojant brangius ponų elektrinius žaisliukus, visą tai įvyniokant į kovos su klimato kaita fikciją…

    • 2025-07-18T12:42:35+03:00

      Sveikinu, matematikos egzamino neišlaikėte. Prielaidos: 2-3. Dyzelio sąnaudos 6 litrai, bet elektros palyginamo automobilio 25 kWh :D Dyzelino kainą dabar į mažesnę pusę imi ir skaičiuoji 10 metų į priekį, bet elektros kainą kažkodėl imi vidutinę, kai kiekvienas bent kiek proto turintis kraunasi naktiniu tarifu už kažkur 0,14€/kWh. 1. Naujo dyzelinio auto kaina panaši į EV, skirtumas galimas į abi puses, priklausomai nuo konkretaus modelio. 2. Nėra ES tokio dalyko kaip gamintojo subsidijos. Bet vat 2008 metų krizėje prasubsidijavo VDV gamybą ne vienu milijardu. Realiai ir dabar subsidijuojama lengvatomis. 3. Jei traukiame subsidijas EV į skaičiavimus, kur tiesioginės ir netiesioginės subsidijos VDV? 4. TIK energijos kainų skirtumas, net ir imant 1,5€/l dyzelino kainą 10-čiai metų, guanasi arčiau 14k€. Reikėtų pridėti tepalus, remontus, o dyzeliniam automobiliui dar ir katalizatoriaus, DPF keitimą. 5. Kelių mokesčio lengvieji automobiliai nemoka. 6. Nėra tokio dalyko, kaip AEI elektros subsidija. 7. Likutinę vertę grindi istoriniais trumpo periodo laikotarpio duomenimis, kuris nebepasikartos. 8. Remontas brangesnis dyzeliniui. Stipriai. Tad gerbiamas fantazoriau ir matematikos egzamino neišlaikytojau, gal nusileisk ant žemės. Mano EV apskritai kainavo 19k€ iš viso. Tai kaip jis 25k€ daugiau kainavo, papasakok man? P.S. kiek įvertintum žalą vieno vaiko gimusiu su autizmu?

    • 2025-07-18T12:43:20+03:00

      Nesvarbu, kur išgauta nafta, naftos vartojimas didina bendrą naftos paklausą, atitinkamai, ir kainą, kurią gauna maskoliai savo naftą parduodami kitoje šalyje. Vėlgi, bazinės ekonominės žinios.

    • 2025-07-18T13:26:14+03:00

      1. Vidutiniškai 10k Eur kainos skirtumas oficialiuose kainoraščiuose pagrindinių auto gamintojų. Jeigu turi kt. faktus - pateik su įrodymais. 2. ES strukturinių fondų lėšos ir tiesioginės vyriausybių dotacijos, Be to, VDV tipinė gamintojo pelno marža yra 15%, kuria kompensuojama EV 5% pelno marža. Informacija vieša, googlink. 3. VDV yra legacy technologija, kuri niekaip bėra subsidijuojana šiais laikais, atvirkščiai - gamyba apkraunama nereikalingais aplinkosauginiais mokesčiais. 4. Diesel: 200.000 km * 0,06 l/km * 1,5 eur/l = 18.000 Eur. EV: 200.000 km * 0,25 kw/km * 0,2 eur/kwh =10.000 Eur. Skirtumas: 8000 Eur. 5. Kelių infrastruktūros mokesčio nemoka tik EV savininkai, kiti mirtingieji jį moka: akcizas dyzelinui su CO2 dedamąja ir PVM: 0,63 eur/l * 200.000 km * 0,06 l/km = 7560 Eur. 6. Atsidaryk banko sąskaitą ir pasitikrink kokią subsidiją tau pervedė APVA už paneles ant stogo. Bus daugiau nei 3000 Eur. 7. Taip, būtent todėl tavo EV nuvertėja sparčiau nei stoties plaštakės kainoraštis, nes technologija vystosi ir dar vystysis ateinančius 20 metų. 8. Draudimas ir padangos brangesnės EV stipriai, kas kompensuoja brangesnį dyzelio tech. aptarnavimą. Ekobotanikai būtent ir yra tokie, todėl kad nemoka skaičiuoti… P.S. praeitą savaitę ligoninėje mirė vaikas, apsinuodijęs elektroveipu…

    • 2025-07-18T13:36:28+03:00

      Tai kodėl pats tuomet vartoji ne tik naftos gaminius, bet dar ir Nd, Pr, Li, Dy, Tb, La, Ce, Co, Mn, Ni, graphite ir kt. rare earths savo EV bei saulės paneles iš komunistinės Kinijos, kuri tiesiogiai remia agresoriu orkistaną?

  • 2025-07-17T23:21:20+03:00

    Žmonės perka dyzelius ir teisėtai tikisi nemokėti kažkokių mokesčių staiga kažkam užsimanius. Kai paselbs tai po tos datos pirktus tegul or kerpa. Pirkau dyzwlį naują r ketinu juo bent 15 metų naudotis, man nereikia miesto kibiro, sėkmingai troleibusu naudojuosi, o medžioklėn vykstu dyzeliu

    • 2025-07-18T12:50:46+03:00

      Tai uždrausti ir nereikia, bet patikrinti ar DPF ir katalizatorius tvarkingai veikia, ir veikiant netvarkingai naikinti technikinę iškart ir dar įkalt baudos 500€ - būtina. Arba alternatyva, išmetamąsias dujas nukeipti per saloną. Prasidarysi langus ir išsivėdinsi. Su modifikuotais duslintuvais važiuojantys galės ir garsu geriau mėgautis. Taip pat nutraukti apskritai visų asmeninių automobilių, įskaitant ir EV subsidijavimą per nemokamus kelius, parkavimą. Ir ne, akcizų nė cento neturėtų būti naudojama keliams, kaip alkoholio akcizas nenaudojamas remti alkoholio gamybos ar barų. Teisėtai tikisi :D Aš pvz. teisėtai tikiuosi, kad manęs nenuodys. Ir į sveikatą teisė yra gerokai aukščiau. Taip pat teisėto lūkesčio, kad tau negalios principas teršėjas moka negali, nes šis principas jau atsiradęs yra dar 1972 metais, tik dar niekas nesutvarkė Lietuvoje kelių transporto, nes asmeninis automobilis pas mus šventesnis nei vaikų sveikata ir gyvybė. Lietuvoje šis principas įtvirtintas dar 2004 metais. Tad teisėtai tikėkis, kad tavo teršimas bus apmokestintas. Dar žiū, ir šviną tavo apmokestins, nes vargu bau ar susirenki, ką prašauni.

    • 2025-07-20T16:20:15+03:00

      Teršėjas moka - kas moka Afrikos vaikams už jūsų ev gamybai naudojamų elementų išgavimą, kurie juos nuodija ir jie miršta nesulaukę 40 metų? Pilna youtube apie nematomą ir europiečių nenorimą matyti elektromobilių kainą sveikatai tų regionų kur visas brudas išgaunamas. Prieš 40 metų mus ruišė atšalimui, paskui pradėjo suokti atšilimas, po vienos konferencijks kuri apie atšilimą vuko esant nenormaliam šalčiui pasirinko trečią variantą - klimato kaita. Netrūksta naivuolių tikinčių kiekvienu marazmu

  • 2025-07-18T13:00:03+03:00

    Geras straipsnis. Nežinojau, kad tokios absurdiškos pležo taisyklės biurokratų sukurtos. O galio mokestis tikrai atrodo neadekvatus el stotelei. Neįsivaizduoju, kaip uždirbti iš to įmanoma.

  • 2025-07-20T12:22:52+03:00

    Kuomet dėvėti EV kainuos 3-8K€, nuvažiuos bent 300-400km vis dar, galima bus krautis už prieinamą kainą namuose ar prie vietinės Gulbelės, bus rinkoje dėvėtų pasirinkimas, tada ir liaudis juos rinksis. Šnekate apie skaičius, kad pirkote naują Teslą Y ir nuvažiavote 120K ir kad tai pigiau, kam pigiau? ir apie ką jūs čia ponuliai? :)

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791