Maisto rinkinių verslas – ne tik daržoves supjaustyti
Sostinėje per pastaruosius porą metų tokių maisto tiekėjų padaugėjo. Tačiau patys verslininkai sako, kad kaina konkuruoti nelabai pavyktų, nes subalansuotas maistas yra kokybiškas ir jam pagaminti skirti produktai kainuoja panašiai. Išsiskirti galima paslaugos kokybe – klientų aptarnavimu, valgiaraščio įvairove ir atsakomybe prisitaikyti prie kliento poreikių.
Maitinimas – ne daržoves supjaustyti
UAB „Slow Sunday“, valdanti prekės ženklą „21 diena“, pirmoji pasiūlė subalansuotos mitybos programų Vilniuje.
Živilė Jokimčiūtė, „21 dienos“ sumanytoja ir „Slow Sunday“ bendraturtė, sako, kad nors paslauga veikia jau ketvirtus metus, ji vis dar vadina ją nišine.
„Konkurencija šioje srityje įdomi. Visi mano, kad maitinimo verslas – ar maisto į namus, ar restorano – yra labai lengvas: iškepi kepsnį ir supjaustai daržoves. Taip nėra, todėl ir matome pasikeitimų – vieni atsidaro, kiti netrukus užsidaro, tarpusavyje konkuruoja ir pietų vietos, negalinčios peržengti protingos kainos ribos, nes žmonės ims gaminti namuose. Mūsų nišiniame versle rezultatus gali lemti ir sezonas, ir nuotaikos. Pagal praėjusių metų duomenis iš esmės nieko negalime prognozuoti“, – sako p. Jokimčiūtė.
Pirmiausia užsisako savaitei
Tauras Cicėnas, UAB „Londesa“, kiek daugiau nei metus dirbančios su prekės ženklu „Cityrush“, direktorius ir bendraturtis, sako kadaise suskaičiavęs 7 panašią paslaugą teikiančias įmones, bet dalis jų pasirodo ir dingsta. Dabar, verslininko teigimu, Vilniuje veikia 4–5 tokie tiekėjai, bet, vertinant kokybę, nebūtinai visi jie yra tiesioginiai „Cityrush“ konkurentai.
„70% užsakomų planų yra 3 patiekalų per dieną, savaitės trukmės, 1.500 kalorijų – jie saugesni klientui, kuris pirmiausia nori išbandyti. Tie, kurie renkasi tokią paslaugą, dažniausiai išbando ne tik mūsų, bet ir konkurentų maistą. Jei tinka, galime jiems pasiūlyti geresnę kainą, jei užsisako ilgesnės trukmės programas. Pavyzdžiui, turime klientų, užsisakiusių mūsų maisto pusmečiui, žinoma, tai individualus susitarimas“, – vardija p. Cicėnas.
Gamina patys
Elena Kovbasiuk , antrus metus veikiančios UAB „Steitas, valdančios prekės ženklą „Health State“, direktorė ir savininkė, sako, kad dėl kokybės užtikrinimo pati bendrovė gamina ir išvežioja maistą.
„Patys gaminame maistą, turime savo patalpas, virėjus, logistiką – savo vairuotojus. Būdami atsakingi už visą procesą nuo pat jo pradžios iki pabaigos, galime užtikrinti kokybę, – sako p. Kovbasiuk. – Visas maistas yra gaminamas mūsų pačių, išskyrus kai kuriuos pusgaminius, bet negalime klientui įdėti prekybos centre pirkto obuolio ar banano kaip priešpiečių patiekalo, tad viską gaminame patys.“
Plačiau apie maisto rinkinių verslą skaitykite VŽ Premium.