FT: G-7 ir ES įvedus viršutinę rusiškos naftos kainų ribą, prie Turkijos formuojasi tanklaivių spūstis

Pirmadienį įsigaliojus naujoms sankcijoms, kurios uždraudė Vakarų draudimo kompanijoms taikyti draudimą kroviniams, jei iš Rusijos įsigytos naftos kainos viršijo nustatytą 60 USD už barelį ribą, Ankara pareikalavo, jog visi tanklaiviai, plaukiantys per Bosforo sąsiaurį, būtų pilnai apdrausti ir pateiktų tai patvirtinančius dokumentus.
Keturi šaltiniai FT patvirtino, jog Turkija pareikalavo naujų įrodymų, kad plaukiantys laivai atitinka keliamus reikalavimus. Turkijos transporto ministerija leidiniui kol kas situacijos nekomentavo.
Skelbiama, kad 19 tanklaivių jau rikiuojasi laukdami palikti Juodosios jūros vandenis ir lūkuriavo prie Bosforo ir Dardanelų sąsiaurių, FT patvirtino brokeriai. Tanklaiviai taip pat matosi palydovinio sekimo įrenginiuose.
Pirmasis tanklaivis atvyko dar lapkričio 29 dieną.
Anot leidinio, besiformuojančių tanklaivių eilės buvo pirmas signalas, kad įvedamos sankcijos gali netiesiogiai paliesti ne tik rusišką naftą, bet ir platesnę rinką. Portalo TankerTrackers.com duomenimis, didelė dalis Juodojoje jūroje gabenamos naftos atvyksta iš Kazachstano ir yra gabenama per Rusijos uostus.
Šiai naftai sankcijos nėra įvestos, tačiau Turkija reikalauja visų plaukiančių laivų pateikti dokumentus apie draudimą ir prekės kilmę tam, kad avarijos ar naftos nuotėkio atveju draudimo sąlygos galiotų.
Tuo metu 13 skirtingų draudimo kompanijų vienijanti „International Group of P&I Clubs“ asociacija, kuri vienija apie 90% tarptautinės laivybos draudimo rinkos, teigė, kad Turkijos prašymai „gerokai pranoko“ įprastai keliamus reikalavimus.