Parodose pilna ne tik galimybių, bet ir pavojų

Publikuota: 2017-12-31
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Jei į parodą vykstama neatlikus namų darbų, didelė tikimybė, kad dalyvavimas joje neduos naudos, o pinigai bus išmesti į balą. Tačiau ten tyko ir kitokių pavojų, nuo kurių apsiginti gana sudėtinga.

 

Mugės ir parodos verslui – ypač smulkiajam – yra puiki galimybė ne tik padidinti pardavimus, bet ir atrasti nuolatinių klientų. Ypatingai tuomet, kai ketinama produkciją pardavinėti ne tik Lietuvoje: tada dalyvauti tarptautinėse parodose kone privaloma. Nesvarbu, kad tai kainuoja brangiai, o pasirašytos sutarties iš ten neparsiveši. Verslininkų patirtis rodo, kad po parodos tenka su galimais klientais aktyviai dirbti metus ar net porą, kol jie pradeda pirkti produkciją.

Reikia kantrybės

Kad dalyvavimas parodoje duotų naudos, patartina į tą renginį važiuoti bent keletą metų iš eilės. Saulius Kmitas, Šiaulių UAB „Kailių mitas“, kuriai priklauso prekių ženklas „Carolinakmit“, direktorius, tvirtina, kad reikia bent 3–4 metus vykti į tą pačią parodą, kad tave ten pastebėtų ir pripažintų kaip savą.

Kiek naudingų kontaktų pavyks iš parodos parsivežti, priklauso ir nuo to, ar aktyviai patys verslininkai joje dirba.

„Jei stovėsi prie stendo, tai parodos lankytojai pro tave dažniausiai praeis, stabtelės tik vienas kitas. Todėl reikia patiems aktyviai bendrauti su jais, rasti būdų, kaip sulaikyti juos stende ilgėliau, sukelti jų susidomėjimą“, – sako Justas Albertynas, sostinės UAB „Oro guru“ verslo plėtros vadovas.

Jis atkreipia dėmesį į tai, kad verta su kitais parodos dalyviais užmegzti ryšius dar prieš renginį, nusiųsti informaciją apie save, prisistatyti, nurodyti, kodėl domintų bendradarbiavimas: tada kur kas lengviau su jais bendrauti jau susitikus.

Į tarptautines parodas ketina vykti ir Tomas Žygaitis, MB „Medaus Magija“ bendraturtis.

„Austrai ir vokiečiai suvalgo daug medaus, tikimės nustebinti juos savo kuriamu asortimentu. Planuojame į šias rinkas eiti dalyvaudami parodose, mugėse, ten populiariose miestų šventėse“, – sako p. Žygaitis.

Neigiama patirtis

Vis dėlto dalyvaujant tarptautinėse parodose kyla vienas pavojus: galimybė, kad tavo produktas bus nuplagijuotas. Būtent dėl to žvakių IĮ „Luxa“ nustojo važiuoti į tarptautines parodas, o vietoj jų pasirinko tiesioginį bendravimą su potencialiais užsienio klientais.

„Patys esame tai patyrę: stovime savo stende prisivežę įdomiausių žvakių, ateina keli galimi pirkėjai, domisi mūsų produkcija, klausinėja, šnekamės. O tuo metu aplinkui keliolika kinų vienas per kitą fotografuoja mūsų žvakes. Ir ką manote? Po pusmečio kitoje parodoje jau Kinijos įmonių stende pilna tokių pačių žvakių, tik pigesnių, nes pagamintų iš prastų medžiagų. Tokia patirtis atbaidė mus nuo dalyvavimo parodose“, – pasakoja Dainius Petkus, įmonės vadovas.

Alternatyvą parodoms įmonė rado – pas galimus partnerius, prekiaujančius žvakėmis, jie vyksta patys ir individualiai pristato savo produkciją.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nuplagijuotas šūkis „Geriausia vieta keisti ratus“ kainuos per 10.000 Eur 1

Reklamjuostė „Vianor geriausia vieta keisti ratus!“, Apeliacinio teismo vertinimu, faktiškai yra kitos įmonės...

Pramonė
10:14
Lojaliausią vartotojų armiją turintys prekių ženklai Premium

Didžiausią ištikimų pirkėjų grupę užsiauginę prekių ženklai – „Džiugas“, „Bioderma“, „Borjomi“ ir „Auga“.

Rinkodara
06:00
Didžiausius atlyginimus mokančios ryšių su visuomene agentūros 1

Tarp ryšių su visuomene agentūrų didžiausią atlyginimą šį kovą mokėjo integruotos komunikacijos bendrovė...

Rinkodara
2018.05.20
Aprangos kūrėjai atkreipia dėmesį, o tada pasiraitoja rankoves

Perpildytoje mados rinkoje krizę išgyvena ir prekybininkai, ir kūrėjai. O dažnas gana garsus ar bent stabilų...

Rinkodara
2018.05.20
Šimtmečio minėjimo renginių reklamai jau skirta per 2 mln. Eur 1

Valstybės atkūrimo šimtmečio renginių reklamai pirmąjį šių metų ketvirtį valstybė skyrė apie 2,1 mln. eurų,...

Rinkodara
2018.05.19
IKEA nepraleido karališkųjų vestuvių šanso 3

Šiandien vykstančios karališkosios vestuvės Didžiojoje Britanijoje – visuotinė šventė ne tik šioje šalyje.

Rinkodara
2018.05.19
Metų komunikacijos agentūros laurai keliauja į „Idea Prima“ rankas 2

Metiniame komunikacijos sektoriaus renginyje „PR Impact Awards 2018“ Metų komunikacijos agentūra išrinkta...

Rinkodara
2018.05.19
Skirta bauda už klaidinančią šlepečių reklamą e. parduotuvėje „paciupk.lt“ 4

Konkurencijos taryba nustatė, kad elektroninėje parduotuvėje „paciupk.lt“ skleista trijų prekių reklama...

Rinkodara
2018.05.16
„Gap“ atsiprašė dėl marškinėlių su neteisingu Kinijos žemėlapiu

Didžiausia Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) prekybos drabužiais bendrovė „Gap“ viešai atsiprašė ir iš...

Vadyba
2018.05.15
Akiratyje – ne vaistinės, o papildai ir gamintojų vizitai pas gydytojus

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga nepritaria vaistinių reklamos draudimui ir vadina tai...

Rinkodara
2018.05.15
„Statoil“ nauju pavadinimu vilios jaunimą

Norvegijos naftos ir dujų milžinė „Statoil“ nuo rytdienos keičia pavadinimą ir tampa „Equinor“ ir taip tikisi...

Energetika
2018.05.15
Užgeso nauja rinkos tyrimų dalyvė „Baltmi“ Premium 3

Rinkos tyrimų ekspertės Ingos Blažienės prieš trejus metus kartu su partneriais įkurta tyrimų bendrovė...

Masiulį pakvietę organizatoriai teisinasi, Veryga jaučiasi apgautas Premium 5

Dvi ryšių su visuomene asociacijos ir toliau klimpsta su savo komunikacija, o Sveikatos apsaugos ministerija...

Rinkodara
2018.05.14
Komunikacijos ekspertai užlipo ant grėblio: bendruomenė pasipiktinusi Premium 11

Šį penktadienį vyks metinė dviejų komunikacijos asociacijų organizuojama konferencija „PR Impact Awards...

Rinkodara
2018.05.14
Didžiausius atlyginimus mokėjusios reklamos agentūros 2

Tarp kūrybinių reklamos agentūrų didžiausią atlyginimą šį kovą mokėjo Kaune įsikūrusi skaitmeninės rinkodaros...

Rinkodara
2018.05.14
Ryškios donorystės kampanijos užkulisiai: į Lietuvą bandys parvežti „Kanų liūtą“ Premium 1

Organų donorystę skatinusi rinkodaros kampanija „Mirštu, kaip noriu gyventi“ beveik 5 kartus išaugino mėnesio...

Rinkodara
2018.05.13
Skandalingieji „Adidas“ marškinėliai vis dar prekyboje 25

Praėjusią savaitę buvo paskelbta, kad sportinės aprangos gamintoja „Adidas“ išėmė vartotojų pasipiktinimą...

Rinkodara
2018.05.13
Vienos komunikacijos epochos pabaiga Premium

Jei ką, tai aš irgi sėdžiu oro uoste ir laukiu skrydžio, tik, kitaip nei Seimo pirmininkas, nesvajoju apie...

Verslo klasė
2018.05.13
Seime – nauji siūlymai riboti azartinių lošimų reklamą 3

Seimui balandį atmetus „valstiečių“ siūlymus suvaržyti azartinių lošimų reklamą, šios iniciatyvos autoriai...

Rinkodara
2018.05.13
Kaip atsirado ir ką reiškia „Amazon“ pavadinimas 3

Kaip pavadinti įmonę, kad pavadinimas įstrigtų atmintin, bet ir neklaidintų klientų. Tokią dilemą prieš kelis...

Vadyba
2018.05.13

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau