M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga

Publikuota: 2022-05-18
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako susisiekimo ministras Marius Skuodis. Anot jo, dėl skirtingų geležinkelio vėžių per Lenkiją ir Lietuvą galima išvežti tik labai nedaug grūdų.

Papildyta, kad LTG bandomasis traukinys į Lietuvą grįžta šiąnakt  

„Pirmas būdas – vežti grūdus traukiniais į Vakarus, Lenkiją, bet čia mes susiduriame su didžiuliais techniniais barjerais dėl vėžių skirtumo ir panašiai. Dėl to kiekis, kuris gali būti eksportuotas, yra labai ribotas“, – trečiadienį spaudos konferencijoje sakė M. Skuodis, dalyvaujantis Leipcige vyksiančiame tarptautinio transporto forumo ministrų susitikime.

M. Skuodis teigė, kad grūdus būtų galima vežti per Baltarusiją, tačiau šis kelias nepriimtinas dėl Minsko vaidmens Rusijos kare su Ukraina ir kitų jos veiksmų.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Antras būdas yra vežti grūdus per Baltarusiją į Baltijos šalis, uostai ten turi pajėgumų, bet mes visi žinome, ką Baltarusija daro, ji įsitraukė į karą leisdama Rusijos kariams pulti Ukrainą iš jos teritorijos, pernai jėga nutupdė „Ryanair“ lėktuvą, spaudė nelegalius migrantus kirsti Europos sieną, todėl ši išeitis atrodo nepriimtina“, – kalbėjo susisiekimo ministras.

Jo manymu, geriausia išeitis būtų atblokuoti Ukrainos uostus, kurių veikla sustojo dėl Rusijos agresijos.

„Pirmiausiai mums reikia pradėti nuo Odesos uosto, kuris gali susitvarkyti su tokiais kiekiais“, – sakė  M. Skuodis.

Jis pabrėžė, kad pernykščio derliaus išvežimas iš Ukrainos yra svarbus visam pasauliui.

„Mes visi žinome, kad Ukraina yra pagrindinė grūdų ir žemės ūkio produktų eksportuotoja ir jų reikia visam pasauliui. Neturime jiems pakaitalo“, – Leipcige sakė M. Skuodis.

LTG bandomasis traukinys grįžta šiąnakt  

Beveik prieš tris savaites į Ukrainą išvykęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) traukinys, kaip pranešė bendrovė, grįžta naktį iš trečiadienio į ketvirtadienį. Ketvirtadienį ryte, apie 9 val., traukinys, pargabenantis apie 50 konteinerių su įvairiais kroviniais, pasieks Kauno intermodalinį terminalą (KIT). 

Į KIT traukinys grįš pakrautas maždaug 1000 t įvairių prekių, grūdai juo nevežami. 

Be to, iš Ukrainos važiuoja ir kitas – Lenkijos geležinkelių įmonės „Lotos kolej“ traukinys, į Klaipėdos uostą gabenantis grūdus ir skystas trąšas.

Pasak Klaipėdos uosto direkcijos vadovo Algio Latako, iš Ukrainos dabar atgabenama tik apie 1.200 tonų grūdų.

„Suprantame, kad ta grandinė yra labai komplikuota ir labai ilga. Galvojama, kad per savaitę galima atvežti apie 1.200 tonų grūdų, ne daugiau. Tai labai mažas kiekis“, – trečiadienį BNS sakė A. Latakas.

Uosto vadovo teigimu, kol kas sunku prognozuoti ir bandomojo pervežimo ekonominę naudą – ją apskaičiuoti bus galima vėliau.

„Kol kas apie ją nekalbame, vertiname tik galimybę, kad tas krovinys patektų čia ir tas procesas įsivažiuotų, o visi ekonominiai dalykai, skaičiavimai bus vėliau. Dabar žiūrint į tuščią popieriaus lapą atrodo, kad skaičiai minusiniai. Bet bus matyti, reikia nuo kažko pradėti, kažką daryti“, – sakė A. Latakas.

Jo žiniomis, bandomasis traukinys Lietuvą gali pasiekti savaitgalį, konteineriai Kauno intermodaliniame terminale būtų perkrauti ant vilkikų ir taip pasiektų Klaipėdos uostą.  

„Jis laukiamas galbūt savaitgalį, bet iki Klaipėdos neatveš, sustos Kaune, ten bus perkraunamas į automobilius, taip yra planuojama. Iš Klaipėdos į Kauno terminalą bus atvežtos kelios dešimtys tuščių konteinerių, kurie traukiniu bus pristatyti į Ukrainą, ten pripildyti grūdais ir parvežami atgal“, – kalbėjo jis.

Pasak A. Latako, iš Odesos į Klaipėdą gali būti atgabenti ir metalo kroviniai, kurių Ukraina negali eksportuoti per Odesos uostą.

„Šiuo atveju bus ne tik grūdai, bus įvairių krovinių. Didelė problema yra metalo gaminiai, kurie įstrigo Odesos uoste, gali būti, jog krovinius gabenantys ekspeditoriai ieško galimybių juos atvežti į Klaipėdą“, – sakė jis.

Uosto krovos bendrovės „Klasco“ generalinis direktorius Vytautas Štumbergas BNS antradienį patvirtino, kad iš Ukrainos į Klaipėdą atvyksta bandomieji grūdų ir skystų karbamido ir amonio salietros kroviniai.

Ukraina negali per savo uostus išvežti maždaug 20 mln. tonų pernykščio derliaus grūdų ir paprašė Europos Sąjungos pagalbos.

Anksčiau su BNS kalbėję logistikos žinovai tikino, kad dabartinėmis sąlygomis per Klaipėdos uostą galėtų būti išvežta apie milijonas tonų ukrainietiškų grūdų per metus. M. Skuodis teigė, jog šis kiekis gali siekti 1–1,5 mln. tonų.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

J. Adomavičius – apie komunikaciją bei strateginius pokyčius karo nulemtų iššūkių apsuptyje Premium

Jurgis Adomavičius, muitinės tarpininko paslaugas teikiančios įmonės „Bunasta“ vadovas, pasakoja, kaip...

Logistika
07:30
Pirmoji elektrinė „Toyota“ painiu pavadinimu Premium 3

Ilgą laiką viešai ignoravęs elektros pavarą ir savo veiklą sutelkęs į hibridinių automobilių kūrimą, o...

Automobiliai
2022.07.02
„Der Spiegel“: EK leis Maskvai į Kaliningradą vežti visas prekes, bet ribotais kiekiais 10

Europos Komisija (EK) planuoja paskelbti išaiškinimą, kuris panaikins tranzito iš Rusijos per Lietuvą į...

Logistika
2022.07.01
Birželį naujų automobilių registravimas sumažėjo 23,7%

Lietuvos naujų lengvųjų automobilių registravimas šiemet birželį, palyginti su tuo pačiu metu pernai, smuko...

Logistika
2022.07.01
Pernai bendrovės „Bolt“ nuostolis išaugo iki 547,2 mln. Eur

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė 547,2 mln. Eur...

Logistika
2022.07.01
„Bloomberg“: naujame ES sankcijų pakete turėtų atsirasti patikslinimai dėl tranzito į Kaliningradą 3

Europos Sąjunga pradėjo rengti naują sankcijų Rusijai paketą, kuris turėtų apimti embargą jos aukso pasiūlai,...

Verslo aplinka
2022.07.01
„Omniva“ investuoja 40 mln. Eur – statys siuntų paskirstymo terminalą Kaune Premium 12

Siuntų UAB „Omniva LT“ Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) statys savo siuntų terminalą, kuris turėtų...

Logistika
2022.07.01
ES investuos 5,4 mlrd. Eur į transporto infrastruktūrą, tarp projektų – ir „Rail Baltica“

Europos Komisija atrinko 135 transporto infrastruktūros projektus, kuriems bus suteiktos ES dotacijos. Tarp...

Logistika
2022.07.01
Vidaus vandens kelių direkcija įvykdė pertvarką – tapo akcine bendrove

Valstybės valdoma Vidaus vandens kelių direkcija nuo penktadienio tapo akcine bendrove.

Logistika
2022.07.01
Lietuvos oro uostuose atšaukiamų skrydžių skaičius nedidelis – apie 1%

Kai kuriems Europos oro uostams nebespėjant aptarnauti padidėjusių keleivių srautų bei fiksuojant išaugusius...

Logistika
2022.07.01
Autonominis laivas perplaukė Atlantą

Robotinis laivas be įgulos „Mayflower“, pakartojęs anglų kolonistų 1620 metų kelionę laivu „Mayflower“,...

Logistika
2022.07.01
VŽ klausomiausi podkastai birželį

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Laisvalaikis
2022.07.01
S. Skvernelis: dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui Lietuva išsišoko 59

Lietuva interpretavo Europos Sąjungos (ES) sankcijų vykdymą ir išsišoko iš Bendrijos politikos, teigia...

Verslo aplinka
2022.07.01
Apeiti sankcijas: į gudrias schemas įpainiotos ir Baltijos šalys Premium

Išradingumui, siekiant apeiti Rusijai taikomas sankcijas, nėra ribų. Ir tai daro ne tik pačios Rusijos, bet...

Pramonė
2022.07.01
Privatūs lėktuvai: godumo simbolis ar nauda verslui Premium

Ekspertai teigia, kad privatūs lėktuvai leidžia greitai įvertinti konkretaus asmens vidinius instinktus...

Vadyba
2022.06.30
Sankcijų spaudžiama Kaliningrado sritis pergrupuoja tiekimo grandines Premium

Nuo Vakarų importo priklausantis Rusijos eksklavas ieško būdų užsitikrinti ekonomikai reikiamą 20 mln. t per...

Logistika
2022.06.30
ES ir Ukraina pasirašė susitarimą, palengvinantį krovinių gabenimą keliais

Ukraina pasirašė „bevizio režimo“ dėl krovinių gabenimo susitarimą su Europos Sąjunga (ES).

Logistika
2022.06.30
„Equite“ vietoje „Pieno žvaigždžių“ sandėlių Vilniuje mato gyvenamuosius namus

Verslininko Viliaus Kavaliausko investicijų bendrovė „Equite“, užbaigusi vienos didžiausių pieno perdirbimo...

Statyba ir NT
2022.06.30
Po Rusijos priekaištų dėl Svalbardo Norvegija atsakė, kad jokių sutarčių nepažeidžia

Norvegija nepažeidžia šimtmečio senumo sutarties dėl Svalbardo salyno Arktyje, blokuodama Rusijos krovinių...

Verslo aplinka
2022.06.30
Minskas siekia atnaujinti keleivinių traukinių eismą į Vilnių, Lietuva prašymus atmeta 1

Minskui pareiškus pageidavimą atnaujinti prieš dvejus metus nutrauktą keleivinį susisiekimą geležinkeliais su...

Logistika
2022.06.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku