Pigūs degalai ir taupūs lėktuvai sugrąžina ilgiausius skrydžius
Pirmoji tą padarė Jungtinių Arabų Emyratų (JAE) skrydžių bendrovė „Emirates Airlines“, prieš mėnesį paleidusi ilgiausią pasaulyje skrydį nuo Dubajaus, JAE, iki Oklando Naujojoje Zelandijoje. Skrydis trunka daugiau nei 17 valandų. Antrasis pagal ilgį – „Qantas Airways“ siūlomas skrydis nuo Dalaso, JAV, iki Sidnėjaus Australijoje, skelbia „wsj.com“.
Itin ilgi skrydžiai pamažu grįžta, mat degalai leidžiasi į žemumas, nematytas daugelį metų, o naujos kartos lėktuvai naudoja mažiau degalų. Šitai bendrovėms leidžia atsižvelgti į klientų pageidavimus ir siūlyti ilgus skrydžius be jokių pertraukų, nepaisant ore praleidžiamų valandų ir tam reikalingų sąnaudų.
„United Airlines“ jau paskelbė birželį pradėsiančios siūlyti skrydį nuo Singapūro iki San Francisko, JAV. „Qatar Airways“ taip pat paskelbė apie Oklandas–Doha, JAE, skrydį, kurį žadama siūlyti vėliau šiemet ir kuris bus ilgesnis nei siūlomas „Emirates Airlines“.
Tokie skrydžiai vis dar lieka brangiais, mat lėktuvai sunaudoja papildomų degalų vien todėl, tenka apsirūpinti didesniu degalų kiekiu ilgam skrydžiui. Kainą augina ir papildomi komandos nariai, prie didesnio svorio prisideda ir daugiau maisto, gėrimų, reikalingų ilgam skrydžiui.
„Singapore Airlines“ prieš paskutinius kelerius metus siūlė ilgiausius pasaulyje skrydžius be pertraukų iki Los Andželo ir Niuarko (JAV), iki kol 2013 m. nutraukė paslaugas 2013 m., o kaltę dėl šito suvertė didelėms degalų kainoms. Visgi praėjusiais metais bendrovė paskelbė pasiūlysianti klientams naują skrydžio variantą su naujais „Airbus A350“ lėktuvais, kurie leis sumažinti skrydžio, truksiančio daugiau nei 18 valandų, išlaidas.
Emyratų skrydžių bendrovė Oklando–Dubajaus maršrutui naudos naujus „Boeing 777-200LR“ orlaivius. Jų pavadinime esančios LR raidės reiškia ilgus nuotolius (angl. long range), šiuo metu „Boeing“ gaminiai yra bene populiariausias pasirinkimas planuojant tolimus skrydžius.
Kelios Azijos skrydžių bendrovės, kurioms tenka atlaikyti aršią konkurencinę kovą dėl klientų su Persijos įlankos oro vežėjais, planuoja naudoti sąlyginai mažesnius naujesnius lėktuvus tam, kad galėtų siūlyti daugiau ilgų skrydžių į Europos ir JAV miestus. Tai segmentas, kur nemažai netvarkos įnešė tokie oro vežėjai, kaip „Emirates Airlines“ ar „Qatar Airways“, pasiūlę paslaugą su vienu sustojimu jų centruose Dubajuje ar Dohoje ir sąlyginai nedideles kainas.
Naujos kartos „Airbus A350“ ir „Boeing 787“ naudoja maždaug 20% mažiau degalų nei senesni lėktuvai. Naudojami ilgų nuotolių skrydžiuose jie ilgina laiką, kiek skydžių bendrovių orlaiviai gali išbūti ore – tai dažnas veiklos efektyvumo matas.
„Galimybė skristi ilgesnius atstumus ir taupyti Azijos vežėjams suteikia galimybė atsikovoti rinkos dalį iš Vidurio Rytų vežėjų“, – sako Owenas Murphy, „Radixx International Inc“, JAV įkurtos skrydžių rezervavimo sistemos vadovas.
Visgi degalų taupymas vis dar išlieka iššūkiu ir tokie ilgų nuotolių maršrutai vis dar priklauso nuo degalų kainos.
„Emirates Airlines“ kovą nusprendė dar kuriam laikui atidėti ilgesnio skrydžio nuo Dubajaus iki Panamos, Centrinės Amerikos, paleidimą. Bendrovė nurodė atsižvelgusi į komercinę paklausą ir pasaulinę ekonomiką. Kol kas numatoma, kad šis skrydis bus pasiūlytas 2016 m. pabaigoje arba 2017 m. pradžioje.