2017-12-31 19:00

Parodose pilna ne tik galimybių, bet ir pavojų

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Jei į parodą vykstama neatlikus namų darbų, didelė tikimybė, kad dalyvavimas joje neduos naudos, o pinigai bus išmesti į balą. Tačiau ten tyko ir kitokių pavojų, nuo kurių apsiginti gana sudėtinga.

 

Mugės ir parodos verslui – ypač smulkiajam – yra puiki galimybė ne tik padidinti pardavimus, bet ir atrasti nuolatinių klientų. Ypatingai tuomet, kai ketinama produkciją pardavinėti ne tik Lietuvoje: tada dalyvauti tarptautinėse parodose kone privaloma. Nesvarbu, kad tai kainuoja brangiai, o pasirašytos sutarties iš ten neparsiveši. Verslininkų patirtis rodo, kad po parodos tenka su galimais klientais aktyviai dirbti metus ar net porą, kol jie pradeda pirkti produkciją.

Reikia kantrybės

Kad dalyvavimas parodoje duotų naudos, patartina į tą renginį važiuoti bent keletą metų iš eilės. Saulius Kmitas, Šiaulių UAB „Kailių mitas“, kuriai priklauso prekių ženklas „Carolinakmit“, direktorius, tvirtina, kad reikia bent 3–4 metus vykti į tą pačią parodą, kad tave ten pastebėtų ir pripažintų kaip savą.

Kiek naudingų kontaktų pavyks iš parodos parsivežti, priklauso ir nuo to, ar aktyviai patys verslininkai joje dirba.

„Jei stovėsi prie stendo, tai parodos lankytojai pro tave dažniausiai praeis, stabtelės tik vienas kitas. Todėl reikia patiems aktyviai bendrauti su jais, rasti būdų, kaip sulaikyti juos stende ilgėliau, sukelti jų susidomėjimą“, – sako Justas Albertynas, sostinės UAB „Oro guru“ verslo plėtros vadovas.

Jis atkreipia dėmesį į tai, kad verta su kitais parodos dalyviais užmegzti ryšius dar prieš renginį, nusiųsti informaciją apie save, prisistatyti, nurodyti, kodėl domintų bendradarbiavimas: tada kur kas lengviau su jais bendrauti jau susitikus.

Į tarptautines parodas ketina vykti ir Tomas Žygaitis, MB „Medaus Magija“ bendraturtis.

„Austrai ir vokiečiai suvalgo daug medaus, tikimės nustebinti juos savo kuriamu asortimentu. Planuojame į šias rinkas eiti dalyvaudami parodose, mugėse, ten populiariose miestų šventėse“, – sako p. Žygaitis.

Neigiama patirtis

Vis dėlto dalyvaujant tarptautinėse parodose kyla vienas pavojus: galimybė, kad tavo produktas bus nuplagijuotas. Būtent dėl to žvakių IĮ „Luxa“ nustojo važiuoti į tarptautines parodas, o vietoj jų pasirinko tiesioginį bendravimą su potencialiais užsienio klientais.

„Patys esame tai patyrę: stovime savo stende prisivežę įdomiausių žvakių, ateina keli galimi pirkėjai, domisi mūsų produkcija, klausinėja, šnekamės. O tuo metu aplinkui keliolika kinų vienas per kitą fotografuoja mūsų žvakes. Ir ką manote? Po pusmečio kitoje parodoje jau Kinijos įmonių stende pilna tokių pačių žvakių, tik pigesnių, nes pagamintų iš prastų medžiagų. Tokia patirtis atbaidė mus nuo dalyvavimo parodose“, – pasakoja Dainius Petkus, įmonės vadovas.

Alternatyvą parodoms įmonė rado – pas galimus partnerius, prekiaujančius žvakėmis, jie vyksta patys ir individualiai pristato savo produkciją.

52795
130817
52791