Kai atlyginimai nesiskiria, lemia žaidimai ir vadovo dėmesys

Publikuota: 2015-09-30
Raimonda Alonderienė, personalo valdymo UAB „CRC Consulting“ vyr. konsultantė ir ISM vadybos ir ekonomikos universiteto docentė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Raimonda Alonderienė, personalo valdymo UAB „CRC Consulting“ vyr. konsultantė ir ISM vadybos ir ekonomikos universiteto docentė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Žmogiškųjų išteklių valdymo specialistai kalba, kad stabilumas rinkoje ir auganti darbuotojų paklausa iš vadovų pareikalauja daugiau dėmesio savo darbuotojams. Vidinės organizacijos kultūros ir motyvacijos svarba turėtų augti ir kitais metais.

„Kai buvo sunkmetis, niekam labai nerūpėjo, kaip įkvėpti savo darbuotojus, nes visi buvo labai motyvuoti išlikti darbe, niekam nekilo klausimų dėl atlyginimų didinimo ar išskirtinių sąlygų. Kada sunku rasti žmones į esmines pozicijas, požiūris į žmogų pasikeičia“, – VŽ sako Raimonda Alonderienė, personalo valdymo UAB „CRC Consulting“ vyr. konsultantė ir „ISM Executive School“ docentė.

Vadovai skirs daugiau dėmesio

Anot jos, darbuotojus išlaikyti siekiančios bendrovės turės mąstyti plačiau, nes ekonomikai augant vien priedų ir kartais pasiūlomų pramogų nepakanka. Visų pirma, daugiau dėmesio personalui turės skirti įmonių vadovai. Stabilios ekonominės sitaucijos sąlygomis iš jų darbuotojai tikisi daugiau dėmesio, ugdymo ir poreikių žinojimo.

Eligijus Kajieta, personalo valdymo UAB „Hay Group“ vadovas, aiškina, kad daug žmogiškųjų išteklių vadybos sprendimų tiesiogiai persikels ant bosų pečių ir dėl technologinio progreso.

„Personalo atliekamos funkcijos iš tikrųjų yra vadovo funkcijos, vis daugiau vadovai bus įgalinti atlikti savo funkcijas ne per padalinius ar atskirus žmones, bet per technologijas. Tai, ką suteikia personalo vadovas: informaciją apie atlyginimą, rinkas, patarimus, kuris žmogus labiau atitinka poreikius, – tai yra sudėta į turimus ir įvairius įrankius. Personalo funkcija bus atrinkti ir pritaikyti tas technologijas, bet tiesioginis vartotojas vis labiau taps bendrovės vadovas, o ne žmogiškųjų išteklių vadovas“, – kalba p. Kajieta.

Patenkins daugiau darbuotojų poreikių

Didžiausios technologijų ir kitų augančių sektorių bendrovės darbo vietose kuria vis daugiau patogumo ir laisvalaikio erdvių darbuotojams. Čia dažnai gali nustebinti „Google“, kurio biurai vis labiau primena atrakcionų parkus. Ponia Alonderienė pasakoja, kad tiriant neseniai į darbo rinką atėjusių žmonių ir dar ateinančių poreikius galima pamatyti tendenciją, jog jiems reikia, kad darbe būtų smagu. Prie to turės prisitaikyti ir darbdaviai, ypatingai tie, kurie veikia didelės darbuotojų paklausos ir mažos pasiūlos sąlygomis. Kita vertus, nereikia persistengti, o įvertinti tikruosius žmonių poreikius.

„Tai, kas yra reikalinga, stipriai priklauso nuo to, kokie yra bendrovės darbuotojai. Jeigu didžioji dalis jų yra labai jauni ir dar neplanuoja vaikų, turbūt darželis nėra labai aktualus. Vyresnis žmogus galbūt nori turėti ir patalpą, kur gali nusnausti pietų pertraukos metu“, – dėsto p. Alonderienė.

Apie tai, kad bendrovėms reikės įgyvendinti vis daugiau darbuotojų poreikių kalba ir p. Kajieta.

„Viena iš tendencijų pasaulyje yra didesnis individualizavimo laipsnis. Įmonės, norėdamos prisitraukti ateinančius darbuotojus turės prisitaikyti prie specifinių jų poreikių. Vieniems tai bus geresnės galimybės šeimai, kitiems sportui, bet į daugiau ir įvairesnių poreikių reikės atliepti“, – prognozuoja specialistas.

Taigi, kompanijoms, kurios tikisi pritraukti daugiau aukščiausio lygio specialistų, teks numatyti ir investicijas į sąlygų jiems pritaikymą.

Motyvuoja misija, vizija ir strategija

Specialistai pastebi, kad bendrovių ateities planai ir misijos yra svarbus veiksnys darbuotojų motyvacijai, todėl jų vis dar aiškiai neįsivardijusioms įmonėms reikėtų tai padaryti ir paskelbti savo darbuotojams.

„Žmogui tampa svarbu, kodėl organizacija gyvuoja. Įmonės dažnai sako, kad jos yra įsipareigojusios atnešti grąžą akcininkams, žinoma, tai yra visiškai normalu, darbuotojams aktualus ir platesnis įsipareigojimas: klientų poreikių patenkinimas, vidinė kultūra, socialinė atsakomybė“, – mano p. Alonderienė.

Anot jos darbuotojai turi matyti platesnius įmonės veiklos horizontus nei tik siekis uždirbti, o pagal tai jas pasirinks ir nauji darbuotojai. Specialistė duoda pavyzdį, kad statybininkas, kuriam atrodo, jog jis tik deda plytas vieną ant kitos, yra daug mažiau motyvuotas dirbti už tą, kuris žino, kad stato katedrą.

Lankstesnis požiūris į darbo laiką

Specialistė priduria, kad matoma tendencija vis laisviau žiūrėti į tai, kiek valandų yra praleidžiama biure, jeigu pareigoms atlikti nereikia nuolatinio buvimo savo darbo vietoje. Tačiau to negalima suabsoliutinti, yra įmonių, kurios nuo laisvo darbo grafiko perėjo prie griežto.

„Dirbant pagal griežtai nustatytas valandas, kad nuvestume vaiką pas gydytoją ar sumokėtume mokesčius, teoriškai reikėtų imti atostogų dieną, o viršvalandžius vis tiek dirbsime, jei to reikės. Yra įmonių, kuriose numatytas laikas, kada reikia būti darbo vietoje, tarkime nuo 10 iki 14 val., visa kita dienos dalis gali būti praleista bet kur, jei numatyti darbai bus atlikti“, – komentuoja p. Alonderienė.

Strategija – bent 3 metams

Ponas Kajieta, kalba, kad dabartinę didelę darbuotojų kaitą „karštose“ rinkose būtų galima suvaldyti sukūrus gerą personalo strategiją, kurios trukmė galėtų siektų nuo žmogaus įdarbinimo iki tapimo specialistu ar ilgesnį laiką.

„Pirmiausia, reikia įvertinti, kokias jėgas galima valdyti ir kokios yra duotybė. Pagal tai jau galima rengti ilgalaikę personalo valdymo strategiją ir priemones, kaip tai kuo efektyviau išnaudoti. Apie tai pagalvokime iš vieno darbuotojo perspektyvos. Nuo ką tik pasamdyto darbuotojo iki brandaus specialisto laikotarpis bus nuo 2 iki 5 ar 6 metų, tai sistemos irgi turi būti orientuotos bent į 3 metus“, – teigia ekspertas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
IT specialistai ir jų uždarbis: Baltijos šalių, Baltarusijos ir Ukrainos apžvalga 22

Skaičiuojama, kad Estijoje didžiausia populiacijos dalis tiesiogiai dirba informacinių technologijų (IT)...

Teorija: daugybė dabartinių darbų yra nereikalingi Premium 17

Kapitalizmo efektyvumas – mitas, o daugybė žmonių, ypač verslo paslaugų sferoje, atlieka užduotis, kurios...

Vadyba
2018.08.20
Vilniuje atidaromas dar vienas viešbutis: darbuotojus surinko netradiciškai Premium 13

Sostinės rinką papildo dar vienas viešbutis – Rinktinės gatvėje, priešais buvusį Žalgirio stadioną, duris...

Statyba ir NT
2018.08.17
Galimybėmis dirbti nuotoliniu būdu naudojasi tik sostinė 3

Dauguma savivaldybių jau suteikia galimybę savo tarnautojams dirbti nuotoliniu būdu, tačiau tuo aktyviai kol...

Vadyba
2018.08.12
Į profesinį tobulėjimą lietuviai žiūri pro pirštus 2

Jei verslas vis aktyviau investuoja į darbuotojų mokymą bei kompetencijų ugdymą, tai pavieniai žmonės į savęs...

Vadyba
2018.08.11
VRM struktūros pertvarka: dalį valdininkų atleis, likusiems kels algas

Vidaus reikalų ministerija (VRM) imasi vidaus struktūrinės pertvarkos, kurios metu žadama atsisakyti...

Verslo aplinka
2018.08.10
„Maxima grupės“ personalo vadovė: 5 žmogiškųjų išteklių strategijos mitai Premium 14

Saulė Balčiūnienė, šį pavasarį perėmusi UAB „Maxima grupė“ personalo vadovo pareigas, teigia, kad per...

Vadyba
2018.08.10
Ko vertėtų paklausti darbuotojo, kuris nusprendė palikti įmonę 17

Didesnę ar mažesnę darbuotojų kaitą patiria kiekviena bendrovė. Vis dėlto net ir atsisveikindama su komandos...

Vadyba
2018.08.09
Trumpesnė darbo savaitė tinka ne visiems Premium 10

Įprasta biuro aplinka ir darbas keturiasdešimt valandų per savaitę šiandienos darbuotojams nėra patrauklūs.

Vadyba
2018.08.08
Kraustynės į naują biurą: ko nori darbuotojai ir kaip skaičiuoja darbdaviai Premium 1

Pastaraisiais metais suklestėjusi ir vis dar nesustojanti Vilniaus rinka davė postūmį ir Kaunui –...

Statyba ir NT
2018.08.08
Darbuotojai bijo, kad juos pakeis robotai 11

Darbuotojai vis atviriau kalba, kad baiminasi likti be darbo bei pajamų, kuomet darbo rinka taps dar labiau...

Vadyba
2018.08.06
Žiniomis nesidalijantys darbuotojai kainuoja milijonus 18

Dauguma darbuotojų teigia, kad jiems yra sunku ar net neįmanoma iš savo kolegų gauti reikiamos informacijos.

Vadyba
2018.08.05
Vasaros darbas nebevilioja, jaunimas investuoja į ateities karjerą 1

Atrodo, kad tradicija, kuomet jaunuoliai vasaros atostogų metu įsidarbina keletui mėnesių, pamažu nyksta.

Vadyba
2018.08.02
Maikštėnas: iš vadovų tikiuosi žmogiškumo ir gilios pagarbos darbuotojams Premium 25

Darius Maikštėnas, „Lietuvos energijos“ (LE) generalinis direktorius ir AB „Energijos skirstymo operatorius“...

Energetika
2018.08.02
Andrulionienė: pasitraukiu ne dėl to, kad man per sunku ar neįdomu Premium 29

Dalia Andrulionienė AB Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) vadovės pareigas palieka nuo rugpjūčio 10 d.,...

Energetika
2018.08.02
Nedarbo lygis Lietuvoje per metus sumažėjo 0,1 proc. punktu

Birželio mėnesį nedarbo lygis Lietuvoje siekė 6,8% - tai 0,1 proc. punktu mažiau nei prieš metus, rodo...

Vadyba
2018.07.31
Darbo kodeksas tvarko lietuvišką algų chaosą Premium 7

Lietuvoje algų sistema – chaotiška. Atlygis už tą patį darbą gali labai ryškiai skirtis. Daugiau tvarkos ir...

Vadyba
2018.07.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau