2023-05-12 13:43

LAKD prašo susilaikyti nuo kelionių dviračiais į Neringą

Dviračių tako ruože nuo Smiltynės iki Juodkrantės. „sumin.lrv.lt“ nuotr.
Dviračių tako ruože nuo Smiltynės iki Juodkrantės. „sumin.lrv.lt“ nuotr.
Dėl Kuršių nerijoje rekonstruojamo dviračių tako ruožo nuo Smiltynės iki Juodkrantės AB Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) prašo keliautojų laikinai susilaikyti nuo kelionių dviračiais į Neringą, ypač – automobilių krašto keliu Smiltynė–Neringa.

Siekiant išvengti galimų nelaimingų atsitikimų ar net žūčių, eismo dalyvių saugumui laikinai draudžiamas dviratininkų eismas ne tik rekonstruojamu dviračių taku nuo Smiltynės iki Juodkrantės, bet ir valstybinės reikšmės krašto keliu Nr. 167 Smiltynė–Nida, praneša LAKD.

„Valstybinės reikšmės krašto kelio Smiltynė–Nida ruožas nuo Smiltynės iki Juodkrantės nėra pritaikytas dviračių eismui, – važiuojamos kelio dangos plotis čia siekia vos 7–8 metrus, nėra kelkraščių, daug pavojingų kelio vingių, įkalnių, nuokalnių, todėl, siekiant apsaugoti pačius dviratininkus, prašome laikinai rinktis alternatyvius kelionės būdus į Neringą, pvz., viešąjį ar vandens transportą“, – pranešime cituojamas Evaldas Petrikas, LAKD Transporto infrastruktūros statybos ir priežiūros departamento direktorius.

Truks porą mėnesių

Pėsčiųjų ir dviračių taką nuo Smiltynės iki Juodkrantės planuojama baigti liepą – žadama, jog bus įrengtas naujas iki 3,5 m pločio takas, kad esant poreikiui juo galėtų naudotis ir specialiosios tarnybos (šiuo metu tako plotis kinta nuo 2 iki 2,5 m), planuojama įrengti poilsio aikšteles. 

Sutvarkius tako dangą ir jį išplatinus, kelionės juo taps saugesnės ir patogesnės.

Pasak LAKD, takas rekonstruojamas darbus suderinus su VĮ Valstybine miškų urėdija, Kuršių nerijos nacionaliniu parku ir kitomis institucijomis, taigi – laikantis visų institucijų keliamų reikalavimų, siekiant daryti kuo mažesnį poveikį aplinkai ir išaugant unikalų vietinį kraštovaizdį, augmeniją. 

Rekonstruojami tako ruožai sutampa su tarptautinių dviračių trasų „EuroVelo 10“ (Baltijos jūros trasa) ir „EuroVelo 13“ (Geležinės uždangos takas) atkarpomis.

Skaičiuojama, jog dviračių tako nuo Smiltynės iki Juodkrantės rekonstravimo darbų vertė – 5,8 mln. Eur. Darbai vykdomi dviejuose tako ruožuose – nuo 2,104 iki 2,956 km ir nuo 2,956 iki 15,567 km. 

Vykdant įsigaliojusias sutartis, bus sutvarkyta 13,46 km pėsčiųjų ir dviračių tako dviejų ruožų nuo Smiltynės iki Juodkrantės. Kita dalis tako nuo Juodkrantės iki Preilos šiuo metu yra projektuojama. Rangos darbų konkursą numatoma skelbti šių metų viduryje. 

Likusią tako dalį planuojama sutvarkyti 2024 m.

Sutvarkius taką, atitinkamas jo dalis valdyti nuosavybės teise pagal bendradarbiavimo sutartis perims Klaipėdos miesto ir Neringos savivaldybės. 

Registrų centro duomenimis, pirmasis šio tako ruožas nuo Pervalkos gyvenvietės iki Pervalkos paplūdimio įrengtas dar 1978 m. Vėliau atskiri tako ruožai buvo tiesiami skirtingu metu. 

Šiuo metu bendras tako Smiltynė–Nida ilgis yra apie 50 km. 

Kada planuojama rekonstruoti visiškai susidėvėjusį dviračių ir pėsčiųjų taką nuo Preilos gyvenvietės iki jūros, neskelbiama. 

Apie Preilos krantinės rekonstrukcijos plane numatytą nutiesti bendrą dviračių ir pėsčiųjų taką pamaryje galima paskaityti čia.

52795
130817
52791