Klaipėdos uoste šiemet tikimasi naujo rekordo

Publikuota: 2016-10-14
Klaipėdos uostas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Klaipėdos uostas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Pernai 38,5 mln. t metinę krovos apyvartą pasiekęs Klaipėdos uostas prognozuoja, jog šiemet pavyks pasiekti naują rekordą. Šių metų krovos apimtys uoste gali siekti apie 40 mln. t.

Rugsėjo mėnesį uoste perkrauta 3,49 mln. t krovinių, o nuo metų pradžios – 29,9 mln. t.

Nors rugsėjo mėnesį krovinių krauta 1,4% mažiau nei pernai, tačiau bendras 9 mėn. krovos augimas siekia 3,4% arba 980.000 t.

Per 9 mėn. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) gavo 37,02 mln. Eur pajamų, t.y. 2 mln. Eur arba 6% daugiau nei pernai tuo pačiu metu. Pajamos iš žemės nuomos siekia 5 mln. Eur, tiek pat surinkta ir pernai. 9 mėn. pelnas dar nesuskaičiuotas, o per I pusmetį uždirbta 15 mln. Eur pelno, t. y. 2 mln. Eur daugiau nei pernai.

Martynas Armonaitis, KVJUD ekonomikos ir finansų direktorius, sako, jog tikimasi, kad šie metai bus rekordiniai ir pagal pelningumą: „Gaunamas pelnas mums leidžia įgyvendinti suplanuotas investicijas. Šiuo metu esame pajėgūs įgyvendinti visus numatytus gilinimo ir krantinių rekonstrukcijos planus. Anksčiau atliktos teisingos investicijos, leidžia gauti daugiau pelno, tai sudaro galimybes toliau investuoti. Šis ratas sukasi vis greičiau, sąlygos investicijoms finansuoti šiandien yra tikrai neblogos.“

Investicijos duoda grąžą

Arvydas Vaitkus, KVJUD generalinis direktorius pažymi, kad šių metų uosto krovos augimo tendencijos yra džiuginančios.

„Įvertinant tai, kad pernai turėjome rekordinį krovinių kiekį, tai šių metų 3,4% augimas yra labai geras. Mes dėkingi krovos kompanijoms, kurios sugebėjo tą krovinio kiekį sugeneruoti“, – kalba jis.

Artūras Drungilas, KVJUD rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius, teigia, jog gerus rezultatus lemia anksčiau atliktos investicijos.

„Į suskystintųjų gamtinių dujų (SkGD) terminalą, Centrinį Klaipėdos terminalą, „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių paskirstymo centrą įdėtos investicijos pradeda duoti grąžą. Matome, kad nuo metų pradžios turime didelius prieaugius turime būtent šiose krovinių srityse. SkGD nuo metų pradžios krauta 567.000 t daugiau, konteinerių – 610.000 t daugiau, ro-ro krovinių – 422.000 t daugiau. Tų prieaugių nebūtų, jei nebūtų atliktos investicijos į naujus infrastruktūros pajėgumus“, – įsitikinęs p. Drungilas.

Tęsinys po grafiku

infogr.am::76903771-0064-4489-baec-094b8c15ece8

Regione treti

Rytiniame Baltijos jūros regione Klaipėda pirmauja pagal konteinerių krovos prieaugį. Nuo metų pradžios Klaipėdos uoste krauta 31.270 TEU daugiau arba 11% daugiau konteinerių nei pernai.

Skaičiuojant tonomis, konteinerių krovos augimas Klaipėdoje siekia 18,4%, kai visame regione konteinerių daugėjo 3,9%.

Pagal bendrą krovos apyvartą Klaipėda regione rikiuojasi trečioje vietoje. Be jos šiemet augimo tendencijos stebimos tik Primorske, kur krova didėjo 10,5% ir Ust Lugoje, kur krauta 5,3% daugiau. Visų kitų regiono uostų krovos apimtys šiemet smunka žemyn.

Anot p. Drungilo, bendrai regiono uostuose apyvarta šiemet labiausiai menksta dėl to, jog krauta gerokai mažiau naftos produktų, jų apyvarta visuose uostuose bendrai sumenkusi 9,5 mln. t. arba 11%. Anglies visuose uostuose krauta 2,65 mln. t arba 7,5% mažiau, trąšų – 1,3 mln. t arba 6,1% mažiau, ro – ro krovinių – 458.000 t arba 3,7% mažiau.

„Tai, kad Klaipėdoje pasiektas beveik 1 mln. t krovinių augimas, kai beveik visi aplinkiniai uostai patiria apie 3–3,6 mln. t krovinių nuostolius, yra tikrai geras rezultatas. Šiemet Klaipėdoje daugėjo visų pagrindinių krovinių, išskyrus birias trąšas, kurių nuo metų pradžios krauta apie 11% mažiau“, – skaičiuoja p. Drungilas.

Tikisi išlaikyti Baltarusijos krovinius

Savo ruožtu p. Vaitkus pažymėjo, kad dalyvaudamas praėjusią savaitę Baltarusijoje vykusioje transporto ir tranzito parodoje iš trąšų gamyklų vadovų išgirdo apie planuojamas didinti gamybos apimtis, todėl, pasak uosto vadovo, trąšų kiekiai artimiausiu metu turėtų atsistatyti.

Paklaustas, ar parodoje su Baltarusijos partneriais kalbėta apie Rusijos siekius į savo uostus perkelti ne tik savo krovinius iš Baltijos šalių uostų, bet ir daugiau nei trečdalį Klaipėdos uosto apyvartos sudarančius Baltarusijos krovinius, p. Vaitkus sako, jog sunku prognozuoti, kaip elgsis Baltarusija, tačiau bent jau kol kas tokių požymių nėra.

„Logistika ir logika yra du dalykai, kurie neatsiejami. Jei vežti krovinį kažkur toliau, visada bus klausimas, kas kompensuos skirtumą. Net vežant per Rusijos uostus, kurie yra arčiausiai Baltarusijos, kaina už vieną krovinio toną būtų nuo 10 iki 18 USD didesnė. Mes vis dėlto tikimės, kad tie srautai, kurie yra tradiciniai Lietuvoje, jie išsilaikys. Pozityviai nuteikia ir faktas, kad Baltarusijos vicepremjeras, transporto ministras ir kita jų delegacija prie Klaipėdos uosto stendo praleido vieną iš ilgiausių laiko tarpų. Ir aš girdėjau tik gerus žodžius. Mūsų partnerystė su Baltarusija per paskutinius dešimt metų yra tikrai tvirta“, – pažymėjo uosto vadovas.

infogr.am::1bdf7dd3-084d-4c9d-8b7f-5f3a18159455

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Priešpaskutinę Dakaro dieną – įspūdingas lietuvių pasirodymas

Nepaprastą ištvermę ir greitį rodantys Lietuvos ekipažai artėja prie sunkiausio pasaulyje maratono finišo ir...

Transportas
11:49
Į logistikos centrą prie Kauno investuoja 25 mln. Eur Premium

„Girtekos“ grupei priklausanti nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“ prie kelio...

Ką eksportuotojams pargena ceitnotas iš Londono Premium

Vis realesniu scenarijumi virstantis britų pasitraukimas iš ES be susitarimo labiausiai paliestų vežėjus,...

Pramonė
05:45
„Švaros broliai“ į naują tunelinę plovyklą Vilniuje investuoja 2,5 mln. Eur 6

UAB „Švaros broliai“ pradeda naujos tunelinės automobilių plovyklos statybas Vilniuje, Gariūnuose. Tai bus...

„Grinda“ už 1,7 mln. Eur  įsigijo 12 sunkvežimių-savivarčių su valymo ir barstymo įranga 1

Vilniaus savivaldybės įmonė „Grinda“ įsigijo sunkvežimių ir žiemos įrangos 5 metų laikotarpiui, sutarčių...

Transportas
2019.01.16
Paštas kaimo laiškininkus persodins į automobilius, skelbia konkursus 2

Lietuvos paštas iki 2019 m. I pusmečio planuoja paskelbti kelis viešųjų pirkimų konkursus 640 automobilių...

Transportas
2019.01.16
1,5 dienos iki Dakaro finišo: Vanago nesėkmė ir kitų lietuvių kilimas

Kopos, feš feš, paplūdimys – trys raktiniai žodžiai, apibūdinantys aštuntąjį Dakaro ralio etapą. Automobilių...

Transportas
2019.01.16
Registrų centras po duomenų teikimo audito žada naujas kainas vartotojams 1

VĮ Registrų centras (RC) iki šių metų vidurio numato pateikti naujas duomenų perdavimo kainas vartotojams,...

Transportas
2019.01.16
„Lietuvos geležinkelių“ pajamos perkopė 0,5 mlrd. Eur 4

AB „Lietuvos geležinkeliai“ 2018 m. gerino visus pagrindinius veiklos rodiklius. Daugiau vežta krovinių,...

Transportas
2019.01.16
K. Sankovski tapo „RB Rail“ stebėtojų tarybos pirmininku 1

„RB Rail AS“ stebėtojų tarybos pirmininku buvo išrinktas Karolis Sankovski, o jo pavaduotojais tapo Riia...

Transportas
2019.01.16
Europa raginama sparčiau kurti savavaldį transportą

Antradienį Europos Parlamentas (EP) paragino Europoje sukurti palankesnes sąlygas savavaldžiam transportui ir...

Technologijos
2019.01.16
G. Žiemelio planai 2019 m.: 20% augimas, susijungimai, Indija Premium 9

Verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojama aviacijos paslaugų grupė „Avia Solutions Group“ (ASG) šiemet...

Transportas
2019.01.16
Pernai naudotų automobilių rinka augo dešimtadaliu

Per visus 2018 m. Lietuvoje pirmą kartą įregistruoti 187.204 naudoti lengvieji automobiliai – 9,8% daugiau...

Transportas
2019.01.15
Lietuvoje elektromobilių skaičius per metus išaugo 36%  20

Elektra varomų automobilių praėjusiais metais užregistruota 36% daugiau nei 2017 m., šiuo metu jų yra netoli...

Transportas
2019.01.15
Audito metu nustatyti kelių defektai turi būti pašalinti iki metų pabaigos

Valstybinės reikšmės kelių kokybės audito metu nustatyti defektai privalo būti pašalinti iki 2019 m.

Transportas
2019.01.15
„Lietuvos geležinkeliai“ paprasčiau veš krovinius į Lenkiją

„Lietuvos geležinkeliai“ sausio 9 d. pasirašė susitarimą su didžiausia krovinių gabenimo geležinkeliais įmone...

Transportas
2019.01.15
VŽ bando: antrasis „Porsche“ bestselerio leidimas 5

Gal neverta rizikuoti ieškant ir investuojant į neatrastą plunksnos talentą, jei galima rinkai parduoti...

Transportas
2019.01.14
„Wizz Air“ šį vasaros sezoną neskraidins penkiomis kryptimis 2

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ šių metų vasaros sezono metu nebeskraidins iš Vilniaus į Romą,...

Transportas
2019.01.14
„Air Vilnius Group“ nepavyko prisiteisti 615.000 Eur iš „Start Vilnius“ 3

Bankrutavusią oro linijų bendrovę „Air Lituanica“ valdžiusiai „Air Vilnius Group“ nepavyko prisiteisti...

Verslo aplinka
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 7

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau