Parodose pilna ne tik galimybių, bet ir pavojų

Publikuota: 2017-12-31
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Jei į parodą vykstama neatlikus namų darbų, didelė tikimybė, kad dalyvavimas joje neduos naudos, o pinigai bus išmesti į balą. Tačiau ten tyko ir kitokių pavojų, nuo kurių apsiginti gana sudėtinga.

 

Mugės ir parodos verslui – ypač smulkiajam – yra puiki galimybė ne tik padidinti pardavimus, bet ir atrasti nuolatinių klientų. Ypatingai tuomet, kai ketinama produkciją pardavinėti ne tik Lietuvoje: tada dalyvauti tarptautinėse parodose kone privaloma. Nesvarbu, kad tai kainuoja brangiai, o pasirašytos sutarties iš ten neparsiveši. Verslininkų patirtis rodo, kad po parodos tenka su galimais klientais aktyviai dirbti metus ar net porą, kol jie pradeda pirkti produkciją.

Reikia kantrybės

Kad dalyvavimas parodoje duotų naudos, patartina į tą renginį važiuoti bent keletą metų iš eilės. Saulius Kmitas, Šiaulių UAB „Kailių mitas“, kuriai priklauso prekių ženklas „Carolinakmit“, direktorius, tvirtina, kad reikia bent 3–4 metus vykti į tą pačią parodą, kad tave ten pastebėtų ir pripažintų kaip savą.

Kiek naudingų kontaktų pavyks iš parodos parsivežti, priklauso ir nuo to, ar aktyviai patys verslininkai joje dirba.

„Jei stovėsi prie stendo, tai parodos lankytojai pro tave dažniausiai praeis, stabtelės tik vienas kitas. Todėl reikia patiems aktyviai bendrauti su jais, rasti būdų, kaip sulaikyti juos stende ilgėliau, sukelti jų susidomėjimą“, – sako Justas Albertynas, sostinės UAB „Oro guru“ verslo plėtros vadovas.

Jis atkreipia dėmesį į tai, kad verta su kitais parodos dalyviais užmegzti ryšius dar prieš renginį, nusiųsti informaciją apie save, prisistatyti, nurodyti, kodėl domintų bendradarbiavimas: tada kur kas lengviau su jais bendrauti jau susitikus.

Į tarptautines parodas ketina vykti ir Tomas Žygaitis, MB „Medaus Magija“ bendraturtis.

„Austrai ir vokiečiai suvalgo daug medaus, tikimės nustebinti juos savo kuriamu asortimentu. Planuojame į šias rinkas eiti dalyvaudami parodose, mugėse, ten populiariose miestų šventėse“, – sako p. Žygaitis.

Neigiama patirtis

Vis dėlto dalyvaujant tarptautinėse parodose kyla vienas pavojus: galimybė, kad tavo produktas bus nuplagijuotas. Būtent dėl to žvakių IĮ „Luxa“ nustojo važiuoti į tarptautines parodas, o vietoj jų pasirinko tiesioginį bendravimą su potencialiais užsienio klientais.

„Patys esame tai patyrę: stovime savo stende prisivežę įdomiausių žvakių, ateina keli galimi pirkėjai, domisi mūsų produkcija, klausinėja, šnekamės. O tuo metu aplinkui keliolika kinų vienas per kitą fotografuoja mūsų žvakes. Ir ką manote? Po pusmečio kitoje parodoje jau Kinijos įmonių stende pilna tokių pačių žvakių, tik pigesnių, nes pagamintų iš prastų medžiagų. Tokia patirtis atbaidė mus nuo dalyvavimo parodose“, – pasakoja Dainius Petkus, įmonės vadovas.

Alternatyvą parodoms įmonė rado – pas galimus partnerius, prekiaujančius žvakėmis, jie vyksta patys ir individualiai pristato savo produkciją.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės - galimybė augti ar eksperimentas Premium

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 16

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 7

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami...

Rinkodara
2019.01.14
Miškų urėdija pasirinko logotipo kūrėją 5

Valstybinių miškų urėdijai (VMU) prekės ženklą už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.01.14
Permainos „Deeper“ – platforma agresyvesnei plėtrai 3

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“ metus pradeda permainomis: vadovo pareigas pradeda eiti įmonės...

Rinkodara
2019.01.14
3 iliuzijos, kurios klaidina darbuotojų ieškantį verslą 17

Konkurencinę kovą norinčios laimėti bendrovės nekalba apie darbuotojų pritraukimą, jos galvoja, kaip...

Rinkodara
2019.01.13
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Vienos „Hermes“ batų poros istorija Lietuvoje: ir dovana negali būti klastotė Premium

Bylose dėl prekių klastočių žmonės neretai imasi įvairios gynybinės taktikos taip bandydami išvengti prekių...

Rinkodara
2019.01.11
„Iki“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 9

Prekybos tinklas „Iki“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius. Jais tapo integruotos komunikacijos...

Rinkodara
2019.01.10
EBU ragina valdančiuosius neskubėti ir užtikrinti LRT nepriklausomumą 1

Seime rengiantis svarstyti LRT įstatymo pataisas, Europos transliuotojų sąjunga (EBU) paragino Lietuvos...

Rinkodara
2019.01.09
Vyriausybės kancleris bus atsakingas už Lietuvos DNR 11

Vyriausybė sudarė specialią komisiją – Lietuvos įvaizdžio strateginę tarybą, kuri svarstys strateginius...

Verslo aplinka
2019.01.09
„Kempinski“ viešbutis Vilniuje – su nauju vardu 5

„Grand Hotel Kempinski Vilnius“ – taip nuo šiol vadinsis Vilniuje įsikūręs penkių žvaigždučių viešbutis...

Rinkodara
2019.01.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau