Parodose pilna ne tik galimybių, bet ir pavojų

Publikuota: 2017-12-31
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Jei į parodą vykstama neatlikus namų darbų, didelė tikimybė, kad dalyvavimas joje neduos naudos, o pinigai bus išmesti į balą. Tačiau ten tyko ir kitokių pavojų, nuo kurių apsiginti gana sudėtinga.

 

Mugės ir parodos verslui – ypač smulkiajam – yra puiki galimybė ne tik padidinti pardavimus, bet ir atrasti nuolatinių klientų. Ypatingai tuomet, kai ketinama produkciją pardavinėti ne tik Lietuvoje: tada dalyvauti tarptautinėse parodose kone privaloma. Nesvarbu, kad tai kainuoja brangiai, o pasirašytos sutarties iš ten neparsiveši. Verslininkų patirtis rodo, kad po parodos tenka su galimais klientais aktyviai dirbti metus ar net porą, kol jie pradeda pirkti produkciją.

Reikia kantrybės

Kad dalyvavimas parodoje duotų naudos, patartina į tą renginį važiuoti bent keletą metų iš eilės. Saulius Kmitas, Šiaulių UAB „Kailių mitas“, kuriai priklauso prekių ženklas „Carolinakmit“, direktorius, tvirtina, kad reikia bent 3–4 metus vykti į tą pačią parodą, kad tave ten pastebėtų ir pripažintų kaip savą.

Kiek naudingų kontaktų pavyks iš parodos parsivežti, priklauso ir nuo to, ar aktyviai patys verslininkai joje dirba.

„Jei stovėsi prie stendo, tai parodos lankytojai pro tave dažniausiai praeis, stabtelės tik vienas kitas. Todėl reikia patiems aktyviai bendrauti su jais, rasti būdų, kaip sulaikyti juos stende ilgėliau, sukelti jų susidomėjimą“, – sako Justas Albertynas, sostinės UAB „Oro guru“ verslo plėtros vadovas.

Jis atkreipia dėmesį į tai, kad verta su kitais parodos dalyviais užmegzti ryšius dar prieš renginį, nusiųsti informaciją apie save, prisistatyti, nurodyti, kodėl domintų bendradarbiavimas: tada kur kas lengviau su jais bendrauti jau susitikus.

Į tarptautines parodas ketina vykti ir Tomas Žygaitis, MB „Medaus Magija“ bendraturtis.

„Austrai ir vokiečiai suvalgo daug medaus, tikimės nustebinti juos savo kuriamu asortimentu. Planuojame į šias rinkas eiti dalyvaudami parodose, mugėse, ten populiariose miestų šventėse“, – sako p. Žygaitis.

Neigiama patirtis

Vis dėlto dalyvaujant tarptautinėse parodose kyla vienas pavojus: galimybė, kad tavo produktas bus nuplagijuotas. Būtent dėl to žvakių IĮ „Luxa“ nustojo važiuoti į tarptautines parodas, o vietoj jų pasirinko tiesioginį bendravimą su potencialiais užsienio klientais.

„Patys esame tai patyrę: stovime savo stende prisivežę įdomiausių žvakių, ateina keli galimi pirkėjai, domisi mūsų produkcija, klausinėja, šnekamės. O tuo metu aplinkui keliolika kinų vienas per kitą fotografuoja mūsų žvakes. Ir ką manote? Po pusmečio kitoje parodoje jau Kinijos įmonių stende pilna tokių pačių žvakių, tik pigesnių, nes pagamintų iš prastų medžiagų. Tokia patirtis atbaidė mus nuo dalyvavimo parodose“, – pasakoja Dainius Petkus, įmonės vadovas.

Alternatyvą parodoms įmonė rado – pas galimus partnerius, prekiaujančius žvakėmis, jie vyksta patys ir individualiai pristato savo produkciją.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pirmoji parama iš milijoninio fondo – dviems institucijoms 4

Pirmojo „V16 fondo“ Tarybos posėdžio metu buvo paskirta parama dviems institucijoms – Lietuvos istorijos...

Rinkodara
2018.02.16
„Google“ naršyklė „Chrome“ automatiškai blokuos įkyrias reklamas 9

Naujausia interneto naršyklės „Chrome“ versija „Windows“, „Mac OS“, „Linux“ ir „Android“ įrenginiams nuo...

Technologijos
2018.02.15
„Maxima“ krizių komunikacijos pamokų dar neišmoko Premium 9

Lietuvai besidabinant šventine nuotaika ir besiruošiant minėti Atkurtos Lietuvos šimtmetį, Vasario 16-ąją,...

Rinkodara
2018.02.15
Lietuvos bankas skelbia karą ICO projektų reklamai 13

Lietuvos bankas, oficialiai nereguliuojantis kriptovaliutų, kyla į kovą su viešų kriptovaliutų siūlymų (angl.

Rinkos
2018.02.15
Vėliavų ir trispalvių blynų deficitas 9

Penktadienį visa Lietuva Šimtmečio proga nušvis šalies ryškiaspalvės vėliavos spalvomis. Verslai taip pat...

Rinkodara
2018.02.15
Slapto pirkėjo tyrimų bendrovė „Dive Lietuva“ įsigijo konkurentę

Tyrimų bendrovė „Dive Group“ įsigijo slapto pirkėjo tyrimo padalinį iš mokymų kompanijos „DOOR Training and...

Rinkodara
2018.02.14
Milijono eurų premija – „Vasario 16 d. fondo“ tarybos rankose Premium 16

Prasideda antras etapas koncerno „MG Baltic“ iniciatyvoje – milijono eurų premiją dalins devynių asmenų...

Rinkodara
2018.02.14
„Bonnier“: skaitytojai sutinka mokėti už kokybišką žurnalistiką internete 2

Švedijos žiniasklaidos grupės „Bonnier“ pajamos 2017 m. siekė 25,7 mlrd. SEK, veiklos pelnas (EBITA) – 625...

Rinkodara
2018.02.13
Jaunimas iš „Facebook“ migruoja sparčiau, nei tikėtasi 11

Naujausia tyrimų bendrovės „eMarketer“ ataskaita rodo, kad socialinis tinklas „Facebook“ jaunesniąją...

Rinkodara
2018.02.13
Nesikuklina į mokymus kviesti su Šimonytės atvaizdu Premium

Lietuvoje nėra įprasta, kad asmenys dėl netinkamai naudojamos jų nuotraukos savo teises gintų teismuose.

Rinkodara
2018.02.13
Paskirta „Telia Lietuvos“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė 6

AB „Telia Lietuva“ valdyba naujai suformuoto Rinkodaros ir komunikacijos padalinio vadove paskyrė Vaidą...

Vadyba
2018.02.12
„Keulė Rūkė“ sprendimo sulauks tik kovą 5

Šiandien Vilniaus apygardos administracinis teismas nagrinėjo užkandinės „Keulė Rūkė“ apeliaciją dėl...

Rinkodara
2018.02.12
Interneto prekės ženklas „Skynet“ tampa „Penki“ 7

Idrako Dadašovo valdoma įmonių grupė „Penki kontinentai“ po daugelio metų atsisako vilniečiams gerai žinomo...

Technologijos
2018.02.12
Meryl Streep registruoja savo prekės ženklą

Viena garsiausių ir daugybę apdovanojimų pelniusi aktorė Meryl Streep padavė prašymą patentuoti savo vardo...

Rinkodara
2018.02.11
Keičiantis „Facebook“ laimės įmonės, kurių vadovai ir darbuotojai kalba 5

Šiuo metu socialiniame tinkle „Facebook“ matome pokyčius: algoritmai situaciją keičia taip, kad žmonės matytų...

Rinkodara
2018.02.10
Žiemos olimpinės žaidynės – šįkart per TV3 kanalus 8

Penktadienį prasideda Žiemos olimpinės žaidynės Pietų Korėjoje, Pjongčange. Šį kartą visą olimpiadą,...

Rinkodara
2018.02.09
Dar vienas pokytis reklamos agentūrų pasaulyje Premium 3

Kūrybinė agentūra „Folk“ prisijungė savo steigėjos reklamos agentūros „Milk“ dizaino skyrių ir nuo šiol...

Rinkodara
2018.02.09
LaVaras Ballas žada savo prekiniu ženklu „Vytautą“ eksportuoti į Ameriką 2

Dėmesio centre atsidūrusi ekstravagantiškoji amerikiečių sportininkų Ballų šeima prašneko apie mineralinio...

Rinkodara
2018.02.08
„Maxima“, aplenkusi „Lidl“, atsistojo ant antro laiptelio 4

Per 2017 m., palyginti su ankstesniais metais, reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo 2%. Devyni iš dešimties...

Rinkodara
2018.02.08
„Keulė Rūkė“ seka R. Kalinkino pėdomis: už reklamą kovos iki galo Premium 13

Ateinantį pirmadienį vyks pirmos instancijos teismo posėdis, kuriame bus nagrinėjama užkandinės „Keulė Rūkė“...

Rinkodara
2018.02.08

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau