2023-03-13 16:26

„Lietuvos rytui“ už klaidinančią reklamą priteisė 71.000 Eur baudą

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vilniaus apygardos administracinis teismas nusprendė, kad Vartotojų teisių apsaugos tarnybos sprendimas buvo teisingas, tačiau iš dalies patenkino bendrovės skundą ir tarnybos skirtą baudą sumažino 24,5% iki 71.000 Eur.

„Atsižvelgiant į proporcingumo principą, į tai, kad pareiškėja nutraukė reklamos teikimo sutartį su Panamoje registruota įmone „Direct Group“, pripažino savo pažeidimą, taip pat atsižvelgus į pareiškėjos finansinę padėtį, yra pagrindas baudą – būtent toks baudos dydis būtų pakankamas užtikrinti atgrasomojo poveikio reikalavimą ir atitinka veiksmingumo, proporcingumo ir adekvatumo reikalavimus“, – BNS teigė teismas.

Vartotojų teisių apsaugos tarnyba pernai liepą pripažino, kad „Lietuvos ryte“ publikuota bendrovės „Direct Group“ produktų reklama yra klaidinanti, ir skyrė 94.000 Eur baudą. „Lietuvos rytas“ sutiko su tarnybos pozicija, bet teismo prašė baudą mažinti iki 40%.

Reklamoje buvo siūlomi „stebuklingi“, „biomagnetiniai“ ir „CŽV šnipų technologiją“ turintys gydomieji ir pramoginiai produktai, kurių apibūdinimai pažeidė Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymą.

„Vidutinis vartotojas, įvertinęs reklamoje naudotus teiginius ir jos pateikimo būdą, galėjo būti paskatintas priimti ekonominį sprendimą. Minėti teiginiai neatitiko reklamai taikomų teisingumo ir išsamumo kriterijų“, – pažymėjo teismas.

Anot tarnybos, tyrimo laikotarpiu – nuo 2021 m. sausio iki 2022 m. vasario – „Lietuvos rytas“ gavo 116.000 Eur pajamų iš „Direct Group“ produktų reklamos. Jie publikuoti „Lietuvos ryte“ bei leidinio priede „Savaitgalis“.

Tarnyba dienraštį dėl „Direct Group“ reklamos buvo įspėjusi ir 2020 m. gruodį. Tarnybos duomenimis, „Lietuvos rytas“ gavo skundų ir iš vartotojų.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

52795
130817
52791