VŽ bando: elektrifikuotas „Macan“ etalonas

Benzininis pirmos kartos „Macan“ vertinamas kaip klasės etalonas, iki šiol demonstruojantis pavyzdines valdymo savybes. Dėl to sėkmingo įpėdinio sukūrimas savaime tapo iššūkiu jo gamintojams. Ypač kai nuspręsta pakeisti pavaros sistemą į galingus elektros motorus, kuriems būtini dideli ir sunkūs akumuliatoriai.
„Porsche“ inžinieriai ne sykį rodė savo gebėjimus kurti ne tik benzininius, bet ir elektrinius automobilius. Todėl iš naujo „Macan“ negalima tikėtis nieko kito, kaip tik paties geriausio. Netgi žinant, kad fizikos dėsniai lieka galioti ir maždaug 400 kg didesnis elektromobilio svoris pareikalaus rimtų kompromisų.

Elektrinis antros kartos „Macan“ yra pirmasis „Porsche“ modelis, sukurtas su „Audi“ sukonstruotos platformos pagrindu. Dabar šis PPE kodu („Premium Platform Electric“) žymimas komponentas jau naudojamas ir vidutinio dydžio „Audi Q6 e-tron“ gamybai, o kitais metais bus pasitelktas ir kuriant naujos kartos didįjį „Porsche“ elektromobilį „Cayenne“.
Gamintojas planuoja, kad iki 2030-ųjų 80% jo pardavimų sudarys elektra varomi modeliai. Įvertinant tai, kad benzininiai „Macan“ ir „Cayenne“ sudaro daugiau nei pusę „Porsche“ pardavimų, nesunku suprasti, kad kompanija siekia jų perėjimą prie elektros pavaros padaryti kuo mažiau dramatišką.
Ne iš pirmo žvilgsnio
Palyginti su „Audi Q6 e-tron“, „Macan“ nesukuria tokio įsimenančio pirmojo įspūdžio: neapakina modernių elektroninių sistemų gausa (nors čia jų netrūksta), neužliūliuoja fantastiškai minkšta pneumatine pakaba (nors prie „Porsche“ sistemos tikrai nedera kabinėtis) ir iš pirmo žvilgsnio neatrodo toks ypatingas. VŽ bandyta viena pigiųjų versijų „Macan 4“ taip pat atrodė kukli ir tarsi neturinti kuo sužavėti stipriausių konkurentų pasiūlymus išnagrinėjusio pirkėjo.

Keistai skamba net tai, kad ne itin didelio komisijos narių ir renginio svečių dėmesio sulaukė pernai „Lietuvos metų automobilio“ konkurse pristatyta galingoji versija „Macan Turbo“ su 639 AG ir 1.130 Nm pasiekiančiais elektros motorais. Ji tiesiogine prasme pribloškia savo pagreičiu ir preciziškai kontroliuojama milžino jėga, tačiau šių skirtingų versijų bandymų metu susidarė įspūdis, kad tikrosioms „Porsche“ savybėms atsiskleisti reikia ilgesnės pažinties. Tik tuomet vokiškas elektromobilis įtikinamai parodo puikiai suderintos technikos galimybes.
Galimybė auginti sąskaitą
Ilgesnis kėbulas ir specialiai elektros pavarai sukurta automobilio platforma leido padidinti keleivių salono erdvę, ypač priekinėje dalyje. Bet, kaip ir „Audi Q6 e-tron“ atveju, gale nėra tiek vietos, kiek galima tikėtis iš beveik 4,8 m ilgio krosoverio. Priekyje įrengus papildomą 84 l bagažinę, bendras abiejų krovinių skyrių tūris pasiekė 540 l.

Elektrinio „Macan“ salonas primena dabartinio „Cayenne“ vairuotojo vietos ergonomiką. Ji nepriekaištinga, informacinių sistemų logika gana aiški, meniu patogūs naudotis. Kiek trikdo tai, kad daugokai dažno naudojimo funkcijų yra perkelta į jutiklinį ekraną arba valdoma jutikliniais mygtukais, kuriais naudojantis tenka atitraukti akis nuo kelio.
.jpg)
Bazinis modelis yra gana gerai įrengtas, o norintys daugiau išskirtinumo, funkcijų ar patogumo klientai gali rinktis daugybę papildomos įrangos, kurios sąrašuose dominuoja keturženkliai skaičiai.
Didelė dalis įrangos, tarkime, aktyvi elektronikos kontroliuojama pakaba (1.181 Eur), geresnė garso aparatūra (1.208 Eur už vidutinišką „Bose“ arba 4.858 Eur už puikią „Burmester“), sportiškos sėdynės (1.181 arba 1.497 Eur), ar daugybė kitų pasiūlymų yra verti dėmesio – net nepaisant nepadoriai didelių kainų. Tačiau „Porsche“ pirkėjai nėra tie, kuriuos vilioja pigūs sprendimai.

Bazinė „Macan“ versija gaminama su 12,6 colio virtualiu prietaisų skydeliu ir 10,9 colio įstrižainės centriniu jutikliniu ekranu. Už 2.228 Eur siūlomas papildytosios realybės priekiniame stikle projektuojamas didelis ekranas – dar viena argumentų turinti galimybė išleisti papildomą keturženklę sumą.
Ieškokite galingų stotelių
Keturiose automobilio versijose, nuo bazinio, tik galiniais ratais varomo „Macan“ iki galingiausio „Macan Turbo“, naudojami tie patys, 95 kWh naudojamos talpos nikelio-mangano-kobalto akumuliatoriai. 270 kW įkrovimo galia teoriškai leidžia akumuliatorių nuo 10 iki 80% įkrauti per 21 minutę. Priklausomai nuo variklių galios, skiriasi ir su viena įkrova nuvažiuojamas atstumas: bazinis modelis teoriškai gali nesustodamas įveikti iki 641 km, o galingiausias – iki 590 km.
Matuojant pagal WLTP metodiką, „Macan 4“ energijos sąnaudos siekia nuo 17,9 iki 21,1 kWh/100 km. Bandant automobilį, net nepaisant maždaug 0 laipsnių temperatūros ir intensyvaus vairavimo tempo, nesunkiai pavyko palaikyti panašias, apie 20–23 kWh/100 km sąnaudas.

Tai reiškia, kad 95 kWh akumuliatorius, nevažiuojant magistralėmis, leidžia su viena įkrova įveikti iki 400 km. Tokias atsargas suderinus su 800 V įtampos elektros sistema, leidžiančia pasiekti iki 270 kW įkrovimo galią, netgi tolimos kelionės su „Macan“ nebėra didelis iššūkis. Įveikus kelis šimtus kilometrų Lietuvos keliais, didžiausias rūpestis atrodė tai, kad Lietuvoje tebėra sudėtinga rasti įkrovimo stotelę, kurios reali tiekiama galia viršytų 150 kW.
Geriausia – sudėtingos sąlygos
Visos elektrinės „Macan“ versijos nestokoja dinamikos, o galingiausios leidžia mėgautis superautomobilio dinamika. 387 AG ir 650 Nm pasiekiantys bazinės „Macan 4“ versijos motorai užtikrina stiprią, akimirksniu pasiekiamą galią. Tačiau, kaip įprasta „Porsche“ elektromobiliuose, mygtuku įjungiama energijos regeneravimo funkcija veikia tik švelniai, neleisdama stabdyti automobilio vien akceleratoriaus atleidimu.
Įprasta, kad „Porsche“ inžinieriai labai atsakingai žiūri į stabdžių sistemų galimybes, todėl 2,3 t sveriančio „Macan“ stabdymas nėra sudėtingas uždavinys. Mechaniniams stabdžiams padeda elektros motorai, stabdymo metu 240 kW galia regeneruojantys kinetinę elektromobilio energiją.

Prie šio komplekso prisideda preciziškai tikslus vairo mechanizmas ir puikiai sustyguota pakaba: kuklioji „Macan 4“ versija su plieninėmis spyruoklėmis, nors ir nepapirktų komforto mėgėjų, visose situacijose užtikrina puikią greito ir sunkaus automobilio kontrolę. Dėl to sparti kelionė prastu keliu, blogu oru ir esant intensyviam eismui pasirodė kaip aplinkybės, galinčios įtikinamai parodyti tai, dėl ko „Porsche“ išlieka galva aukščiau už kitus automobilių gamintojus. „Macan“ visais atvejais lieka tikslus, greitas ir labai saugiai kontroliuojamas. Norintieji daugiau komforto gali rinktis versijas su pneumatine pakaba, tačiau tai nereiškia, kad spyruoklinė reikalauja reikšmingų kompromisų. Lieka pridurti, kad būtent dėl svorio elektrinis „Macan“ nėra toks smagus valdyti kaip jo benzininis pirmtakas, nuo 2014-ųjų iki dabar sugebėjęs būti atskaitos tašku, vertinant valdymo kriterijus šiame segmente.
Palyginti su konkurentais, „Macan“ gali nebūti lengva tiek dėl aukštos kainos, tiek dėl to, kad naujieji „Audi“, BMW ar „Mercedes“ elektromobiliai turi ne vieną dėmesį patraukiančią savybę. Todėl gali būti, kad „Porsche“ pranašumus geriau pastebės lojalūs arba nuoseklūs pirkėjai. Dabar pigiausias „Macan“ kainuoja nuo 82.582 Eur, VŽ bandytas „Macan 4“ – nuo 86.282 Eur. Tiesa, tokios sumos artimos „Audi Q6 e-tron“ kainai (maždaug nuo 80.000 Eur), o „BMW iX3“ kainuoja nuo 75.360 Eur.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai