Besikeičiantis pirkėjas: reikia ne tik geros kainos, bet ir potyrių
Kampanijos „Auginu pats“ tikslas, skelbia prekybininkė, buvo edukuoti pirkėjus ir skleisti ekologiškumo idėją suteikiant galimybę šviežių žalumynų užsiauginti patiems, o visą procesą paversti smagia, edukacine veikla.
Planuota akcijos trukmė – 6 savaitės, tačiau pirkėjai buvo labai aktyvūs: sodinukai buvo išdalinti ir akcija baigėsi ankščiau nei buvo numatyta.
Iš viso joje sudalyvavo (gavo bent 1 sodinuką) apie 60% lojalių pirkėjų (skaičiuojant tuos, kurie „Iki“ parduotuvėse lankėsi per visą akcijos laikotarpį).
Didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje – akcija sulaukė 60% visų parduotuvėse apsilankiusių lojalių pirkėjų dėmesio. Kituose, mažesniuose, miestuose įsitraukimas buvo dar didesnis ir siekė 80%.
Pasak Bertos Čaikauskaitės, „Iki“ komunikacijos vadovės, akcijos sėkmę lėmė paprastas, pastangų nereikalaujantis procesas – pirkėjai gaudavo ne tik sėklytes, bet ir visus jų auginimui reikalingus komponentus, instrukciją, t. y. jiems nereikėjo rūpintis, kur ir kaip sėklytes pasodinti, ieškoti papildomos informacijos, kaip auginti ar persodinti skirtingus žalumynus ir pan.
„Tokią akciją įgyvendinome pirmą kartą, o sėkmingi jos rezultatai atskleidžia besikeičiantį pirkėjų požiūrį. Šiuolaikinis pirkėjas tikisi ne tik pramogos, bet ir edukacijos, todėl noriai pasinaudojo galimybe išbandyti daržininkystę kitaip“, – kalba p. Čaikauskaitė.
Ekologiškumo braižas
Dar viena šios akcijos stiprioji pusė – ekologiškumas. Visi sodinuko komponentai buvo gaminami iš 100% ekologiškų žaliavų.
„Akcijos sėkmę patvirtina ir socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Instagram“ vartotojų sukurtas turinys. Žmonės komentaruose noriai dalinosi teigiamais atsiliepimais, auginamų sodinukų nuotraukomis, istorijomis. Taip pat į komunikaciją be papildomo honoraro įsitraukė ir žinomi žmonės, įvairių teminių tinklaraščių kūrėjai, sodininkų bendruomenės“, – pažymi „Iki“ atstovė.
Į kampaniją įsitraukė visų amžiaus grupių pirkėjai: didžiausiu aktyvumu išsiskyrė vyresni nei 65 m. amžiaus vartotojai, antroje vietoje – 45–55 m. Kitos amžiaus kategorijos pasiskirstė tolygiai. Daugiausiai vienas pirkėjas surinko 490 sodinukų, skaičiuoja prekybininkė.
„Su šia kampanija nenorėjome „priversti“ žmonių pirkti tam tikras prekes, už kurias būtų dalijami sodinukai. Nuėjome kitu keliu, tad džiugu, kad sulaukėme nemažai teigiamų atsiliepimų su pastebėjimais, kad pagaliau kažkas ne plastmasės gabalą dalija. Kartu mums tai padeda auginti įvaizdį, perteikti savo žinutę apie šviežią maistą“, – VŽ kiek anksčiau teigė Andrejus Pometko, „Iki“ Rinkodaros departamento vadovas, pasakodamas apie prekybininkų konkurenciją ir rinkodaros sprendimus.
Dar vienas netradicinis prekybininkės žingsnis – sostinės Rūdninkų skvere, vienai dienai įsikūrusi „Iki“ parduotuvė po atviru dangumi.
?