2025-07-17 05:45

Nelabai sklandus kelias link elektrifikacijos

Elektromobilių įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje jau pasiekė planuotą lygį ir atitinka ES standartus, tačiau jos perspektyvai kyla grėsmė dėl lėtai augančio naudotojų skaičiaus. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Elektromobilių įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje jau pasiekė planuotą lygį ir atitinka ES standartus, tačiau jos perspektyvai kyla grėsmė dėl lėtai augančio naudotojų skaičiaus. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Ataskaitą paskelbusi Tarptautinė energetikos agentūra Lietuvą išgyrė dėl pasiekimų energetinės nepriklausomybės srityje, tačiau nurodo, kad mūsų transporto parkas dar tik laukia didžiosios transformacijos, kuriai siūloma pritaikyti ne tik paskatinimus, bet ir naujus mokesčius. O šalies transporto elektrifikacija atsidūrė užburtame rate, iš kurio ištrūkti padėtų arba gerokai daugiau paskatų, arba agentūros minimi mokesčiai.

Liepos 7 d. energetikos politikos ataskaitą pristačiusi Tarptautinė energetikos agentūra (TEA) Lietuvą gyrė dėl energetinės nepriklausomybės ir valstybę apibūdino kaip pasirengusią artimiausiais metais padaryti „didelę pažangą įgyvendinant savo ilgalaikę saugios, tvarios ir įperkamos energijos viziją“.

Tačiau TEA konstatuoja, kad Lietuva lieka labai priklausoma nuo importuojamo iškastinio kuro, ypač transporto sektoriuje, kuriam tenka 40% visos šalyje suvartojamos energijos ir 75% naftos poreikio. Agentūra nurodo, kad Lietuvos automobilių parkas yra vienas seniausių ES ir didžiausias teršėjas šalyje. Pasak jos, elektrifikacija matoma kaip pagrindinė priemonė, kuria galima pakeisti iškastinį kurą kelių transporte, ir ji esą puikiai dera su atsinaujinančiųjų išteklių elektros energijos gamybos plėtra.

52795
130817
52791