Kainų mažinimo plane maisto kuponai suskambo pirmu smuiku

Publikuota: 2018-11-21
Atnaujinta 2018-11-21 16:16
Vladimiro Ivanovo nuotr.
Vladimiro Ivanovo nuotr.

Vyriausybė pritarė priemonėms, kurios turėtų didinti konkurenciją prekybos maisto produktais rinkoje, mažini biurokratinę naštą smulkiesiems verslininkams ir stiprinti vartotojų apsaugą. Didžiausio susidomėjimo sulaukė maisto kuponai, kurių sistemai dar turės pritarti Europos Komisija.

Saulius Skvernelis, ministras pirmininkas, numato, kad greičiausiai maisto kuponų sistema galėtų pradėti veikti kitų metų liepą. Sistemos esmė: pirkėjas gauna 20% nuolaidą nuo kupono vertės ūkininkų produkcijai smulkiose prekybos vietose.
Giedrius Surplys, žemės ūkio ministras, pateikdamas Vyriausybei siūlymą, kaip galėtų veikti maisto kuponų sistema, sakė, kad tai bus šiuolaikinė moderni priemonė.

„Naudotojai galės gauti nuolaidos kodą SMS žinute, naudodamiesi programėle išmaniuose telefonuose“, - sakė p. Surplys.

Maisto kuponų programos tikslas yra skatinti smulkaus verslo plėtrą, didinti konkurencingumą, sudaryti prielaidas kainoms mažėti, motyvuotų gamintojus kooperuotis, formuoti vartotojų įpročius pirkti vietos produkciją, skatinti sveikos mitybos įgūdžius.

„Tai bus laisvanoriška sistema auginantiems ikimokyklinio amžiaus vaikus. Vienam asmeniui bus skiriami ne daugiau kaip trys kuponai per mėnesį, jie galios ne ilgiau kaip mėnesį“, - sakė p. Surplys.

Anot jo, tokiu būdu kuriamas mažų parduotuvėlių tinklas, o šeimos kviečiamos pasinaudoti nuolaida. Kol kas neaišku, kurie prekybininkai galės dalyvauti programoje, jie bus atrenkami pagal darbuotojų skaičių ir metinę apyvartą. Paklaustas, ar programoje galės dalyvauti aljansams priklausantys prekybininkai, ministras sakė dar negalintis atsakyti.

Laurynas Vilimas, Prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius, abejoja, ar verta išskirti vieną visuomenės dalį - tik ikimokyklinio amžiaus vaikus auginančias šeimas, nes yra ir kitų visuomenės narių, kuriems tokia parama būtų aktuali.

„Įdomu, ką dėl šios priemonės pasakys Europos Komisija“, - sako p. Vilimas.

Premjeras sako, kad priimtos priemonės turėtų padėti spręsti pabosti spėjusią problemą - kurių būtiniausių maisto produktų kainos Lietuvoje jau seniai perkopė ES šalių vidurkį ar su juo susilygino.

„Kalbu apie sviestą, aliejų, kiaušinius, pieną, sūrius. Tuo pat metu Lietuvos gyventojų pajamos beveik tris kartus mažesnės nei ES vidurkis. Esame antra šalis po Rumunijos, didžiausią savo pajamų dalį skirianti maistui“, - sako ministras pirmininkas.
Kitais metais gyventojų pajamos didės dar labiau: iki 50 Eur didėja vaiko pinigai, vidutiniškai 26 Eur didės pensijos, 30 Eur kyla minimali mėnesio alga, mažėja darbo jėgos apmokėjimas ir didėja neapmokestinamų pajamų dydis, kas vidutinį atlygį uždirbančio asmens pajamas didins apie 40 Eur per mėnesį. Priimamomis priemonėmis siekiama, kad pajamų prieaugiu nepasinaudotų didieji prekybininkai.

Paprastės tvarka

Vyriausybė siūlo mažinti biurokratinę naštą smulkiesiems verslininkams – parengta 16 priemonių, kurių naudą turėtų pajusti įvairūs verslo subjektai, pavyzdžiui, vykdantys mažos apimties mažmeninę prekybą, prekiaujantys savo užauginta žemės ūkio produkcija, mažais kiekiais gaminantys negyvūninio maisto produktus, mažais kiekiais tvarkantys termiškai neapdorotą mėsą, žvėrieną.

Siūloma stiprinti ir papildomų galių suteikti Konkurencijos tarybai - taryba tikrins ne tik sutartį tarp prekybininko ir tiekėjo, ar joje nėra draudžiamų veiksmų, bet taip pat ir veiksmus iki ir po sutarties pasirašymo. Gerosios ir blogosios verslo praktikos gairių stebėsena taip pat pavedama Konkurencijos tarybai. Išplečiamas asmenų, iš kurių gali būti gaunami žodiniai ir rašytiniai paaiškinimai atliekant tyrimus, ratas. Numatoma išplėsti sankcijų už konkurencijos pažeidimus ratą su galimybe taikyti struktūrines priemones, įskaitant įpareigojimą parduoti įmonę ar jos dalį. Įtvirtinamas atlygis už naudingos informacijos Konkurencijos tarybai pateikimą.

Numatyta suteikti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai įgaliojimus atlikti kontrolinius pirkimus - ,,slaptojo pirkėjo“ tyrimus, suteikti įgaliojimus blokuoti prieigą prie vartotojų teises pažeidžiančių interneto svetainių. Didinamas gyventojų informuotumas apie kainų pokyčius ir juos lemiančius veiksmus.

Lėšos numatytos

Konkrečiai kol kas neįvardijama, kiek atsieis kainų mažinimo programa. Vyriausybės išlaidos priklausys, pavyzdžiui, ir nuo to, kiek aktyviai visuomenė naudosis maisto kuponų sistema. Kol kas neaišku, kokios vertės tai bus kuponai, tik nurodyta, kad šeima gaus tris. Jų vertė gali būti ir dešimt, ir penkiasdešimt eurų.

Kol kalbama tik apie 5 mln. Eur paramos paketą, skirtą steigtis, plėstis smulkioms prekybos vietoms, taip pat skatinti žemės ūkio maisto gamintojus kooperuotai veiklai.

„Pamatysime, kaip veiks pasiūlytos priemonės, kaip naujais įgaliojimais naudosis valstybės institucijos ir veiks finansinių paskatų sistema. Jei šių priemonių nepakaks, svarstysime papildomas“, - sakė premjeras.

Kainų mažinimo priemonių paketo įstatymų projektus Vyriausybė priims kitą savaitę. Jiems dar turės pritarti Seimas.

Ūkio ministerija aiškinsis, kodėl penkiuose regionuose - Visagino, Birštono, Alytaus, Klaipėdos ir Druskininkų - didžiųjų penkių prekybos tinklų koncentracija viršija 85%. Išanalizavus Statistikos departamento duomenis paaiškėjo, kad ten beveik nėra tinklams nepriklausančių parduotuvių.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Modus Group“ stato tris naujus „Autobrava Motors“ salonus 

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
Artūras ir Augustinas Rakauskai atsidalijo verslus 25

Artūras Rakauskas ir jo tėvas Augustinas Rakauskas keičia iki šiol kartu valdyto verslo modelį ir savo...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
Futuristė C. Trotter: jeigu reikėtų rinktis vieną inovaciją, investuočiau į dirbtinį intelektą Premium

Asmeninius pasiūlymus savo klientams pradedančių teikti prekybininkų apyvartos išauga 6-10% ir kyla dukart...

Prekyba
2019.05.21
Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
2019.05.21
Viešieji pirkimai: neužlopoma juodoji skylė 21

Nors Viešųjų pirkimų įstatymas išgyveno kone keturias dešimtis metamorfozių, ko gero, dar ne viena Vyriausybė...

Verslo aplinka
2019.05.21
Perspėjimas įmonėms: daugėja apgaulingų pasiūlymų Premium 3

Lietuvos eksportuotojai sulaukia gerokai daugiau nei anksčiau apgaulingų pasiūlymų patiekti prekes. Dabar jie...

Finansai
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 16

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
„Norfos“ pelnas pernai smuko 15%

Mažmeninės prekybos tinklą „Norfa“ valdanti bendrovė „Norfos mažmena“ pernai uždirbo 6,4 mln. Eur grynojo...

Prekyba
2019.05.20
Prekybos sektorius: pergalę švęs duomenų analitikos karaliai

Tradiciniai prekybininkai, bijodami prarasti savo klientus, investuoja į elektroninę prekybą, kuri kol kas...

Prekyba
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 3

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Valdžia – verslo baudėja: ar grįšime į policininkų krūmuose laikus? 19

Koks turėtų būti verslo ir valdžios santykis? Ilgą laiką buvo dirbama, kad valstybė taptų partneriu ir...

Verslo aplinka
2019.05.19
„& Other Stories“ ženklo parduotuvei H&M pasirinko „Galleria Riga“

Pirmą Baltijos šalyse „& Other Stories“ 740 kv.m. ploto parduotuvę šį rudenį Švedijos drabužių prekybininkė...

Prekyba
2019.05.19
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau