2024-08-22 16:19

Vilniuje pradėjo važinėti 20 naujų troleibusų

Naujasis „Škoda 32 Tr“ troleibusas Vilniuje. VVT nuotr.
Naujasis „Škoda 32 Tr“ troleibusas Vilniuje. VVT nuotr.
Ilgą laiką naujus lenkiškus „Solaris“ troleibusus pirkęs „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) gavo pirmąją čekiškų „Škoda“ troleibusų partiją, kuri paskirta populiariausiems maršrutams.

VVT ketvirtadienį pranešė, kad nauji troleibusai bus skirti septyniems didžiausią keleivių srautą aptarnaujantiems maršrutams, kuriais atliekama daugiau nei 10% visų viešojo transporto kelionių. Tai – 2-asis, 7-asis, 10-asis, 19-asis, 3-asis, 6-asis ir 17-asis maršrutai.

Pasak VVT, iki 2025 m. kovo pabaigos sostinės gatvėmis riedės 91 naujas „Škoda 32 Tr“ troleibusas. Jie palaipsniui pakeis senuosius, sovietinius „Škoda 14 Tr“. Planuojama, kad kitų metų kovą Vilniuje vis dar kursuos kiek daugiau nei 70 senų troleibusų, kurie bus keičiami tolimesniais etapais.

Naujieji troleibusai dirba labiausiai apkrautuose maršrutuose. VVT nuotr.
Naujieji troleibusai dirba labiausiai apkrautuose maršrutuose. VVT nuotr.

„Artimiausiu metu bus skelbiamas pirkimas dar 73 naujiems troleibusams įsigyti, tad planuojama, kad iki 2026 m. pabaigos mūsų valdomas troleibusų parkas bus pilnai atnaujintas. Ši transporto rūšis išlieka viešojo transporto ašimi, nes yra viena ekologiškiausių ir ekonomiškiausių susisiekimo priemonių“, – teigia VVT pranešime cituojamas Ignas Degutis, bendrovės direktorius.

Vilniaus įsigyti „Škoda 32 Tr“ troleibusai turi akumuliatorius, leidžiančius be kontaktinio tinklo nuvažiuoti iki 20 km atstumą. Nurodoma, kad tokia įranga leidžia lengvai apvažiuoti eismo kliūtis ir suteikia galimybę praplėsti maršrutus, pasiekiant tas miesto vietas, kuriose nėra kontaktinio tinklo.

Iki kitų metų kovo pabaigos Vilnius turės 91 naują „Škoda“ troleibusą. VVT nuotr.
Iki kitų metų kovo pabaigos Vilnius turės 91 naują „Škoda“ troleibusą. VVT nuotr.

Troleibusuose įdiegtos saugumo sistemos, kurios fiksuoja įvykius vaizdo įrašuose, įspėja apie galimus susidūrimus ir gali gesinti gaisrą. Tiek vairuotojo kabina, tiek keleivių salonas yra kondicionuojamas. Naujuose modeliuose yra žmonėms su individualiais poreikiais būtina įranga: įrengtos rampos, tvirtinimo diržai, specialūs mygtukai pagalbos pranešimui, švieslentės ir multimedijos ekranai.

Nurodoma, kad keleiviai gali salone vežti dviračius, naudotis išmaniųjų įrenginių krovimo jungtimis ir WiFi ryšiu.

Skelbiama, kad troleibusuose įdiegta daug pažangių technologijų. VVT nuotr.
Skelbiama, kad troleibusuose įdiegta daug pažangių technologijų. VVT nuotr.

2023 m. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ iš viso įsigijo 91 troleibusą iš „Škoda Group“. Bendra sutarties vertė siekia daugiau nei 52 mln. Eur, iš kurių 10 mln. Eur finansuojami ES paramos lėšomis, 38 mln. Eur – Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko bei Taivano tarptautinio bendradarbiavimo ir plėtros fondo dalis, likusieji – įmonės lėšos.

Pranešime cituojamas Valdas Benkunskas, Vilniaus miesto meras, sako, kad miestas taip pat planuoja naujų elektrinių autobusų pirkimo konkursus.

„Planuojame, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55% visų viešojo transporto priemonių bus varomos elektra“, – sako jis.

Troleibusų pirkimas finansuojamas ES paramos lėšomis, Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko bei Taivano tarptautinio bendradarbiavimo ir plėtros fondo. VVT nuotr.
Troleibusų pirkimas finansuojamas ES paramos lėšomis, Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko bei Taivano tarptautinio bendradarbiavimo ir plėtros fondo. VVT nuotr.
52795
130817
52791