Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

  • 2020-10-29T11:23:57+02:00

    Labai įdomus interviu. Ačiū

  • 2020-10-29T11:57:27+02:00

    ačiū, pats normaliausias straipsnis:)

  • 2020-10-29T12:27:56+02:00

    Aciu, geras straipsnis. Tik neteikia sudievinti mokslinkus. Daug atveju yra kai mokslas sako viena, po kazkiek laiko priesingai. Ilga laika mokslininkqi teige, kad zeme plokscia, todel nereikia susiabsoliutinti

  • 2020-10-29T12:39:09+02:00

    Nesutinku su teiginiu, kad lauke reikia deveti kauke! As vienas nematau zmoniu nei tai kad 2 metru atstumu, bet net 100 metru atstumu. Prasa paaskinkite moksliskai nuo ko mane saugo kauke lauke, bunanat vienam? Nuo gryno oro?

    • 2020-10-29T12:55:09+02:00

      Tamstai labiausiai reikia saugotis nuo savęs. Durnumas - pati baisiausia infekcija

    • 2020-10-29T12:59:09+02:00

      Ponas Sars1,seniai yra atsakymas į jūsų klausmą - kaukė lauke apsaugo nuo baudos😎

    • 2020-10-29T13:25:53+02:00

      Ir kuo jis nusisnekejo? Lauke net ir per iki 2 m prasilenkiant tikimybe nykstanciai maza. Ka jau kalbet 2m+. It ka jau kalbet kai 10-30m nieko nera.... Absurdiskas reikalavimas visur lauke deveti

    • 2020-10-29T15:35:45+02:00

      labai logiskas klausimas is Sar1 ir nelabai argumentais grista jusu isvada

    • 2020-10-29T18:29:27+02:00

      aciu, galbut ir esu durnas, bet noretusi isgirsti mokslininko paaiskinimo. Jei jus mokslininkas, kuris kitus durniais vadina, nes nesugeba i klausima atsakyti, tada aisku, kodel LT turime beveik 1000 atveju ir priemone stabdymui kaukes devejimas lauke, kai zmoniu nera

    • 2020-10-29T18:29:43+02:00

      aciu, galbut ir esu kvailas, bet noretusi isgirsti mokslininko paaiskinimo. Jei jus mokslininkas, kuris kitus durniais vadina, nes nesugeba i klausima atsakyti, tada aisku, kodel LT turime beveik 1000 atveju ir priemone stabdymui kaukes devejimas lauke, kai zmoniu nera

    • 2020-10-29T18:46:22+02:00

      "Kaukių nereikės dėvėti ir už gyvenamųjų teritorijų ribų, kai šalia 20 metrų spinduliu nėra kitų asmenų, išskyrus šeimos narius." Kvėpuokite į sveikatą, bet kur žmonės nuolat praeina, čia yra-čia nėra, dėvėkite. Sėkmės. Skaitykite daugiau: https://www.lrytas.lt/lietuvosdiena/aktualijos/2020/10/28/news/karantinas-jau-21-oje-lietuvos-savivaldybeje-visur-privalomos-veido-kaukes-yra-ir-daugiau-naujienu-16878859/

    • 2020-10-29T18:50:25+02:00

      Maurai, koks skirtumas jei 20 metru nera zmoniu as esu mieste ar uzmiestyje? Jus mieste vakare i parka nueikite, Jus dabar busite vienas. Kam kauke? Jusu argumentas, kad jei as be kaukes ir aplinkui nera zmoniu, tai yra tikimybe, kad po manes praeis zmogus po keliu minuciu ir uzsikres. na sorry, neatrodo pakankamas.

    • 2020-10-29T18:57:48+02:00

      Kaip sakė klasikas, vienas #$%^&* užduos tiek klausimų, kad tūkstantis išminčių neatsakys. Tamsta ne klausimą užduodat, o transliuojat nepasitenkinimą. Užduosit konkretų klausimą - gausit konkretų atsakymą. Pabandom?

    • 2020-10-29T19:01:00+02:00

      Jei visi aplinkui atrodo kvailiais, greiciausiai jus esate centre. Konkretus klausimas protingam: Kodel, jei 20 metru atstumu nera zmoniu mieste reikia deveti kauke, o uzmiestyje nereikia?

    • 2020-10-29T19:11:24+02:00

      Atsakysiu, nes RU.vatos ganosi net viruso temos paraštėse - šika net sveikatos eteryje. Todėl, kad kai užsižiūrėsi į GSM aparatą, net nepastebėsi kaip šalia atėjo tylus persininkas, arba tiesiog užmiršęs įlipsi į kokį nors autobusą ar užsigalvojęs įžengsi į studentų būrį, kurie tave užkrės. Skamba realiai?

    • 2020-10-29T19:18:20+02:00

      Aš iš esmės būčiau linkusi sutikti su Jumis dėl kaukių tuščioje gatvėje... Tačiau ką labai svarbu suprasti, kad mums itin trūksta normalių žinių apie virusų plitimą oru ir oro-lašeliniu būdu. Didžiausia problema čia yra susijusi su metodologijos trūkumais (pvz., mes vis dar nesugebame sugaudyti ore esančių virionų jų gerokai nesužalodami). Tačiau, yra ne aerobiologinių, bet publikuotų epidemiologinių tyrimų duomenų, kuriuose, pvz., pateikiami patikimi duomenys apie užsikrėtimo atvejus žmonių, kurie nuo infekcijos židinio buvo nutolę pakankamai dideliu atstumu. Dar reikia prisiminti: i) trūksta saulės, kuri (tiksliau UV spinduliai) Cov-2 gan efektyviai inaktyvuoja; ii) oro temperatūra itin palanki virusui išbūti gyvibingu ilgesnį laiką iii) maži lašeliai (mažesni už 10 mikrometrų) yra linkę ilgokai išsilaikyti ore ir - kas blogiausia - priskresti prie dalelių esančių ore iv) infekuotas žmogus čiaudėdamas ar kosėdamas gali į aplinką išleisti iki 200,000,000 virusinių dalelių V) šio koronaviruso infekcinė dozė (kiek virusinių dalelių reikia įkvėpt, kad užsikrėsti) nėra tiksliai žinoma, tačiau tyrimai su gyvūnais rodo, kad ji gali būti mažesnė už tūkstantį. Tai va. Rizika nėra lygi 0

    • 2020-10-29T19:18:46+02:00

      Atsakysiu: SARS-CoV-2 yra keliasdešimt nanometrų skersmens virusas, kuris ore išsilaiko tiek aerozolių, tiek ir individualių dalelių pavidale. Išsilaiko ilgai. Toliau pasakot, ar užteks pajėgumų susivokt?

    • 2020-10-29T19:24:25+02:00

      Ačiū, suprantama. Bet jei mes siekiame sumazinti uzsikretimo rizika iki nulio, tai kaukes lauke yra maziausia itaka darantis veiksmas. Tokiu atveju tik totalus karantinas. Jei jau lauke galima uzsikresti per 20 metru, tai viduje viskas turi buti uzdatyta kas nebutina. Tai yra sporto klubai, grozio paslaugos, visi bureliai, viesas transportas paribotas ir t.t. Kaukes lauke tai jau paskutine priemone, o ne pirma.

    • 2020-10-29T19:25:31+02:00

      Išsilaiko, bet to nepakanka, kad užsikrėstum, turi būti pakankama dozė. Realiai tas dėvėjimas mieste yra papildoma atsargumo priemonė, nes jei leisi su išlyga, kad nėra arti žmonių (tarkim x metrų), tai vis tiek bus pilna idijotų, kurie tų metrų neskaičiuos ir elgsis neatsakingai kaip ir iki apribojimų. Pavyzdys - sporto arenos - suleido juos atseit su sąlyga, kad laikysis atstumo ir dėvės kuakes, o realybėje visi šaukia ir seiles spjaudo vienas ant kito.

    • 2020-10-29T19:25:35+02:00

      Su Jumis as nenoreciau diskutuoti, Jus man esate per protingas pasnekovas. Panasu, kad dar ir arogancijos pilnas.

    • 2020-10-29T19:39:00+02:00

      Taip. Karantinas, kaip rodo šimtmečių praktika, yra bene patikimiausia priemonė stabdant protrūkius. Karantinas arba sąmoningi žmonės, ne tik suprantantys savo pareigą ir atsakomybę prieš visuomenę, bet ir suvokiantys savo kompetencijas bei jų ribas. O dabar ką matom? Baba Angelė, kuri visą gyvenimą dirbo kolūkio parduotuvėje, dalina savo "nuomonę" apie tai, kad šis virusas yra viso labo tik gripas, o kaukę nešioja po nosimi (ir dar tą, kurią dėvi jau trečia savaitė). Keisčiausia, kad ta baba Angelė, patekusi ant chirurgo operacinio stalo, tikrai pastarajam nepuls piršti savo "nuomonės" apie tai, kaip turi būti atlikta apendektomija. O apie virusą spręst ji gali. Ir dar gali pykti, kad nepatenka į polikliniką, visai nesuvokdama, kad būtent ji ir į ją panašūs ir privedė prie tokios situacijos, kai poliklinika turi ypač saugotis, nes į ją ateina daug rizikos grupei priklausančių žmonių, kuriuos pirmiausia, prieš suteikiant jiems reikalingą pagalbą, reikia apsaugoti nuo jų gyvybei pavojų keliančio viruso. Užburtas ratas...

    • 2020-10-29T19:50:17+02:00

      Gerboiamasis, Jūsų diskusijos manierose nesunku įžvelgti vatinės trolijos manieras. O su tokiais kalba paprasta: Peru. Galit ir toliau mane laikyt arogantu.

    • 2020-10-29T19:53:25+02:00

      Su pozicija "ne bet jo" nelengva diskutuoti. Turbūt ir nereikia.

    • 2020-10-29T20:02:31+02:00

      O kas sakė, kad aš diskutuoju? Nereikia į kiekvieną teiginį žiūrėti, kaip į norą ginčytis. Bet jei nesupratote - paaiškinu. Ne, iš infekavimo rizikos perspektyvų dėvėti kaukę mieste kai nėra arti žmonių nėra prasmės. Bet yra prasmė tokį ribojimą įvesti vertinant socialinio elgesio stereotipus.

    • 2020-10-29T20:16:58+02:00

      Dabar dar paaiškinkit, ko Jūsų nuomone aš nesupratau.

    • 2020-10-29T20:56:32+02:00

      Jums kažkodėl labai daug aiškint reikia... Bet, perfrazuojant jus patį - turbūt nereikia...

    • 2020-10-29T21:31:20+02:00

      Be abejo, esu vatinia trolis. Man moka uz klausimus komentaruose? Dabar galite eiti pasidziaugti pries veidrodi savo protu, iskalba. Turetumet sau labai patikti

    • 2020-10-29T21:42:58+02:00

      Išmušė saugiklius? :)

    • 2020-10-29T21:44:20+02:00

      Pilnatis arteja

    • 2020-10-29T21:44:35+02:00

      Uups, ne tam adresatui pasiunčiau.. tū mač uain..

    • 2020-10-30T07:48:23+02:00

      Tai jo nesąmonė kaip ir posūkius rodyti kai aplink kitų mašinų nėra.

  • 2020-10-29T12:50:26+02:00

    Puikus straipsnis! Ačiū labai

  • 2020-10-29T13:56:53+02:00

    Manau reikia nustoti kvailioti ir imtis veiksmų. Tiesiog tai neišvengiama.

  • 2020-10-29T14:57:36+02:00

    Spragos prasideda dar mokykloje: "Anot jos, negalima mokslu tikėti pasirinktinai: kai mokslininkai sako, kad Žemė apvali, jais tikime," Kodel vienu metu mokykloje per biologijos pamoka mokina , kad zmogus is bezdiones kilo, o per tikybos pamoka, kad Dievas sukure?

    • 2020-10-29T15:28:45+02:00

      Whatabout tikiba nėra mokslas?

    • 2020-10-29T19:27:19+02:00

      Kas čia tiki, kad žemė apvali? :)

  • 2020-10-30T07:53:19+02:00

    Geras straipsnis, tik nesutinku, kad Švedijos kelias nepasiteisino. Siūlau ramiai paanalizuoti https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea Būtent dabar, kada visi Europoje vėl desperatiškai bando „kovoti“ su virusu apribojimais, švedai džiaugiasi gyvenimu. Dabartinė situacija Švedijoje be jokių esminių apribojimų ženkliai geresnę, nei Lietuvoje, jau nekalbant apie Belgiją, Čekiją, Nyderlandus, Prancūziją, Ispanija, UK. O tai todėl, kad Švedijoje su virusais kovoja profesionalus virusologai, o ne pistoletais ginkluoti psichiatrai ir policininkai. Statistiškai kasdien Lietuvoje miršta 100-120 žmonių nuo nei Covid kitų priežasčių, o tai 30.000-36.000 per metus, todėl tokiam kontekste Covid yra tik „lašas jūroje“ ir su tuo reikia susitaikyti bei priimti taip kaip yra, o ne „krizenti“. Sveikatos visiems.

    • 2020-10-30T08:44:03+02:00

      Tai kad svedai ir be apribojimų saugosi. Niekur nevažiuoja be reikalo. Judėjimas kontaktavimas kelis kartus mažesnis nei pas mus. Turbūt ir plokstazemiu pas juos mažiau.

  • 2020-10-30T13:19:34+02:00

    Supraskime visi, su šiuo virusu gyvensime dabar pastoviai, kaip gyvename su gripu. Vakcina tikra,veiksminga ir pratestuota,bei sertifikuota bus dar negreitai. Belieka tik apsiprasti su tuo ir laikytis atsargos priemonių, bei gyventi toliau,ir baigti pumpuoti baimes ,ir isteriją.

  • 2020-10-30T13:45:58+02:00

    Atkreipiame dėmesį į nuotraukas. Jei jos aktualios. Dr. būdama uždaroje patalpoje, šalia kitų asmenų, nedėvi kaukės ir ją laiko rankoje. Toliau skaitome straipsnį ir Dr. komentarus apie viruso plitimą lauke.

  • 2020-10-30T15:05:04+02:00

    Yra ne vienas virusas neturintis vakcinos. Ir šis gali būti toks pat. Realiausia susitaikyti ir gyventi papildomai pasisaugant.

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791