Reklamos rinka: lūžio ir augimo metai

Publikuota: 2015-11-15
Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Atrodo, kad 2015 m. Lietuvos reklamos sektoriui gali tapti lūžio metais ir kelerius pastaruosius metus vietoje tūpčiojusi rinka pagaliau ūgtelės apie 3–5%. Dar tvaresnį augimą (6–9%) reklamos ir komunikacijos specialistai prognozuoja kitąmet.

2014 m. Lietuvos reklamos rinka ūgtelėjo vos 0,3% ir siekė 99,1 mln. Eur, o 2015 m. pavasarį rinkos tyrimų bendrovės TNS LT apklausiami rinkodaros ir komunikacijos specialistai prognozavo, kad rinka šiemet ūgtelės 4%.

Taip pat optimistiškai į ateitį žvelgta ir 2014 m. pavasarį, tačiau tuokart visas optimistines prognozes sugriovė įtempta geopolitinė situacija.

Dabar VŽ kalbinami reklamos verslo atstovai, nors ir atsargiai, tačiau gana užtikrintai viliasi, kad pirmą kartą nuo 2011 m. kiek didesnio šuolio reklamos rinka tiek šiemet, tiek kitąmet pagaliau demonstruos spartesnį augimą.

Prielaidų ne viena

Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ vadovas, teigia, kad optimizmo prognozuojant 2016-uosius įkvepia makroekonominiai Lietuvos rodikliai – Lietuvos BVP jau šeštus metus iš eilės stabiliai auga, palengva mažėja nedarbo lygis, infliacija pastaraisiais metais – artima nuliui, o vidutinės pajamos auga po 4–5% kasmet.

„Vartotojo rankose – daugiau potencia­lios perkamosios galios, tai turėtų lemti didesnį vartojimą, konkurenciją ir galop įnirtingesnę komunikaciją bei rinkodarą, – teigia p. Oržekauskas. – Antra, paprastai matome tam tikra inerciją: reklamos rinka lėtai atsigauna po krizės ir pagreitėja artėjant sunkmečiui.“ Pasak jo, reklamos rinka po krizės iki 2015 m. faktiškai nerodė atsigavimo ženklų. Augimas buvo artimas nuliui, o įskaičiuojant bendrą infliaciją – dažnu atveju neigiamas.

„Tačiau 2015-ieji, regis, gali būti lūžio metai, kai reklamos rinka pradės rodyti gyvybės ženklus. Šiemet galime laukti 3–5% šuolio. Kitąmet – 5–9% reklamos rinkos augimo“, – prognozuoja p. Oržekauskas.

Labiausiai – internetas

Rita Jermakaitė, žiniasklaidos planavimo agentūros „Carat“ vadovė, 2014 m. taip pat vadina stabilizacijos metais ir, remdamasi atstovaujamos tarptautinės grupės skaičiavimais, teigia, kad šiemet Lietuvos reklamos rinka augs 6%, o 2016 m. – apie 7%.

„Šiemet iš komercinės reklamos lauko pasitraukė LRT, tačiau tie pinigai buvo perskirstyti tiek TV, tiek internete. Jų nesumažėjo, o didžiausias šiemetis rinkos augimo variklis – internetas. Tiesa, labiau auga tarptautinės platformos, daugiau nei pusė reklamdavių didino „Facebook“, „Google“, „Youtube“ skiriamas lėšas, vietos interneto dalyviams tenka kuklesnis augimas, tačiau, skaičiuojant bendrai, taip pat matome vos ne 30% šuolį“, – skaičiuoja p. Jermakaitė.

TV reklamos apimtis šiemet, kaip prognozuoja „Carat“, tikėtina, augs apie 1% (pernai televizija, kuriai tenka daugiausia reklamos pinigų, smuktelėjo net 2,5%, ir tai buvo viena svariausių priežasčių, kodėl rinka 2014 m. pasistiebė vos 0,3%).

„Pirmasis 2015 m. pusmetis buvo kiek nuosaikesnis, o antroje metų pusėje matome daugiau pozityvumo, tad jei per šiuos kelis mėnesius neįvyks didelių, esminių pokyčių, pagaliau matysime solidesnį rinkos augimą. Visa rinka laukia „Lidl“ atėjimo, kiekvienas naujas dalyvis išjudina esamus. Dar svarbiau, pastebime, kad ne vienas tarptautinis prekės ženklas, kuris pastaraisiais metais buvo pritilęs Lietuvoje, šiemet vėl aktyviau žvalgosi ir planuoja savo veiksmus. Tarp tokių užsakovų – „Master Card“ ir kiti, kuriuos dar kiek ankstoka įvardyti“, – kalba p. Jermakaitė.

Pasak p. Oržekausko, kitąmet greičiausiai nebus vieno sektoriaus, kuris sujudintų visą rinką, augimą labiau lems bendra pozityvi situacija ir žiniasklaidos kanalų kainų infliacija, pavyzdžiui, didieji TV kanalai paskelbė, kad kitąmet vėl didins reklamos kainas. Kainos gali augti ir kituose kanaluose.

Jonas Gilys, portalo „Delfi“ pardavimų vadovas, teigia, kad reklamjuosčių kaina internete nesikeis, tačiau, tikėtina, 5–15% brangs reklama mobiliuosiuose įrenginiuose, turinio rinkodaros sprendimuose, taip pat interneto vaizdo reklama.

Su viltimi

Kiek nuosaikiau šiųmetę situaciją vertina Daiva Lialytė, Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos tarybos narė ir „Integrity PR“ vadovė.

„Per šiuos metus labiau augo tos agentūros, kurias sėkmė lydėjo valstybiniuose konkursuose. Verslo klientai, ypač didieji, per šiuos metus buvo kiek atsargesni, daugelis ieškojo galimybių mažinti išlaidas, tad karpė ir komunikacijos biudžetus“, – kalba p. Lialytė.

Tačiau, pasak jos, kiti metai teikia vilčių – Finansų ministerijos pristatyta nauja ES struktūrinių fondų lėšų panaudojimo komunikacijai strategija, jei bus įgyvendinta tokia, kaip planuojama, turėtų paskatinti daugiau agentūrų dalyvauti konkursuose. VŽ rašė, kad tam iki 2020 m. numatyta skirti 23,5 mln. Eur.

„Turinio rinkodaros sklaida ir minėti konkursai, tikėtina, kitąmet augins ryšių su visuomene agentūras“, – viliasi p. Lialytė.

Ponas Gilys taip pat pritaria, kad turinio projektai, specialūs integruoti reklamos sprendimai kaip ir šiemet, taip ir 2016 m. bus labiausiai rinkodaros specialistus dominanti sritis, čia tikimasi didžiausio augimo.

„Sparčiai augantis išmaniųjų telefonų naudojimas taip pat gali lemti didesnes investicijas į mobiliąją rinkodarą, – kalba p. Gilys. – 2016 m. interneto reklamos rinkoje bus intensyvūs ir todėl, kad mūsų laukia mažiausiai trys didžiuliai įvykiai: Europos futbolo čempionatas, Rio olimpiada ir Lietuvos Seimo rinkimai.“

Petras Masiulis, „Tele2“, didžiausios reklamos užsakovės Lietuvoje, generalinis direktorius, pernelyg nedetalizuoja savo planų.

„Mobiliojo ryšio kainos toliau smunka, o konkurencija tarp mobiliųjų operatorių itin stipri. Tai reiškia, kad kitąmet optimizuosime sąnaudas. Kita vertus, matome, kaip keičiasi mūsų klientų vartojimo įpročiai: jie renkasi brangesnius telefonus, stebime duomenų vartojimo sprogimą ir papildomų paslaugų tiek verslui, tiek privatiems asmenims paklausą. Tai reiškia, kad turime ne tik pritraukti naujų klientų ir išlaikyti esamus, bet ir kalbėti jiems apie papildomą vertę“, – kalba p. Masiulis.

Straipsnis lapkričio 4 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14
„Modus Group“ energetikos verslą telkia po vienu prekės ženklu

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ atsinaujinančios energetikos veiklas telkia po vienu prekės ženklu...

Rinkodara
2020.01.14
Tarp dažniausių pažeidėjų – žaislų importuotojai ir platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų...

Prekyba
2020.01.13
„Rimi Baltic“ stabdo produkcijos pirkimą iš „Grigeo“ 15

Remdamasi Lietuvos teisėsaugos institucijų ir pačios „Grigeo“ patvirtinta informacija apie neteisėtus...

Prekyba
2020.01.13
Kalėdinėse reklamose – „Telia Lietuvos“ ir „Tele2“ dvikova Premium

Per kalėdinį periodą televizijos transliavo bemaž 7% daugiau reklamos sekundžių, 11% daugiau klipų.

Rinkodara
2020.01.13
Šalies komunikacija: kokios valstybės pernai labiausiai domėjosi Lietuva

Kasdien vidutiniškai Lietuvos vardas užsienio šalių interneto naujienų portaluose pasirodo 250 kartų, o...

Rinkodara
2020.01.13
„John Lewis“ vadovė traukiasi po prastos kalėdinės prekybos

Paula Nickolds, Didžiosios Britanijos prekybininkės „John Lewis“ vykdomoji direktorė, traukiasi po...

Prekyba
2020.01.13
Pasitraukus „MailChimp“, lietuvių „Omnisend“ patrigubino pajamas Premium 1

Integruotos rinkodaros bendrovė „Omnisend“ pernai gavo apie tris kartus daugiau pajamų nei 2018 m. Įmonės...

Paslaugos
2020.01.13
Influencerių rinkodara: nuo Makaliaus iki A. Tapino 1

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ nuomonės formuotojų tyrimas rodo, kad populiariausios temos,...

Rinkodara
2020.01.12
Kaip įtikti klientui šiandien

Anksčiau buvo teigiama, kad užtenka sukurti gerą produktą ar paslaugą, šiek tiek pasireklamuoti, ir verslą...

Gazelė
2020.01.12
Uždaras ratas: vartotojų patiklumas ar e. prekybininkų pinklės

Gavus daugiau nei 200 vartotojų skundų, buvo užblokuota prieiga prie UAB „Vikvaldos prekyba“ internetinės...

Prekyba
2020.01.11
Lietuviai jaučiasi laimingiausi nuo 2008 m. krizės laikmečio 2

„Žmogaus studijų centro“ atliekama Lietuvos emocinės būsenos stebėsena rodo, 2019 m. Lietuva jautėsi kaip...

Rinkodara
2020.01.11
Dažniausiai 2019 m. žiniasklaidoje kalbėję vadovai

Dažniausiai žiniasklaidoje praėjusiais metais kalbėję įmonių vadovai: Kristina Meidė, „Maxima LT“ generalinė...

Rinkodara
2020.01.10
Dulkės nuo „Grigeo“ krizės plano nupūstos nebuvo Premium 1

Popieriaus gamybos „Grigeo“, kurios antrinė įmonė Klaipėdoje įtariama nevalytomis nuotekomis ilgą laiką...

Rinkodara
2020.01.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau