Leidžiama ir draudžiama reklama su Olimpiados simboliais

Publikuota: 2016-07-31
Pagrindiniai šiemetinės Olimpiados rėmėjai.
Pagrindiniai šiemetinės Olimpiados rėmėjai.

Vos po nepilnos savaitės startuoja Rio de Žaneiro olimpinėse žaidynės, tad vis dažniau matome su didžiuoju metų renginiu susijusios reklamos. Olimpiniai simboliai – žiedai, deglas ar konkrečių olimpinių žaidynių atributika – viso pasaulio vartotojų yra itin gerai žinomi bei atpažįstami, tad jų žinomumu norėtų pasinaudoti ne vienas verslininkas.

„Tačiau visi šie ženklai bei simboliai yra išimtinė Tarptautinio olimpinio komiteto, taip pat išimtiniais atvejais ir nacionalinių olimpinių komitetų nuosavybė ir yra griežtai saugomi tiek bendrųjų prekių ženklų bei kitų intelektinės nuosavybės objektų apsaugai skitų teisės aktų, tiek ir specialiai šiam tikslui skirtos tarptautinės Nairobio sutarties dėl olimpinių simbolių apsaugos. Tiesa, pastarosios Lietuva nėra ratifikavusi“, – primena Vilija Viešūnaitė, advokatų kontoros „ Triniti“ advokatė, partnerė.

Tik organizatoriai bei oficialūs žaidynių partneriai „Rio 2016“ simbolius gali naudoti komerciniais tikslais. Tuo tarpu visi kiti asmenys žaidynių žinomumu bei jas neišvengiamai supančiu viso pasaulio sporto aistruolių susidomėjimu gali naudotis tik labai ribotai, griežtai prisilaikydami žaidynių organizatorių nustatytų tokio naudojimo taisyklių.

Pasak advokatės, verslas, nesantis oficialiais žaidynių partneriais, „Rio 2016“ simbolių negali naudoti reklamai ir agitacijai, ypač reklamai, kuria siekiama skatinti produktų ar paslaugų pardavimus. Taip pat bet kokių varžybų ar konkurso pagrindinę temą ar akcentą, taip siekiant asociacijų su Olimpinėmis žaidynėmis.

„Pavyzdžiui, yra draudžiama bilietus į Olimpines žaidynes siūlyti kaip prizus ar reklamą sieti su konkrečios valstybės atletų Olimpinėse žaidynėse laimėtų medalių skaičiumi. Negalima pasitelkti laikrodžių, skaičiuojančių iki žaidynių likusį laiką, ar kitokių panašios paskirties objektų. Išimtinės teisės į tokio pobūdžio komunikaciją priklauso „Omega“ – vienam iš žaidynių rėmėjų“, – teigia p. Viešūnaitė.

Olimpinėse žaidynėse dalyvaujančių atletų nuotraukos ar kiti atvaizdai negali būti naudojami reklamos kampanijoms žaidynių metu bei 15 dienų iki ir po renginio.

„Tokiu draudimu siekiama užkirsti kelią taip vadinamai integracijai be leidimo (angl. Ambush marketing), kai siekiama produktą susieti su konkrečiu renginiu to renginio neremiant ir prie jo neprisidedant. Kitais žodžiais tariant, tai yra naudojimasis renginio vardu, siekiant patraukti vartotojų dėmesį“, – kalba p. Viešūnaitė.

Olimpinė simbolika gali būti naudojama tik žurnalistikos tikslais, kol nėra komercinės potekstės, siejančios žurnalistinio teksto turinį bei žaidynes. Taip pat tokiu atveju žaidynių skiriamieji simboliai gali būti naudojami tik tokiuose straipsniuose, kurie tiesiogiai susiję su žaidynėmis. Pavyzdžiui, teisėta būtų naudoti žaidynių ženklus žaidynių įvykius aprašančiame naujienų straipsnyje internetiniame portale, tačiau tas pats ženklas negalėtų būti naudojamas tituliniame naujienų portalo puslapyje atskirai nuo straipsnio.

„Simboliką galima pasitelkti ir žaidynėms skirtuose edukaciniuose renginiuose ar debatuose. Tačiau tokiu atveju ženklai negali būti naudojami renginio pavadinimui, o renginio reklaminėje medžiagoje turi būti labai aiškiai nurodyta, kad jis neturi jokių oficialių ryšių su žaidynėmis“, – kalba p. Viešūnaitė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 20

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 16

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau