„Revolut“ ruošia paslaugas verslui ir vartojimo paskolas

Londone įkurto startuolio Revolut, savo mokėjimo korteles nemokamai dalijančio ir Lietuvoje, įkūrėjas Nikolajus Storonskis interviu VŽ sako, kad vartotojų baimės dėl bendrovės paslaugų apmokestinimo yra nepagrįstos ir žada pristatyti naujus sprendimus.
- Gal galite trumpai papasakoti, kodėl nusprendėte įkurti Revolut kompaniją?
Ilgą laiką dirbau išvestinių finansinių produktų prekiautoju gerai žinomuose bankuose (Credit Suisse ir Lehman Brothers VŽ). Dirbant juose, teko nemažai keliauti po įvairias šalis. Būtent tų kelionių metu susidurdavau su įvairiais atsiskaitymo, valiutos konvertavimo, pinigų išsigryninimo bankomatuose nepatogumais. Norėjau sprendimo, kuris leistų atsiskaityti ir naudotis savo pinigais lengvai ir pigiai. Tačiau rinkoje jokio panašaus produkto nebuvo, todėl pats to ėmiausi.
- Įmonė jau veikia daugiau nei dvejus metus. Ką per tą laiką pavyko pasiekti?
Veikiame jau daugelyje Europos Sąjungos šalių, turime 340.000 savo paslaugų naudotojų. Visgi pagrindine mūsų rinka išlieka Jungtinė Karalystė, iš kurios pradėjome savo plėtrą, čia turime apie 60% savo vartotojų.
- Revolut kortelė turi savo gerbėjų ir Lietuvoje. Ar pastebėjote, kad vartotojai iš Lietuvos ir kitų Baltijos šalių kuo nors skirtųsi nuo likusiųjų?
Nepasakyčiau, kad yra kažkokių skirtumų. Šiais laikais yra daug aktyvių, keliaujančių žmonių ir valstybių sienos tiek daug kiek anksčiau nebereiškia.
- Ir visgi, kaip sugebėjote tas paslaugas, kurias bankai parduoda, pasiūlyti visiškai nemokamai?
Na, gerą valiutos kursą sugebame užtikrinti, nes patys dalyvaujame valiutų rinkoje. Kalbant apie komisinius mokesčius, sugebėjome pasiekti susitarimą su prekybininkais dėl komisinių. Kaip žinote, bendradarbiaujame ir su Mastercard. Realybė yra ta, kad bankai linkę dirbti su labai didelėmis pelno maržomis, kartais net tūkstančius kartus didesnėmis, nei mes. Mes galime su mažesnėmis.
- Kokie jūsų santykiai su bankais? Ar sulaukiate atsiliepimų iš jų pusės?
Nemažai bankininkų naudojasi mūsų paslaugomis asmeninėms savo reikmėms. Daugelis bankų labai atidžiai seka, ką mes darome, domisi, nes tai liečia jų verslą. Kai ką net stengiasi nukopijuoti. Bet sakyčiau, mes mokėjimų srityje esame 10 kartų toliau pasistūmėję už bankus.
- Bet juk ir jūs esate pelno, o ne labdaros organizacija. Ar šiuo metu dirbate pelningai?
Šiuo metu ne, nes palyginti neseniai pradėjome verslą. Taip, kaip ir bet kuri pradedanti įmonė, turime verslo planą ir tikslus dėl tapimo pelninga bendrove. Pelno sieksime iš papildomų aukštesnės pridėtinė vertės paslaugų.
- Taigi, yra reali tikimybė, kad vieną dieną jūsų paslaugos taps mokamomis?
Ne, tokios baimės nepagrįstos. Tos paslaugos, kurios dabar yra teikiamos nemokamai, tokiomis ir liks. Bet pasiūlysime naujų papildomų paslaugų, kurios bus mokamos. Vartotojai jomis galės naudotis arba nesinaudoti.
- Kuri šalis atsakinga už indėlių draudimą, kai pinigai laikomi Revolut sąskaitoje?
Pinigus laikome Jungtinės Karalystės banke Barclays. Taigi, tai yra Jungtinė Karalystė.
- Sulaukiate kritikos, kad Revolut kortelės kartais tampa priebėga nešvariems pinigams.
Anonimiškai mūsų kortelę galite naudoti tik atsiskaitymams mažomis sumomis. Kai pradėsite operuoti didesnėmis sumomis, reikės asmens identifikacijos. Turėsite pateikti savo asmens tapatybės dokumento kopiją. Taigi, kritika nepagrįsta.
- Kokie jūsų artimiausi plėtros planai?
Jau artimiausiu metu planuojame pasiūlyti savo paslaugas verslui. Tai bus sprendimai, kurie leis naudotis mūsų sprendimais, pavyzdžiui, elektroninę parduotuvę turinčiam verslui. Taip pat planuojame paleisti paskolas Revolut vartotojams. Veiksime ir kaip paskolų kompanija skolindami už geriausią kainą rinkoje.
infogr.am::dc8d6e92-4708-4384-9a6a-be4af8c55af6
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkos
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti