2025-03-11 10:51

„Toyota“ bando tvirtintis elektromobilių sektoriuje su 13.000 Eur kainuojančiu „bZ3X“

4,6 m. ilgio „Toyota bZ3X“ Kinijoje bus siūlomas už 13.400 Eur sumą. „Toyota Motor Corporation“ nuotr.
4,6 m. ilgio „Toyota bZ3X“ Kinijoje bus siūlomas už 13.400 Eur sumą. „Toyota Motor Corporation“ nuotr.
Japonijos automobilių gamintojas Kinijoje pradėjo pardavinėti elektromobilį, kurio pigiausia versija siūloma už 13.400 Eur. Per pirmąją valandą buvo užsakyta 10.000 tokių transporto priemonių.

„Toyota Bozhi 3X“, dar žinomas kaip „bZ3X“, parduodamas Kinijos automobilių rinkoje. Jei įrangą papildysite navigacijos ar kitomis sudėtingesnėmis pagalbinėmis sistemomis, galutinė kaina padidės iki 17.900 Eur.

Iki šiol „Toyota“ nesugebėjo pasiekti sėkmės labai konkurencingoje Kinijos rinkoje, nes pirmiausia turi konkuruoti su vietiniais gamintojais, praneša „Reuters“. Tarp sėkmingesnių pavyzdžių yra Kinijos automobilių gamintojas BYD.

„Toyota bZ3X“ salonas. „Toyota Motor Corporation“ nuotr.

„Toyota“, šią savaitę pradėjusi pardavinėti savo naująjį elektromobilį, per pirmąją valandą sulaukė maždaug 10.000 užsakymų.

Tačiau verta paminėti, kad naujasis „Toyota“ elektromobilis nėra maža transporto priemonė, o veikiau miesto visureigis, tik kiek mažesnis už „Toyota RAV4“, perkamiausią Lietuvoje ir vieną perkamiausių automobilių pasaulyje.

„Reuters“ nurodo, kad maždaug 13.400 Eur kainuojantis „Bozhi 3X“ dabar yra pigiausias „Toyotos“ modelis Kinijos elektromobilių rinkoje. Jis varomas 204 AG elektros motoro, sukančio priekinius ratus. 50–67,9 kWh talpos ličio-geležies fosfatų akumuliatorius leidžia su viena įkrova nuvažiuoti iki 430 kilometrų.

„GAC Toyota“, bendra „Toyota“ ir Kinijos automobilių gamintojos GAC įmonė, atsisakė atsakyti į klausimus apie naujojo modelio eksporto planą ir kiek pelningas būtų toks pigus modelis.

„Toyota“ kol kas nekomentuoja galimybės „bZ3X“ pasiūlyti ir Europos pirkėjams. „Toyota Motor Corporation“ nuotr.

Praėjusį mėnesį Kinijos elektromobilių rinka įžengė į naują kainų karo etapą, kai BYD paskelbė, kad prie savo modelių, įskaitant transporto priemones, kurių kaina mažesnė nei 10.000 USD, be papildomo mokesčio pridės sudėtingesnes, dirbtinio intelekto valdomas vairuotojo pagalbos sistemas.

Tačiau verta paminėti, kad, pavyzdžiui, už 10.000 USD parduodamas kitas pigus elektromobilis – kiniškas „BYD Seagull“, skirtingai nei naujasis „Toyotos“ modelis, yra ne miesto visureigis, o mažas miesto automobilis.

Skirtingai nuo daugumos pigių elektromobilių, „bZ3X“ siūlo erdvų saloną. „Toyota Motor Corporation“ nuotr.

Laukiama ir Europoje

Pigių elektromobilių ketinama pasiūlyti ir Europoje: praėjusią savaitę Vokietijos automobilių gamintojas „Volkswagen“ paskelbė apie planus iki 2027 m. pradėti 20.000 Eur kainuojančio mažo miesto elektromobilio gamybą.

Tai būtų pirmasis bendras „Volkswagen“ ir amerikiečių elektromobilių gamintojos „Rivian“ kūrinys.

„Volkswagen“ iki 2027 m. planuoja pristatyti aštuonis įperkamus elektromobilių modelius, įskaitant 25.000 Eur kainuojantį ID.2, kuris, kaip tikimasi, pasirodys šiais metais.

Šiuo metu Europos rinkoje yra tik pora elektromobilio modelių, kainuojančių mažiau nei 20.000 Eur.

Tai – „Dacia Spring“ ir „Leapmotor T03“. Šiais metais Europoje bus pasiūlyta 11 naujų modelių, kurie kainuos mažiau nei 25.000 Eur, įskaitant „Renault R5“, „Fiat Grande Panda“ ir „Hyundai Inster“.

„Renault“ ir „Volkswagen“ anksčiau derėjosi kartu gaminti elektrinę „Renault Twingo“ versiją, tačiau derybos pernai žlugo. Dėl to „Renault“ bus priversta savarankiškai paleisti elektrinį „Twingo“ iki 2026 m.

52795
130817
52791