Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-07 15:07
2025-09-06 15:24
2025-09-05 14:25
2025-09-05 11:06
2025-09-02 14:08
2025-08-30 11:54
2025-08-28 11:40
2025-08-27 11:10
2025-08-24 11:01
2025-08-22 11:29
2025-08-21 16:20
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Nenorintys būti kompanijoje su pasiturinčiais ubagais vis dar perka vdv
Pasiturintys ubagai važinėja ir su prabangiais vdv, į kuriuos pilą ne pvm ar žalią dyzeliną. Tai mentalitetas, kuris pasireikštų ir važnyčiojant arklį, jį šeriant kaimyno žole. Yra posakis: žmogų iš kaimo gali išvežti, tačiau kaimo iš žmogaus ne.
Nes viskas registruota ant įmonių, kuras iš įmonių lėšų. Patys neįperka..
Būkime ne biedni o turtingi , moralūs ir gražūs
Oj, Nidoj baisiai pyko naujo EQS savininkas and dyzelinio bmw, užstačiusio nemokamo krovimo vietą. Nors prie mokamos stotelės už kelių metrų bent trys vietos buvo tuščios. Net fotografavo išlipęs :) Tikrai neteisinu bmw savininko, (ko gero) nesusigaudžiusio kebliame ženklinime, bet tokia reakcija ne man vienam juokinga buvo...
Kokia reakcija? Kad fotografavo nelegaliai pastačiusį ir kitiems realią finansinę žalą darantį? Stovėjo ir laukė, kol patrauks, ar galų gale nuvažiavo į mokamą krautis? Nesusigaudė kebliame ženklinime :D Tada teises reikia padėti. Reiktų elektromobilistams pradėti blokuoti degalines ir bet kokias degalinių savininkų pretenzijas pateikti tokiems teisinantiems.
Tokių užstatytojų pastarosiom dienom bent tris įskundžiau policijai. Apie kokį keblų ženklinimą kalbat, jei stovi ženklas, o ant žemės nupieštas a/m su laidu ir kištuku? Nekalbant apie pačios stotelės nepastebėjimą.
Kai eisi į Lidlą pigaus alaus, mes tau kelią pastosime ir pasiūlysime butique nusipirkti greta alaus už 6 eurus. Jeigu tuo metu buvo laisvas krovimo laidas, užstatytas VDV, koks skirtumas kokiu elektromobiliu atvažiuota? Žmogus teisingai daro, kita karta atvažiuos 10 metų nissan leaf ir laidas bus laisvas, nes kažkas nepatingėjo išauklėti "neapdairų" VDV vairuotoją.
Ne, ne apie fotografavimą kalba. Pirmiaiusia tai visiems užkliuvo numesta ir praėjimą / pravažiavimą užtvėrusi didelė mašina. Toliau sekė skėričiojimasis ir sakyčiau gan neįprastas jau šiais laikais leksikonas, įskaitant ir neptenkintiems praeiviams, parodantis, kad IQ nebūtinai proporcingas vairuojamos transporto priemonės kainai. EV stovėjimo vietą žyminčiame ženkle nurodantys metrai kiek klaidinantys. Bet kaip jau rašiau, neteisinu šio vairuotojo, stotelė tikrai matoma. Tad visa ši situacija labai atspindėjo straipsnyje paliestą temą. Tik tiek, nesinervuokite, aš LIDL alaus neperku :)
Nu va, o pirmas Jūsų postas teigia, kad juokinga buvo, kad "net fotografavo išlipęs". Taip, automobilis mažai ką pasako apie savininką, ir automobilio gerumas niekaip nesisieja su savininko "gerumu".
Pavidoliai
Kodėl visi priima kaip aksiomą tą lietuviškų biurokratų mantrą apie kažkokius menamus ES reikalavimus teikti krovimo paslaugą nemokamai? Kodėl visose aplinkinėse šalyse stotelės irgi išmargintos ES paramos vėliavėlėm, bet krovimas visose jose visada buvo mokamas (Latvija, Lenkija, manau ir kitur, tik kitur pats asmeniškai nesikroviau). Gal tiesiog lietuviški biurokratai nuėjo lengviausiu keliu su paramos projektais, kad greičiau būtų "įsisavinta" parama, nepasuko galvos, kaip tą paramą efektyviau paskirstyti, kad būtų paskatinta konkurencija tarp privačių tiekėjų? Ar ne tuo žurnalistai turėtų pasidomėti, užuot šaipęsi iš pasirinkimo neturėjusių EV naudotojų. Dabar tai tapo kažkokiu patyčių mechanizmu EV naudotojų atžvilgiu: te, chaliavščike, kraukis nemokamai, bet dėl to paslaugos kokybė dugninė, ir joks verslas tris metus net nebandė konkuruoti su nemokama paslauga.
Na jau vėloka sukti galvą dėl to nemokamo krovimo, kai nemokamas krovimas paskutiniąsias skaičiuoja. Naujų jau senai nebestato. O statę irgi suprato, kad galios mokestis dažniausiai yra brangiausiai kainuojanti sąnaudų eilutė, net net stotelė ar elektra.
Apie kokias nemokamas vietas kalbat? Užsukęs Lietuvon nei pats mačiau tokių, nei pažįstamas EV turėtojas sakė nežinąs. (Viešai neprieinamos stotelės nesiskaito.)
Dar 100 procentų elektrinis grupėje mačiau rašė, kad praėjusį mėnesį dar rado tokią.
Autorius kažkodėl pamiršo dar apie subsidijas elektromobilių įsigijimui paminėti. Va tada viskas ir atsistos į savo vietas.
O netiesiogines subsidijas VDV pamiršom? Ar poveikis sveikatai ir didesnės ligonių kasų išlaidos, prarastas anksčiau laiko darbingumas, ir daugiau išlaidų ligos dienoms nieko nereiškia? Ir čia ne iš piršto laužta, ir net ne su CO2 susiję, o su degimo procesu. Ar baudas, kurias reikės mokėti dėl VDV augimo ir degalų vartojimo augimo jau pamiršome? Dar apskritai asmeninis transportas subsidijuojamas absoliučioje daugumoje senų daugiabučių kiemuose per nemokamą parkavimą. O subsidijos elektromobiliams duodamos iš lėšų surinktų iš aplinkos taršos leidimų, kurios ilgą laiką buvo panaudojamos biudžetui finansuoti, kai turėjo būti naudojamos tik energijos efektyvumui didinti ir taršos mažinimui. Subsidijos realiai reikalingos jau bus neilgą laiką, kad ĮSIGIJIMO kainą sulyginti, nes jos ir taip tuoj bus lygios absoliučiai daugumai atvejų (jau dabar yra pigiau kai kuriais atvejais). O 5-10 metų eksploatavimo trukmės atveju, EV jau yra pigiau be paramos. Problema, žmonės žiūri tik čia ir dabar, o ne kiek apskritai kainuoja.
Pasakėt A, bet pamiršot B, kad kuro kainoje apie 50% ir daugiau mokesčiai. O nemokamą paskingą tai sutinku jau seniai reikia sutvarkyti, bet tai aktualu ir VDV ir EV automobiliam.
VDV niekas nesubsidijuoja, tik gręžia max iš jų, o bet tačiau kai paprašys susimokėti už keliis tų 14000 ev, cps smarkiau nei milijomas kantrių vdv
Ir tų 50% neužtenka. Siurprizas. PVM neskaičiuokime tik.
Tai vaikai gimę su autizmu, kvėpavimo takų ir kraujotakos sistemos ligos, ko rezultatas prastesnės kokybės ir trumpesnis gyvenimas, diddesnės medicininės išlaidos nėra subsidija? Labai jau tolint einant, autokratinių rėžimų subsidijavimas irgi yra kaštai. Na bent daliai žmonių, tai yra kaštai.
Pabaigai, mėsos valgytojai sukuria daugiausiai šiltnamio efektą sukeliančių dujų - metano, kuris 25 kartus geriau sulaiko šilumą nei co2. Pradėkime nuo mėsos pramonės draudimo.
Matosi, kad antraštes tik skaitote.
Jei matosi, tai neįvertintas aiškiaregys eate
Tai jei taip toli žiūrite į priekį, tai kodėl pamiršote akcizus? Degalams dabar jie yra ir keliauja į biudžetą bei dalinai kelių priežiūrai, ar sakote važinėjant elektromobiliais kelių prižiūrėti nereikia?:) "Nemokamas parkingas daugiabučiuose" - o kaip su nemokamu parkingu elektromobiliams ne tik daugiabučių kiemuose, bet ir miesto gatvėse? Taip kad tų subsidijų elektromobiliams yra daug daugiau. Ir taip, aš esu už švaresnį orą, tačiau tamstos argumentai dėl ligonių kasų išlaidų nieko verti - žmonės laukia eilėse pas specialistus po 0,5-1 metus ir dažnai kritinis momentas jau būna praleistas. Ir kuo daugiau elektromobilių gatvėse, tuo ilgiau tenka laukti eilėse pas gydytojus specialistus (kalambūras gavosi:)). Sveikatos apsauga Lietuvoje labai sparčiai darda nuo kalno, tad su tokiu "progresu" kol žmonės pajaus elektromobilių įtaką švaresniam orui, tai ne vienas dešimtmetis praeis. Va atėjo sunkus metas ir Vokietija išjungė savo atomines ir pakūrė anglies elektrines, galima sakyti nubraukė visą elektromobilių teigiamą įtaką švaresniam orui keliems metams į priekį ir ką tu jiems?
Tiesiog baigsis turtuoliu varguoliu pasakos apie tai, kad keliones elektromobiliu yra pigiausios.
O kodėl turėtų baigtis? Galvoji, elektromobiliu kelionės pigios, nes elektra buvo nemokama? :D 20 kWh/100 km užtenka daugumai elektromobilių, kai kuriems užtenka ir su sunkesne koja ir mažiau. Pasirenkant krauti, kai tarifas pigus, ir naudojantis biržos planu, krausi už kažkur 12ct/kWh., t.y. 2,4€/100km. Toyota yaris 6,5l benzino/100km, tai 9,75€/100km. Realiai EV tokio dydžio reikėtų kažkur 15 kWh/100 km, tai gautųsi 1,8 vs 9,75€/100 km, beveik 5x pigiau. O jei visgi nutari investuoti į extra 3 kW saulės elektrinę dar primetant ~2k€ dar be paramos, tai tie 2k€ yra metinės benzino sąnaudos. Antrais metais važiuoji jau tik už ~120€/metus arba 0,6€/100 km, skirtumas kiek daugiau nei 15x, nevertinant eksploatacijos sąnaudų.
Pries Jusu paminetus tarifus priekyje reiktu deti riebia zvaigzdute ’’yra papildomu salygu’’ - reikia tureti savo ikrovimo stotele, ir galima vaziuoti tik nedideliu atstumu nuo jos (panasiai kaip Lietuvoje startavus Tele2 - tam, kad pakalbeti mobiliuoju telefonu reikia atvykti i Vilniu arba Kauna, kitur rysio nebuvo). Dauguma automobiliu savininku, gyvenanciu daugiabuciuose, neturi galimybes tureti savo ikrovimo stoteles, reiskia ikrauti elektromobilu gali tik rinkos salygomis, siuo metu tai 0.35 - 0.45 Eur/kW, padauginus is 20, 100 km keliones kaina gauname 7-9 Eur, tai panasiai kiek kainuoja 100 km vaziuojant vidutiniu dyzeliniu automobiliu, panasios islaidos ir vaziuojant nedideliu benzininiu automobiliu. Ir dyzeliniai ir benzininiai automobiliai kainuoja gerokai maziau uz tos pacios klases elektromobilius, tad viska ivertinus nebera jokio pagrindo sekti pasakas apie pigias keliones elektromobiliu.
Dauguma gyvenančių daugiabučiuose, tingi pasirūpinti, kad atsirastų krovimo stotelė. Dauguma gyventojų, nuo savo stotelės per metus toliau nei elektromobilio nuvažiuojamas atstumas nutolsta 2-3 kartus metuose max. Antras šeimos automobilis - beveik niekada. 0,35-0,45 Eur/kW yra didelės galios krovimas, kuriuo daugelis krauna ~5-10% viso nuvažiuojamo atstumo. Daugiausia krauni mažos galios stotelėse, kur ir seno daugiabučio kieme, susitvarkyti gali, kad kainuotų tuos pačius +-0,12€/kWh. Tiesa, stotelės įrengimas kainuos kiek brangiau, nes greičiausiai gerbūvio atstatymo reikės bei sunkiau surasti bendraminčių kaimynų, su kuriais pasidalinti kartu kaštais, nes nėra daugiabučiuose pas mus bendruomenių. Ir žinau tokių, kurie jau įsirengė krovimo stoteles senų daugiabučių kiemuose. O ir šiaip, daugiabučių gyventojai turėtų asmeniniu automobiliu naudotis mažiausiai. Problema, turėtų. Bet realiai ant buto po bent 2 automobilius.
Matau aplink namus kelis daugiabucius, turincius po viena ikrovimo stotele, kurioje galetu sutilpti max kokie 5% visu prie siu daugiabuciu laikomu automobiliu, tad Jusu siulymas realiomis salygomis nera igyvendinamas. Be to, rasydamas apie ’’turtuolius varguolius” galvoje daugiausia turejau tuos komentatorius, kurie ir cia VZ dar neseniai gyresi kaip pigu vaziuoti elektromobiliu, nes galima ikrauti nemokamai, arba turincius savo saules elektrines (cia panasiai, kaip autoserviso savininkas pasigirtu, kad turint savo autoservisa pigus automobilio remontas).
Ai, tai stotelių skaičius yra baigtinis ir natūralus, kiek gamtoje jų yra dabar, tiek ir tegali būti. Savo saulės elektrinės turėjimas nė iš tolo neprilygsta autoserviso turėjimui. Čia palyginimas būtų taksi ir nuosavas automobilis.
O tai Vilius Kavaliauskas, po nepatikimos investicijų bendrovės „Lewben Investment Management“ ir Rytis Davidovičius po super patikimos bendrovės „INTER RAO Lietuva“, jau patikimai gali investuoti atplautus pinigus per Orion ir Equite? https://www.vz.lt/inovacijos/2023/03/02/inbalance-grid-technologijos-vystymui-pritrauke-13-mln-eur galimai iš anksto žinodami, kad Inbalance Grid, nors ir sunkiai susitvarko su savo el.tinklu, bet tikrai sugebės prižiūrėti „Via Lietuva“ (buvusi LAKD) įkrovimo stoteles. Va taip va su tais viešaisiais pirkimais ir patikimumu...
Čia straipsnis apie ką? EV infrastruktūros reikalus ar labiau autoriaus asmenines emocijas ir psichologines problemas? Bet kokią prasmę ir mintį užgožia tas asmeninis raudos ir desperatiško neva pasikandžiojimo stilius, šio mat "tikrojo turtuolio", ne plikbajorio ir šiaip "didžio" žmogaus. O VŽ dar ir publikuoja tokią trydą. Autorius kiauksi, loja ir seilės panašu net tyška iš kažkokio pykčio ir pavydo, bet gi karavanas eina toliau ir negirdi šio moralės etalono. Negi negalima tokių reikalų aprašyti rimtai ir profesionaliai, o ne kaip vaikui, tiesiog, išsilieti ant viso pasaulio, kad jam kažkas nepatinka ir nesiseka? Kam čia tiek įžeidinėjimų, buko ir primityvaus bandymo kažką žeminti ir pan.? VŽ ar yra ten pas jus redaktorius kur galėtų pamokyti tokius autorius mažiau asmeninio sielos skausmo sudėti į savas rašliavas ir mažiau demonstruoti savo menkai išvystytą, asmeninį mentalitetą? Ar jums čia tikrai atrodo viskas gerai?
Teisybė.
Kai nėra kitų problemų, tai galima tokią iškelti. O jei dar įterpsi į tekstą apie niekšelius turtingus elektromobilistus, tuomet sulauksi liumpenų dyzelinių aplodismentų.
dar pamiršot paminėti valstybės subsidijas saulės elektrinėms, kur EV turėtojai giriasi praktiškai nemokamu krovimu ištisus metus. Bet įdomu kaip valstybė sugebės pasiekti savo tikslus, kad tam tikras procentas būtų elektromobiliai, jei atsisako įvairių lengvatų jiems, nes patys EV kol kas brangūs.
EV sparčiai pinga. Iš to vata ir benzingalviai skalambija apie didelį EV nuvertėjimą (kurio porą metų atgal nebuvo, o priešingai, labai gerai laikė vertę, nes kainos naujų EV nekrito, o dabar nukrito ir iki 20%, kai VDV augo). Lengvatų atsisako? Valstybės subsidijų elektros gamybai bus išleista kokius 10x mažiau, nei kad buvo per metus išleista valstybės subsidijų elektros vartojimui. Jei subsidijos gamybai būtų buvusios savalaikės, tai vartojimui subsidijų visai nebūtų reikėję.
ir vėl tų čia man pasakas seki silpnaproti. Bet tai kaip dega tavo užpakalis dėl saulės elektrinių, tai juokinga net skaityti tavo pasakas apie nieką.
Kad subinė pačiam dega, tai visi mato, vakarams nebereikia tavo šeimininko dujų ir ateitis darosi dar labiau miglota, be galimybių kada atkurti tiekimą, užtat čia ir žviegi bei skiedi nesąmones.
Tiesioginių finansinių interesų, apart to, kad turiu jau pernai atsipirkusią saulės elektrinę, neturiu. Nei prekiauju, nei įrenginėju, nei kaip nors kitaip susijęs su bet kokia elektros energijos gamybos įranga, veikla ar susijusiomis paslaugomis. Nemoka man nei algos, nei kaip nors tiesiogiai priklauso mano pajamos nuo jų.
apie kokias dar dujas čia man skiedi? Na ir retas idiotas
Įprasta vata esi, ir tiek, net nesupranti, kada apie tave kalbama. Nieko naujo.
Lysk į būdą šarikovai.
Man dyzkuras nekainuoja, o elektra kainuoja, tai važiuoju kaip ir visi tuo, kas pigiau. Visų situacija skirtinga
paskaičiau iki "per metus tai bendrovei kainuoja šešiaženkles sumas" ir "nemokamas tinklas atitolina ir sulėtina lygiagrečiai besikuriančių komercinių tinklų plėtrą", toliau nebereikėjo. Tokia čia ir "komercija", jei privatūs tinklai neranda verslo modelio, vartotojai nemokūs, o visą dėmesį VZ redakcija skiria keliems šimtams tūkstančių Eur pajamų per metus...
vazineju su EV, kraunu birzos kaina namuose, ir karta per menesi reikia pakrauti Ignicio stotelese. Ir bajeris tame, kad krovimo antgaliai skirias. Ignitis japoniskiems auto beveik neturi. Buna privaziuoji, stovi kokioj Ignalinoj 4 laisvi krovimo taskai, bet japoniskoms masinoms nera. Ir nesupranti, cia koks nors rimtas Ignicio strategas sudeliojo, ar cia is durnumo.