2015-10-30 10:20

Oro linijų bendrovės siekia belaidžio interneto danguje

Be galimybės pritraukti ar išlaikyti klientus, belaidis internetas dar suteiks oro linijoms galimybę skelbti komercinę reklamą ar pristatyti savo paslaugas.  LUCAS JACKSON (REUTERS) nuotr.
Be galimybės pritraukti ar išlaikyti klientus, belaidis internetas dar suteiks oro linijoms galimybę skelbti komercinę reklamą ar pristatyti savo paslaugas. LUCAS JACKSON (REUTERS) nuotr.
Pastaruosius kelerius metus Europos skrydžių bendrovės, stengdamosi neatsilikti nuo JAV ir Persijos įlankos šalių oro linijų, jau įdiegusių interneto ryšį savo lėktuvuose, viena po kitos skelbia, kad netrukus šia paslauga galės naudotis ir jų keleiviai.

Technologijos nuolat plėtojamos ir tampa vis prieinamesnės, tad ne tik rinkoje įsitvirtinusios oro linijų bendrovės (pavyzdžiui, „Air France-KLM“, „British Airways“ arba „Virgin Atlantic“), bet ir pigių skrydžių oro vežėjai, tokie kaip „easyJet“, planuoja įdiegti belaidį internetą lėktuvuose. Praėjusį mėnesį „Lufthansa“ paskelbė ketinanti nuo ateinančios vasaros pradžios pasiūlyti plačiajuostį internetą skrendant trumpais ir vidutiniais atstumais.

Europos oro linijų bendrovėms jau teko susidurti su technologiniais iššūkiais. JAV vidaus reisais skraidantiems oro vežėjams prieinama „Gogo“ interneto danguje paslauga. Ji kainuoja apie 80.000 USD vienam lėktuvui ir gali būti įdiegta per dieną. Europos oro linijoms teks pasitelkti brangesnę technologiją, susietą su palydovu, nes signalas turės keliauti per vandenynus ir kalnų virtines, – įranga vienam lėktuvui kainuos apie 400.000 USD ir dar papildomai 100.000 USD už įrengimą. Dėl šios priežasties „United Airlines“ belaidžio interneto ryšį siūlo 85% lėktuvų, o „Air-France“ ir BA – tik atitinkamai viename ir dviejuose lėktuvuose.

52795
130817
52791