2016-07-31 12:14

Leidžiama ir draudžiama reklama su Olimpiados simboliais

Pagrindiniai šiemetinės Olimpiados rėmėjai.
Pagrindiniai šiemetinės Olimpiados rėmėjai.
Vos po nepilnos savaitės startuoja Rio de Žaneiro olimpinėse žaidynės, tad vis dažniau matome su didžiuoju metų renginiu susijusios reklamos. Olimpiniai simboliai – žiedai, deglas ar konkrečių olimpinių žaidynių atributika – viso pasaulio vartotojų yra itin gerai žinomi bei atpažįstami, tad jų žinomumu norėtų pasinaudoti ne vienas verslininkas.

„Tačiau visi šie ženklai bei simboliai yra išimtinė Tarptautinio olimpinio komiteto, taip pat išimtiniais atvejais ir nacionalinių olimpinių komitetų nuosavybė ir yra griežtai saugomi tiek bendrųjų prekių ženklų bei kitų intelektinės nuosavybės objektų apsaugai skitų teisės aktų, tiek ir specialiai šiam tikslui skirtos tarptautinės Nairobio sutarties dėl olimpinių simbolių apsaugos. Tiesa, pastarosios Lietuva nėra ratifikavusi“, – primena Vilija Viešūnaitė, advokatų kontoros „ Triniti“ advokatė, partnerė.

Tik organizatoriai bei oficialūs žaidynių partneriai „Rio 2016“ simbolius gali naudoti komerciniais tikslais. Tuo tarpu visi kiti asmenys žaidynių žinomumu bei jas neišvengiamai supančiu viso pasaulio sporto aistruolių susidomėjimu gali naudotis tik labai ribotai, griežtai prisilaikydami žaidynių organizatorių nustatytų tokio naudojimo taisyklių.

Pasak advokatės, verslas, nesantis oficialiais žaidynių partneriais, „Rio 2016“ simbolių negali naudoti reklamai ir agitacijai, ypač reklamai, kuria siekiama skatinti produktų ar paslaugų pardavimus. Taip pat bet kokių varžybų ar konkurso pagrindinę temą ar akcentą, taip siekiant asociacijų su Olimpinėmis žaidynėmis.

„Pavyzdžiui, yra draudžiama bilietus į Olimpines žaidynes siūlyti kaip prizus ar reklamą sieti su konkrečios valstybės atletų Olimpinėse žaidynėse laimėtų medalių skaičiumi. Negalima pasitelkti laikrodžių, skaičiuojančių iki žaidynių likusį laiką, ar kitokių panašios paskirties objektų. Išimtinės teisės į tokio pobūdžio komunikaciją priklauso „Omega“ – vienam iš žaidynių rėmėjų“, – teigia p. Viešūnaitė.

Olimpinėse žaidynėse dalyvaujančių atletų nuotraukos ar kiti atvaizdai negali būti naudojami reklamos kampanijoms žaidynių metu bei 15 dienų iki ir po renginio.

„Tokiu draudimu siekiama užkirsti kelią taip vadinamai integracijai be leidimo (angl. Ambush marketing), kai siekiama produktą susieti su konkrečiu renginiu to renginio neremiant ir prie jo neprisidedant. Kitais žodžiais tariant, tai yra naudojimasis renginio vardu, siekiant patraukti vartotojų dėmesį“, – kalba p. Viešūnaitė.

Olimpinė simbolika gali būti naudojama tik žurnalistikos tikslais, kol nėra komercinės potekstės, siejančios žurnalistinio teksto turinį bei žaidynes. Taip pat tokiu atveju žaidynių skiriamieji simboliai gali būti naudojami tik tokiuose straipsniuose, kurie tiesiogiai susiję su žaidynėmis. Pavyzdžiui, teisėta būtų naudoti žaidynių ženklus žaidynių įvykius aprašančiame naujienų straipsnyje internetiniame portale, tačiau tas pats ženklas negalėtų būti naudojamas tituliniame naujienų portalo puslapyje atskirai nuo straipsnio.

„Simboliką galima pasitelkti ir žaidynėms skirtuose edukaciniuose renginiuose ar debatuose. Tačiau tokiu atveju ženklai negali būti naudojami renginio pavadinimui, o renginio reklaminėje medžiagoje turi būti labai aiškiai nurodyta, kad jis neturi jokių oficialių ryšių su žaidynėmis“, – kalba p. Viešūnaitė.

52795
130817
52791