Reklamos rinka: lūžio ir augimo metai

Publikuota: 2015-11-15
Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Atrodo, kad 2015 m. Lietuvos reklamos sektoriui gali tapti lūžio metais ir kelerius pastaruosius metus vietoje tūpčiojusi rinka pagaliau ūgtelės apie 3–5%. Dar tvaresnį augimą (6–9%) reklamos ir komunikacijos specialistai prognozuoja kitąmet.

2014 m. Lietuvos reklamos rinka ūgtelėjo vos 0,3% ir siekė 99,1 mln. Eur, o 2015 m. pavasarį rinkos tyrimų bendrovės TNS LT apklausiami rinkodaros ir komunikacijos specialistai prognozavo, kad rinka šiemet ūgtelės 4%.

Taip pat optimistiškai į ateitį žvelgta ir 2014 m. pavasarį, tačiau tuokart visas optimistines prognozes sugriovė įtempta geopolitinė situacija.

Dabar VŽ kalbinami reklamos verslo atstovai, nors ir atsargiai, tačiau gana užtikrintai viliasi, kad pirmą kartą nuo 2011 m. kiek didesnio šuolio reklamos rinka tiek šiemet, tiek kitąmet pagaliau demonstruos spartesnį augimą.

Prielaidų ne viena

Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ vadovas, teigia, kad optimizmo prognozuojant 2016-uosius įkvepia makroekonominiai Lietuvos rodikliai – Lietuvos BVP jau šeštus metus iš eilės stabiliai auga, palengva mažėja nedarbo lygis, infliacija pastaraisiais metais – artima nuliui, o vidutinės pajamos auga po 4–5% kasmet.

„Vartotojo rankose – daugiau potencia­lios perkamosios galios, tai turėtų lemti didesnį vartojimą, konkurenciją ir galop įnirtingesnę komunikaciją bei rinkodarą, – teigia p. Oržekauskas. – Antra, paprastai matome tam tikra inerciją: reklamos rinka lėtai atsigauna po krizės ir pagreitėja artėjant sunkmečiui.“ Pasak jo, reklamos rinka po krizės iki 2015 m. faktiškai nerodė atsigavimo ženklų. Augimas buvo artimas nuliui, o įskaičiuojant bendrą infliaciją – dažnu atveju neigiamas.

„Tačiau 2015-ieji, regis, gali būti lūžio metai, kai reklamos rinka pradės rodyti gyvybės ženklus. Šiemet galime laukti 3–5% šuolio. Kitąmet – 5–9% reklamos rinkos augimo“, – prognozuoja p. Oržekauskas.

Labiausiai – internetas

Rita Jermakaitė, žiniasklaidos planavimo agentūros „Carat“ vadovė, 2014 m. taip pat vadina stabilizacijos metais ir, remdamasi atstovaujamos tarptautinės grupės skaičiavimais, teigia, kad šiemet Lietuvos reklamos rinka augs 6%, o 2016 m. – apie 7%.

„Šiemet iš komercinės reklamos lauko pasitraukė LRT, tačiau tie pinigai buvo perskirstyti tiek TV, tiek internete. Jų nesumažėjo, o didžiausias šiemetis rinkos augimo variklis – internetas. Tiesa, labiau auga tarptautinės platformos, daugiau nei pusė reklamdavių didino „Facebook“, „Google“, „Youtube“ skiriamas lėšas, vietos interneto dalyviams tenka kuklesnis augimas, tačiau, skaičiuojant bendrai, taip pat matome vos ne 30% šuolį“, – skaičiuoja p. Jermakaitė.

TV reklamos apimtis šiemet, kaip prognozuoja „Carat“, tikėtina, augs apie 1% (pernai televizija, kuriai tenka daugiausia reklamos pinigų, smuktelėjo net 2,5%, ir tai buvo viena svariausių priežasčių, kodėl rinka 2014 m. pasistiebė vos 0,3%).

„Pirmasis 2015 m. pusmetis buvo kiek nuosaikesnis, o antroje metų pusėje matome daugiau pozityvumo, tad jei per šiuos kelis mėnesius neįvyks didelių, esminių pokyčių, pagaliau matysime solidesnį rinkos augimą. Visa rinka laukia „Lidl“ atėjimo, kiekvienas naujas dalyvis išjudina esamus. Dar svarbiau, pastebime, kad ne vienas tarptautinis prekės ženklas, kuris pastaraisiais metais buvo pritilęs Lietuvoje, šiemet vėl aktyviau žvalgosi ir planuoja savo veiksmus. Tarp tokių užsakovų – „Master Card“ ir kiti, kuriuos dar kiek ankstoka įvardyti“, – kalba p. Jermakaitė.

Pasak p. Oržekausko, kitąmet greičiausiai nebus vieno sektoriaus, kuris sujudintų visą rinką, augimą labiau lems bendra pozityvi situacija ir žiniasklaidos kanalų kainų infliacija, pavyzdžiui, didieji TV kanalai paskelbė, kad kitąmet vėl didins reklamos kainas. Kainos gali augti ir kituose kanaluose.

Jonas Gilys, portalo „Delfi“ pardavimų vadovas, teigia, kad reklamjuosčių kaina internete nesikeis, tačiau, tikėtina, 5–15% brangs reklama mobiliuosiuose įrenginiuose, turinio rinkodaros sprendimuose, taip pat interneto vaizdo reklama.

Su viltimi

Kiek nuosaikiau šiųmetę situaciją vertina Daiva Lialytė, Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos tarybos narė ir „Integrity PR“ vadovė.

„Per šiuos metus labiau augo tos agentūros, kurias sėkmė lydėjo valstybiniuose konkursuose. Verslo klientai, ypač didieji, per šiuos metus buvo kiek atsargesni, daugelis ieškojo galimybių mažinti išlaidas, tad karpė ir komunikacijos biudžetus“, – kalba p. Lialytė.

Tačiau, pasak jos, kiti metai teikia vilčių – Finansų ministerijos pristatyta nauja ES struktūrinių fondų lėšų panaudojimo komunikacijai strategija, jei bus įgyvendinta tokia, kaip planuojama, turėtų paskatinti daugiau agentūrų dalyvauti konkursuose. VŽ rašė, kad tam iki 2020 m. numatyta skirti 23,5 mln. Eur.

„Turinio rinkodaros sklaida ir minėti konkursai, tikėtina, kitąmet augins ryšių su visuomene agentūras“, – viliasi p. Lialytė.

Ponas Gilys taip pat pritaria, kad turinio projektai, specialūs integruoti reklamos sprendimai kaip ir šiemet, taip ir 2016 m. bus labiausiai rinkodaros specialistus dominanti sritis, čia tikimasi didžiausio augimo.

„Sparčiai augantis išmaniųjų telefonų naudojimas taip pat gali lemti didesnes investicijas į mobiliąją rinkodarą, – kalba p. Gilys. – 2016 m. interneto reklamos rinkoje bus intensyvūs ir todėl, kad mūsų laukia mažiausiai trys didžiuliai įvykiai: Europos futbolo čempionatas, Rio olimpiada ir Lietuvos Seimo rinkimai.“

Petras Masiulis, „Tele2“, didžiausios reklamos užsakovės Lietuvoje, generalinis direktorius, pernelyg nedetalizuoja savo planų.

„Mobiliojo ryšio kainos toliau smunka, o konkurencija tarp mobiliųjų operatorių itin stipri. Tai reiškia, kad kitąmet optimizuosime sąnaudas. Kita vertus, matome, kaip keičiasi mūsų klientų vartojimo įpročiai: jie renkasi brangesnius telefonus, stebime duomenų vartojimo sprogimą ir papildomų paslaugų tiek verslui, tiek privatiems asmenims paklausą. Tai reiškia, kad turime ne tik pritraukti naujų klientų ir išlaikyti esamus, bet ir kalbėti jiems apie papildomą vertę“, – kalba p. Masiulis.

Straipsnis lapkričio 4 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
LRT vadovė: „valstiečių“ siūlymai gali pažeisti nepriklausomumą

LRT finansus tirianti Seimo laikinoji komisija projekte siūlo keisti nacionalinio transliuotojo valdymo...

Rinkodara
16:52
Vadovų komunikacija: D. Dundulis pasisakymais nurungė K. Meidę Premium

Vertinant vadovų komunikaciją, pirmąjį šių metų pusmetį aktyviausi kalbėtojai buvo mažmeninės prekybos įmonių...

Rinkodara
08:08
Popiežiaus vizito transliacijos LRT mušė rekordus

Popiežiaus Pranciškaus apsilankymo Lietuvoje renginius ir specialias vizitui nušviesti skirtas laidas...

Rinkodara
2018.09.25
Naujas „Viasat“ vardas – „TVPlay Home“

Skaitmeninės palydovinės televizijos operatorė Baltijos šalyse „Viasat“ šiandien pristato naują pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.09.24
Geriausi pakuotės dizaino darbai vėl rungsis NAPA konkurse

Prasideda darbų priėmimas į ketvirtą kartą organizuojamus Nacionalinius pakuotės dizaino apdovanojimus NAPA.

Rinkodara
2018.09.24
Popiežiaus vizitui – užsienio ir lietuvių žurnalistų desantas

Per dvi viešnagės Lietuvoje dienas Popiežius Pranciškus susitiks su valstybės vadovais ir visuomenės...

Rinkodara
2018.09.22
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 4

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 4

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
2018.09.20
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
2018.09.20
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
2018.09.20
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 2

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau