Reklamos rinka: lūžio ir augimo metai

Publikuota: 2015-11-15
Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Atrodo, kad 2015 m. Lietuvos reklamos sektoriui gali tapti lūžio metais ir kelerius pastaruosius metus vietoje tūpčiojusi rinka pagaliau ūgtelės apie 3–5%. Dar tvaresnį augimą (6–9%) reklamos ir komunikacijos specialistai prognozuoja kitąmet.

2014 m. Lietuvos reklamos rinka ūgtelėjo vos 0,3% ir siekė 99,1 mln. Eur, o 2015 m. pavasarį rinkos tyrimų bendrovės TNS LT apklausiami rinkodaros ir komunikacijos specialistai prognozavo, kad rinka šiemet ūgtelės 4%.

Taip pat optimistiškai į ateitį žvelgta ir 2014 m. pavasarį, tačiau tuokart visas optimistines prognozes sugriovė įtempta geopolitinė situacija.

Dabar VŽ kalbinami reklamos verslo atstovai, nors ir atsargiai, tačiau gana užtikrintai viliasi, kad pirmą kartą nuo 2011 m. kiek didesnio šuolio reklamos rinka tiek šiemet, tiek kitąmet pagaliau demonstruos spartesnį augimą.

Prielaidų ne viena

Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ vadovas, teigia, kad optimizmo prognozuojant 2016-uosius įkvepia makroekonominiai Lietuvos rodikliai – Lietuvos BVP jau šeštus metus iš eilės stabiliai auga, palengva mažėja nedarbo lygis, infliacija pastaraisiais metais – artima nuliui, o vidutinės pajamos auga po 4–5% kasmet.

„Vartotojo rankose – daugiau potencia­lios perkamosios galios, tai turėtų lemti didesnį vartojimą, konkurenciją ir galop įnirtingesnę komunikaciją bei rinkodarą, – teigia p. Oržekauskas. – Antra, paprastai matome tam tikra inerciją: reklamos rinka lėtai atsigauna po krizės ir pagreitėja artėjant sunkmečiui.“ Pasak jo, reklamos rinka po krizės iki 2015 m. faktiškai nerodė atsigavimo ženklų. Augimas buvo artimas nuliui, o įskaičiuojant bendrą infliaciją – dažnu atveju neigiamas.

„Tačiau 2015-ieji, regis, gali būti lūžio metai, kai reklamos rinka pradės rodyti gyvybės ženklus. Šiemet galime laukti 3–5% šuolio. Kitąmet – 5–9% reklamos rinkos augimo“, – prognozuoja p. Oržekauskas.

Labiausiai – internetas

Rita Jermakaitė, žiniasklaidos planavimo agentūros „Carat“ vadovė, 2014 m. taip pat vadina stabilizacijos metais ir, remdamasi atstovaujamos tarptautinės grupės skaičiavimais, teigia, kad šiemet Lietuvos reklamos rinka augs 6%, o 2016 m. – apie 7%.

„Šiemet iš komercinės reklamos lauko pasitraukė LRT, tačiau tie pinigai buvo perskirstyti tiek TV, tiek internete. Jų nesumažėjo, o didžiausias šiemetis rinkos augimo variklis – internetas. Tiesa, labiau auga tarptautinės platformos, daugiau nei pusė reklamdavių didino „Facebook“, „Google“, „Youtube“ skiriamas lėšas, vietos interneto dalyviams tenka kuklesnis augimas, tačiau, skaičiuojant bendrai, taip pat matome vos ne 30% šuolį“, – skaičiuoja p. Jermakaitė.

TV reklamos apimtis šiemet, kaip prognozuoja „Carat“, tikėtina, augs apie 1% (pernai televizija, kuriai tenka daugiausia reklamos pinigų, smuktelėjo net 2,5%, ir tai buvo viena svariausių priežasčių, kodėl rinka 2014 m. pasistiebė vos 0,3%).

„Pirmasis 2015 m. pusmetis buvo kiek nuosaikesnis, o antroje metų pusėje matome daugiau pozityvumo, tad jei per šiuos kelis mėnesius neįvyks didelių, esminių pokyčių, pagaliau matysime solidesnį rinkos augimą. Visa rinka laukia „Lidl“ atėjimo, kiekvienas naujas dalyvis išjudina esamus. Dar svarbiau, pastebime, kad ne vienas tarptautinis prekės ženklas, kuris pastaraisiais metais buvo pritilęs Lietuvoje, šiemet vėl aktyviau žvalgosi ir planuoja savo veiksmus. Tarp tokių užsakovų – „Master Card“ ir kiti, kuriuos dar kiek ankstoka įvardyti“, – kalba p. Jermakaitė.

Pasak p. Oržekausko, kitąmet greičiausiai nebus vieno sektoriaus, kuris sujudintų visą rinką, augimą labiau lems bendra pozityvi situacija ir žiniasklaidos kanalų kainų infliacija, pavyzdžiui, didieji TV kanalai paskelbė, kad kitąmet vėl didins reklamos kainas. Kainos gali augti ir kituose kanaluose.

Jonas Gilys, portalo „Delfi“ pardavimų vadovas, teigia, kad reklamjuosčių kaina internete nesikeis, tačiau, tikėtina, 5–15% brangs reklama mobiliuosiuose įrenginiuose, turinio rinkodaros sprendimuose, taip pat interneto vaizdo reklama.

Su viltimi

Kiek nuosaikiau šiųmetę situaciją vertina Daiva Lialytė, Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos tarybos narė ir „Integrity PR“ vadovė.

„Per šiuos metus labiau augo tos agentūros, kurias sėkmė lydėjo valstybiniuose konkursuose. Verslo klientai, ypač didieji, per šiuos metus buvo kiek atsargesni, daugelis ieškojo galimybių mažinti išlaidas, tad karpė ir komunikacijos biudžetus“, – kalba p. Lialytė.

Tačiau, pasak jos, kiti metai teikia vilčių – Finansų ministerijos pristatyta nauja ES struktūrinių fondų lėšų panaudojimo komunikacijai strategija, jei bus įgyvendinta tokia, kaip planuojama, turėtų paskatinti daugiau agentūrų dalyvauti konkursuose. VŽ rašė, kad tam iki 2020 m. numatyta skirti 23,5 mln. Eur.

„Turinio rinkodaros sklaida ir minėti konkursai, tikėtina, kitąmet augins ryšių su visuomene agentūras“, – viliasi p. Lialytė.

Ponas Gilys taip pat pritaria, kad turinio projektai, specialūs integruoti reklamos sprendimai kaip ir šiemet, taip ir 2016 m. bus labiausiai rinkodaros specialistus dominanti sritis, čia tikimasi didžiausio augimo.

„Sparčiai augantis išmaniųjų telefonų naudojimas taip pat gali lemti didesnes investicijas į mobiliąją rinkodarą, – kalba p. Gilys. – 2016 m. interneto reklamos rinkoje bus intensyvūs ir todėl, kad mūsų laukia mažiausiai trys didžiuliai įvykiai: Europos futbolo čempionatas, Rio olimpiada ir Lietuvos Seimo rinkimai.“

Petras Masiulis, „Tele2“, didžiausios reklamos užsakovės Lietuvoje, generalinis direktorius, pernelyg nedetalizuoja savo planų.

„Mobiliojo ryšio kainos toliau smunka, o konkurencija tarp mobiliųjų operatorių itin stipri. Tai reiškia, kad kitąmet optimizuosime sąnaudas. Kita vertus, matome, kaip keičiasi mūsų klientų vartojimo įpročiai: jie renkasi brangesnius telefonus, stebime duomenų vartojimo sprogimą ir papildomų paslaugų tiek verslui, tiek privatiems asmenims paklausą. Tai reiškia, kad turime ne tik pritraukti naujų klientų ir išlaikyti esamus, bet ir kalbėti jiems apie papildomą vertę“, – kalba p. Masiulis.

Straipsnis lapkričio 4 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 3

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
11:59
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
09:55
Signalas „Amazon“: sėkmę raško didieji konkurentai

Svarbiausios JAV prekybos milžinės „Amazon“ vasaros rinkodaros akcijos „Prime Day“ sėkme mėgaujasi ir kiti...

Rinkodara
09:38
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 38

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 7

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14
„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų 1

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko...

Rinkodara
2019.07.14
BNS ir „15min“ savininkas žengia į lauko reklamos rinką

Estijos verslininko Marguso Linnamae valdomos bendrovės „MM Grupp“ antrinė įmonė „UP Invest“, valdanti...

Rinkodara
2019.07.12
„Lietuvos ryto“ TV parduota: vadovas lieka, valdyba keičiasi 3

„Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupė pardavė iki šiol jai priklaususį televizijos kanalą. 100% „Lietuvos ryto“...

Rinkodara
2019.07.12
Blokuojama knygų talpinimo interneto svetainė 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija, išnagrinėjusi Lietuvos leidėjų asociacijos prašymą taikyti...

Rinkodara
2019.07.12
Dėl autorių teisių pažeidimų blokuojama „Sputnik“ svetainė 5

Dėl autorių teisių pažeidimo internete Lietuvos radijo ir televizijos komisija priėmė sprendimą blokuoti...

Rinkodara
2019.07.10
Žiniasklaida skundžiasi dėl LRT teisių į inauguraciją, LRT stebisi

Komercinė žiniasklaida skundžiasi, kad Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija LRT gavo išimtines teises...

Rinkodara
2019.07.10
Didžiausią šuolį skaičiuoja agentūra „Gravitas Partners“ Premium

Komunikacijos rinka stoviniuoja vietoje: 20-ies didžiausių agentūrų ir metiniai pardavimai, ir tiesioginės...

Rinkodara
2019.07.10
„Tele2“ neplanuoja naujo komunikacijos paslaugų konkurso

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ neseniai nutraukusi bendradarbiavimo sutartį su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.07.09
Bemaž 10 kartų padidintos baudos už reklamos pažeidimus: signalas verslui

Šie metai reklamos reguliavimui yra ypatingi – įsigalioja net du reikšmingi teisės aktų pakeitimai, kurie...

Rinkodara
2019.07.08
„Tele2“ nutraukė bendradarbiavimą su „vipcommunications“, „Swedbank“ nepratęsė sutarties 15

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ nutraukė bendradarbiavimą su komunikacijos agentūra „vipcommunications“, o...

Vadyba
2019.07.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau