Parodose pilna ne tik galimybių, bet ir pavojų

Publikuota: 2017-12-31
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Jei į parodą vykstama neatlikus namų darbų, didelė tikimybė, kad dalyvavimas joje neduos naudos, o pinigai bus išmesti į balą. Tačiau ten tyko ir kitokių pavojų, nuo kurių apsiginti gana sudėtinga.

 

Mugės ir parodos verslui – ypač smulkiajam – yra puiki galimybė ne tik padidinti pardavimus, bet ir atrasti nuolatinių klientų. Ypatingai tuomet, kai ketinama produkciją pardavinėti ne tik Lietuvoje: tada dalyvauti tarptautinėse parodose kone privaloma. Nesvarbu, kad tai kainuoja brangiai, o pasirašytos sutarties iš ten neparsiveši. Verslininkų patirtis rodo, kad po parodos tenka su galimais klientais aktyviai dirbti metus ar net porą, kol jie pradeda pirkti produkciją.

Reikia kantrybės

Kad dalyvavimas parodoje duotų naudos, patartina į tą renginį važiuoti bent keletą metų iš eilės. Saulius Kmitas, Šiaulių UAB „Kailių mitas“, kuriai priklauso prekių ženklas „Carolinakmit“, direktorius, tvirtina, kad reikia bent 3–4 metus vykti į tą pačią parodą, kad tave ten pastebėtų ir pripažintų kaip savą.

Kiek naudingų kontaktų pavyks iš parodos parsivežti, priklauso ir nuo to, ar aktyviai patys verslininkai joje dirba.

„Jei stovėsi prie stendo, tai parodos lankytojai pro tave dažniausiai praeis, stabtelės tik vienas kitas. Todėl reikia patiems aktyviai bendrauti su jais, rasti būdų, kaip sulaikyti juos stende ilgėliau, sukelti jų susidomėjimą“, – sako Justas Albertynas, sostinės UAB „Oro guru“ verslo plėtros vadovas.

Jis atkreipia dėmesį į tai, kad verta su kitais parodos dalyviais užmegzti ryšius dar prieš renginį, nusiųsti informaciją apie save, prisistatyti, nurodyti, kodėl domintų bendradarbiavimas: tada kur kas lengviau su jais bendrauti jau susitikus.

Į tarptautines parodas ketina vykti ir Tomas Žygaitis, MB „Medaus Magija“ bendraturtis.

„Austrai ir vokiečiai suvalgo daug medaus, tikimės nustebinti juos savo kuriamu asortimentu. Planuojame į šias rinkas eiti dalyvaudami parodose, mugėse, ten populiariose miestų šventėse“, – sako p. Žygaitis.

Neigiama patirtis

Vis dėlto dalyvaujant tarptautinėse parodose kyla vienas pavojus: galimybė, kad tavo produktas bus nuplagijuotas. Būtent dėl to žvakių IĮ „Luxa“ nustojo važiuoti į tarptautines parodas, o vietoj jų pasirinko tiesioginį bendravimą su potencialiais užsienio klientais.

„Patys esame tai patyrę: stovime savo stende prisivežę įdomiausių žvakių, ateina keli galimi pirkėjai, domisi mūsų produkcija, klausinėja, šnekamės. O tuo metu aplinkui keliolika kinų vienas per kitą fotografuoja mūsų žvakes. Ir ką manote? Po pusmečio kitoje parodoje jau Kinijos įmonių stende pilna tokių pačių žvakių, tik pigesnių, nes pagamintų iš prastų medžiagų. Tokia patirtis atbaidė mus nuo dalyvavimo parodose“, – pasakoja Dainius Petkus, įmonės vadovas.

Alternatyvą parodoms įmonė rado – pas galimus partnerius, prekiaujančius žvakėmis, jie vyksta patys ir individualiai pristato savo produkciją.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Jonizatorių gamintojai pirmiausia turi parduoti vandens naudą: padeda ir lankstinukai, ir salotų baras

Vandens jonizatoriai – sudėtingas ir, palyginti, brangus produktas, todėl derybos su partneriais svetur iki...

Rinkodara
2018.10.14
LVAT: už alkoholio reklamą jachtoje bauda skirta teisėtai

Kauno alaus daryklai „Volfas Engelman“ nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės...

Rinkodara
2018.10.14
D. Filmanavičiūtė: reklama sujaudina tuomet, kai peržengiamos ribos Premium

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nenutrauks prieštaringų reakcijų sulaukusios reklaminės kampanijos...

Rinkodara
2018.10.12
Siūlomi įstatymų pakeitimai augintų baudas už klaidinančią reklamą

Seime po pateikimo pritarta Prezidentės siūlytiems įstatymų pakeitimams, kuriuos priėmus išaugtų baudos už...

Rinkodara
2018.10.11
Teismas atmetė „Philip Morris“ skundą dėl baudos už tabako reklamą

JAV tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ teisme nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio...

Rinkodara
2018.10.11
Prieštaringai vertinamos LRT komisijos išvados – atidėtos

Seimas šiandien balsavo dėl komisijos, tyrusios LRT ūkinę ir finansinę veiklą, paskelbtų išvadų. Nors buvo...

Rinkodara
2018.10.11
Seimo rankose – kritikuojamos LRT komisijos išvados

Šiandien Seime bus balsuojama dėl komisijos, tyrusios LRT ūkinę ir finansinę veiklą, paskelbtų išvadų.

Rinkodara
2018.10.11
„Beatos virtuvė“ praaugo turėtas ribas: komunikacijos ekspertų vertinimas Premium 7

Kosmetikos gaminiams su „Margarita Eco“ ir „Beatos virtuvės“ jungtiniu prekės ženklu pasiekus parduotuvių...

Rinkodara
2018.10.10
„Benu vaistinė Lietuva“ nubausta už vartotojų klaidinimą 1

Vieną didžiausių Lietuvoje vaistinių tinklų valdanti bendrovė „Benu vaistinė Lietuva“ nubausta už vartotojų...

Registrų centro duomenys – vėl prieinami žiniasklaidai 12

Vyriausybė trečiadienį priėmė nutarimus, kuriais remiantis nuo šiandien žiniasklaidai vėl neatlygintinai bus...

Rinkodara
2018.10.10
Įkūrė naują socialinių tinklų rinkodaros įmonę 4

Neseniai veiklą pradėjo socialinių tinklų rinkodaros įmonė „Caption“ (MB „Antraštė“).

Rinkodara
2018.10.10
Slidi vieta reklamoje: didesnis ar didžiausias Premium

Reklamoje nėra draudžiama vartoti aukščiausiojo laipsnio būdvardžių, pavyzdžiui, pigiausias, gražiausias,...

Rinkodara
2018.10.10
Tarp savaitės naujienų: linksmi „Telia“ klipai ir prieštaringoji reklama

Tarp savaitės reklamų: trumpi ir nuotaikingi „Telia“ klipai (reklamos agentūra „McCann Vilnius“),...

Rinkodara
2018.10.09
Naujas valdančiųjų taikinys – „Laisvės TV“ 32

Visuomenei ūžiant dėl „valstiečių“ užmojų prieš žiniasklaidos laisvę: kovojant už teisę vėl gauti Registro...

Rinkodara
2018.10.09
„Google“ uždarys socialinį tinklą „Google +“ 1

Po paaiškėjusio duomenų nutekėjimo fakto, „Google“ privatiems vartotojams per artimiausius 10 mėnesių uždarys...

Rinkodara
2018.10.09
Registrų centro duomenys žiniasklaidai – parengtas projektas teikia vilčių 1

Vienašališkas sprendimas nutraukti Registrų centro duomenų teikimą žiniasklaidai sukėlė didžiulę sumaištį:...

Rinkodara
2018.10.08
Neigiamus komentarus bando dangstyti po socialinių eksperimentų vėliava 1

Netikros naujienos, tendencingi komentarai internete ar socialinėje erdvėje – šiandienos realybė, o artėjant...

Rinkodara
2018.10.07
Komunikacijos tendencijos 2019 m.: „daugiau su mažiau“ scenarijus 7

Komunikacijoje, kaip ir daugelyje kitų sričių, pokyčiai yra neišvengiami, ir čia itin svarbu laiku į juos...

Rinkodara
2018.10.06
Konkurencijos taryba netirs skundo dėl „Tele2“ reklamos

Konkurencijos taryba atsisakė pradėti tyrimą dėl „Telia Lietuva“ skundo pateikto dėl „Tele2“ reklamos...

Rinkodara
2018.10.05
Po teismų maratono – tiesa vėl „Not Perfect“ pusėje

Po ilgo teismų maratono Apeliacinio teismo nuosprendis – vėl palankus reklamos agentūrai „Not Perfect | Y&R“.

Rinkodara
2018.10.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau