„LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė apie tiekimo grandinės atsparumą: vienintelis vertintojas yra klientas

Krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ yra LTG grupės įmonė, šiuo metu tęsianti aktyvius veiklos diversifikacijos į Vakarus veiksmus. Geležinkelių transportas yra tiekimo grandinės dalis verslams, o tam, kad galėtų sklandžiai teikti pervežimo paslaugas, bendrovė pati turi užsitikrinti reikalingas dalis ir komponentus, suvaldyti tiekimo grandinės pokyčius.
Eglė Šimė, „LTG Cargo“ generalinė direktorė, pažymi, kad po Rusijos invazijos į Ukrainą, bendrovė priėmė sprendimą nutraukti visas sąsajas su Rusija ir Baltarusija, tad surasti alternatyvas šių šalių kilmės atsarginėms dalims reikėjo per vieną dieną.
„Nustatėme 788 mums reikalingo inventoriaus vienetus, kurių kilmės šalis yra Rusija arba Baltarusija, ir nedelsdami pradėjome ieškoti alternatyvių tiekėjų“, – pasakoja „LTG Cargo“ vadovė.
„LTG Cargo“ surado gamintojus Ukrainoje, galinčius tiekti 75% visų reikalingų atsarginių dalių, dar 20% dalių rastos alternatyvos Lenkijoje. Likusiai daliai alternatyvos rastos kitose šalyse arba tai komponentai, kuriems kol kas nebuvo poreikio ir juos planuojama įsigyti ateinančiais metais.
„Įrodėme, kad galima rasti alternatyvių sprendimų ir užtikrinti nenutrūkstamą veiklą net ir sudėtingomis geopolitinėmis sąlygomis“, – pabrėžia „LTG Cargo“ generalinė direktorė.
Tačiau, pasak E. Šimės, to negana – svarbu tiekimo grandinę išskaidyti pagal regionus ir diversifikuoti tiekėjų portfelį, pasirūpinti atsargomis bei skaidriai bendradarbiauti su galimais tiekėjais.
Trys strategijos
Siekdama užtikrinti tiekimo grandinės stabilumą ir kartu išlikti konkurencinga „LTG Cargo“ pertvarkė tiekimo grandines ir dirbo trimis kryptimis: surado alternatyvius tiekėjus, įdiegė riedmenų remonto technologinius pokyčius bei organizavo dalių gamybą naudodama vidaus bei išorės resursus“, – pasakoja E. Šimė.

„LTG Cargo“ investavo į jau turimų dalių atnaujinimą, jų remonto modernizavimą. Pavyzdžiui, įdiegus suvirinimo ir metalo valymo robotus bei kitą įrangą, įmonė padidino remonto darbų efektyvumą ir sumažino sąnaudas. Šie sprendimai leido sumažinti priklausomybę nuo tiekimo grandinės ir užtikrinti konkurencingas remonto paslaugų kainas.
Tiekimo grandinės pokyčiai tapo iššūkiu bendrovei, jos atsakingiems darbuotojams – įmonėje reikėjo peržiūrėti procesus, technines detales. Šiuos ir panašius sunkumus, anot „LTG Cargo“ vadovės, padeda įveikti skaitmenizavimas ir technologiniai sprendimai.
Vienintelis vertintojas – klientas
Jeigu reikėtų patarti verslui, kaip sukurti atsparią tiekimo grandinę, „LTG Cargo“ vadovė sako, kad svarbiausia – optimizavimas, technologijų diegimas ir kliento poreikių užtikrinimas.
„Vidiniuose verslo procesuose turi atsispindėti kliento poreikiai, nes klientas – vienintelis vertintojas“, – diskusijoje pabrėžia E. Šimė. Pasak krovinių pervežimo geležinkeliais bendrovės vadovės, siekiant suderinti skirtingus tikslus reikia nepamiršti ir efektyvumo.
Tenka priimti ir sudėtingus sprendimus – dėl vertybinių sprendimų, Rusijai pradėjus karą prieš Ukrainą, prarasta apie 40% geležinkeliais Lietuvoje gabenamo krovinių srauto. Tačiau tai atvėrė kelią diversifikacijai į Vakarus: dabar kiekvieną dieną Lietuvos ir Lenkijos sieną pravažiuoja 6 traukiniai, atsirado galimybės įgyti krovinių gabenimo patirties europine (normaliąja) vėže.