Premjerė: pagrindinis „Rail Baltica“ iššūkis – biudžetas, būtina parodyti projekto brandą

„Svarbu ir toliau dirbti kartu kad įgyvendintume „Rail Baltica“ projektą. Lietuvoje darbai juda pilnu tempu. Turime visi nestabdyti darbų, kad galėtume pagrįsti savo prašymą tolesnio finansavimo geležinkelio linijos statyboms ir projekto įgyvendinimui iki 2030-ųjų metų“, – pirmadienį žurnalistams po susitikimo su Estijos ir Latvijos vyriausybių vadovėmis sakė I. Šimonytė.
„Akivaizdu, kad projekto biudžetas yra pagrindinis iššūkis, tačiau tam, kad mes galėtume derėtis dėl papildomo finansavimo, pirmiausia, mes turime parodyti projekto brandą. (...) Kad tikrai projektas vyksta iš visų pusių, ne tik mes tiesiame vėžę į Latviją (...), bet taip pat ir Latvijoje, ir Estijoje pradėti konkretūs vėžės tiesimo darbai“, – teigė premjerė.
I. Šimonytė pabrėžė, kad svarbiausias „Rail Baltica“ projekto komponentas yra europinės vėžės tiesimas,
„Vėžė yra pagrindinis uždavinys. Pats svarbiausias uždavinys yra vėžė – ne stotys, ne visa kita, kas ten aplink geležinkelį turi būti, bet pati vėžė, nes čia yra visa ko pradžia, ir tam reikia skirti didžiausią prioritetą“, – teigė I. Šimonytė.
„Turime visomis išgalėmis judėti pirmyn tam, kad į derybas galėtume ateiti su geru business case'u, sakydami, kad mes per trumpą laiką padarėme tikrai daug darbų“, – kalbėjo premjerė.
Ji pripažino, kad Baltijos šalims įgyvendinant „Rail Baltica“ projektą „nemažai laiko galbūt buvo prarasta ne pačioms produktyviausioms diskusijoms“.
„Būta laiko, kai buvo galima atlikti darbų, kurie yra labai svarbūs paties projekto įgyvendinimui, pavyzdžiui, projektavimo, ir tie darbai stipriai vėlavo, dėl to daug dalykų ir nusivėlino, ir sutapo su gana ženkliu žaliavų kainų didėjimu, ir apskritai visai kita kainų situacija negu, kad buvo apie projektą svarstant prieš dešimt metų“, – teigė I. Šimonytė.
Pirmadienį trijų šalių premjerės susitiko Vilniuje, Lietuvai perimant pirmininkavimą Baltijos Ministrų Tarybai.