Leidžiama ir draudžiama reklama su Olimpiados simboliais

Publikuota: 2016-07-31
Pagrindiniai šiemetinės Olimpiados rėmėjai.
Pagrindiniai šiemetinės Olimpiados rėmėjai.

Vos po nepilnos savaitės startuoja Rio de Žaneiro olimpinėse žaidynės, tad vis dažniau matome su didžiuoju metų renginiu susijusios reklamos. Olimpiniai simboliai – žiedai, deglas ar konkrečių olimpinių žaidynių atributika – viso pasaulio vartotojų yra itin gerai žinomi bei atpažįstami, tad jų žinomumu norėtų pasinaudoti ne vienas verslininkas.

„Tačiau visi šie ženklai bei simboliai yra išimtinė Tarptautinio olimpinio komiteto, taip pat išimtiniais atvejais ir nacionalinių olimpinių komitetų nuosavybė ir yra griežtai saugomi tiek bendrųjų prekių ženklų bei kitų intelektinės nuosavybės objektų apsaugai skitų teisės aktų, tiek ir specialiai šiam tikslui skirtos tarptautinės Nairobio sutarties dėl olimpinių simbolių apsaugos. Tiesa, pastarosios Lietuva nėra ratifikavusi“, – primena Vilija Viešūnaitė, advokatų kontoros „ Triniti“ advokatė, partnerė.

Tik organizatoriai bei oficialūs žaidynių partneriai „Rio 2016“ simbolius gali naudoti komerciniais tikslais. Tuo tarpu visi kiti asmenys žaidynių žinomumu bei jas neišvengiamai supančiu viso pasaulio sporto aistruolių susidomėjimu gali naudotis tik labai ribotai, griežtai prisilaikydami žaidynių organizatorių nustatytų tokio naudojimo taisyklių.

Pasak advokatės, verslas, nesantis oficialiais žaidynių partneriais, „Rio 2016“ simbolių negali naudoti reklamai ir agitacijai, ypač reklamai, kuria siekiama skatinti produktų ar paslaugų pardavimus. Taip pat bet kokių varžybų ar konkurso pagrindinę temą ar akcentą, taip siekiant asociacijų su Olimpinėmis žaidynėmis.

„Pavyzdžiui, yra draudžiama bilietus į Olimpines žaidynes siūlyti kaip prizus ar reklamą sieti su konkrečios valstybės atletų Olimpinėse žaidynėse laimėtų medalių skaičiumi. Negalima pasitelkti laikrodžių, skaičiuojančių iki žaidynių likusį laiką, ar kitokių panašios paskirties objektų. Išimtinės teisės į tokio pobūdžio komunikaciją priklauso „Omega“ – vienam iš žaidynių rėmėjų“, – teigia p. Viešūnaitė.

Olimpinėse žaidynėse dalyvaujančių atletų nuotraukos ar kiti atvaizdai negali būti naudojami reklamos kampanijoms žaidynių metu bei 15 dienų iki ir po renginio.

„Tokiu draudimu siekiama užkirsti kelią taip vadinamai integracijai be leidimo (angl. Ambush marketing), kai siekiama produktą susieti su konkrečiu renginiu to renginio neremiant ir prie jo neprisidedant. Kitais žodžiais tariant, tai yra naudojimasis renginio vardu, siekiant patraukti vartotojų dėmesį“, – kalba p. Viešūnaitė.

Olimpinė simbolika gali būti naudojama tik žurnalistikos tikslais, kol nėra komercinės potekstės, siejančios žurnalistinio teksto turinį bei žaidynes. Taip pat tokiu atveju žaidynių skiriamieji simboliai gali būti naudojami tik tokiuose straipsniuose, kurie tiesiogiai susiję su žaidynėmis. Pavyzdžiui, teisėta būtų naudoti žaidynių ženklus žaidynių įvykius aprašančiame naujienų straipsnyje internetiniame portale, tačiau tas pats ženklas negalėtų būti naudojamas tituliniame naujienų portalo puslapyje atskirai nuo straipsnio.

„Simboliką galima pasitelkti ir žaidynėms skirtuose edukaciniuose renginiuose ar debatuose. Tačiau tokiu atveju ženklai negali būti naudojami renginio pavadinimui, o renginio reklaminėje medžiagoje turi būti labai aiškiai nurodyta, kad jis neturi jokių oficialių ryšių su žaidynėmis“, – kalba p. Viešūnaitė.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vaistinių tinklai randa nišų augti, pelningiausios – „Norfos“ vaistinės ir EVRC Premium 3

Lietuvoje didėjant prekybos vietų plotui, plečiasi ir vaistinių tinklai. Kartu stiprėjant konkurencijai per...

Prekyba
05:45
Dažniausiai kalbančių vadovų TOP 10 – trys nauji veidai Premium

Vertinant vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per pirmajį šių metų pusmetį buvo cituojama...

Rinkodara
2019.10.17
Trims įmonėms skirtos baudos už vartotojus klaidinusią reklamą

Maisto papildus ir kosmetiką reklamavusios bendrovės „Biopartneris“, „Sandoz Pharmaceuticals“ bei ELDK...

Rinkodara
2019.10.16
TOP10 „YouTube“ influencerių Lietuvoje 18

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausiu nuomonės...

Rinkodara
2019.10.16
 D. Gudelis pardavė „vipcommunications“  22

Integruotos komunikacijos agentūros „vipcommunications“ partnerė ir vadovė Berta Čaikauskaitė šią savaitę iš...

Rinkodara
2019.10.16
Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovu tapo A. Marcinkus

Interneto žiniasklaidos asociacijai vadovaus lobistas Arnas Marcinkus, pakeisiantis dešimtmetį asociacijai...

Rinkodara
2019.10.16
„Eurovaistinei“ už klaidinančią reklamą skirta bauda 

Vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie mamos ir kūdikių prekėms taikomas nuolaidas klaidino...

Rinkodara
2019.10.15
Skaudus „Vespa“ gamintojos pralaimėjimas Kinijos konkurentams 7

ES Bendrasis Teismas patvirtino Europos Sąjungos Intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, kuriuo...

Rinkodara
2019.10.14
TOP 10 lankomiausių e. parduotuvių Lietuvoje Premium 2

Keturi iš 10-ies šalies gyventojų bent kartą per mėnesį ką nors perka internetu, o dešimtadalis taip...

Prekyba
2019.10.14
„Vilniaus degtinės“ vadovas: dvigubi standartai stipriųjų gėrimų gamintojams ir aludariams 7

Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) nurodymą nutraukti „Čepkelių“ nealkoholinės...

Rinkodara
2019.10.14
Prekybos tinklas „Iki“ turi naują komunikacijos vadovę 3

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadove tampa Indrė Baltrušaitienė, prieš tai daugiau kaip trejus metus...

Rinkodara
2019.10.14
Prekybos tinklų kortelės – vos ne kiekvieno kišenėse 9

Dažnas lietuvis savo piniginėje turi bemaž visų prekybos tinklų lojalumo korteles. Prekybininkai plėtoja...

Rinkodara
2019.10.13
Su piešiniais ant siuntų terminalų taiko į aplinkosaugos temą 1

Lietuvos paštas su meno kūriniais ant „LP Express“ siuntų terminalų bando atkreipti visuomenės dėmesį į...

Rinkodara
2019.10.13
Kaip padidinti pardavimus sezoninėmis prekėmis 1

Įpusėjęs ruduo kai kuriems prekybininkams žada didesnes pajamas – šaltesni orai išaugina dalies prekių...

Gazelė
2019.10.13
Olimpinių žaidynių rėmimas: Japonijos bendrovės įspraustos į patriotinės prievolės pinkles Premium

Japonija birželį išdidžiai paskelbė sutriuškinusi olimpinį rekordą. Kitais metais Tokijuje bus rengiamas...

Rinkodara
2019.10.12
TOP10 „Facebook“ nuomonės formuotojų Lietuvoje 25

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausia nuomonės...

Rinkodara
2019.10.12
Socialiai atsakingiausios įmonės laurai teko „Rimi“ 5

Užimtumo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos prekybos tinklui „Rimi“ skyrė Socialiai...

Rinkodara
2019.10.11
Patirčių nori ne tik Y kartos pirkėjai

Kad tūkstantmečio karta mėgsta patirtis, verslas jau girdėjo. Bet „Entrepreneur.com“ primena, kad to paties...

Gazelė
2019.10.10
Akinių lęšių gamintoja „Bod Lenses“ keičia vizualinį identitetą 2

Penktus metus skaičiuojanti Baltijos regiono akinių lęšių gamybos įmonė „Bod Lenses“ keičia vizualinį stilių.

Rinkodara
2019.10.10
Šiaulių bankas pasirinko socialinių tinklų partnerius 3

Šiaulių bankas stiprina pozicijas socialinėje erdvėje – komunikacijos partneriais pasirinko skaitmeninės...

Rinkodara
2019.10.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau