Maitinimo sektoriaus lyderiai: apžvalga

Publikuota: 2016-10-18
„Verslo žinios“

Po gerų 2015-ųjų, kai kavinių bei restoranų kišenes pildė euro įvedimas ir augusios gyventojų pajamos, pajamų augimo sektoriuje laukiama ir šiemet – pusę jo, manoma, suneš kylančios kainos.

Praėję metai buvo palankūs maitinimo sektoriui – didėjo ir pajamos, ir šio sektoriaus įmonių uždirbtas pelnas. Maitinimo ir gėrimų teikimo veiklos įmonių apyvarta (be PVM) 2015 m. buvo 11% aukštesnė negu prieš metus to meto kainomis, ir 6% didesnė palyginamosiomis kainomis.

„Kita vertus, augimas ne visoje šalyje buvo tolygus, į akis krinta toliau gilėjantys skirtumai tarp Lietuvos regionų“, – atkreipia dėmesį Tadas Povilauskas, SEB banko vyriausiasis analitikas.

Maitinimo paslaugų sektorius sparčiausiai augo Kauno ir Vilniaus (12 %) bei Klaipėdos (11%) apskrityse. Taip pat kurortiniuose miestuose, kur nepaisant 2015 m. sumažėjusių turistų srautų iš Rytų, didėjo turistų iš kitų šalių ir pačių vietos lietuvių. Štai Birštone maitinimo įmonių pajamos didėjo 29%, Druskininkuose ir Anykščiuose – po 13%. Pasak p. Povilausko, maitinimo sektoriaus plėtrą lėmė augusios vidutinės gyventojų pajamos ir mažėjantis nedarbas, kuris leido žmonėms jaustis saugiau dėl savo asmeninių finansų ateities.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Tačiau mažesnių regionų padėtis dėl emigracijos padarinių prastėja, tad nenuostabu, kad maitinimo sektoriaus augimas ten sudaro tik keletą procentų, o ir tai tas augimas daugiausia dėl kainų didėjimo efekto“, – dėsto analitikas.

Iššūkius atlaiko ne visi

Statistikos duomenimis, Lietuvoje pernai veikė 3.685 maitinimo ir gėrimų tiekimo įstaigos – 6,5% daugiau nei 2014 m. Nors šis sektoriaus auga, Rasa Maskeliūnienė, kredito biuro „Creditinfo“ kredito rizikos vertinimo vadovė, sako, kad maitinimo verslas yra tarsi tarp dviejų polių. Viena vertus, kylantis vartojimas kartu su augančiu vidutiniu darbo užmokesčiu sukuria palankias prielaidas maitinimo verslui. Kita vertus, konkurencinė įtampa ir žemi įėjimo į šią rinką barjerai daro spaudimą kainai, o vartotojų išrankumas skatina verslininkus investuoti į paruošiamo maisto, infrastruktūros, aplinkos kokybę.

„Tad šio sektoriaus iššūkius atlaiko ne visos įmonės: 40% jų pernai dirbo nuostolingai, 26% šiandien vėluoja atsiskaityti su finansų įstaigomis ar savo tiekėjais. Daugiau nei 150 įmonių, užsiimančių kavinių ir restoranų verslu, Registrų centrui dar nėra pateikę savo finansų už 2015 m. Tai tiekėjams ir kitiems kreditoriams taip pat neprideda pasitikėjimo“, – dėsto ji.

Atrankos kriterijai

Šiandien prasidedančiuose maitinimo sektoriaus lyderių rinkimuose dalyvauja maitinimo sektoriaus bendrovės, kurios iki 2016 m. gegužės 30 d. yra pateikusios savo finansines ataskaitas Registrų centrui.

I rinkimų etape buvo atrinktos įmonės remiantis 5 esminiais kriterijais:

  • Pardavimo pajamos 2015 m.;
  • pardavimo pajamų pokytis 2015 m., palyginti su 2014 m.;
  • ikimokestinis pelnas 2015 m.;
  • ikimokestinio pelno pokytis 2015 m., palyginti su 2014 m.;
  • pelningumas 2015 m.

Tai reiškia, kad į sąrašą pateko po 5 įmones, maitinimo sektoriuje pirmaujančias pagal kiekvieną aukščiau išvardytą kriterijų: TOP 5 sektoriaus bendrovės pagal 2015 m. pardavimo pajamas, TOP 5 įmonės pagal pajamų augimą, TOP 5 bendrovės pagal ikimokestinį pelną, atitinkamai jo pokytį ir pelningumą. Be to, atrinktos tik pelningai 2015 m. dirbusios bendrovės.

Kviečiame susipažinti su bendrovių finansiniais rezultatais ir išrinkti, jūsų nuomone, geriausią maitinimo sektoriaus įmonę specialiame balsuoti skirtame puslapyje „SEKTORIAUS LYDERIAI“.

Balsavimas vyksta dviem etapais: iki spalio 23 d. bus išrinktos trys įmonės finalininkės, o iš jų iki spalio 31d. išrinksime sektoriaus lyderę.

Didžiausių trejetas

Didžiausius pardavimus iš Maitinimo lyderių sąrašan patekusių bendrovių, kaip rodo VŽ sudaryta lentelė, pernai skaičiavo UAB „Amber Food“, Lietuvoje valdanti arti pusšimčio maitinimo įstaigų, – tarp jų picerijas „Charlie pizza“, restoranus „Katpėdėlė“ bei „Carskoje selo“.

Šio maitinimo banginio apyvarta pernai siekė 26,2 mln. Eur , ir palyginti su 2014 m., padidėjo nedaug – 1,8%.

Gediminas Balnis, „Amber Food“ direktorius, VŽ yra sakęs, kad 2015 metai įmonei buvo stabilūs, tokie, kokie planuoti.

„Kainos mūsų restoranuose šiek tiek kilo, bet, palyginti su konkurentais, nesmarkiai“, – teigė jis.

Antroje vietoje pagal pajamas – restoranų tinklą „McDonald‘s“ valdanti UAB „Premier restaurants“ – jos pardavimai Lietuvoje 2015 m. siekė 18,3 mln. Eur. Kaip teigė Vladimiras Janevskis, „McDonald‘s“ restoranų tinklo generalinis direktorius Baltijos šalyse, tai aukščiausias rezultatas per 20 „McDonald‘s“ veiklos Lietuvoje metų. Palyginti su 2014 m., įmonė apyvartą pernai padidino 11,3%, 2015 m. buvo atidaryti du nauji šio tinklo restoranai Vilniuje – prekybos centruose „Panorama“ ir „Nordika“.

Trečioje vietoje pagal 2015 m. pajamas – UAB „Restoranų grupė Fortas“.

Didžiausią pelną prieš mokesčius pernai susižėrė „McDonald‘s“ tinklo valdytoja „Premier restaurants“ – beveik 2,2 mln. Eur.

Augimo čempionai

Labiausiai pardavimus 2015 m., palyginti su 2014 m., didino barą „RePUBlic No.4“ sostinėje valdanti UAB „Project Group“ – jie šoktelėjo daugiau kaip 500%.

Didžiausią pelno augimą fiksavo sostinėje su prekių ženklu „Kolonos“ veikiantį 6 kavinių tinklą valdanti UAB „Eugenijos svetainė“ – jos pelnas šoktelėjo net 1.000%. Tiesa, Eugenija Dailidonienė, įmonės vadovė, teigia, kad iš tikrųjų pelno šuolis nebuvo įspūdingas – 1.000% augimas atsirado dėl žemos palyginamosios bazės.

„Augimas gautas lyginant su 2014-aisiais, o tais metais mūsų pelnas buvo menkas – tesiekė 2.000 Eur, mat turėjome daug išlaidų patalpų remontui“, – aiškina ji.

Aukščiausią pardavimų pelningumą iš maitinimo įmonių pernai demonstravo armėniškų patiekalų restoraną „Araks“ Vilniaus rajone valdanti UAB „Araksija“ – beveik 18%.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
Ministerija: didžiųjų pasaulio įmonių apmokestinimo naudos Lietuva sulauktų 2025-aisias

Lietuva palaiko globalaus pelno mokesčio tarptautinėms kompanijoms iniciatyvą įvedant jį nuo 2024-ųjų, o jo...

Finansai
2022.05.19
„Transparency international“: dėl duomenų atvėrimo ir panaudojimo Lietuva užima paskutinę vietą ES 11

Lietuva yra tarp prasčiausiai viešajam interesui svarbius duomenis atveriančių ir panaudojančių Europos...

Rinkodara
2022.05.18
TV3 nuo birželio transliuos naują kanalą rusų kalba 2

TV3 žiniasklaidos grupė antradienį pranešė nuo birželio pradžios pradėsianti transliuoti naują kanalą rusų...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
„Verslo žinioms“ – Metų nacionalinės žiniasklaidos priemonės apdovanojimas

Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienos išvakarėse apdovanoti Europos Sąjungos (ES) investicijų efektyvumą...

Verslo aplinka
2022.05.06
„Rekvizitai.lt“ – nauja duomenų analizės paslauga ir dovana VŽ prenumeratoriams 6

Portalą „rekvizitai.lt“ papildo nauja „Premium“ rubrika, kurioje vartotojai galės parsisiųsti „rekvizitai.lt“...

Prekyba
2022.05.05
Internetinė žiniasklaida „google mokesčio“ norėtų nuo 2023-iųjų 4

Internetinė žiniasklaida siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę taikyti skaitmeninių paslaugų mokestį...

Rinkodara
2022.05.04
EK atmetus skundą dėl LRT finansavimo, ginčas persikėlė į ES Teisingumo Teismą

Europos Komisija (EK) atmetė Lietuvos komercinės žiniasklaidos skundą dėl Lietuvos nacionalinio radijo ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Ekspress Grupp“ pirmojo ketvirčio nuostolis viršijo 0,5 mln. Eur

„Delfi“ naujienų portalus Baltijos valstybėse valdanti Estijos žiniasklaidos ir pramogų grupė „Ekspress...

Rinkodara
2022.04.29
Institucijoms suteikta daugiau galių riboti karo propagandą

Seimas antradienį patvirtino pataisas, suteiksiančias daugiau galimybių žurnalistų etikos inspektoriui...

Verslo aplinka
2022.04.19
LRT atnaujina savo prekės ženklus

Iki 2022 m. vasaros LRT žiūrovai išvys atnaujintus LRT kanalų prekės ženklus. Įvaizdžio atnaujinimas apima...

Rinkodara
2022.04.12
Rusija apkaltino „YouTube“, kad blokuoja Valstybės Dūmos kanalą

Rusijos pareigūnai šeštadienį apkaltino vaizdo įrašų ir transliavimo platformą „YouTube“ blokuojant...

Verslo aplinka
2022.04.09
Rusija kovoja su „Google“: apkaltino „melagienų“ skleidimu

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ ketvirtadienį pareiškė uždrausianti JAV interneto...

Inovacijos
2022.04.07
Lietuvoje pradėta retransliuoti Ukrainos „UA: PBC“ radijo programa

Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) per vidurinių bangų siųstuvą Lietuvoje pradėjo...

Rinkodara
2022.04.04
LRTK žiniasklaidai prilygino dalį vaizdo tinklaraštininkų 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) patvirtino gaires vaizdo tinklaraštininkams (vlogeriams),...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
„Google“ raginama šalinti programėles, per kurias galima žiūrėti uždraustas TV programas 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) kreipėsi į „Google“, prašydama pašalinti iš „Google Play...

Rinkodara
2022.03.23
G. Landsbergis: daugiau Rusijoje veikusių žiniasklaidos priemonių svarsto, ar kurtis Lietuvoje

Laisvosios Europos Radijui/Laisvės radijui (RFE/RL) paskelbus apie Vilniuje atidaromą biurą, užsienio reikalų...

Rinkodara
2022.03.18
Rusija blokavo virtinę užsienio tinklalapių, įskaitant estų „Postimees“

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“, paprašius Generalinei prokuratūrai, trečiadienį...

Rinkodara
2022.03.16
Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje 365 dezinformacijos atvejai 2

Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje užfiksuoti 365 dezinformacijos bruožų turėję atvejai. Jų buvo 218...

Rinkodara
2022.03.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku