Reklamos rinka: lūžio ir augimo metai

Publikuota: 2015-11-15
Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Atrodo, kad 2015 m. Lietuvos reklamos sektoriui gali tapti lūžio metais ir kelerius pastaruosius metus vietoje tūpčiojusi rinka pagaliau ūgtelės apie 3–5%. Dar tvaresnį augimą (6–9%) reklamos ir komunikacijos specialistai prognozuoja kitąmet.

2014 m. Lietuvos reklamos rinka ūgtelėjo vos 0,3% ir siekė 99,1 mln. Eur, o 2015 m. pavasarį rinkos tyrimų bendrovės TNS LT apklausiami rinkodaros ir komunikacijos specialistai prognozavo, kad rinka šiemet ūgtelės 4%.

Taip pat optimistiškai į ateitį žvelgta ir 2014 m. pavasarį, tačiau tuokart visas optimistines prognozes sugriovė įtempta geopolitinė situacija.

Dabar VŽ kalbinami reklamos verslo atstovai, nors ir atsargiai, tačiau gana užtikrintai viliasi, kad pirmą kartą nuo 2011 m. kiek didesnio šuolio reklamos rinka tiek šiemet, tiek kitąmet pagaliau demonstruos spartesnį augimą.

Prielaidų ne viena

Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ vadovas, teigia, kad optimizmo prognozuojant 2016-uosius įkvepia makroekonominiai Lietuvos rodikliai – Lietuvos BVP jau šeštus metus iš eilės stabiliai auga, palengva mažėja nedarbo lygis, infliacija pastaraisiais metais – artima nuliui, o vidutinės pajamos auga po 4–5% kasmet.

„Vartotojo rankose – daugiau potencia­lios perkamosios galios, tai turėtų lemti didesnį vartojimą, konkurenciją ir galop įnirtingesnę komunikaciją bei rinkodarą, – teigia p. Oržekauskas. – Antra, paprastai matome tam tikra inerciją: reklamos rinka lėtai atsigauna po krizės ir pagreitėja artėjant sunkmečiui.“ Pasak jo, reklamos rinka po krizės iki 2015 m. faktiškai nerodė atsigavimo ženklų. Augimas buvo artimas nuliui, o įskaičiuojant bendrą infliaciją – dažnu atveju neigiamas.

„Tačiau 2015-ieji, regis, gali būti lūžio metai, kai reklamos rinka pradės rodyti gyvybės ženklus. Šiemet galime laukti 3–5% šuolio. Kitąmet – 5–9% reklamos rinkos augimo“, – prognozuoja p. Oržekauskas.

Labiausiai – internetas

Rita Jermakaitė, žiniasklaidos planavimo agentūros „Carat“ vadovė, 2014 m. taip pat vadina stabilizacijos metais ir, remdamasi atstovaujamos tarptautinės grupės skaičiavimais, teigia, kad šiemet Lietuvos reklamos rinka augs 6%, o 2016 m. – apie 7%.

„Šiemet iš komercinės reklamos lauko pasitraukė LRT, tačiau tie pinigai buvo perskirstyti tiek TV, tiek internete. Jų nesumažėjo, o didžiausias šiemetis rinkos augimo variklis – internetas. Tiesa, labiau auga tarptautinės platformos, daugiau nei pusė reklamdavių didino „Facebook“, „Google“, „Youtube“ skiriamas lėšas, vietos interneto dalyviams tenka kuklesnis augimas, tačiau, skaičiuojant bendrai, taip pat matome vos ne 30% šuolį“, – skaičiuoja p. Jermakaitė.

TV reklamos apimtis šiemet, kaip prognozuoja „Carat“, tikėtina, augs apie 1% (pernai televizija, kuriai tenka daugiausia reklamos pinigų, smuktelėjo net 2,5%, ir tai buvo viena svariausių priežasčių, kodėl rinka 2014 m. pasistiebė vos 0,3%).

„Pirmasis 2015 m. pusmetis buvo kiek nuosaikesnis, o antroje metų pusėje matome daugiau pozityvumo, tad jei per šiuos kelis mėnesius neįvyks didelių, esminių pokyčių, pagaliau matysime solidesnį rinkos augimą. Visa rinka laukia „Lidl“ atėjimo, kiekvienas naujas dalyvis išjudina esamus. Dar svarbiau, pastebime, kad ne vienas tarptautinis prekės ženklas, kuris pastaraisiais metais buvo pritilęs Lietuvoje, šiemet vėl aktyviau žvalgosi ir planuoja savo veiksmus. Tarp tokių užsakovų – „Master Card“ ir kiti, kuriuos dar kiek ankstoka įvardyti“, – kalba p. Jermakaitė.

Pasak p. Oržekausko, kitąmet greičiausiai nebus vieno sektoriaus, kuris sujudintų visą rinką, augimą labiau lems bendra pozityvi situacija ir žiniasklaidos kanalų kainų infliacija, pavyzdžiui, didieji TV kanalai paskelbė, kad kitąmet vėl didins reklamos kainas. Kainos gali augti ir kituose kanaluose.

Jonas Gilys, portalo „Delfi“ pardavimų vadovas, teigia, kad reklamjuosčių kaina internete nesikeis, tačiau, tikėtina, 5–15% brangs reklama mobiliuosiuose įrenginiuose, turinio rinkodaros sprendimuose, taip pat interneto vaizdo reklama.

Su viltimi

Kiek nuosaikiau šiųmetę situaciją vertina Daiva Lialytė, Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos tarybos narė ir „Integrity PR“ vadovė.

„Per šiuos metus labiau augo tos agentūros, kurias sėkmė lydėjo valstybiniuose konkursuose. Verslo klientai, ypač didieji, per šiuos metus buvo kiek atsargesni, daugelis ieškojo galimybių mažinti išlaidas, tad karpė ir komunikacijos biudžetus“, – kalba p. Lialytė.

Tačiau, pasak jos, kiti metai teikia vilčių – Finansų ministerijos pristatyta nauja ES struktūrinių fondų lėšų panaudojimo komunikacijai strategija, jei bus įgyvendinta tokia, kaip planuojama, turėtų paskatinti daugiau agentūrų dalyvauti konkursuose. VŽ rašė, kad tam iki 2020 m. numatyta skirti 23,5 mln. Eur.

„Turinio rinkodaros sklaida ir minėti konkursai, tikėtina, kitąmet augins ryšių su visuomene agentūras“, – viliasi p. Lialytė.

Ponas Gilys taip pat pritaria, kad turinio projektai, specialūs integruoti reklamos sprendimai kaip ir šiemet, taip ir 2016 m. bus labiausiai rinkodaros specialistus dominanti sritis, čia tikimasi didžiausio augimo.

„Sparčiai augantis išmaniųjų telefonų naudojimas taip pat gali lemti didesnes investicijas į mobiliąją rinkodarą, – kalba p. Gilys. – 2016 m. interneto reklamos rinkoje bus intensyvūs ir todėl, kad mūsų laukia mažiausiai trys didžiuliai įvykiai: Europos futbolo čempionatas, Rio olimpiada ir Lietuvos Seimo rinkimai.“

Petras Masiulis, „Tele2“, didžiausios reklamos užsakovės Lietuvoje, generalinis direktorius, pernelyg nedetalizuoja savo planų.

„Mobiliojo ryšio kainos toliau smunka, o konkurencija tarp mobiliųjų operatorių itin stipri. Tai reiškia, kad kitąmet optimizuosime sąnaudas. Kita vertus, matome, kaip keičiasi mūsų klientų vartojimo įpročiai: jie renkasi brangesnius telefonus, stebime duomenų vartojimo sprogimą ir papildomų paslaugų tiek verslui, tiek privatiems asmenims paklausą. Tai reiškia, kad turime ne tik pritraukti naujų klientų ir išlaikyti esamus, bet ir kalbėti jiems apie papildomą vertę“, – kalba p. Masiulis.

Straipsnis lapkričio 4 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 1

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10
Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

Rinkodara
2018.11.09
Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

Rinkodara
2018.11.08
Lietuvos kūrėjai džiaugiasi pergale prieš interneto vagis 5

Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama numatyti naujas teisių...

Rinkodara
2018.11.08
Susivienijusiai Lietuvos žiniasklaidai – tarptautinis apdovanojimas 4

Visa Lietuvos žiniasklaidos bendruomenė buvo įvertinta žurnalisto Peterio Greste vardo apdovanojimu už...

Rinkodara
2018.11.07
Kai velnias slypi detalėse 4

Valdantiesiems ir vėl nepavyko sulaukti pritarimo laikinosios tyrimo komisijos dėl LRT veiklos išvadoms – po...

Rinkodara
2018.11.07
Baigėsi „Telia Lietuva“ dizaino agentūros konkursas

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ skelbtą dizaino agentūros konkursą laimėjo kūrybinė reklamos...

Rinkodara
2018.11.06
„Laisvės TV“ su „AltSpace“ žengia į senamiestį ir derasi su investuotojais Premium 2

„Laisvės TV“ žengia naują plėtros žingsnį – atidaro dar vieną „AltSpace“ bendradarbystės erdvių studiją...

Rinkodara
2018.11.06
Nauji prekių ženklai: ar bus galima įregistruoti skonį ar kvapą? Rėmėjo turinys 2

Dažniausiai prekių ženklai mums asocijuojasi su įmonės, produkto ar paslaugos pavadinimu, logotipu. Tačiau...

Rinkodara
2018.11.05
SBA grupė plečia komunikacijos skyrių

SBA įmonių grupės viešųjų ryšių projektų vadovu pradeda dirbti Petras Lingė, iki šiol dirbęs LNK Žinių...

Rinkodara
2018.11.05
Tarp NAPA finalininkų – daugiausia lietuvių dizainerių darbų

Kitą savaitgalį vyksiančiuose nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose NAPA varžysis 26 lietuvių, 15...

Rinkodara
2018.11.04
Reklamuoti Lietuvą pasauliui: niekam neįdomu, ar mums įdomu 4

Pripažinkime, turime du kompleksus: savinieką ir kompleksą dėl saviniekos.

Rinkodara
2018.11.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau