Reklamos rinka: lūžio ir augimo metai

Publikuota: 2015-11-15
Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Atrodo, kad 2015 m. Lietuvos reklamos sektoriui gali tapti lūžio metais ir kelerius pastaruosius metus vietoje tūpčiojusi rinka pagaliau ūgtelės apie 3–5%. Dar tvaresnį augimą (6–9%) reklamos ir komunikacijos specialistai prognozuoja kitąmet.

2014 m. Lietuvos reklamos rinka ūgtelėjo vos 0,3% ir siekė 99,1 mln. Eur, o 2015 m. pavasarį rinkos tyrimų bendrovės TNS LT apklausiami rinkodaros ir komunikacijos specialistai prognozavo, kad rinka šiemet ūgtelės 4%.

Taip pat optimistiškai į ateitį žvelgta ir 2014 m. pavasarį, tačiau tuokart visas optimistines prognozes sugriovė įtempta geopolitinė situacija.

Dabar VŽ kalbinami reklamos verslo atstovai, nors ir atsargiai, tačiau gana užtikrintai viliasi, kad pirmą kartą nuo 2011 m. kiek didesnio šuolio reklamos rinka tiek šiemet, tiek kitąmet pagaliau demonstruos spartesnį augimą.

Prielaidų ne viena

Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ vadovas, teigia, kad optimizmo prognozuojant 2016-uosius įkvepia makroekonominiai Lietuvos rodikliai – Lietuvos BVP jau šeštus metus iš eilės stabiliai auga, palengva mažėja nedarbo lygis, infliacija pastaraisiais metais – artima nuliui, o vidutinės pajamos auga po 4–5% kasmet.

„Vartotojo rankose – daugiau potencia­lios perkamosios galios, tai turėtų lemti didesnį vartojimą, konkurenciją ir galop įnirtingesnę komunikaciją bei rinkodarą, – teigia p. Oržekauskas. – Antra, paprastai matome tam tikra inerciją: reklamos rinka lėtai atsigauna po krizės ir pagreitėja artėjant sunkmečiui.“ Pasak jo, reklamos rinka po krizės iki 2015 m. faktiškai nerodė atsigavimo ženklų. Augimas buvo artimas nuliui, o įskaičiuojant bendrą infliaciją – dažnu atveju neigiamas.

„Tačiau 2015-ieji, regis, gali būti lūžio metai, kai reklamos rinka pradės rodyti gyvybės ženklus. Šiemet galime laukti 3–5% šuolio. Kitąmet – 5–9% reklamos rinkos augimo“, – prognozuoja p. Oržekauskas.

Labiausiai – internetas

Rita Jermakaitė, žiniasklaidos planavimo agentūros „Carat“ vadovė, 2014 m. taip pat vadina stabilizacijos metais ir, remdamasi atstovaujamos tarptautinės grupės skaičiavimais, teigia, kad šiemet Lietuvos reklamos rinka augs 6%, o 2016 m. – apie 7%.

„Šiemet iš komercinės reklamos lauko pasitraukė LRT, tačiau tie pinigai buvo perskirstyti tiek TV, tiek internete. Jų nesumažėjo, o didžiausias šiemetis rinkos augimo variklis – internetas. Tiesa, labiau auga tarptautinės platformos, daugiau nei pusė reklamdavių didino „Facebook“, „Google“, „Youtube“ skiriamas lėšas, vietos interneto dalyviams tenka kuklesnis augimas, tačiau, skaičiuojant bendrai, taip pat matome vos ne 30% šuolį“, – skaičiuoja p. Jermakaitė.

TV reklamos apimtis šiemet, kaip prognozuoja „Carat“, tikėtina, augs apie 1% (pernai televizija, kuriai tenka daugiausia reklamos pinigų, smuktelėjo net 2,5%, ir tai buvo viena svariausių priežasčių, kodėl rinka 2014 m. pasistiebė vos 0,3%).

„Pirmasis 2015 m. pusmetis buvo kiek nuosaikesnis, o antroje metų pusėje matome daugiau pozityvumo, tad jei per šiuos kelis mėnesius neįvyks didelių, esminių pokyčių, pagaliau matysime solidesnį rinkos augimą. Visa rinka laukia „Lidl“ atėjimo, kiekvienas naujas dalyvis išjudina esamus. Dar svarbiau, pastebime, kad ne vienas tarptautinis prekės ženklas, kuris pastaraisiais metais buvo pritilęs Lietuvoje, šiemet vėl aktyviau žvalgosi ir planuoja savo veiksmus. Tarp tokių užsakovų – „Master Card“ ir kiti, kuriuos dar kiek ankstoka įvardyti“, – kalba p. Jermakaitė.

Pasak p. Oržekausko, kitąmet greičiausiai nebus vieno sektoriaus, kuris sujudintų visą rinką, augimą labiau lems bendra pozityvi situacija ir žiniasklaidos kanalų kainų infliacija, pavyzdžiui, didieji TV kanalai paskelbė, kad kitąmet vėl didins reklamos kainas. Kainos gali augti ir kituose kanaluose.

Jonas Gilys, portalo „Delfi“ pardavimų vadovas, teigia, kad reklamjuosčių kaina internete nesikeis, tačiau, tikėtina, 5–15% brangs reklama mobiliuosiuose įrenginiuose, turinio rinkodaros sprendimuose, taip pat interneto vaizdo reklama.

Su viltimi

Kiek nuosaikiau šiųmetę situaciją vertina Daiva Lialytė, Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos tarybos narė ir „Integrity PR“ vadovė.

„Per šiuos metus labiau augo tos agentūros, kurias sėkmė lydėjo valstybiniuose konkursuose. Verslo klientai, ypač didieji, per šiuos metus buvo kiek atsargesni, daugelis ieškojo galimybių mažinti išlaidas, tad karpė ir komunikacijos biudžetus“, – kalba p. Lialytė.

Tačiau, pasak jos, kiti metai teikia vilčių – Finansų ministerijos pristatyta nauja ES struktūrinių fondų lėšų panaudojimo komunikacijai strategija, jei bus įgyvendinta tokia, kaip planuojama, turėtų paskatinti daugiau agentūrų dalyvauti konkursuose. VŽ rašė, kad tam iki 2020 m. numatyta skirti 23,5 mln. Eur.

„Turinio rinkodaros sklaida ir minėti konkursai, tikėtina, kitąmet augins ryšių su visuomene agentūras“, – viliasi p. Lialytė.

Ponas Gilys taip pat pritaria, kad turinio projektai, specialūs integruoti reklamos sprendimai kaip ir šiemet, taip ir 2016 m. bus labiausiai rinkodaros specialistus dominanti sritis, čia tikimasi didžiausio augimo.

„Sparčiai augantis išmaniųjų telefonų naudojimas taip pat gali lemti didesnes investicijas į mobiliąją rinkodarą, – kalba p. Gilys. – 2016 m. interneto reklamos rinkoje bus intensyvūs ir todėl, kad mūsų laukia mažiausiai trys didžiuliai įvykiai: Europos futbolo čempionatas, Rio olimpiada ir Lietuvos Seimo rinkimai.“

Petras Masiulis, „Tele2“, didžiausios reklamos užsakovės Lietuvoje, generalinis direktorius, pernelyg nedetalizuoja savo planų.

„Mobiliojo ryšio kainos toliau smunka, o konkurencija tarp mobiliųjų operatorių itin stipri. Tai reiškia, kad kitąmet optimizuosime sąnaudas. Kita vertus, matome, kaip keičiasi mūsų klientų vartojimo įpročiai: jie renkasi brangesnius telefonus, stebime duomenų vartojimo sprogimą ir papildomų paslaugų tiek verslui, tiek privatiems asmenims paklausą. Tai reiškia, kad turime ne tik pritraukti naujų klientų ir išlaikyti esamus, bet ir kalbėti jiems apie papildomą vertę“, – kalba p. Masiulis.

Straipsnis lapkričio 4 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ką reikėtų žinoti dirbant su socialinių tinklų žvaigždėmis 1

Pasak „Google“ paieškos sistemos duomenų, nuo 2015 m. nuolat didėjo visuomenės susidomėjimas nuomonės...

Rinkodara
2018.07.21
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 3

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 11

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau