Vilniaus–Utenos plento rekonstrukciją siekiama baigti 2025 m.

Publikuota: 2021-06-21
Magistralinis kelias A14, jungiantis Vilnių ir Uteną. Perspėjimas apie galimą dangos deformaciją. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Magistralinis kelias A14, jungiantis Vilnių ir Uteną. Perspėjimas apie galimą dangos deformaciją. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos, Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė pirmąjį viešąjį pirkimą.

Apie tai pirmadienį Utenoje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais ir visuomene pranešė Marius Skuodis, suisiekimo ministras.

„Jau šiais metais prasidės parengiamieji darbai, kad „amžiaus statybomis“ virtusi betoninio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija taptų realybe. Turime aiškų planą ir numatytus rekonstravimo darbų etapus, kurie užtikrins viso šio magistralinio kelio atnaujinimą iki 2025 m. pabaigos. Dėsiu visas pastangas, kad šis magistralinis kelias pagaliau būtų sutvarkytas“, – sakė ministras.

Jis tvirtina, kad cementbetoniu padengtas kelias Vilnius–Utena yra prasčiausios būklės magistralinis kelias Lietuvoje.

Šiuo metu yra svarstomos keturios šio kelio rekonstravimo alternatyvos, numatančios dviejų arba trijų eismo juostų magistralę su jungiamaisiais keliais ar be jų, taip pat įvairaus kelio pločio variantą, kai skirtingose atkarpose kelias galėtų būti iki keturių eismo juostų.

Iki šiol kelyje A14 Vilnius–Utena, kurio bendras ilgis – 95,6 km, rekonstruoti tik pirmieji 21,5 km, o šiais metais darbai nebuvo planuojami. Per artimiausius kelerius metus planuojama rekonstruoti likusius 74,1 km, darbai vyks penkiais etapais.

Pirmiausia, 2021–2023 m., planuojama rekonstruoti arčiausiai Utenos esantį kelio ruožą Šilinės miškas–Utena (nuo 93,65 iki 95,60 km).

Antruoju, trečiuoju ir ketvirtuoju etapais 2021–2024 m. bus rekonstruojami trys kelio ruožai, kurių bendras ilgis – 42,83 km. Tai apims kelio atkarpą maždaug nuo Nemenčinėlės (21,5 km) iki Paluokesos (64,33 km).

Penktame etape 2022–2025 m. bus rekonstruojamas ruožas Molėtai–Šilinės miškas (nuo 64,33 iki 93,65 km). Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) jau paskelbė viešąjį pirkimą kelio A14 Vilnius–Utena ruožo nuo 21,5 iki 39,2 km (Nemenčinėlė–Gruodžiai) rekonstravimo techniniam darbo projektui parengti ir projekto priežiūros paslaugoms įsigyti.

Nuotrauka::1

Ministerija nurodo, kad priklausomai nuo pasirinktos kelio rekonstrukcijos alternatyvos, rekonstravimo darbai gali kainuoti nuo 150 mln. iki 189 mln. Eur. Tikroji rekonstrukcijos vertė paaiškės parengus techninį projektą ir atlikus rangos darbų viešuosius pirkimus. Bet kurios alternatyvos atveju visus darbus siekiama atlikti iki 2025 m. pabaigos.

Magistralinis kelias A14 Vilnius–Utena pradėtas tiesti apie 1978 m., visiškai baigtas 1985 m. Pirmieji šio kelio rekonstrukcijos darbai vyko 2008–2009 m., kai nuo 2 iki 4 eismo juostų buvo paplatinta kelio dalis ties Vilniaus miesto riba (nuo 10 iki 16 km).

Planuojant tolesnę kelio rekonstrukciją, svarstyti jos įgyvendinimo būdai yra sukėlę net politinių debatų. Po ilgos pertraukos, 2019–2020 m., panaudojant Europos Sąjungos fondų investicijas, buvo rekonstruotas Vilniaus rajone, Riešės seniūnijoje, esantis kelio ruožas nuo 16 iki 21,5 km, jis taip pat paplatintas nuo 2 iki 4 eismo juostų.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Logistika“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kinų desantininkai nusileidžia su „Seres“  Premium

Gerai prisimenu 2005-ųjų tarptautinę Frankfurto automobilių parodą, kurioje pirmą kartą savo...

Verslo klasė
2021.07.31
„Volocopter“ ir „Schenker“ baigė testuoti krovininį droną

Skraidančio miesto transporto sprendimų kūrėja „Volocopter“ bei logistikos ir transporto milžinė „Schenker“...

Logistika
2021.07.30
JK vyriausybė finansuos bandomojo automagistralių elektrifikavimo projekto parengimą

Jungtinės Karalystės transporto ministerija skirs 2 mln. GBP automagistralių elektrifikavimo bandomajam...

Inovacijos
2021.07.30
Lėktuvų gamintojai vėl skaičiuoja pelną Premium

Po visai aviacijos industrijai skausmingų 2020-ųjų, susiskaičiavę antrojo šių metų ketvirčio rezultatus,...

Pramonė
2021.07.30
Baltarusija įveda privalomas navigacines plombas krovinių įvežimui iš Lietuvos 16

Baltarusijos vyriausybė nusprendė įvesti privalomas navigacines plombas krovinių įvežimui automobilių keliais...

Logistika
2021.07.30
„CityBee Solutions“ šiemet planuoja 20% mažesnes pajamas

„Modus Grupės“ lengvųjų automobilių nuomos ir pardavimo įmonė „CityBee Solutions“, kurios pajamos pernai...

Logistika
2021.07.30
EK leido suteikti 10,25 mln. Eur valstybės pagalbą Palangos oro uostui 1

Europos Komisija (EK) leido suteikti 10,25 mln. Eur valstybės pagalbą Palangos oro uostui, pranešė EK...

Logistika
2021.07.29
Probrėkšmių paiešką „Klaipėdos naftai“ sunkina sąlygos rinkoje  Premium 1

2021 m. antrojo ketvirčio „Klaipėdos naftos“ (KN) veiklos pajamos smuko trečdaliu, palyginti su tuo pačiu...

Rinkos
2021.07.29
VMI pradeda siųsti klausimynus įmonėms, šiemet arba pernai įsigijusioms automobilių 16

Šią savaitę pirmosios 4.400 įmonių per sistemą „Mano VMI“ sulauks mokesčių administratoriaus laiškų su...

Finansai
2021.07.29
„Ecolines“ operatorės apyvarta pernai sunyko perpus

„Ecolines“ prekės ženklo tarptautinio keleivių pervežimo autobusais operatorė „Norma-A“ pernai pasiekė 10,737...

Logistika
2021.07.29
„Klaipėdos nafta“ patyrė 0,2 mln. Eur nuostolio  1

Pirmąjį 2021 m. pusmetį „Klaipėdos nafta“ patyrė 0,2 mln. Eur grynojo koreguoto nuostolio, palyginti su 7,3...

Rinkos
2021.07.29
Geležinės vežėjų klumpės 9

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM), regis, užsimiršo, kad jos pavadinime yra ir žodis „darbo“,...

Verslo aplinka
2021.07.29
Vežėjai Lietuvoje pasijuto lyg pamotės ujami įvaikiai Premium 15

Dar pavasarį pasibaigus šiems metams nustatytai darbuotojų iš trečiųjų šalių kvotai vežėjai veltui mina...

Logistika
2021.07.29
„Tesla“ nusitaikė į naują pajamų šaltinį – atvers „Supercharger“ tinklą Premium 12

Ne tik elektromobilius, bet ir jiems skirtą infrastruktūrą plėtojanti kompanija „Tesla“ planuoja savo...

Automobiliai
2021.07.28
Detektyvas dėl Nemuno bunų statybai panaudotų medžiagų subliuško 1

Nemuno bunų statyboms, kurias vykdo bendrovė „Tilsta“, naudojamos tinkamos medžiagos. Tai patvirtino Vandens...

Logistika
2021.07.28
Kariuomenė turės iš naujo spręsti dėl autobusų nuomos konkurso

Lietuvos kariuomenės mechanizuotosios pėstininkų brigados „Geležinis Vilkas“ Kunigaikščio Vaidoto pėstininkų...

Logistika
2021.07.28
Naujasis Aukštaitijos siauruko vadovas mato žinomumo Europoje potencialą  

Aukštaitijos siaurojo geležinkelio vadovu paskirtas Darius Liutikas teigia sieksiantis, kad šis istorinis...

Logistika
2021.07.27
S. Batavičius vadovaus „Oro navigacijai“ 1

Skrydžių valdymo paslaugas Lietuvos oro erdvėje teikiančiai valstybės įmonei „Oro navigacija“ vadovaus...

Vadyba
2021.07.27
Baltijos jūroje – du nauji „Stena Line“ keltai

Švedijos keltų bendrovė „Stena Line“ Baltijos jūroje šiemet paleis du naujus keltus, kurie plaukios maršrutu...

Logistika
2021.07.27
„BAA Training“ generaliniu direktoriumi skiriamas M. Ravoitis

Aviacinių mokymų kompanija „BAA Training“, priklausanti „Avia Solutions Group“ įmonių grupei, pranešė apie...

Vadyba
2021.07.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku