„Fabulos“ vadovė R. Rimkienė: karantinas tik akseleravo modernaus darbo modelio praktiką

Siekiant išlaikyti talentingus darbuotojus, palaikyti jų produktyvumą, įsitraukimą ir kurti palankią darbinę atmosferą, darbdaviams šiandien tenka vis dažniau pasukti galvą. Be įprastų motyvacijos priemonių, tokių kaip paaukštinimas pareigose ar konkurencingas atlyginimas, darbuotojams aktualios ir papildomos paskatos. O kad laimingas darbuotojas – didesnė vertė ir darbdaviui rodo ne tik asmeninės patirtys, bet ir dar 2017 m. IBM atlikta 23 tūkst. darbuotojų studija, nustačiusi 5 geros darbuotojų patirties dedamąsias: buvimą komandos ar organizacijos dalimi (priklausimą), savo darbo svarbos suvokimą (tikslą), pasiekimo/pakylėjimo įvykdžius užduotis jausmą, laimę ir energiją bei entuziazmą darbe. Analizė atskleidžia, kad teigiama darbuotojų asmeninė patirtis tiesiogiai susijusi su geresniais jų darbo rezultatais bei papildomomis pastangomis darbe. Tarp pagrindinių praktikų, žadinančių palankų darbuotojų patyrimą, IBM išskyrė pasitikėjimo organizacija skatinimą, bendradarbių santykių ir geros darbinės atmosferos puoselėjimą, grįžtamąjį ryšį bei darbuotojo augimo bei pasireiškimo galimybes.
Šiandieninės technologijos leidžia dirbti iš bet kurios pasaulio vietos ir įgalina vadovus įvairiais skaitmeniniais įrankiais didinti darbuotojų našumą. Tad vis labiau modernėjant darbo aplinkai, tenka atsigręžti ir į nuotolinio/hibridinio darbo modelio praktiką bei papildomas priemones komandinio ryšio stiprinimui. Vienas iš tai apimti galinčių sprendimų – komandinių darbostogų praktika.
Darbostogos įteisintos oficialiai
R. Rimkienė, 35 komunikacijos ir turinio ekspertus vienijančios agentūros „Fabula Rud Pedersen Group“ vadovė, sako, kad nuotolinis darbas bei darbostogos agentūroje nėra nauja praktika. Čia taip pat ne kartą organizuotos ir kelių dienų išvykstamosios kolektyvo darbostogos, darbuotojams tapusios savaime suprantamu darbo ir komandinio poilsio modeliu. Anot jos, toks įpročiu virtęs darbo formatas leido įmonei sparčiai persiorientuoti ir karantino metu, jį itin vertina ir darbuotojai.
„Ne tik įvairūs tyrimai, bet ir mūsų pačių praktika rodo, kad darbo lankstumas, komandinės išvykos didina darbuotojų motyvaciją ir lojalumą organizacijai. Darbostogos taip pat skatina ir produktyvumą, kadangi norisi kuo efektyviau atlikti darbus ir greičiau mėgautis atostogų aplinka“, – pažymi R. Rimkienė.
Nuotolinį darbą, pasak jos, agentūra nutarė įgyvendinti dar 2017 m. – testinis tokio darbo modelio taikymo mėnesis parodė gerus rezultatus, todėl galimybė dirbti nuotoliu iš namų ar užsienio šalies „Fabuloje“ suteikiama iki šiol – komunikacijos agentūroje 2 mėn. per metus oficialiai galima dirbti iš bet kurios pasaulio šalies. Atsižvelgiant į šiandieninę realybę, R. Rimkienės teigimu, karantinas tik paspartino nuotolinio darbo praktikos, tendencingai su ja – ir individualių, komandinių darbostogų, įsigalėjimą šiuolaikiniame versle, kuri, tikėtina, ilgainiui taps neatsiejama darbo kultūros dalimi.
Išvyka – didelio įdirbio prizas
Kalbant apie šviežiausias darbostogas, R. Rimkienė atvirauja, kad paskutiniosios, gegužę organizuotos ir agentūros istorijoje ilgiausiai – savaitę – trukusios, komandinės darbostogos nebuvo tipinės. Anot jos, kolektyvo išvyka buvo sėkmingų vidinių lenktynių auginant įmonę rezultatas.
„Paskutinis praėjusių metų ketvirtis mums buvo ne tik neprognozuojamas, įtemptas, tačiau ir itin darbingas. Gruodis nustebino geriausiu agentūros veiklos rezultatu nuo 2016 m. Tad padėka visai komandai už tokį įdirbį pasirinkome kelionę prie šiltos jūros“, – šypsosi pašnekovė.
Anot vadovės, šios komandinės darbostogos kolektyvui buvo gyvybiškai svarbios – nors spalį visa agentūra iškeliavo į karantiną, veikla nesustojo – toliau augta, stiprinta ir įmonės komanda, kurios nauji nariai dėl ribojimų neteko galimybės tinkamai įsilieti į kolektyvą, pažinti vienas kito. Tad vienas iš darbostogų tikslų, kalba R. Rimkienė, buvo siekis įtraukti visus agentūros narius bendram darbui ir poilsiui.
„Komandinėms darbostogoms ruošėmės atsakingai – planavome jas apie mėnesį, informavome klientus apie mūsų sprendimą. Prognozavome, kad darbo tempas sieks 60 proc. įprastinio, – kalba ji. – Labai norėjau, kad kolektyvas pailsėtų, pabūtų kartu, todėl numatėme, kad darbostogos būtų produktyvios, tačiau nemažai laiko skirta ir poilsiui. Tuo metu dar nežinojome tikslios kelionės krypties, tačiau galiausiai, pasitelkę kelionių organizatorių ir įvertinę apgyvendinimo, maitinimo ir kitas aplinkybes, išvažiavome į kurortinį Malijos miestelį Kretoje.“
Pasak Olgos Belovos, keliones organizuojančio „Novaturo“ marketingo vadovės, komandinių darbostogų išvyką galima organizuoti ir patiems, tačiau praktika diktuoja ir paprastesnį variantą. Nors užsakyti skrydžius bei viešbutį, atrodytų, nėra sudėtinga, didesnių grupių kelionių organizavimas, keliaujančiųjų interesų derinimas, visų kelionės detalių apsvarstymas bei išpildymas atima nemažai laiko.
„Įmonėse komandinių darbostogų organizavimu paprastai užsiima administracija ar personalo skyriaus kolegos, kurie dažnu atveju neturi tam didelės patirties, reikalingų kontaktų. Taip pat vertėtų įsivertinti, ar nepritrūks šalies pažinimo, joje galiojančių taisyklių ar net interneto spartos viešbučiuose žinių. Būtent dėl tokių niuansų kelionės patikėjimas profesionalams leidžia sutaupyti laiko, pasiekti maksimalų rezultatą ir daugiau įsigilinti į patį darbostogų turinį“, – pažymi pašnekovė.
Kelionių organizatoriai, toliau kalba O. Belova, turi bent 20 metų patirtį beveik visose pagrindinėse atostogų kryptyse – platų kontaktų ratą ir gerą aplinkos pažinimą. Šios žinios ypač praverčia tokiais nenumatytais atvejais kaip skrydžio atidėjimas, taip pat leidžia patarti, kur skaniai pavakarieniauti ar turiningai praleisti laiką. Tokia pagalba dažniausiai įmonei papildomai nieko nekainuoja.
Kreta – sulėtinti tempą
„Ne tik Kreta, bet ir kitos Graikijos salos – nuostabios kryptys vien dėl to, kad vertybių prasme sutampa su komandos kūrimo dvasia. Patys graikai yra labai šilti, svetingi, bendraujantys ir turintys gilias buvimo kartu tradicijas. Graikų gyvenimo ritmą galima apibūdinti žodžiais siga siga (lėtu tempu), kas rezonuoja su darbostogomis. Graikijos salos – puiki vieta šiek tiek sulėtinti tempą, atsikratyti nereikalingo streso ir tiesiog mėgautis gyvenimu“, – teigia O. Belova.
„Fabulos“ vadovė R. Rimkienė pasakoja, kad, siekiant per daug nenugrimzti į poilsinį nerūpestingumą, kelionės metu kas rytą prie jūros planuoti darbo pulsą ir komandinį ryšį palaikantys kolektyvo susitikimai. Visą savaitę, nors ir ne visai darbostogoms pritaikytame viešbučio komplekse, nuo 9 iki 15 val. agentūros darbuotojai Kretoje gyveno darbiniu ritmu, po jo skirdami laiką laisvalaikiui – poilsiui, bendriems, susipažinimo su naujais kolegomis vakarams, per karantiną neįgyvendintiems įmonės vakarėliams. Taip pat vietinio gido pagalba organizuota kelionė ir į vieną iš Kretos vyninių. Pasak pašnekovės, toks darbotvarkės ir laisvo laiko balansas pasiteisino.
Kreta – didžiausia Graikijos sala, galinti patenkinti įvairius keliautojų poreikius – čia galima laipioti uolomis, vaikščioti tarpekliais, plaukioti laivais. Saloje gausu tavernų, šeimos restoranėlių, įtiksiančių ir itin išrankiems. Sala turtinga ir savo istorija – nuo Mino labirinto, Knoso rūmų iki Retimno miesto, kuriame gerai išsilaikė venecijiečių architektūros statiniai ir turkų mečetės. Visa tai suteikia Kretai rytietiško prieskonio. Puikiai vienos dienos išvykai iš Kretos veda ir trumpiausias kelias iki Santorino salos.
„Norint patirti bent pusę visko, ką gali pasiūlyti Kreta, – savaitės neužtenka. Taip pat tikrai verta aplankyti ir mažiau žinomas Graikijos salas – Korfu ar Kefaloniją. Ta pati siga siga, tik kita aplinka, gamta bei istorija“, – priduria „Novaturo“ atstovė.