Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-26 10:50
2025-09-26 07:38
2025-09-25 07:06
RĖMIMAS
2025-09-25 06:00
2025-09-24 16:40
2025-09-23 12:05
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Kretinga-Palanga = labai gerai, bet ar ne rentabiliau Druskininkus daryti pratęsiant kažkaip Marcinkonis šventais miškeliais?
Pirmoji transkontinentinė geležinkelio linija tarp Sakramento ir Omaha (atstumas - >3000 km) buvo statoma šešis metus, 1863-1869. Buvo statoma be aukštųjų technologijų, dirbtinių intelektų, su kūjais ir arkliais. Rail Baltica statoma tarp Varšuvos ir Talino (atstumas - 950 km), statoma 20 metų ir dar statys 20 metų, kainuos 30 milijardų
Visos paminėtos linijos yra geros, tačiau norint kažką turėti reikia permąstyti kaip projektuojame ir kokiu būdu statome. Nes greit jokių inžineriškai nesudėtingų, tačiau didesnių apimtimi statinių galime nebeturėti vien dėl išpūstų kainų, kurios visų pirma iš prasto projektavimo, kuris remiasi į perteklines normas ir trigubus persidraudimus. Lietuvoje dar nuo senų laikų nemažai trasų pelkėse numestos, ir nieko - rieda traukiniai, ir net greitai ir jau šimtus metų...
Keista ir net juokinga kad E&Y nusamdyta. Tai pagrinde auditoriai ir kiek valdymo specialistai. Neturi jie nei reikalingos patirties nei žinių transporto srityje tokiom studijom (esu pats rengęs, bet užsienyje). Užsakovas .... (patys supratot)
E&Y pagrinde auditoriai? :D Jų consulting skyrius didžiausias likęs tarp visų big4 (realiai pas konkurentus nelikę consulting). Na nekalbant, kad turi kolegas kitose šalyse.
Karo akivaizdoje chamai...Kokio karo?
Karo akivaizdoje chamai...Akivaizdžiai šia studija paslepiami mokėjimai už kažką kitka.
Atsakymas iškart - neverta. Kam Kaunas-Klaipėda tiesti, kai netoli eina linija ir reikia tik atšakų? Įdomu dar būtų pasižiūrėti, kaip su pagrindinių arterijų apkrovimu, kai sumažėjo krovinių iš Baltarusijos.
Kam susiekimas tarp antro ir trečio didžiausio šalies miesto? :D Nes yra zigzagas pro šiaurės Lietuvą, kurio reisas neužsuką į Kauną (dėl savaime suprantamų priežasčių)? Jau nekalbant kad uostą reikia prijungti prie standartinės vėžės
Prijungiame bet kokia kaina ir spjaunant į esamą infrastruktūrą? Jei tik keleiviams vežti - nulis šansų atsipirkti, net ir įtraukiant maksimaliai agresyviai visus ekonominius kaštus, kaip sutaupytas išlaidas autostradoms, sutaupytą laiką ir t.t., net jei autostradą uždarome. Kaunas ir Klaipėda nėra izoliuoti Lietuvoje, ir egzistuoja esami geležinkeliai. Tuo labiau, kad Vilnius-Klaipėda jau pilnai elektrifikuojami.
Kaunas Klaipėdos atžvilgiu ir atvirkščiai yra izoliuota, paleidus esama veže kelionė truktų kokias keturias valandas, todėl tokios kelionės ir nėra. Visų pirma keleivių vežimas retai kur pasaulyje yra pelninga veikla, tačiau viešajam transportui yra viešasis interesas, ypač jungiančiam tris didžiuosius šalies miestus. Visų antra, ankstesniame komentare paminėjau uostą, o tai savaime reiškia netik keleivių vežimą bet ir krovininį srautą, uosto tiesioginę jungtį su Europa. Trečia, džiugu dėl dabartinės Vilnius-Klaipėda elektrifikacijos: Šiauliai ir kiti miesteliai gaus geresnę infrastruktūrą.
Krovininiam srautui (didžiajai daliai) jokio skirtumo važiuoti 2 valandas ar 8 valandas. Tai sakote galime sau leisti prasubsidijuoti po ~50€ nuo bilieto kainos ateinančius 50 metų, kad nutiesti Kaunas-Klaipėda naują vėžę? Autostradą tada iš tikrųjų reikės uždaryti, nes ir 50€ kitaip neužteks, nes tiek keleivių vis tiek nebus. Ir čia kalba net ne apie 200+ km/h traukinį. Kroviniams užtektų prisijungti normaliai į esamą Vilnius-Klaipėda vėžę, keleiviams pigiau būtų autonominius elektrinius automobilius paleisti, kad išvažiuotų kiekvieną minutę. Greičiau įgyvendinama ir patogiau. Tiesiog nėra pas mus tokio gyventojų tankio, kad traukiniai keleivių vežimui būtų racionalu. Na nebent planuojame, kad per 20 metų Lietuvoje gyventojų skaičius išaugs ~3x.
EY berniukai LG lesyklėlėse atidirbinėja savo Alma mater, kai tuo tarpu valstybė gynybai niekaip lėšų neranda…
Trumpas atsakymas, kam to reikia: Egidijus Lazauskas: Prieš prisijungdamas prie „Lietuvos geležinkelių“ 2017 m., E. Lazauskas vadovavo „Ernst & Young Baltic“ infrastruktūros projektų komandai. Mantas Bartuška: Prieš tapdamas „Lietuvos geležinkelių“ generaliniu direktoriumi, M. Bartuška dirbo „Ernst & Young Baltic“. Vėliau jis vadovavo „Klaipėdos naftai“ ir buvo paskirtas „Lietuvos geležinkelių“ vadovu. Mindaugas Pulkauninkas: Taip pat dirbo „Ernst & Young Baltic“ kartu su M. Bartuška ir R. Masiuliu. Vėliau jis užėmė Finansų ir administravimo direktoriaus pareigas „Klaipėdos naftoje“.
Šitos studijos nauda tai išmetimas pinigų į balą. Pažiūrėkit autobusai tušti važiuoja iš Alytaus į Druskininkus, jie nori geležinkelį tiesti, čia ir be studijos yra aišku, kad per brangus projektai, kad kažkada atsipirkti, nebent dėl logistikos sektoriaus. Prie to pacio dar Druskininkus pasiekti reikia kirsti per Nemuną, kiek tokio tilto statybos kainuotų.
LG yra EY berniuku lesyklele. Dauguma LG vadovu is EY.
Labai daug vadovu (visose grandyse) valstybinese imonese is EY. Tada prasideda visokios is EY "verslo konsultacijos", kuriom apraizgyta valstybe nu ir zinoma "nepriklausomi" auditai :)
Trumpas atsakymas, kam to reikia: Egidijus Lazauskas: Prieš prisijungdamas prie „Lietuvos geležinkelių“ 2017 m., E. Lazauskas vadovavo „Ernst & Young Baltic“ infrastruktūros projektų komandai. Mantas Bartuška: Prieš tapdamas „Lietuvos geležinkelių“ generaliniu direktoriumi, M. Bartuška dirbo „Ernst & Young Baltic“. Vėliau jis vadovavo „Klaipėdos naftai“ ir buvo paskirtas „Lietuvos geležinkelių“ vadovu. Mindaugas Pulkauninkas: Taip pat dirbo „Ernst & Young Baltic“ kartu su M. Bartuška ir R. Masiuliu. Vėliau jis užėmė Finansų ir administravimo direktoriaus pareigas „Klaipėdos naftoje“. Šie pavyzdžiai rodo, kad kai kurie „Lietuvos geležinkelių“ vadovai turi profesinių ryšių su „Ernst & Young Baltic“.
Ir dauguma tu "nerealiuju" menedzeriu dirba kazkodel valstybinese imonese. Ir kazkaip iskart tampa dideliais vadovais, nors dirbe buna vos kazkokiais EY audito konsultantais (net ne auditoriais). Zodziu reikiamus vaflius paskiria iskart dideliu valstybiniu imoniu/ju departamentu vadovais :)
Jūs išprotėje??? kokia Europinė vėžė į Druskininkus? jūs švaitote mokesčių mokėtojų pinigus galimybių studijoms... tik gali būti adekvati atšaka tik Kaunas - Vilnius ir viskas. autobusu bilietai Vilnius - Varšuva kainuoja apie 25 eurus tiek traukiniu ir tiek autobusu. Kada jūs atidirbsite tuos pinigus už bilietus?
Kas galetu paneigti kad lešas pasidalina ?
Kaunas - Klaipėda vienintelis variantas, kuris būtų vertas tiesti, būtų pro Kazlų Rūda - Šakiai - Jurbarkas - Tauragė - Pagėgiai - Šilutė.
Taip būtų sujungti ir tiek esami, tiek nauji kariniai poligonai.
O kas negerai su 1520mm vėže? Ar čia nebus, kad Lietuva pradės konvertuoti 1520mm liniją į 1435mm ir paskui pritrūks pinigų, tai arba liks linija uždaryta, arba teks traukinius iš Lenkijos nuomotis.