2024-07-23 19:44

„Suspaustas laikas“ prasideda MO muziejuje

Nguyen Trinh Thi filmo „Eleven Men“ stop kadras.
Nguyen Trinh Thi filmo „Eleven Men“ stop kadras.
Liepos 24 d. MO muziejuje prasideda eksperimentinio kino festivalis „Suspaustas laikas“, šiemet kviečiantis žiūrovus atrasti „ritualą“ ne aplink kiną, o jame.

Per tris Lietuvos miestus, Vilnių, Nidą ir Klaipėdą, pasklidęs festivalis pirmąja eksperimentinio kino stotele kelintus metus iš eilės pasirenka Vilnių, MO muziejų. Šių metų festivalio tema – ritualas. 

„Pasaulinis susižavėjimas filmais, kuris aiškiai apima socialinio žiūrėjimo patirtis ir susitikimus su kinu už kino ribų, įtvirtina kiną kaip ritualą, išplėstą ir kultūriškai išsklaidytą reiškinį“, – pranešime aiškina festivalio rengėjai. 

„Suspausto laiko“ programoje Vilniuje – nuo jaunatviškų pasakojimų iki išplėstinio kino performansų vakaro. Liepos 24 d. 19 val. MO muziejaus kino salėje festivalį atidarys 19–25 metų meno studentų vieno ekrano gaivus darbų kokteilis „Ateitis nebus rodoma per televiziją (iki 25 metų ir jau eksperimentuoja!)“.

Filmų kūrėjai kvies žiūrovus apmąstyti vartotojiškumą, tapatybę, vidinę kovą siekiant tobulumo ar net šiuolaikinę lietuvių abėcėlę. Programą kuruoja ir pristato vilnietis kino menininkas Miklos (Miki) Ambrozy, bendraudamas su Laura Gudaite ir Jurijum Dobriakovu. Pasak festivalio rengėjų, vakarą pratęs tarptautinė eksperimentinių filmų programa, tyrinėjanti ritualą, ji bus rodoma ir kitose festivalio stotelėse – Nidoje ir Klaipėdoje.

Performansų programa

Liepos 25 d. 19 val. „Suspaustas laikas“ kartu su „Baltic Analog Lab“ (LV) pakvies žiūrovus į menininkų dueto Mareko Plucienniko ir Basak Günak 35 mm kino spektaklį „Užsakytų kadrų chaosas“. Anot festivalio rengėjų, spektaklyje M. Pluciennikas kino aušros kontekste tyrinėja projekcijos ir rankinio filmavimo disonansą, spektaklį lydi analoginiai garsai iš B. Günak naudojamų garso prietaisų bei kino projektoriaus. 

Stambule gimusi B. Günak yra garso menininkė, atlikėja ir kompozitorė, elektroninės muzikos scenoje tarptautiniu mastu žinoma kaip Ah! Kosmos. Helsinkyje gyvenančio M. Plucienniko tikslas – atskleisti vizualinio judesio grožį, naudojantis išplėstinio kino projekcijų performansus ir instaliacijas. 

Marek Pluciennik ir „Baltic Analog Lab“. Festivalio rengėjų nuotr.
Marek Pluciennik ir „Baltic Analog Lab“. Festivalio rengėjų nuotr. 

Antrosios festivalio dienos vakarą pratęs Miguelio Angelo Puertas „Akių ardentia“. Savamokslio kinematografininko iš Almerijos, Ispanijos, kūryba apima nuo meninės fotografijos iki videomeno ir laboratorinių eksperimentų, ypatingą dėmesį skiriant kūrybinio proceso autonomijai. 

Žodį ardentia ispanų jūreiviai vartoja kalbėdami apie noctiluca biologijoje, planktoną, kuris dauginasi jūros paviršiuje ir yra matomas tik naktį. Žvilgėdamas tamsoje jis primena degantį vandenį ar žvaigždžių dulkes. Žiūrovų lauks įtraukianti gyvo kino patirtis, kurioje garso variacijos šoks kartu su šviesos bangomis poetiškų vizijų sraute, rašoma festivalio pranešime.

Vakaro pabaigoje, po renginio, vyks diskusija su menininkais.

Nidoje ir Klaipėdoje

Iš Vilniaus „Suspaustas laikas“ tradiciškai kelsis į Nidą (liepos 30–rugpjūčio 1 d.) ir Klaipėdą (rugpjūčio 14–16 d.).

Pamaryje bus pristatoma Pablo Marino programa „Ryškiai Matinė“, kviesianti nerti į ekopoeziją, susipažinti su Lietuvos eksperimentinio kino genealogija, pasižiūrėti filmų programą iš Kvala Lumpūro, prisijungti prie dirbtuvių bei menininkų vykdomų projektų kūrimo. 

Visi festivalio renginiai nemokami. Jo programa ir renginių tvarkaraštis – „Suspausto laiko“ „Facebook“ paskyroje .

52795
130817
52791