VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-11-26 06:15

Vartotojai renkasi lengviau: nealkoholiniai gėrimai stiprina pozicijas rinkoje

„MV GROUP Distribution“ rinkodaros direktorė Baltijos šalims ir Lenkijai Aurinta Savickaitė.
„MV GROUP Distribution“ rinkodaros direktorė Baltijos šalims ir Lenkijai Aurinta Savickaitė.
Tai, kas dar neseniai atrodė kaip išimtis, šiandien tampa nauja norma – nealkoholiniai ir mažai alkoholio turintys gėrimai sparčiai įsitvirtina tiek pasaulio, tiek Lietuvos rinkose. Ekspertai ir gėrimų gamintojai pastebi, kad šis pokytis rodo fundamentalią vartotojų elgsenos kaitą: sveikas gyvenimo būdas ir sąmoningumas tampa vis svarbesniais kriterijais renkantis, ką pilti į taurę.

„Nealkoholinių gėrimų rinka visame pasaulyje išgyvena transformacinį augimo laikotarpį. Prognozuojama, kad per artimiausius metus alkoholio neturinčių tradicinių gėrimų alternatyvų pardavimai tik augs, rinkoje jau matomi akivaizdūs pokyčiai, prie kurių turi taikytis visi – ir gėrimų gamintojai, ir platintojai, ir pardavėjai“, – sako „MV GROUP Distribution“ rinkodaros direktorė Baltijos šalims ir Lenkijai Aurinta Savickaitė. 

Ji pažymi, kad šios pasaulinės tendencijos neaplenkė Lietuvos. Pasaulyje pirmaujančios gėrimų rinkos duomenų analizės bendrovės IWSR duomenimis, nealkoholinio putojančio vyno pardavimai 2019-2024 m. kasmet vidutiniškai augo 11 proc., nealkoholinio alaus pardavimų augimo tempas šiuo laikotarpiu kasmet vidutiniškai siekė 9 proc. Taip pat populiarėja nealkoholinis sidras, įvairūs kokteiliai. 

„Pavyzdžiui, „Mix“ nealkoholinių kokteilių pardavimai šiemet išaugo net 200 proc., „Alitos“ nealkoholinio putojančio vyno – 17 proc. Šiuos gėrimus vertina ne tik vartotojai, bet ir profesionalai – šiais metais nealkoholinis „MIX Mojito“ kokteilis prestižiniame „International Spirits Challenge 2025“ konkurse buvo įvertintas sidabro medaliu“, – konkrečius pavyzdžius pateikia „MV GROUP Distribution“ rinkodaros direktorė.

Vartotojai ieško išskirtinumo 

A. Savickaitė sako, kad ši tendencija atspindi ilgalaikius kultūrinius ir vartotojų elgsenos pokyčius – gyventojai vis labiau domisi sveikesnėmis alternatyvomis, auga supratimas apie atsakingą gėrimų vartojimą. Todėl auga aukščiausios kokybės tokių gėrimų paklausa, populiarėja įvairūs funkciniai gėrimai su natūraliais priedais, paruošti nealkoholiniai kokteiliai, o vartotojai ieško vis naujų skonių. 

„Ne mažiau svarbu, kad pastaraisiais metais rinkoje smarkiai išaugo ir tokių gėrimų pasiūla. Tai reiškia, kad vartotojai gali eksperimentuoti su įvairiais skoniais ir atrasti gėrimus, kurie jiems tampa ne kompromisu, o iš tiesų mėgstamu pasirinkimu. Šiuo metu rinkoje yra daug nealkoholinių alternatyvų tiek vyno, tiek alaus kategorijose“, – pažymi A. Savickaitė. 

Pasak jos, vartotojai nealkoholinių gėrimų nebemato kaip antraeilių, todėl tikisi, kad jų rūšių ir skonių pasirinkimas bus vis platesnis. Šią įžvalgą patvirtina ir tai, kad nealkoholinių gėrimų pirkėjai dažniau renkasi garsių prekės ženklų produktus, kurie garantuoja kokybę. Todėl tokių gėrimų kaip visame pasaulyje pripažintų Cava namų „Codorníu“ gaminamo nealkoholinio putojančio vyno „Codorníu Zero“ pardavimai auga dar sparčiau nei bendra rinka. 

„Žmonės ieško ne tik gėrimo, bet ir emocijos, skonio išraiškos, estetikos – tai tampa svarbia patirties dalimi. Sveiką gyvenimo būdą propaguojantys vartotojai ypač vertina natūralią sudėtį ir yra linkę mokėti daugiau už produktus, atitinkančius jų vertybes. Todėl brangesnės, išskirtinio skonio ir natūralios sudėties nealkoholinės alternatyvos tampa vis populiaresniu pasirinkimu“, – paaiškina „MV GROUP Distribution“ rinkodaros direktorė Baltijos šalims ir Lenkijai. 

Ir iššūkis, ir galimybė 

470 metų istoriją skaičiuojančių „Codorníu“ putojančio vyno namų eksporto regiono vadovė Beatriz del Corral sako, kad tokiems tradiciniams, vartotojų meilę per šimtmečius užsitarnavusiems gamintojams naujos tendencijos kelia iššūkių, siekiant išlikti aktualiems sparčiai kintančioje rinkoje. Tačiau kartu tai atveria daug naujų galimybių savo žinias bei kokybės standartus pritaikyti naujame segmente.

Putojančio vyno „Cordoníu“ namų eksporto regiono vadovė Beatriz del Corral.

„Visada buvome ištikimi savo šaknims, bet kartu – atviri inovacijoms ir žvelgiantys į priekį. „Codorníu Zero“ yra šio į ateitį nukreipto mąstymo pavyzdys. Tai gėrimas, sukurtas gerbiant tradicijas, bet pritaikytas šiuolaikiniams vartotojų poreikiams“, – teigia Beatriz del Corral. 

Pasak jos, kokybė visuomet išlieka nesvarstoma „Codorníu“ vertybe, tad nealkoholinis gėrimas gaminamas naudojant tas pačias vynuogių rūšis ir metodus kaip ir tradicinį Cava putojantį vyną. Vėliau alkoholis pašalinamas pasitelkus pažangiausias technologijas, išsaugančias natūralius aromatus. Rezultatas – gėrimas, atspindintis „Codorníu“ paveldą: subalansuotas, elegantiškas ir išsiskiriantis putojančio vyno skoniu, kurio vartotojai ir tikisi iš šio prekės ženklo. 

„Codorníu“ atstovė pabrėžia, kad nealkoholinių gėrimų kategorija iš nišos jau išaugo į tvirtą rinkos segmentą. Šis pokytis aiškiai matomas visame pasaulyje ir visose vartotojų amžiaus grupėse. 

„O Lietuva šiuo atveju yra itin dinamiška rinka. Vartotojai čia smalsūs, atviri naujovėms ir vis labiau domisi aukščiausios kokybės produktais. Prie šių pokyčių prisidedame ir ne vienus metus remdami Lietuvos somelje čempionatus. Dėl to „Codorníu Zero“ labai natūraliai čia prigijo, ir mes džiaugiamės puikiais rezultatais“, – sako Beatriz del Corral.

Kai svarbu stilius ir kokybė 

„MV GROUP Distribution“ rinkodaros direktorė A. Savickaitė sako, kad vis labiau ryškėjantys vartotojų elgsenos pokyčiai gėrimų platintojus taip pat verčia aktyviai reaguoti į šią tendenciją – plėsti nealkoholinių gėrimų asortimentą, kad jis atitiktų šiandienos poreikius. 

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

„Išskirtinės kokybės nealkoholinių gėrimų asortimento integracija į produktų portfelį yra strategiškai svarbus žingsnis, kadangi vis daugiau vartotojų Lietuvoje nori švęsti sąmoningai – be alkoholio, bet su visu emociniu šventės užtaisu.  Todėl renkantis gėrimus jiems svarbu ne tik produkto skonis ir sudėtis, bet ir istorija, įvaizdis, emocinis ryšys“, – pažymi A. Savickaitė. 

Pasak jos, greitas, aktyvus gyvenimo būdas diktuoja naujas taisykles – vis daugiau žmonių renkasi gėrimus, kurie dera su sąmoningumu ir vidiniu balansu. Tokiame ritme svarbu išlikti žvaliems, todėl vis dažniau atsigręžiama į nealkoholinius pasirinkimus. 

A. Savickaitė taip pat akcentuoja, kad siūlydama patrauklias, stilingas nealkoholines alternatyvas, bendrovė „MV GROUP Distribution“ ne tik atliepia rinkos tendencijas, bet ir prisideda prie jų formavimo, o įmonės  tikslas – skatinti sąmoningą pasirinkimą, kuris leidžia gėrimais mėgautis be kompromisų. 

52795
130817
52791