2016-05-30 16:03

Lenkijos mažmeninkai ruošiasi naujam mokesčiui

„Reuters" / „Scanpix" nuotr.
„Reuters" / „Scanpix" nuotr.
Lenkijos mažmeninės prekybos tinklai rengiasi nuo liepos įsigaliosiančiam naujam mokesčiui. Analitikai įspėja, kad papildomas mokestis dalį bendrovių gali įstumti į nuostolį, priversti perkelti papildomas sąnaudas ant klientų ir gamintojų, o taip pat atidėti plėtros planus.

Ketinimus apmokestinti mažmeninės prekybos tinklus „Teisės ir teisingumo“ (TiT) partijos atstovai išdėstė dar prieš pernai jų pergale pasibaigusius Lenkijos rinkimus. Iš mokesčio mažmeninkams, kuris turėtų įsigalioti nuo liepos 1 d. ir sieks iki 1,4% nuo mažmeninės prekybos tinklo apyvartos, į biudžetą planuojama papildomai surinkti 360 mln. Eur.

TiT neslepia, kad šis mokestis pirmiausiai nukreiptas prieš užsienio mažmeninkus, apmokestinant juos tikimasi palengvinti konkurencijos sąlygas mažesniems prekybos taškams. Lenkijos mažmeninės prekybos rinkos lyderės yra užsienio bendrovės tokios kaip Portugalijos „Jeronimo Martins“ ir Prancūzijos „Carrefour“ bei „Auchan“.

Lenkijos vyriausybė šiais metais 0,44% tarifu jau apmokestino šalies bankų aktyvus. Papildomais mokesčiais bankams ir mažmenininkams TiT vyriausybė siekia padengti išlaidas atsiradusias šiais metais įsigaliojusia TiT išmokų už vaikus programa (praminta „500+“). Remiantis ja, skiriama 500 zlotų (117 Eur) išmoka už antrą ir kiekvieną vėlesnį vaiką.

Mažmenininkai, kurių mėnesinė apyvarta sudaro iki 1,5 mln. zlotų (apie 340.000 Eur) nuo mokesčio bus atleisti, tie kurių mėnesinė apyvarta sudaro nuo 1,5 mln. iki 17 mln. zlotų (3,9 mln. Eur) mokės 0,4% nuo pajamų.

Prekybos tinklai, kurių mėnesinė apyvarta yra nuo 17 mln. zlotų iki 170 milijonų zlotų (39 mln. Eurų) turės atriekti 0,8%, o tie kurių mėnesiniai pardavimai viršys 170 mln. zlotų bus apmokestinti 1,4% tarifu.

„Financial Times“ cituojami mažmeninės rinkos atstovai nurodo vidutinė pelno marža sektoriuje siekia 2-3%, o papildomas mokestis dalį mažmenininkų įstums į nuostolius.

Reitingų agentūra „Moody‘s“ dar vasarį įspėjo, kad mokestis gali nubraukti tokių bendrovių kaip „Tesco“ ir „Carrefour“ veiklos pelnus Lenkijoje. Analitikai konstatuoja, kad bendrovės augančias sąnaudas perkels vartotojams ir prekių gamintojams.

52795
130817
52791